Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door Marina B »

Beste forumleden,
enige tijd geleden had ik het mooie plan opgevat om eens een ideale rondreis te bedenken. Toen nog met de gedachte dat ik alle tijd had, met niemand rekening hoefde te houden, etc. Dat ging mooi niet door. Natuurlijk hebben allerlei omstandigheden weer wat roet in het eten gegooid. Maar goed, ik wil toch, dus dan maar wel met anderen rekening houden.

Wat ik nu heb is een route met een aantal zaken die ik al ken, mijn jongste zoon ook, maar zijn broer, die dit jaar toch maar wel mee wil, niet.
Op zich wil ik natuurlijk voornamelijk nieuwe dingen zien, maar we gaan wel weer naar San Diego, Las Vegas en LA.

Wat zeker in de route 'moet': Bryce, Zion, Page, liefst ook SeKi, liefst willen de heren naar Anaheim, maar niet perse een must.

Ik heb tot nu toe dit:

23 juli San Diego (aankomst)
24 juli San Diego (relax)
25 juli San Diego (Sea World?)
26 juli San diego (stad verkennen, Bilbao Park)
27 juli San Diego (relax)
28 juli Palm Springs (Joshua Trees bezoeken?)
29 juli Las Vegas
30 juli Las Vegas
31 juli Page
1 aug Page
2 aug Bryce
3 aug Bryce
4 aug Zion
5 aug Zion
6 aug Barstow?? (is dit haalbaar? Ik moet iets hebben om de afstand Zion Seki te overbruggen)
7 aug Seki
9 aug Seki
9 aug Anaheim
10 aug Anaheim
11 aug LA
12 aug LA
13 aug vliegen naar huis

Toelichting/vragen:

Ik wilde ook graag naar Yellowstone/Black Hills/RM/ etc. Maar we moeten op 29 juli in Las Vegas zijn omdat mijn middelste zoon later invliegt. Ik heb van alles zitten puzzelen en dit kwam daarmee als beste reisoptie uit de bus; bovendien wil ik nu toch echt een keer naar Bryce, Zion en Page en dacht dat dit in deze alternatieve route wel aardig past. De volgorde van die drie maken voor mij niet uit.

Wellicht zijn de eerste nachten in San Diego wat veel, maar na een druk jaar, vind ik een paar dagen bijkomen wel erg lekker, bovendien daar genoeg te beleven.

Bryce heb ik twee nachten, het is volgens mij (als ik goed heb gelezen) minder 'levende' natuur zoals bossen, rivieren, etc. Misschien volstaat daar dan 1 nacht. Ik ben daar meestal wat sneller op uitgekeken, maar misschien vergis ik me.

De laatste dagen LA mogen ook in de buurt van LA aan een leuk strand zijn, niet Santa Monica, daar waren we vorig jaar en mega druk en toeristisch. Misschien is Manhattan Beach een optie?

Is twee nachten Anaheim het minimale? Ik wil eigenlijk maar 1 dag spenderen in een park.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door Martin & Marianne »

Liggen alle vluchten al vast?
En de Grand Canyon is geen must?
Heb je Death Valley al gezien?

Voor Sequoia/Kings Canyon is 1 dag wel erg weinig.
Ik zou zeker een dag minder San Diego doen en die ergens anders gebruiken.

Marianne
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door Marina B »

Hi Marianne,

Nee nog geen vluchten geboekt, wil ik wel deze week gaan doen.

2 nachten Sequoia te weinig begrijp ik?

Ja, San Diego zijn veel nachten. Mocht er op de route naar Las Vegas nog extra opties zijn behalve de nacht in Palm Springs, dan lijkt mij dat ook een optie, ik kon alleen niet zo snel iets bedenken.

Death Valley vorig jaar geweest, Grand Canyon ook al 2x bezocht. Om de een of andere reden trekt GC mij minder aan om nog een keer te bezoeken. Liever wat meer levende natuur :)

Ik kijk ook nog naar een rondje SLC dat is qua vliegprijzen wel aardig gunstig, ik weet alleen niet hoe ik op 29 juli mijn zoon dan kan laten invliegen, wij zijn dan al een week on route. En is zo'n rondje te doen in 22 dagen? Ik hou van een rustig reistempo, zie liever minder veel bestemmingen dan dat ik overal doorheen moet vliegen. Rijden doe ik alleen, wil dus genoeg rust momenten.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door tomhster »

De weg van Temecula naar Palm Desert is leuk met een mooi uitkijkpunt als beloning. Vergeet in San Diego de zeeleeuwen niet bij La Jolla Cave. Ik vind LA vrij onplezierig, dus zou daar een dag weghalen, maar in San Diego kan het in theorie ook. In ieder geval Las Vegas heeft echt minimaal één extra dag nodig. Had je de Valley of Fire al in je schema staan?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door IngridZw »

Als je alleen Sequoia NP bezoekt zijn 2 nachten wel voldoende is onze ervaring. Wij hebben de Tokopah Falls Trail gewandeld zo'n 5,5 km. heen en terug. Leuke wandeling langs de rivier die eindigt bij de watervallen. Op het laatst is het wat klimmen over stenen maar goed te doen.
Verder de wandeling bij de General Sherman Tree en de overige sequoia's en hebben we de Moro Rock beklommen waar je een prachtig uitzicht hebt.
Allemaal goed te doen op één dag. Wij hebben overnacht in Three Rivers.
Wij hebben tussen LV en Sequoia de route gereden via Lake Isabelle en daarna overnacht in Kernville. Leuk plaatsje gelegen aan de gelijknamige rivier. Vandaaruit door Sequoia NF via Johnsondale en Ponderosa om uit te komen bij Porterville aan de 65. Onderweg kun je eventueel nog stoppen bij de Trail of the 100 Giants. Dit is een korte eenvoudige wandeling. Je hebt op deze manier wel een veel mooiere route dan via Barstow en Bakerfield.

Ik vind de tijd in San Diego trouwens wel mooi. Er is daar naast Balboa Park nog zoveel meer te zien dat je je met die dagen die je nu hebt staan prima kan vermaken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door PSVwally »

Ik zou niet naar Barstow rijden, maar naar Kernville. Het is even doortrekken vanuit Zion, maar je zou ook 1 nacht zion kunnen doen en de nacht erna bv al naar st George of Mesquite kunnen rijden. Is ook goedkoper dan Zion. Dan de dag erop inderdaad zoals Ingrid hierboven aangeeft op het gemak naar Seki rijden. Ik zou dan overigens wel 1 dag meer voor Seki uittrekken. Let even op dat 2 nachten iets anders is dan 2 dagen....
DIe dag zou ik van San Diego of LA halen. Afhankelijk van de plannen.

Seaworld kost je geen hele dag en dat zou je kunnen combineren met La Jolla en Mission Bay.
En dan 1 relaxdag opofferen.

LA, sja ik vermaak me er prima, maar het ligt allemaal veel verder uit elkaar dan de andere steden in het zuidwesten en voelt daarom wat ongezellig(er). Bovenin kan je echt prachtig wandelen in de heuvels met fantastische uitzichten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je alleen naar Sequoia gaat zou 1 dag (twee nachten) kunnen, maar ik zou ook Kings Canyon meenemen. De tijd die je hebt hangt ook erg v=af van de overnachtingsplaatsen. En de route ie je rijdt. Ik zou geen twee keer de 198 doen, maar terugrijden via de 180. En als je daar bent is het jammer om niet ook Kings Canyon mee te nemen. Kijk voor beide parken eens in ons 2013- en 2017-verslag.

Met jullie wensen zou een rondje Las Vegas ook kunnen. Of een one way Las Vegas -LA of San Diego. Starten in Phoenix kan ook, dan neem je Sedona mee, en vandaar naar Page, en dan jouw route, met San Diego op het eind. Of net andersom natuurlijk.
Iedereen rust op zijn eigen manier uit; ik vind het heerlijk en rustgevend om lekker te wandelen, of door een mooie omgeving te rijden. Maar als je liever twee relaxdagen hebt in SD kan dat natuurlijk.

Marianne
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door Marina B »

Allemaal hartelijk dank voor jullie tips.

Het punt is natuurlijk dat onze rondreis pas echt begint als we met zijn drieën zijn; dat is pas op 29 juli, dan komt zoon aan in LV (of elders waar het logisch is, maar tot nu toe leek mij dat LV te zijn). Ik probeer hem er op 28/7 te krijgen, maar dat wordt voor hem heel krap.

Ik overweg om Anaheim te schrappen.

Kernville vanuit Zion is meer dan 700 km zag ik? Dat vind ik teveel op 1 dag, dat gaat 'm niet worden.

Niet alleen ikzelf, maar ook mijn zonen blijven liever ergens minimaal twee nachten om wat meer te kunnen doen. Ik zou mij nog kunnen bedenken om Bryce te verkorten met 1 nacht. Ik denk dat we het daar redelijk snel bekeken hebben hoewel ik gelijk zeg dat ik niet weet waar ik dat op baseer. In GC tot nu toe ook altijd 1 nacht gedaan, prima meer dan genoeg.

3 Nachten SeKi, raden jl aan om hier 2 overnachtingsplaatsen voor te kiezen? 2 in Sequoia en 1 in Kings Canyon?

Als ik Anaheim laat schieten en 1 nacht Bryce heb ik 3 nachten extra te verdelen. Dat vind ik op zich wel lekker. Denk dat ik dan 1 nacht bij LV doe, 1 nacht bij SeKi en mss een extra nacht Zion om daar op 3 uit te komen, of beter deze 3e nacht op de route naar Seki in te zetten?

Dank voor het meedenken!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door IngridZw »

Ik had begrepen dat je vanuit LV naar Sequoia wilde rijden. Niet goed gelezen dus. Inderdaad te veel kilometers. Als je een extra nacht Zion hebt kan je eventueel op de laatste dag 's middags al richting Barstow rijden voor ergens een tussenovernachting en daarna de rit via Sequoia NF vervolgen. Of nog een nacht in LV te boeken bv bij Fremont Street. Leuk om daar 's avonds te zijn.

Voor Sequoia en King Canyon zijn 3 overnachtingen aan te raden. Mocht je in Three Rivers overnachten dan kan je de volgende dag Sequoia NP bezoeken en aan het eind van de dag doorrijden naar Kings Canyon (Grant Grove Village) voor 2 nachten zodat je ook een volle dag hebt voor Kings Canyon. Je hoeft dan niet terug te rijden naar Three Rivers wat toch een uur rijden is. Lijkt mij logischer qua indeling omdat je dan minder kilometers rijdt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door PSVwally »

Kernville vanuit Zion is meer dan 700 km zag ik? Dat vind ik teveel op 1 dag, dat gaat 'm niet worden.
Ik gaf ook aan om de dag ervoor al een stuk richting Vegas te rijden he. Misschien helemaal tot Vegas doortrekken, met de tijdzone waar je doorrijdt. Je moet die afstand sowieso afleggen om het meest saaie stuk van je route door te komen. Via Barstow ben je 2 dagen een relatief erg saai stuk aan het rijden. Waarom niet via death Valley en Sequoia NF kan je onderweg nog iets bekijken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door Martin & Marianne »

Marina B schreef:
26 jan 2020, 20:14
Ik zou mij nog kunnen bedenken om Bryce te verkorten met 1 nacht. Ik denk dat we het daar redelijk snel bekeken hebben hoewel ik gelijk zeg dat ik niet weet waar ik dat op baseer. In GC tot nu toe ook altijd 1 nacht gedaan, prima meer dan genoeg.
Dat kan prima voor Bryce, zeker als je er al vroeg in de middag bent en wellicht ok nog een deel van de ochtend mee kunt nemen. JE hebt dan tijd voor de viewpoints en een wandeling naar beneden,
Marina B schreef:
26 jan 2020, 20:14
3 Nachten SeKi, raden jl aan om hier 2 overnachtingsplaatsen voor te kiezen? 2 in Sequoia en 1 in Kings Canyon?
Je kunt beide parken goed bezoeken vanuit Grant Grove. Wij hebben daar al meerdere keren overnacht, Een overnachting bij Cedar Grove is ook mooi, zeker als je ook dat deel van Kings Canyon wilt meenemen. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag.

Marianne
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door Marina B »

Dank allemaal weer voor de tips! Hoewel we in 2019 ook Death Valley hebben aangedaan, lijkt het de jongens erg leuk om weer te ervaren. De middelste is er benieuwd naar de jongste vond in de nacht zwemmen terwijl het nog bloedje heet is, erg interessant.

Dan zouden we dus van Zion naar Death Valley rijden en de dag erna naar Sequoia.

Nieuwe route:

23 juli San Diego (aankomst)
24 juli San Diego (relax)
25 juli San Diego (Sea World?)
26 juli San diego (stad verkennen, Bilbao Park)
27 juli San Diego (relax)
28 juli Palm Springs (Joshua Trees bezoeken?)
29 juli Las Vegas
30 juli Las Vegas
31 juli Las Vegas
1 aug Page
2 aug Page
3 aug Bryce
4 aug Zion
5 aug Zion
6 aug Zion
7 aug Death Valley
9 aug Seki
9 aug Seki
10 aug Seki
11 aug LA
12 aug LA
13 aug vliegen naar huis

Dit lijkt mij haalbaar. Vragen: is het een toevoeging om 1 nacht San Diego bij Palm Springs te plaatsen? Is 1 nacht Bryce voldoende? Of beter 2n Bryce en 2n Zion?
Ik vind 2n LA wel erg minimaal, maar kan ik mee leven.
De locaties op 11 dagen van deze route hebben wij vorig jaar ook bezocht. Hoewel ik denk dat we in die 11 dagen genoeg nieuwe dingen kunnen zien, zou ik nog het liefst iets nieuws willen doen/zien. Maar dan vermoed ik dat we de start en of eind moeten aanpassen.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door tomhster »

Wat wil je in Palm Springs (of Rancho Mirage of Palm Desert, allemaal vergelijkbaar) doen? Misschien de kabelbaan pakken, maar verder is er naast relaxen in je resort niet zo heel veel te doen. Dan is een relaxdag aan het strand in La Jolla/ Del Sol in mijn optiek aantrekkelijker. Joshua Tree kun je prima doen op je reisdag naar LV. Het is een Nationaal Park, maar niet van de omvang om er meer dan een paar uur te moeten blijven om een indruk te krijgen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door IngridZw »

Wij hadden 2 nachten Palm Springs maar achteraf gezien was 1 nacht ook ruim voldoende geweest. Het was er ontzettend heet (zelfs eind mei boven de 40 graden) en hadden daardoor geen puf om iets te ondernemen behalve wat zwemmen bij het hotel en we hebben nog eventjes gekeken in het centrum van de stad. Maar ook daar was het vanwege de hitte bijna uitgestorven. Je kan nog met een kabelbaan naar boven, de AerialTramway waar het koeler is, maar dat zou je ook kunnen doen op de 1ste dag dat je er bent.
Joshua Tree kun je ook bezoeken onderweg naar Las Vegas. Weet dat het daar zomers ook heet is. Maar het is wel mooi om de route door het park te rijden.

Ik zou de dagen voor Bryce en Zion zo laten. Ook met 1 overnachting in Bryce heb je voldoende tijd om bv een mooie wandeling naar beneden te maken. Zion is daarentegen veel groter en je bent er afhankelijk van shuttlebussen. Dat neemt vanwege de drukte ook de nodige tijd in beslag.

Mocht je toch nog iets nieuws willen zien dan zou je vanuit Palm Springs naar Sedona kunnen rijden. Is ook een prachtige omgeving. Daar 2 overnachtingen en dan rijden naar Las Vegas. Maar dan moet je ergens anders dagen inkorten. Eventueel een dag minder SD en LV.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat Bryce betreft had ik ook al aangegeven dat 1 nacht voldoende is.
Is het iets om eerst 1 nacht Las Vegas te doen en dan de andere nachten tussen Zion en Death Valley?
Je zou dan ook in Lone Pine kunnen overnachten in plaats van in Death Valley.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door PSVwally »

tomhster schreef:
27 jan 2020, 23:39
Wat wil je in Palm Springs (of Rancho Mirage of Palm Desert, allemaal vergelijkbaar) doen? Misschien de kabelbaan pakken, maar verder is er naast relaxen in je resort niet zo heel veel te doen. Dan is een relaxdag aan het strand in La Jolla/ Del Sol in mijn optiek aantrekkelijker. Joshua Tree kun je prima doen op je reisdag naar LV. Het is een Nationaal Park, maar niet van de omvang om er meer dan een paar uur te moeten blijven om een indruk te krijgen.
Ik zou La Jolla op dezelfde dag als Seaworld doen. Dat ligt allemaal niet zo ver van elkaar en SW doe je niet de hele dag over, of je moet gaan dineren met de killerwhales als dat nog kan.

Ik zou vanaf San Diego via Anza Borrego SP en de westkant van de Salton Sea naar Palm Springs rijden. Of je nou in Palm Springs/Palm Desert/Indio/Coachella etc overnacht maakt allemaal niet zo heel veel uit, behalve dat de eerste wat drukker is dan de rest. Afhankelijk van het aankomsttijdstip zou je dan nog de aireal tramway kunnen doen.
Joshua Tree inderdaad in de ochtend/middag doen voor je naar Las Vegas gaat. Naar Vegas zou je evt nog via de Mohave desert kunnen rijden.

Voor de rest is de route een stuk beter zo met in principe overal voldoende tijd.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door Marina B »

Ik zag het Marianne, dank je.
Ik kijk nog even naar het idee om LV op te splitsen. Lone Pine zijn we vorig jaar geweest. Dan liever DV nog een keer heel bijzonder.
Mijn jongste zoon kijkt zelf nog naar een reis vanuit SLC, dat lijkt hem leuk maar vooral omdat hij heel erg graag naar Yellowstone wil. Dat ligt voor deze reis te ver uit te route. Dan moeten we het hele schema weer omgooien, maar misschien moet ik dat ook uitschrijven en dan een definitieve keuze maken uit die twee routes.
We hebben nog geen tickets geboekt, wilde ik volgende week doen.
Ik kom vast nog terug hier :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou dan natuurlijk wel door Death Valley rijden, maar in Lone Pine overnachten. Dat was meer een optie vanuit kostenoverwegingen. En betere mogelijkheden qua eten. En bij Lone Pine is een bezoek aan de Alabama Hills bij laagstaande zon ook erg mooi. Maar dan is DV ook mooi. :wink:

Misschien ook eens kijken naar vliegen op Jackson als jullie naar Yellowstone willen.
Sterkte met de keuzes!

Marianne
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: route 1 San Diego - LA of route 2 Denver - LV

Bericht door Marina B »

zoals ik al aangaf zijn er ook liefhebbers om Yellowstone dit jaar mee te nemen.

Ik heb daarom een tweede route gemaakt waar ik nog wel wat onzekerheden over heb.

Dit is 'm:

dag 1 Amsterdam - Denver
dag 2 Denver - Estes Park
dag 3 Estes Park
dag 4 Estes Park - Guernsey (enigszins willekeurig gekozen om te overbruggen, want dat lijkt nodig?)
dag 5 Guernsey - Keystone
dag 6 Keystone
dag 7 Keystone - Buffalo (ook geen must, maar om te overbruggen)
dag 8 Buffalo - Yellowstone (must, liefst 2 x 2 overnachtingen, ik las van wegwerkzaamheden in 2020, is dat een reden om hierin iets aan te passen?)
dag 9Yellowstone National Park
dag 10Yellowstone National Park
dag 11Yellowstone National Park
dag 12Yellowstone National Park - Salt Lake City (wel erg lange rijdag)
dag 13 Salt Lake City
dag 14 Salt Lake City - Bryce
dag 15 Bryce Canyon - Page
dag 16 Page
dag 17 Page - Zion
dag 18 Zion
dag 19 Zion - Las Vegas
dag 20 Las Vegas
dag 21 Las Vegas
dag 22 Las Vegas - Amsterdam

ik heb eerder een heel mooie uitgebreide route geplaatst, maar de tijd heeft ons ingehaald en ook andere plannen, helaas, dus meer reisdagen dan dit schema zit er niet in.

Waar ik ook mee worstel is het feit dat zoon 2 "moet" invliegen op 29 juli. We 'moeten' hem dus ergens on route meenemen en dan bij voorkeur nog voor Yellowstone. Hij vliegt dan op Jackson hole. Is te doen volgens mij. Ik had zelf wel op Rapid city willen vliegen op 23 of 24 juli, dat is ook nog een optie, mits ik dan met zoon 3 zeven dagen kan vullen. Mijn invlieg plaats is dus flexibel.

Het mooiste aan deze route vind ik dat alles nieuw is behalve Las Vegas. Het nadeel vind ik de soms lange reisdagen en in mijn beleving is de route wat gehaast.

Als ik de nachten Yellowstone wil verdelen, wat is dan de best optie om te kiezen? Ik denk een keer bij Old Faithfull en de andere 2 nachten elders in het park maar waar is dan het beste?

Alle tips van harte welkom
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marina B: nieuwe route San Diego - Los Angeles.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben het stuk van Denver naar Keystone in 1 keer gereden zonder een tussenovernachting. Vanaf Estes Park is dit ook prima te doen. Liever die afstand voor lief te nemen zodat je in een ander (veel) mooier gebied een extra overnachting hebt. Je zou die kunnen plannen in Grand Teton en op die manier zijn 2 overnachtingen in SLC misschien ook niet nodig. Voor de Black Hills is een extra overnachting ook aan te raden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer