Fort Stevens State Park OR

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Fort Stevens State Park OR

Bericht door ClaireVHaut »

Ik ben aan het zoeken naar campgrounds voor onze trip in mei dit jaar..

Bovengenoemde campground lijkt al aardig vol te zitten in mei..

Kan je het in deze periode riskeren om zomaar aan te komen rijden ? Of is alles in deze periode snel vol ? Ik heb eigenlijk geen zin om dit nu al vast te leggen.

Wie kent deze campground (en regio) goed (genoeg) om mij hierin van advies te dienen ?

Thanks!
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Fort Stevens State Park OR

Bericht door KW1984 »

Geen ervaring met deze campsite maar wel met andere SP's in Oregon.
Als ik het mij goed herinner kun je de reservering tzt nog annuleren. Je bent dan alleen je reserveringskosten van $ 8 kwijt. Dus als je niet het risico wilt lopen dat je geen plek hebt dan kun je voor de zekerheid reserveren, mochten je plannen dan toch wijzigen dan ben je 'maar' $8 kwijt.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fort Stevens State Park OR

Bericht door ClaireVHaut »

heb hem net maar geboekt.. Moest het hele bedrag in 1 x betalen.. Maar goed.. mochten we alles kwijt zijn.. dan is het nog te overzien..zeker op het gehele bedrag van deze vakantie.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Fort Stevens State Park OR

Bericht door Almere vak V »

ClaireVHaut schreef:
03 feb 2020, 23:24
Wie kent deze campground (en regio) goed (genoeg) om mij hierin van advies te dienen ?
Ken de omgeving goed. Maar kamperen doen wij niet. Vriendje van me heeft aan de andere kant van de brug een beachhouse. Dus...

Zeker even de brug over gaan. En dan aan het eind linksaf richting Long Beach gaan. Leuk plaatsje, dat is 1. Maar zeker het bezoeken waard is het restaurant de Lost Roo. Erg goed! Als je dan toch die kant opgaat. Rij dan even een stukje verder richting het noorden naar Oysterville. Hebben daar een compleet gedeelte van het dorp nog in dezelfde staat als 150 jaar geleden. Fantastisch om te zien.

In de omgeving zou ik zeker naar Cannon Beach gaan. Astoria is een leuk stadje. Mocht je naar Cannon Beach gaan dan kan je er voor kiezen om een stukje de 26 naar het oosten te doen om bij Camp18 een cinnamon role te gaan doen. Hoef je de rest van de dag in ieder geval niet meer te eten.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fort Stevens State Park OR

Bericht door ClaireVHaut »

Dank je @Almere vak V Wij gaan idd naar Astoria en Cannonbeach :-)

Wij hebben iets meer dan 2 weken gepland in deze omgeving (we komen vanuit canada).. Als het weer geen roet in het eten gaat gooien (we gaan vroeg) dan gaan we oa Olympic Park, Mount Rainier e mt St Helens bekijken. Astoria zit ook in ons plan
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Fort Stevens State Park OR

Bericht door Almere vak V »

ClaireVHaut schreef:
05 feb 2020, 14:30
mt St Helens bekijken
Ik weet niet hoever je wilt doorzakken naar het zuiden. Maar je zou kunnen kijken of je een stukje van de Columbia River Gorge kunt rijden.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Fort Stevens State Park OR

Bericht door KW1984 »

ClaireVHaut schreef:
04 feb 2020, 22:13
heb hem net maar geboekt.. Moest het hele bedrag in 1 x betalen.. Maar goed.. mochten we alles kwijt zijn.. dan is het nog te overzien..zeker op het gehele bedrag van deze vakantie.
Goede keuze denk ik. Ik weet niet hoe het in mei is, maar wij hebben in juni in zeker 3 State Parks gestaan waar alle plekjes bezet waren. Zonder reservering hadden we dus pech gehad. Je moet inderdaad alles vooruit betalen, maar zoals gezegd kun je annuleren en krijg je dat geld (minus $8) weer terug.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fort Stevens State Park OR

Bericht door ClaireVHaut »

Almere vak V schreef:
05 feb 2020, 14:34
ClaireVHaut schreef:
05 feb 2020, 14:30
mt St Helens bekijken
Ik weet niet hoever je wilt doorzakken naar het zuiden. Maar je zou kunnen kijken of je een stukje van de Columbia River Gorge kunt rijden.
Ik vermoed dat die nog niet bereikbaar is. We zijn er zo rond half mei.. Ik krijg overal te horen dat we echt te vroeg zijn eigenlijk voor die kant... maar ik waag de gok.

Ik heb nog niets vastgelegd . We denken nu een week of 2 sunshine coast en vancouver island te doen en dan 2 weken naar " de overkant" te gaan..
5/5 aankomst in Canada (Vancouver) en we vliegen op 2/6 weer terug. WE zitten dus nog erg vroeg in het seizoen ... het weer kan dan zomaar spelbreker zijn (sneeuw en dingen onbereikbaar). Ik kan helaas weinig reisverhalen vinden van onze periode.. dus ik maak 2 planningen.. 1 zoals bovengenoemd en 1 alleen Canada.. en dan zien we het wel als we daar zijn. tot nu toe heeft variant 1 onze voorkeur ;-). Olympic etc. lijkt me zo ontzettend mooi..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Fort Stevens State Park OR

Bericht door Almere vak V »

ClaireVHaut schreef:
06 feb 2020, 10:49
Ik vermoed dat die nog niet bereikbaar is
Mt St Helens is wellicht een vraagteken een beetje afhankelijk van aan welke kant dat je gaat kijken. Maar ik zou er vanuit gaan dat die gewoon kunt bekijken Je zit in de maand mei. Het weer kan dan nog best wat onvoorspelbaar zijn. Maar zeker als je richting Oregon gaat hebben wij in mei toch al vaak knap weer gehad.
Voor Mt Ranier, als je daar alles wilt doen, ben je wellicht aan de vroege kant.

De Columbia River Gorge is 12 maanden per jaar bereikbaar. Of er moet echt een fenomenale hoeveelheid sneeuw vallen. Dan zal deze wellicht een paar uur niet begaanbaar zijn. Maar hebben wij nog nooit meegemaakt. Wel dat deze afgesloten was ivm bosbranden. Zeker die van 2017. Daarna heeft het lang geduurd voordat sommige delen weer bereikbaar was. Maar de Gorge kun je altijd berijden.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fort Stevens State Park OR

Bericht door ClaireVHaut »

Dank je weer voor je bemoedigende antwoord ;-). We gaan het beleven
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer