Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door stegeman »

Hoe zit het met air bnb en annuleringsverzekeringen of betalingen via creditcard dan? (Even nieuwsgierig ivm onze evt volgende reis)
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Airbnb heeft verzachtende omstandigheden waarbij je wel kosteloos kunt annuleren, zie:
https://www.airbnb.nl/help/article/1320 ... andigheden

Dus annuleringsverzekering heb je dan waarschijnlijk niet hiervoor nodig
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Inmiddels 2 maanden verder en alle accommodaties geboekt. Het schema is al puzzelend ook nog wat veranderd:
image.png
image.png (51.58 KiB) 3079 keer bekeken
Ik ben nu druk met de planning per dag uit te werken. Hebben jullie nog tips op basis van jullie ervaringen, dan zijn die van harte welkom!

Ik heb al een dagtour kayakken met gids (John van Footprint) geboekt in Lund en een Whale watch tour van 6 uur met Eagle Eye adventures in Campell River
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Inmiddels ben ik met het uitwerken van alle details per dag aangekomen bij dag 11.
En dan vrees ik dat ik toch tijd te kort kom.
Plan was om EN Sea to Sky Gondola incl hangbrug en de nieuwe Tree walk daar te doen EN de Peak2Peak Gondola bij Whistler.
Maar ik vrees dat dat laatste niet gaat lukken op de dag dat we uit Gibsons komen, gezien het vele moois op die route.
Op de dag van Whistler naar Clinton gaat het ook niet, omdat we dan de Joffre Lakes hike hebben staan.

Er moeten dus keuzes gemaakt worden. Kunnen jullie me adviseren?

- kiezen tussen Sea to Sky en Peak2Peak (en bijbehorende hangbruggen etc) ? zo ja, welke is het mooist?
- of beiden doen en daarvoor nacht Whistler toevoegen ten kosten van Clearwater?
- of andere optie?
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door stegeman »

Ja nacht Whistler toevoegen (ten koste van Clearwater)
Peak to peak vonden we echt fantastisch! (En duur :)) De see tot the sky sloegen wij over vanwege tijdgebrek en we hadden zelfs 2 nachten. See to the sky kan ik dus niks over roepen of je die kunt laten wezen. Omgeving Whistler is gewoon veel moois te zien.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Dank voor je reactie !

Wat is duur? :wink: Ik kan nu voor onze periode nog geen prijzen zien namelijk (in ieder geval niet op de website waarop ik kijk).

Omdat wij op de dag dat we naar Whistler toe gaan 'slechts' vanuit Gibsons hoeven te komen, hebben we wel tijd genoeg voor de Sea to Sky. En als we die zouden laten vervallen, zouden we denk ik wel op tijd in Whistler kunnen zijn om die dag nog de Peak to Peak te kunnen doen.
Ik vraag me af of het 'te veel van het goede' is om 2 soortgelijke dingen op 2 dagen achter elkaar te doen.

@Stegeman, jij denkt niet als ik vervolgens met detailplanning bij Clearwater uitkom dat ik daar dan weer tijd te kort kom wanneer ik daar een nacht schrap? :lol:
Nou moet ik zeggen dat we op weg naar Whistler ook al wat watervallen bezoeken en we naar een paar watervallen daar meestal wel genoeg van hebben. Dus wat betreft is het niet noodzakelijk veel van Wells Gray te zien.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door stegeman »

Clearwater zijn wij niet langs gekomen. Zie hier vaak 1 nacht voorbij komen maar kan best zijn dat 2 daar ook prettig is. Iemand anders ? Clearwater 1 of 2??
Ik zelf kan alleen maar aangeven dat we omgeving Whistler erg prettig vonden en de 2 nachten wel nodig waren. :D
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door hemmie »

Ik denk dat je in jouw planning best kunt volstaan met 1 nacht clearwater. Wat zijn de plannen tussen Clinton en Clearwater? Als je de hele middag in Clearwater hebt geeft dat wel genoeg tijd voor Wells Grey.

Wij hadden een paar jaar geleden wel 2 nachten daar, maar hadden dat ook als rustpunt gepland. Wij reisden ook met 8 personen, waaronder een kleuter en tieners, dus sowieso niet zo vlot :wink: . En toen kleuter onderweg naar Clearwater ook nog ziek werd kwam het helemaal goed uit, maar herinner me dus ook dat we daar ruim de tijd hadden, en kleuter even lekker bij kon komen.

Ik hoop wel dat jullie beter weer in Whistler treffen dan wij, wij hadden vanwege de prijzen geen andere kabelbanen gedaan en onze pijlen gericht op de Peak2Peak, maar toen de bewolking tot in het dal hing hebben we dat aan ons voorbij moeten laten gaan. Met 2 nachten Whistler heb je ook iets meer speling mocht je slecht weer treffen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben afgelopen najaar ook de Peak2Peak gedaan, ondanks dat het toen net een zwaar bewolkte dag was. Ondanks dat vonden we het toch een belevenis (maar wel een koude :wink: ). De hangbrug is heel leuk en met meer uitzicht ongetwijfeld nog mooier. Ook Clearwater hebben we aangedaan. Wells Gray is een mooi park. Wij hebben in Clearwater geraft en dat was een geweldige ervaring.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... stler.html
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... ge_25.html en de 2 dagen erna.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Dank voor jullie reacties!
We gaan voor een extra nacht Whistler ten kosten van een nacht Clearwater! Daar kunnen we die ene dag toch vroeg zijn en we hoeven niet zo nodig te raften dit keer. En na Havasupai vallen alle watervallen ons tegen is de ervaring :lol: dus al zien we maar enkele watervallen in Wells Gray dan is het ook al goed.
Nu nog even een leuke accomodatie in Clearwater zien te vinden, blijkt dat mijn boeking (van eigenlijk 2 nachten) daar niet goed is doorgekomen.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door AnnInBC »

Als je de bekendste watervallen gaat bekijken in Wells Gray denk ik dat je op een halve dag eigenlijk wel klaar bent. Ze zijn gemakkelijk te bereiken zonder enige lange wandelingen. Je hebt de Spahats Falls, Dawson Falls en Helmcken Falls en hier en daar misschien nog een viewpoint onderweg en dan heb je het grootste toch gezien.

Ik zou ook zeggen als je Peak2Peak of Sea To Sky Gondola moet kiezen, dat je dan beter de Peak2Peak doet...daar kan je een hele dag mee bezig zijn. Gondola naar boven in de voormiddag, bezoek aan Whistler Mountain, wat leuke hikes daar boven (Harmony Lakes Trail is erg mooi), dan de Peak2Peak naar Blackcomb Mountain, daar nog wat rondhangen en dan weer terug naar beneden of weer terug naar Whistler Mountain, daar wat eten en nog wat rondhangen en je kan ook van daar weer terug naar beneden.

Voor Clearwater kan ik je de Riverside Guesthouse gerust aanraden, het is wel geleden van 2004 dat wij daar verbleven maar was recent met iemand in contact die daar vorige zomer nog verbleven was en ik hoorde dat het nog steeds heel leuk was. Hier is de website: http://www.riveradventures.ca/guesthouse.htm
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door Mariah »

Wij zijn in Clearwater alleen om te overnachten geweest. Het idee was dat we op de hele reis (Vancouver - VI - Calgary) meer dan genoeg watervallen zouden zien. Geen spijt gehad van deze keuze. En idd, door de reis heen meer dan genoeg watervallen gezien.

Joffre Lakes, zeker doen!

We hadden Jasper Way inn geboekt (leek me leuk, aan het meer en - 3 jaar geleden igg - gratis kanoën) maar ivm de branden moesten we naar Clearwater Lodge. Prima kamers maar verder sfeerloos met een vies binnenzwembadje en een matig ontbijt.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Dank voor jullie reactie en tips!
AnnInBC schreef:
14 feb 2020, 03:29
e hebt de Spahats Falls, Dawson Falls en Helmcken Falls en hier en daar misschien nog een viewpoint onderweg en dan heb je het grootste toch gezien.
Ik denk dat dat voor ons idd wel prima is.
AnnInBC schreef:
14 feb 2020, 03:29
als je Peak2Peak of Sea To Sky Gondola moet kiezen,
Zoals ik het nu heb gepland zouden we ze beiden kunnen doen. Maar hangt natuurlijk ook af van het weer. Neem aan dat het wel redelijk helder moet zijn.
AnnInBC schreef:
14 feb 2020, 03:29
Riverside Guesthouse gerust aanraden,
Deze is niet meer beschikbaar. volgens vrbo en op website zelf staat minimum van 2 nachten. Ik heb Grizzly Paw Suite geboekt.
Mariah schreef:
18 feb 2020, 10:37
Joffre Lakes, zeker doen!
Staat zeker gepland!
Mariah schreef:
18 feb 2020, 10:37
Jasper Way inn geboekt (leek me leuk, aan het meer en - 3 jaar geleden igg - gratis kanoën)
Dat kanoën is nu niet meer gratis volgens booking.com
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

31 augustus....de dag dat we in principe (zouden) vertrekken voor onze eerste reis in Canada.
Het lijkt nog ver weg, maar met corona in gedachten ook zo dichtbij.

En ik vind het zo lastig wat nu te doen...
Nog hoop houden en afwachten? Of nu alles gaan annuleren en omboeken? En dan ....voor wanneer?
Onze vluchten (Air Canada geboekt via WTC) kunnen we annuleren indien we willen, we krijgen dan een tegoed voor 24 maanden.
Auto is geboekt bij drive-canada.de, volgens mij kan ik die ook annuleren.
Meeste accomodatie is annuleerbaar maar niet alles. Of die nu coulant zullen zijn met boeking verplaatsen weet ik niet. Anders kost het ons enkele honderden euro's.
Lake O'hara hadden we de loterij voor de bus gewonnen. De kans dat dat nog een keer gaat lukken is erg klein.
Excursies, Kayak tour bij Footprint kunnen we verplaatsen, walvis tour bij Eagle Eye adventures moet ik nog navragen.
Aanbetalingen voor 3 ferry's zullen we kwijt zijn denk ik.

Wat zouden jullie doen? Nu al omboeken naar 2021 of nog afwachten?
Zelf dacht ik steeds om nog langer af te wachten, maar ik lees nu op diverse plaatsen dat mensen massaal aan het omboeken zijn naar 2021 en dat daarom extra vroeg vol raakt. Andere optie waaraan ik zit te denken om een backup boeking alvast aan te maken voor volgend jaar, met annuleerbare boekingen.

Als we zouden omboeken, dan blijft het de vraag wanneer het wel mogelijk is. September 2021 is voor ons eigenlijk geen optie omdat we in oktober ivm 30 jarig huwelijk ook al met gezin weg willen gaan en niet beiden zo kort na elkaar geregeld krijgen op het werk.
Dus we zouden dan overwegen om eind mei of begin juni te gaan.

Ben erg benieuwd naar jullie meningen, al weet ik dat jullie ook geen glazen bol hebben :lol:
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door Ron Notenboom »

En ik ben benieuwd hoe je nu al weet dat je een voucher kunt krijgen voor je vlucht eind augustus en geboekt via WTC. Wij hebben namelijk eind juni een vlucht staan met Swiss/Air Canada naar Vancouver en ook geboekt via WTC, maar hierover nog niets gehoord.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door moon29 »

Dat weet ik omdat ik ze een mail heb gestuurd met de vraag wat de status is. En toen dit antwoord kreeg.
Wij vliegen met Air Canada en Lufthansa. Het ticket is uitgegeven door Air Canada en daarom gelden hun voorwaarden.
Hangt er bij jou dus vanaf of het uitgegeven is via Swiss of Air Canada lijkt me.
WTC informeert je niet lang vooruit uit zichzelf, maar wel als je ze er om vraagt.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door Ron Notenboom »

OK :thumbup: Ik heb ze toevallig vorige week een mail gestuurd om te informeren, maar vooralsnog alleen een ontvangstbevestiging. Wacht ik nog even af.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door AnnInBC »

Ik wil geen roet in het eten komen gooien, maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat er internationale toeristen worden toegelaten deze zomer. De provinciale en national parken in Canada hebben al aangegeven dat ze geen camping reserveringen aanvaarden van mensen die niet in diezelfde provincie wonen. Dus, eigenlijk kunnen wij (wonende in Vancouver, BC) geen campings boeken in Alberta en iemand van Alberta kan ook geen campings boeken in BC. En dat is voor de zomer maanden, dus ik denk niet dat het opeens zal open gaan voor iedereen in september of dat er heel veel verandering in gaat komen. Ik vrees dat er geen reizen zal van te pas komen voor buitenlanders naar Canada dit jaar.

Ik wou dat ik je wat anders kon vertellen, maar ze zijn hier voorlopig erg voorzichtig met het versoepelen van de regels.

Groetjes,
Ann
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door Ron Notenboom »

En terecht denk ik. Hoe jammer ook. Ik heb toevallig afgelopen week als eerste een annulering ontvangen van ons 1e hotel in Vancouver.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis moon29: van Vancouver naar Calgary.

Bericht door Tantelotje »

Wij zijn niet zo goed in 'we zien wel hoe het loopt', dus wij hebben een week of 3 geleden zelf alles geannuleerd. Ons vertrek stond gepland voor 21 augustus.

Nu hadden wij alles vooraf gratis te annuleren geboekt, het enige hotel waarbij dit niet zo was zouden we een aanbetaling van 10% kwijt zijn (ca. 50€), maar nadat ik ze een mailtje had gestuurd om te laten weten dat we wilden annuleren kregen we zonder dat we er om gevraagd hebben de aanbetaling terug. Ik had het zeker ook begrepen als ze dat niet gedaan hadden. Verder hadden wij onze tickets bij Delta geboekt en daarvoor vouchers waarbij we voor 30 september 2022 moeten boeken. Ik ga er maar vanuit dat dat moet lukken.
Het enige hotel wat (waarschijnlijk) niet terug betaalt is onze niet gratis te annuleren Park, Sleep, Fly bij Van der Valk A4. Kunnen altijd nog gezellig een nachtje langs de snelweg gaan slapen. Zet ik ook gewoon m'n auto daar 31 dagen :D

Maar goed, zo te lezen gaat het bij jullie om meer geld. Dat maakt het wat lastiger.
Aan de andere kant: het is ook zonde om een hoop geld uit te geven (helaas zijn onze favoriete vakanties niet echt goedkoop 8) ) en daar ter plaatse niet volledig van te kunnen genieten. Zo hebben wij eens op eigen initiatief onze geplande rondreis naar Hawaii geannuleerd wegens een orkaan. We wilden liever niet ergens heen waar een paar dagen voor onze aankomst 1,5 meter regen gevallen was, bomen ontworteld, wegen weggespoeld, etc. Er was helemaal niks te beginnen met de tickets, want de vliegvelden waren bereikbaar. We hebben toen onze plannen omgegooid naar een rondreis door CA, AZ, NM en UT. Inclusief nieuwe tickets... Ik wil nog steeds niet weten wat dat gekost heeft :mrgreen:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer