Index van al onze bezochte plaatsen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Index van al onze bezochte plaatsen

Bericht door kalaman »

Voor de nieuwe leden (en ook voor de "oude"): we hebben van alle bezochte plaatsen in de VS en Canada een index gemaakt, zowel alfabetisch als per staat gerangschikt. Deze links gaan direct naar de blogpagina waar er meer uitleg staat over die specifieke plek.
Doordat we de laatste tijd net iets té veel reizen hou ik geen blog meer bij via Blogger want er was gewoon geen tijd meer om én de reis voor te bereiden, én een blog te schrijven en die na thuiskomst te updaten met alle foto's én al opnieuw een volgende reis voor te bereiden.
Maar de blogs blijven uiteraard online staan en uiteindelijk hebben we ze geschreven voor toekomstige reizigers die er inspiratie kunnen uithalen, zoals ook wij destijds deden bij de voorbereiding van onze reizen.
Zie hieronder voor de betreffende link(s).
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Index van al onze bezochte plaatsen

Bericht door Allard »

Ha ha, reizen is werken..... Bij het zwembad liggen, shoppen en veel eten zijn dingen waar we niet perse in het vliegtuig hoeven te stappen.

Dank je. De meeste bezoekers zullen je index wel kennen maar het kan geen kwaad deze nog eens onder de aandacht te brengen. Er is heel veel info uit te halen. En alles is redelijk goed te vinden. Ook dat is niet onbelangrijk in de enorme hoeveelheid gegevens waar we inmiddels uit kunnen putten.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Index van al onze bezochte plaatsen

Bericht door kalaman »

Allard schreef:
08 feb 2020, 16:29
Ha ha, reizen is werken..... Bij het zwembad liggen, shoppen en veel eten zijn dingen waar we niet perse in het vliegtuig hoeven te stappen.
:D Voor de meesten hier zullen de reizen er wel "iets" anders uitzien dan hierboven vermeld... gelukkig maar :wink: .
Allard schreef:
08 feb 2020, 16:29
Dank je. De meeste bezoekers zullen je index wel kennen maar het kan geen kwaad deze nog eens onder de aandacht te brengen. Er is heel veel info uit te halen. En alles is redelijk goed te vinden. Ook dat is niet onbelangrijk in de enorme hoeveelheid gegevens waar we inmiddels uit kunnen putten.
:thumbup:
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Index van al onze bezochte plaatsen

Bericht door Allard »

Nu weet ik niet of je dit topic ook voor aanvullende vragen bedoelt hebt maar toch maar even het volgende:

Wat is het totaal aan hoogtemeters bij Canaan Mountain? Er wordt elders zo'n 3000 feet opgegeven. Dat zou voor ons net wat te veel zijn. Kijk ik op de Google terrain map dan kom ik op zo'n 2000 feet. Ook veel maar dat zouden we nog net kunnen doen. Hopelijk :) Omkeren kan altijd nog.
(Edit: Nu zie ik het. Het staat helemaal onderaan: 1026 hoogtemeters; dat wordt nog flink trainen....)

En hebben jullie de waterhole canyon genomen? Die schijnt nogal "technisch" te zijn. De iets oostelijker gelegen squirrel trail schijnt iets minder moeilijk te zijn.

Tenslotte: Zijn jullie ook bij de rim geweest? Dat lijkt me nogal een "watch your step" situatie.

Afbeelding
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Index van al onze bezochte plaatsen

Bericht door kalaman »

Klopt inderdaad, zo'n 1000 hoogtemeters.
De gevolgde route staat uitvoerig beschreven in de 3 blogs van deze hike (2014,2017 en 2018).
Squirrel Canyon is makkelijker, maar je loopt voortdurend langs een ATV-trail, wat niet direct ons ding is. Bovendien is Waterholes Canyon echt prachtig.
We zijn niet tot bij de rim geweest. In 2014 omdat we het niet wisten en in 2017 en 2018 (groepsreizen die we organiseerden) omdat we te laat boven kwamen omdat niet alle groepsleden het tempo aankonden.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Index van al onze bezochte plaatsen

Bericht door Allard »

OK. Jullie hebben dan ook wel een bijzondere conditie en buitengewone klimvaardigheden. Ik heb zojuist het verslag van de Coyote Gulch gelezen. Zo gaan wij het daar in ieder geval niet doen. Het wordt beginnen en eindigen bij de Red Well denk ik. We zien wel hoe ver we komen. Eerst hier maar eens beginnen met lange afstand wandelingen. Mijn dank voor de realistische verslaggeving :)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Index van al onze bezochte plaatsen

Bericht door kalaman »

Maar gaan jullie dan overnachten bij de Jacob Hamblin Arch? Want anders is dit een hike van zo'n 25km door het verre van mooiste gedeelte van de Coyote Gulch :( .
In elk geval zou ik nooit of te nooit meer omhoog klimmen bij Jacob Hamblin. Ik heb er jaren na datum nog altijd nachtmerries van :shock: :wink: .
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Index van al onze bezochte plaatsen

Bericht door Allard »

Nogmaals dank dat jullie de route getest hebben. Zonder het verslag zou ik zijn gaan denken dat we het uitklimmen bij Hamblin Arch wel aangekund zouden hebben. En goed dat jullie het beiden onbeschadigd overleeft hebben. Dit zijn van die momenten dat het zo maar heel anders had kunnen lopen. Aan je fotoverslag kan ik zien (denk ik) dat jullie daar beneden vooral met de vraag bezig zijn geweest met de vraag "Hoe komen we in godsnaam hier uit?". Althans de hele Arch lijkt er niet bij op te staan. Wel weer flink wat foto's, na de overleving, van bovenaf gemaakt :)

Een overnight backpack zou de wandelmogelijkheden en de beleving onderweg flink uitbreiden. Dat kom ik in heel veel wandelboeken c..q. -sites tegen. Helaas zijn wij inmiddels te oud voor dat soort avonturisme. Het wordt dus sowieso een one day hike. Als we het gaan doen willen in ieder geval tot de Coyote Natural Bridge komen. Dat is dan al 31 km heen en terug. Het staat gepland voor de laatste week van de reis. Daar aan voorafgaand gaan we meestal iedere dag wat kortere dan wel langere hikes doen. Deels om conditie op te bouwen, deels om te testen wat we aan kunnen. Valt dat tegen dan beginnen we er niet aan. Wat kan helpen is om in de buurt van de trailhead te overnachten (We huren een Jeep Wrangler met tentopbouw) en dan bij het krieken van de dag al te vertrekken. De afstand wordt er niet korter door maar we kunnen wel heel wat meer rusten onderweg. We beseffen ook dat het grootste deel van de aanloop niet het meest interessante deel van de hike is. Daar zitten we niet mee. Vaak genoeg is wandelen bij ons geen middel maar een doel op zich. Een we kunnen nog steeds veel schoonheid in kleine dingen zien :)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Index van al onze bezochte plaatsen

Bericht door kalaman »

Allard schreef:
14 feb 2020, 12:17
Nogmaals dank dat jullie de route getest hebben. Zonder het verslag zou ik zijn gaan denken dat we het uitklimmen bij Hamblin Arch wel aangekund zouden hebben. En goed dat jullie het beiden onbeschadigd overleeft hebben. Dit zijn van die momenten dat het zo maar heel anders had kunnen lopen. Aan je fotoverslag kan ik zien (denk ik) dat jullie daar beneden vooral met de vraag bezig zijn geweest met de vraag "Hoe komen we in godsnaam hier uit?". Althans de hele Arch lijkt er niet bij op te staan. Wel weer flink wat foto's, na de overleving, van bovenaf gemaakt :)
We hadden er op gerekend dat er touwen zouden hangen, zoals dikwijls het geval zou moeten zijn. Maar helaas echter, het was zonder hulpmiddelen te doen. En inderdaad, 's avonds stelden we vast dat we helemaal geen foto genomen hadden van de arch, niettegenstaande we er dus pal onder stonden. Zo gebiologeerd waren we door die loodrechte wand waar we op moesten :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer