Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ONYX666 »

maar zoals ik het lees kun je een sim only voor 1 maand nemen (alleen voor je vakantie)
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door habbekuk »

kevertje schreef:
26 nov 2019, 16:28
T-Mobile NL heeft nog wel zakelijke abbo's met USA data :

https://www.t-mobile.nl/zakelijk/shop/p ... 3,27506114
Mag je je telefoon ook als hotspot gebruiken, zie zosnel niets staan?
MartijnL
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 jul 2019, 14:51
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door MartijnL »

Ik heb afgelopen december bij T-mobile shop in de VS een simkaart gekocht voor 41 dollar, daarvoor kreeg ik 10 GB (kon hotspot aanleggen met telefoon van mijn vriendin). Daarnaast ook mee bellen en SMS. Werkte prima in mijn dual sim One Plus
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Whitestreet »

We gaan in Maart weer naar Miami, 10 daagjes.. Laatst had ik voor onze rondreis westkust een kaartje van T-Mobile gekocht.
Een maand unlimited data 4G, bellen, texten voor ik meen iets van $40. Gewoon op Amazon besteld. Werkte prima. 1 dag voor de vakantie een mailtje gestuurd om te activeren, en binnen 10 minuten een bevestiging dat dit gebeurd was. Ik kreeg na ik denk een dag of 40 pas een berichtje dat de kaart werd gedeactiveerd, of de keuze om te verlengen.

Voor komende vakantie bestel ik op Amazon dit keer

voor nog geen $19 dollar unlimited data, text en bellen...
2018 Florida / 2019 Westkust
plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door plankan »

Ik heb in 2017 de westkust gedaan en toen via ebay een three prepaid data only kaart genomen.
Alles ging goed tot we in USA waren, toen konden de three kaartjes enkel maar op 2/3G in VS....
Van miserie in SF dan ook een AT&T winkel binnen gegaan en daar was ik direct gesteld.
Zit three al op 4G/LTE in VS ondertussen? Dit was wel veel goedkoper dan het AT&T kaartje natuurlijk. :wink:
We gaan in 2020 terug naar de VS dus ben alles al goed aan het bekijken :)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door harryh »

Geen verstand van three prepaid, maar als ik dit lees denk ik: Zou het kunnen dat je telefoon de Amerikaanse LTE frequentiebanden van three niet ondersteunt?
plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door plankan »

@harryh Des tijds had ik een unlocked iphone 5s die ik in USA 2 jaar ervoor had gekocht. Dus dat was het probleem niet :).
Als ik nu kijk via ebay voor een three prepaid staat er wel duidelijk bij 4G. Dus het zal wss wel werken nu.
Ga het er nog eens op wagen en als het niets wordt, terug naar AT&T :oops:
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door analogkid »

Mijn dochter gaat dit jaar 4 maanden als exchange student naar de US. Nu staat ze ook op het punt een nieuwe mobiel te kopen. Kan ze ook een dual sim telefoon kopen waar ze zowel een NL sim als een US sim kan doen zonder gedoe met regiolocks? Wellicht staat het antwoord al ergens in deze thread, maar ruim 120 pagina’s door is niet echt efficiënt :wink:
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Als je in de USA een losse iPhone koopt (zonder abonnement) zijn ze altijd in zowel NL als USA te gebruiken, omdat de iPhones alle banden ondersteunen in beide landen.

De nieuwste iPhones hebben allemaal een E-SIM mogelijkheid (in NL op dit moment alleen door T-mobile ondersteund). Hierdoor zou je een NL SIM kaart naast de US E-SIM kunnen gebruiken (of andersom).
https://support.apple.com/nl-nl/HT209044#two-numbers
Nadinethje
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2020, 21:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Nadinethje »

Ik heb zo ver mogelijk terug gelezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer dus toch een vraag.

Ik heb een iPhone 11 dus kan een esim aanvragen.
Klopt het dan dat ik mijn NL nummer als esim gebruik en de simkaart die ik via Arieli bestel dan gewoon in mijn telefoon kan doen en zo beide kan gebruiken zonder ze te wisselen.

Zo ja, hoe werkt dat dan? Hoe wissel je van abonnement als ik bv. Whatsapp wil gebruiken op mijn NL nummer??
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Je Whatsapp blijft gewoon op je NL nummer behouden. Als je ook Whatsapp op je Arieli Sim wilt gebruiken kun je Whatsapp for business installeren en die app gebruiken voor je Arieli Sim. Op deze manier gebruik ik op mijn telefoon ook twee Sims met twee Whatsapp nummers.

Je kunt per nummer aangeven wat je als primair wilt instellen voor bellen/data.

Kijk even hier voor uitleg: https://support.apple.com/nl-nl/HT209044
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door nieuwenoord »

Waarom bestel je een fysieke SIM? Ik ga juist mijn eigen
nummer behouden met de kaart en bestel bij T Mobile een esim voor een maand.

Ze hebben daar een speciale app voor.

Zie hier: https://www.t-mobile.com/support/plans- ... e-esim-app

Hier staat precies hoe je dat doet: https://www.t-mobile.com/support/plans- ... e-esim-app

Het mooie is juist dat je gewone nummer op je normale SIM blijft werken en dat je tijdelijk een eSim toevoegt en dus geen
kaartje extra hoeft te kopen. Arieli vergeten dus.

Voor WhatsApp kies je in de USA voor het Amerikaanse nummer, maar je vrienden zullen daar verder niets van merken. Jouw WhatsApp blijft gewoon bestaan met al je contacten en nummers, alleen (tijdelijk) gekoppeld aan het US-nummer.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

Ik zou liever in NL een ESim gebruiken, en op vakantie een fysieke Sim, want dan heb je veel meer meer keus in het buitenland en maakt het je veel flexibeler.
In Nederland is er op dit moment maar 1 aanbieder met eSim en dat is t-mobile. De rest heeft (nog) geen ESim.
nieuwenoord schreef:
01 feb 2020, 12:07
Voor WhatsApp kies je in de USA voor het Amerikaanse nummer, maar je vrienden zullen daar verder niets van merken. Jouw WhatsApp blijft gewoon bestaan met al je contacten en nummers, alleen (tijdelijk) gekoppeld aan het US-nummer.
Dit klopt echt niet:
Zodra je je nummer wijzigt in Whatsapp verdwijnt je NL nummer, je moet dus NOOIT tijdelijk je nummer wijzigen in je US nummer want dan werkt je NL nummer niet meer. Wel kun je je NL nummer laten staan als Whatsapp nummer, maar dan kun je je US nummer niet gebruiken voor Whatsapp. Vandaar mijn suggestie om voor je US nummer Whatsapp voor business te installeren, want dan kun je wel twee nummers voor Whatsapp gebruiken.

Als je je fysieke Sim slot vrij laat heb je in de US veel meer keus, bijvoorbeeld Arieli (want die zijn veel goedkoper dat T-mobile in de US).
dmoorc
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door dmoorc »

Iemand ervaring met de Ultra Mobile SIM card Tourist Plan?
https://www.ultramobile.com/tourist/ : lijkt me niet duur, 1000 minutes domestic calls, 100 minutes international calls, unlimited texting en unlimited data (wel maar 2G, na opgebruiken van 2Gb in 4G als ik goed begrijp)
Lijkt me gemakkelijk om bij aankomst in Orlando even bij een T-Mobile store aan te kopen...
Of is er beters te koop rond die prijsklasse?
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

2GB data vind ik echt veel te weinig voor drie weken, waarom bestel je geen arieli kaart? De kaart die jij post is goedkoop juist vanwege de weinige hoeveelheid data. Voor $10-15 meer heb je unlimited data en alle voordelen die jij ook verder noemt.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door ClaireVHaut »

@Terpies Als ik in het buitenland mijn sim vervang, dan hou ik ook mijn normale watsapp. watspp zit gekoppeld aan je telefoon. Je moet alleen niet je nummer wijzigen in je telefoon. Ik heb een iphone en hij vraagt er expliciet om. Ik ben gewoon bereikbaar op mijn (nl) watsapp als ik er een andere sim in heb. Als ik ga bellen, dan heb ik het locale nummer van de sim.

Als je een nieuwe Sim-kaart plaatst en daarna voor het eerst WhatsApp opent, krijg je de vraag of je je account wilt aanpassen aan je nieuwe nummer. Kies voor ‘nee’ en WA blijft werken met je huidige Nederlandse nummer.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door vana »

Terpies schreef:
01 feb 2020, 13:50
Dit klopt echt niet:
Zodra je je nummer wijzigt in Whatsapp verdwijnt je NL nummer, je moet dus NOOIT tijdelijk je nummer wijzigen in je US nummer want dan werkt je NL nummer niet meer. Wel kun je je NL nummer laten staan als Whatsapp nummer, maar dan kun je je US nummer niet gebruiken voor Whatsapp. Vandaar mijn suggestie om voor je US nummer Whatsapp voor business te installeren, want dan kun je wel twee nummers voor Whatsapp gebruiken.
Dit klopt inderdaad
Als je een nieuwe Sim-kaart plaatst en daarna voor het eerst WhatsApp opent, krijg je de vraag of je je account wilt aanpassen aan je nieuwe nummer. Kies voor ‘nee’ en Whatsapp blijft werken met je huidige Nederlandse nummer.

Volgens mij ben je anders al je whatsappgesprekken kwijt.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door habbekuk »

dmoorc schreef:
01 feb 2020, 16:00
Iemand ervaring met de Ultra Mobile SIM card Tourist Plan?
https://www.ultramobile.com/tourist/ : lijkt me niet duur, 1000 minutes domestic calls, 100 minutes international calls, unlimited texting en unlimited data (wel maar 2G, na opgebruiken van 2Gb in 4G als ik goed begrijp)
Lijkt me gemakkelijk om bij aankomst in Orlando even bij een T-Mobile store aan te kopen...
Of is er beters te koop rond die prijsklasse?
Ik heb vorigjaar ook gekozen voor Arieli en dat is super goed bevallen.
Direct bij aankomst Internet zolang je dat 1 dag voor vertrek regelt door te activeren.
Thetering was soms ook makkleijk en heb misschien 4 gb verbruikt
voornamelijk navigeren en op locatie korting vouchers opzoeken.
Dus voor die $ 17,- meer en vaak is er hier nog een code te vinden die ook
nog iets korting geeft.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door nieuwenoord »

Ik snap dat hele verhaal met WhatsApp wisselen dan blijkbaar niet. Voorheen heb ik geregeld gewisseld tussen mijn Nederlander en Spaanse nummer en nooit wat kwijtgeraakt. Met de dataroaming binnen Europa nooit problemen meer natuurlijk, ik heb geen NL nummer meer.

Die eSim bij T Mobile is niet zo duur dat ik daarvoor bij mijn eigen Spaans provider weg wil.
5C852B81-B8B0-40D8-84B1-1932D5447DAA.png
@Terpies : is Arieli dan zoveel goedkoper?
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

ClaireVHaut schreef:
01 feb 2020, 16:16
@Terpies Als ik in het buitenland mijn sim vervang, dan hou ik ook mijn normale watsapp. watspp zit gekoppeld aan je telefoon. Je moet alleen niet je nummer wijzigen in je telefoon. Ik heb een iphone en hij vraagt er expliciet om. Ik ben gewoon bereikbaar op mijn (nl) watsapp als ik er een andere sim in heb. Als ik ga bellen, dan heb ik het locale nummer van de sim.

Als je een nieuwe Sim-kaart plaatst en daarna voor het eerst WhatsApp opent, krijg je de vraag of je je account wilt aanpassen aan je nieuwe nummer. Kies voor ‘nee’ en WA blijft werken met je huidige Nederlandse nummer.
Dat zei ik dus...en @nieuwenoord gaf iets anders aan, vandaar dat ik het nog een keer uitlegde.
Wil je op een iPhone met twee nummers whatsappen, dan installeer je gewoon Whatsapp voor business voor je andere nummer. Op een Android toestel kun je wel twee keer Whatsapp installeren, maar dat werkt niet bij een iPhone.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer