Eerst New York en dan doorvliegen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Renée76 »

We zijn ons nog steeds aan het oriënteren op onze reis in 2021. Nu zou ik dolgraag naar NY willen. Ben er afgelopen jaar alleen geweest maar zou graag mijn gezin al die prachtige plekken laten zien.
Nu wil de rest graag naar het midwesten. Yellowstone en omgeving. We twijfelen nog tussen een rondje Denver of Denver-la.
Maar is eerst NY doen te doen of is het gekkenwerk?
Wie heeft ervaring hiermee?
We kunnen in totaal 4 weken weg ongeveer
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben zowel in 1988 als in 2008 eerst een paar dagen NY gedaan en zijn toen aar het zuidwesten gegaan Maar ik weet niet precies wat je zoekt voor ervaringen; je kunt natuurlijk prima eerst naar NY, maar het betekent wel minder tijd voor je rondje.

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Renée76 »

Met name of het qua reizen te doen is. Is het niet heel vermoeiend?
Ik ga in ieder geval jouw reisverslag doornemen
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door mtl »

Niet minder vermoeiend dan direct naar het westen vliegen.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Trails »

Wij hebben in 2012 de combinatie gedaan van eerst een paar weken Florida en toen nog een paar dagen NYC. Was goed te doen omdat je in dezelfde tijdzone zit.
In 2017 eerst 4 weken Tucson (Arizona) en daarna ook nog een paar dagen NYC. Dit zou ik niet meer zo doen omdat je dan tegen de tijd in vliegt en wij kwamen toen in het donker aan.
Als je met diverse tijdzones zit dan zou ik NYC aan het begin doen.
Hectisch is het altijd, vinden wij.
Laatst gewijzigd door Trails op 03 feb 2020, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Martin & Marianne »

Het is niet vermoeiender vind ik, maar natuurlijk wel iets meer romplomp omdat je in NY wel met je bagage heen en weer naar het vliegveld moet. Maar qua jetlag vind ik het zelf wel prettig; je hebt twee keer een lange dag. En zoals Trails zegt: inderdaad op de heenweg doen; anders kost het je een dag. Ik bedenk me nu dat we dat ook al eens hebben gedaan, in 2011/2012. Maar dat was omdat we met Kerst bij onze dochter wilden zijn die toen bij LA studeerde, en we met Oud en Nieuw in NY wilden zijn.

Marianne
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Jolanda68 »

Renee wij hebben in 2014 eerst een aantal dagen New York gedaan, daarna naar Denver gevlogen, een rondreis met o.a. Yellowstone gedaan en terug van Las Vegas gevlogen. Dit in 33 dagen (kan korter als je minder in Las Vegas blijft). Dit was een super vakantie (wij houden niet van gehaast). Ons reisverslag vind je hier: https://fransenjolandausa2014.wordpress ... isverslag/. Misschien kun je ideeen opdoen, veel plezier met voorbereiden :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Almere vak V »

Ik weet niet wat the dropoff fee is. Anders zou ik het rijden...
Gast

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Gast »

Eens! Het rijden maakt de vakantie zoveel leuker (mits geen haast en zoveel mogelijk highways en byways en zeker GEEN interstates!).
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Almere vak V »

Terpies schreef:
03 feb 2020, 20:01
zeker GEEN interstates
Meteen uitzetten op je navigatie. Je komt de meest fantastische plekken tegen!

Onderlangs via Pittsburgh, St Louis en Kansas City. Of bovenlangs via de grote meren en Chicago. Ik wist het wel...
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Loek »

Maar wat dacht je van I-70 door de Colorado Rockies? Een van de mooiste interstate routes ...
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door sunnyrojo »

Wij vliegen dit jaar naar Las Vegas dan via Yellowstone richting Denver en vanuit daar voor 1 week naar Orlando .……..
Tja tijdsverschil is andersom niet gunstig maar wij vliegen 's nachts van Denver naar Orlando, 1e dag zal niet ideaal zijn op zn minst.
Ik heb zelf niet het idee dat het gekkenwerk is maar dit moeten we nog ondervinden, we hebben 19 dagen voor de route naar Denver en 1 week in Orlando.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Renée76 »

Rijden hebben we het over gehad maar we dachten dat dat veel te ver zou zijn.
Maar volgens jullie is dat dus zeker een optie?
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Renée76 »

Bij het idee wordt ik wel helemaal enthousiast. Even kijken of dit een optie is.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Almere vak V »

Renée76 schreef:
05 feb 2020, 12:15
Maar volgens jullie is dat dus zeker een optie?
In mijn beleving is het altijd een optie. Ik ben van de roadtrips. Hou van autorijden. Zeker in de VS. En dan zoals @Terpies aangeeft, zonder, of zo min mogelijk gebruik maken van Interstates.

Het gaat echter om keuzes maken. En in dit geval zal de keuze bepaald worden door tijd en geld. Wat is de dropoff fee. Het is bijna 3.000 km rijden. Dat doet de auto niet op water. En dan heb je de optie tijd. Je kan in een dag (24 uur) naar Denver rijden. Maar dat is gekkenwerk. Of ze moeten je achterna zitten... :blink:

Je hebt 4 weken de tijd. Ik vind een week New York erg lang. Met een dag of 3, 4 komt het mij de neus wel uit die poppenkast. Dan ga je kijken hoeveel tijd wil je gebruiken, denk je nodig te hebben rondom Denver? Dan hou je een x-aantal dagen over. Die deel je door de afstand die je moet rijden van NY naar Denver. Stel dat je daar een week voor uittrekt. Dan moet je 400km per dag rijden. Dat is de helft van je dag. En de andere helft kan je besteden aan iets bekijken onderweg. Kijk dan welke routes je zou kunnen en willen doen. En wat de bezienswaardigheden zijn die jullie aantrekt

Je zou zoals @Loek zegt bijvoorbeeld een stuk van de 70 kunnen rijden. Mocht je bovenlangs via Chicago gaan zou je nog een stukje route 66 kunnen doen als je naar de 70 wilt. Alle even nummers gaan van west naar oost of andersom. Alle oneven nummers gaan van noord naar zuid of andersom.
Renée76 schreef:
05 feb 2020, 12:23
Bij het idee wordt ik wel helemaal enthousiast
Veel plezier met overdenken!
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Renée76 »

wij zelf houden veel van rijden. de kinderen is iets anders. dropoff zullen aanwezig zijn maar omdat dit waarschijnlijk de laatste verre reis is de komende jaren willen we wel iets bijzonders. Daarbij is een ticket NY vaak ook weer goedkoper dan een ticket denver.
wat ik liever niet wil is aziatische toestanden. langsrijden uitstappen, kijken en doorrijden. ik vind het niet erg om langere autorij dagen erin te hebben maar ik wil wel graag tijd hebben om om ons heen te kijken.
een volle week NY is niet nodig, ik was aan het denken aan 3 of 4 volledige dagen. ik denk dat mijn kinderen het dan ookwel weer gezien hebben.
verdere steden kunnen wat ons betreft overgeslagen worden. we zijn meer van de natuur en de kleine steden.

we gaan eens goed nadenken wat mogelijke route opties zijn want dit is wel een mogelijkheid
Gast

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Gast »

Juist als je off the beaten track gaat en je laat verrassen door de omgeving, de locaties en de mensen zul je merken dat je vakantie een 'echte' roadtrip wordt.
Wij reizen in de US altijd op de bonnefooi, boeken alleen de eerste nacht na aankomst en stippelen globaal een route uit.
Voordeel: als het ergens onderweg leuk/druk/slecht weer is kun je je route aanpassen en hoef je niks te annuleren of je te haasten.

Als we vinden dat het de tijd op de dag is om een hotel te zoeken, laten we onze navigatie een lijstje maken, of we rijden naar het eerste de beste hotel van merk x. Vervolgens via de app prijs kijken en daarna aan de balie proberen een nog lagere prijs te krijgen (meestal goedkoper dan online, omdat nagenoeg elk hotel wel een kamer vrij heeft. Voor een hotel eigenaar betekent: kamer een nacht niet verkocht is geld weg, dus bijna altijd is wel een deal te maken. Als de prijs ons niet aanstaat (komt zelden voor) dan gaan we naar het volgende hotel. De hotels zijn meestal vrij dicht bij elkaar in de buurt bij de meeste plaatsen, dus keus genoeg en we hebben nog nooit tegen onze zin ergens geslapen.

Wij vinden deze manier van reizen het fijnst omdat (afgezien van de globale route en gewenste bezienswaardigheden die we opnemen in het plan) we zo flexibel als wat zijn.
We zijn al een paar keer in Florida onderweg geweest naar de Keys, maar door al een aantal keren voorspeld slecht weer voor een aantal aaneengesloten dagen, zijn we toch weer noordelijk gereisd/gebleven.

Uiteindelijk toch op de Keys geweest en we vragen ons nog steeds af waarom we daar nou zo graag heen wilden....maar dat is een ander verhaal. Wij zijn er geen fan van.... :shock:

Kortom, voor ons (en meerdere mensen) geldt: het reizen is voor ons echt een onderdeel van de reis.
Laatst gewijzigd door Gast op 05 feb 2020, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Renée76 »

Terpies en dat lukt ook in het hoogseizoen?
In Europa durven we dat ook wel aan hebben we het ook wel eens gedaan maar in de vs ben ik toch bang niks te vinden. Met name een park als Yellowstone is toch zeker een jaar van te voren volledig vol geboeky
Gast

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Gast »

Daar heb je wel gelijk in: Voor sommige toeristische bestemmingen (en zeker IN de parken) is dat de uitzondering, maar ook dan hoef je nergens in een auto te slapen (je zult alleen iets verder van het park af zitten).
Vanuit bv de Grand Canyon zijn we naar Williams gereden ipv ter plekke te overnachten: een gezellig stadje aan Route 66 met prima en ruim voldoende beschikbare accomodaties.
Het land is zo groot en zo ingericht op reizigers dat er altijd wel ergens een hotel beschikbaar is, ook in het hoogseizoen.

Wel is het zo dat schaarste de prijzen opdrijft, dus bv in het hoogseizoen kun je ook de dag beginnen (of de vorige avond eindigen) met een hotel voor de aanstaande avond alvast te reserveren. Dan hou je flexibiliteit van dag tot dag in je route ipv dat je weken van te voren alles al vastlegt.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Eerst New York en dan doorvliegen

Bericht door Trails »

Loek schreef:
05 feb 2020, 02:59
Maar wat dacht je van I-70 door de Colorado Rockies? Een van de mooiste interstate routes ...
Ja, mooie route. We hebben deze in september gereden. Maar we vonden het wel de slechtste weg die we in 5 weken hebben gereden. We verbaasden ons erover dat de camper niet uit elkaar viel van al die gaten in de weg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer