Vliegen met Lufthansa

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
R2-D2
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 jul 2019, 13:45

Vliegen met Lufthansa

Bericht door R2-D2 »

Hoi,

wij vliegen in augustus met Lufthansa van Frankfurt naar Vegas, en van LA weer naar Frankfurt, economy class.

Wij hebben nog nooit een transatlantische vlucht gemaakt, altijd binnen Europa en Noord-Afrika gebleven.
Wat mogen we nou verwachten qua eten aan boord en qua entertainment (belangrijk voor de kinderen)?

Ik vind de info op de website niet heel duidelijk.
Volgens mij zit er een maaltijd bij en snacks. Maar heel zeker ben ik daar niet van.

En qua entertainment aan boord? Films, series, games? Ook met NL ondertiteling?
Inbegrepen of bij te betalen?

Alle ervaringen zijn welkom!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen met Lufthansa

Bericht door mtl »

Er zullen zeker schermpjes zijn met o.a. films en muziek. Maar NL ondertiteling kan je vergeten. Maaltijden zijn niks bijzonders.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Vliegen met Lufthansa

Bericht door Trails »

Wij vlogen afgelopen september/oktober met Lufthansa van Nantes (Frankrijk) via München naar Denver.
Prima service aan boord. Genoeg te eten en drinken. snackjes lagen bij de galley om mee te nemen en ook konden we daar nog wat te drinken krijgen.
Eigen schermpjes met tv-series, films, games, etc.
Echter, geen NL ondertiteling.
Alles inbegrepen.
Wij zitten graag achterin het vliegtuig want daar is meestal de meeste kans op lege stoelen/rijen zodat we dan, door te verhuizen, wat meer plek kunnen krijgen. Nadeel hiervan is wel dat je als laatste te eten krijgt en dat dan alleen de pasta over is.
Trouwens, niks mis met het eten aan boord.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Vliegen met Lufthansa

Bericht door lyan »

Waarschijnlijk is dat geen rechtstreekse vlucht. Of het moet nieuw zijn dat Lufthansa rechtstreeks op Las Vegas vliegt. Het langste stuk zal zijn in een groot vliegtuig, hier heeft iedereen een scherm met films en series, in de meest gangbare talen. (niet NL). De maaltijden zijn geen culinaire hoogstandjes maar ook niet vies. Na de overstap kom je in een kleiner vliegtuig, hier geen schermpjes en ook geen maaltijden meer, meestal wel een drankje. Voor kinderen zou je natuurlijk ook een tablet kunnen meenemen.
Gast

Re: Vliegen met Lufthansa

Bericht door Gast »

Frankfurt - Las Vegas is wel direct...via eurowings (Lufthansa)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7902
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vliegen met Lufthansa

Bericht door Pete.Z »

Klopt, dat is een Eurowings vlucht. Ook niks mis mee, hooguit wat minder beenruimte.
R2-D2
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 jul 2019, 13:45

Re: Vliegen met Lufthansa

Bericht door R2-D2 »

Dank je wel, nu weet ik toch al wat meer!

We vliegen Amsterdam-Frankfurt-LV, idd met Eurowings.
LA-Frankfurt is met Lufthansa.
Jawstravel
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 dec 2016, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen met Lufthansa

Bericht door Jawstravel »

Als je vanuit LAX naar FRA terugvliegt met de a380 zou ik wat geld uitgeven aan stoelen op het upperdeck. Dit is een compacte ruimte die ik als zeer prettig heb ervaren, ik en mijn vriendin hadden 2 stoelen aan het raam. De service gaat een stuk sneller en het is er aangenaam rustig. De a380 is sowieso super om mee te vliegen. :thumbup:
—————————————
2004: NYC
2008: Zuidwesten
2009: Florida
2009: NYC & WAS
2010: Noordwesten & Canada
2011: NYC Canada & Bermuda
2012: Deep South
2017: Zuidwesten
2020: Zuidwesten
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen met Lufthansa

Bericht door PSVwally »

Als je vanuit LAX naar FRA terugvliegt met de a380 zou ik wat geld uitgeven aan stoelen op het upperdeck
Hoezo geld uitgeven? Ik heb gewoon op tijd ingecheckt en kon de plekken bovenin zonder bijbetalen kiezen. Velen weten ook niet dat er bovenin achterin nog iets van 30 economy stoelen zijn. Overigens bij de check-in balie nog gevraagd of ik een rij naar voren kon omdat die online op ‘vol’ stond. Maar daar waren toen nog plekken vrij dus lekker bovenin op de voorste economy rij gezeten
Gast

Re: Vliegen met Lufthansa

Bericht door Gast »

Eens, bovenin de A380 zijn de beste plekken in de economy. Wij hebben onze stoelen er al een aantal keren gratis kunnen selecteren.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen met Lufthansa

Bericht door Ruud2004 »

Ja, daar betalen wij ok nooit voor. Gelijk inchecken zodra dat kan en dan is er heus wel een plekje naar keuze vrij. Tot nu toe altijd goed gegaan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen met Lufthansa

Bericht door Superdork1 »

Nou ik heb net even gekeken. Op onze vlucht met de A380 van 4 augustus (LAX-MUC) is het economy bovendek al helemaal vol gereserveerd. Blij dat ik er op tijd bij was.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen met Lufthansa

Bericht door PSVwally »

Ik geloof daar eerlijk gezegd niets van. Waarschijnlijk kan je nu gewoon niet alle plekken zien wat je 24u vooraf wel kan zien. Zoals ik al aangaf kon ik ook de voorste rij bv niet kiezen en was daar plek genoeg bij het inchecken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer