Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Anita74 »

Er zijn een paar puntjes waar ik niet mee verder kom. Met de genoemde code krijg ik nog steeds het tarief van $1034,61 en ik kan mezelf niet upgraden naar Executive Elite. Als gewoon Emerald Club Member krijg ik toch niet meer dan een Midsize?
En het aandachtspunt is ook een dingetje:

Aandachtspunt
Zoek je een specifieke autoklasse dan moet je goed nadenken of de Emerald Club wel de juiste keuze is. Op bepaalde locaties is de keuze soms beperkt door drukte. Wil je absoluut een standaard SUV of Mini van huren in Las Vegas dan is het aan te raden om minimaal een back-up boeking daarvoor te hebben of gewoon de gewenste autoklasse te huren.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Er staat daar
Hoe werkt het
Vrij simpel, je huurt een midsize (ICAR) en je mag een auto kiezen uit de Emerald Aisle. In de Aisle tref je allerlei auto’s maar altijd minimaal een midsize.
In de EA kan van alles staan, een standard SUV of minivan moet zoals ik al zei meestal wel lukken. En zo niet dan maak je een vriendelijk praatje met een greeter. Maar blijft een beetje een gok wat je meekrijgt.
Dus niet alleen midsize, je betaalt alleen voor een midsize.

En daarom dat aandachtspunt, je kunt eventueel bij een ander bv Alamo of Hertz een backup boeking maken voor die fullsize suv.
Die prijs die ik kreeg was trouwens voor een fullsize (geen suv), er staat iets bij van "kies deze voor de EA".

Executive Elite geeft je keuze uit een andere isle met wat meer keuze en dat zou ik wel proberen, dat is middels status matching of een actie bv met Amex te doen. Zie het National topic daarover, ik heb daar recent een link gedeeld.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Anita74 schreef:
21 jan 2020, 20:26
Waar had je dit bedrag gezien en was dit incl. one-way toeslag?
Op de website van Hertz. One-way toeslag kan ik niet zien, weet ook niet waar ik dat naar boven kan halen. Wij huren nooit one-way.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Hertz is in Orlando aan het stunten met zijn prijzen. Wij huren van 21 mei t/m 3 juni een auto (Intermediate SUV Categorie Q4 IFAR). 2 maanden geleden was de prijs 491, vorige week was hij 390 en gisteren was hij 361. Uiteraard weer gewisseld. Dus een tip! Heb je in die periode een reservering staan? Bekijk dan nog eens of het goedkoper kan!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door marc08 »

Helaas nog niet bij hertz voor de periode eind sept, voor 3 weken.

Maar gelukkig nog tijd zat en de ervaring leert dat t pas tegen t einde van sept de prijzen vaak het beste zijn bij hertz.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Begin april zijn de prijzen juist extreem hoog bij Hertz in Florida, >$50 per dag voor Group C. Gelukkig heb ik een oude reservering staan. National is nu een stuk goedkoper voor diegenen die begin april nog moeten huren.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Sevianna »

Hey Amerika fans,

Dit jaar gaan we voor eerst een roadtrip doen door Florida voor drie weken, we beginnen bij begin een auto! Op de site reizen exit bieden ze huurwagen aan voor fantastische prijzen (bang dat ze te mooi om waar te zijn) een Nissan sentra bv 4 deurs voor 566 euro voor 3 weken. Er staat bij dat de nodige verzekeringen erbij zitten. Er is ook geen optie om extra verzekering te nemen voor pech onderweg, sleutels die zoek raken etc etc. Iemand die deze Amerika leken wat tips kan geven.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Waar wil je specifiek een tip voor?
Afbeelding
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@Sevianna, welkom op dit forum. Misschien kun je de ophaal- en inleverlocatie en precieze data delen zodat we mee kunnen kijken?

Dit staat op die site:
De huurauto's die u bij ons boekt zijn van Alamo en zijn inclusief:

- Ongelimiteerde kilometers
- Schade- en diefstalverzekering (CDW)
- Aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
​- Lokale toeslagen en belastingen
Alles zit er bij wat je nodig hebt, behalve extra bestuurder en eventueel one-way toeslag.
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Lord Bonez »

Hoi

Ik heb zojuist een Toyota RAV4 (of vergelijkbaar) in Las Vegas gehuurd bij National, via Happytoursusa, incl. alle verzekeringen , extra bestuurder etc.
19 dagen voor 540 euro. Niet slecht lijkt me.

Ik heb geen ervaring met Happytours, maar lees verschillende prima ervaringen hier. Op zich wel vreemd dat je geen credit card gegevens ofzo hoeft in te geven.

Ik maak misschien nog een backup reservering met National via de app, just in case..
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Sevianna »

Division schreef:
24 jan 2020, 13:39
Waar wil je specifiek een tip voor?
Of ik deze auto met een gerust hart kan reserveren of toch even verder moet kijken... of misschien ter plekke nog een extra verzekering nemen of is dit helemaal niet nodig. In Spanje hebben we een nare ervaring gehad met huren van auto en willen voorkomen dat we onze reis beginnen of eindigen met discussies en naar gevoel.

@ harryH We landen en vertrekken van Miami airport op 8 augustus tot 29 augustus. We zijn met 2 volwassenen en dochter van 8 jaar.

Bedankt voor de snelle reacties
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Die extra verzekeringen heb je in de VS eigenlijk niet nodig, tenzij je de sleutels in de auto laat en 'm niet meer open krijgt enz., dit zit er in:
Replacement of lost keys (including remote entry devices)
Towing (not related to an accident)
Flat tire service (if no inflated spare is available, vehicle will be towed)
Lockout service (if keys are locked inside the Vehicle)
Jumpstarts
Fuel delivery service for up to 3 gallons (or equivalent liters) of fuel
Lees je even in op dit forum mbt lekke banden, in principe heb je daar geen verzekering voor nodig. En mocht je ANWB lid zijn dan kun je van de AAA in de VS gebruik maken.

Verder ken ik de annuleringsvoorwaarden van Exit Reizen niet, mocht het niet annuleerbaar zijn dan zou ik overwegen om elders te huren.

Die autohuur bij Alamo is een prima prijs, eur 26,95 p/d in augustus. Ik adviseer goed te kijken hoeveel en wat voor bagage jullie meenemen, als het niet past en je ter plaatse moet upgraden betaal je de hoofdprijs. Zo niet, kijk eens bij National (is apart topic over) of Hertz. Bij National zou een midsize $728 kosten en mag je uitzoeken uit de rij en een grotere auto meenemen voor een klein beetje meer.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Sevianna »

@Harry H Thnx voor tips toch fijn als iemand even meeleest die ervaring heeft met dit soort dingen. Vorig jaar hebben we in Mexico soort gelijke auto gehuurd en dat was voldoende voor ons. Annulatie daar ben ik nog niet hlml aan uit. Helaas woon ik niet meer in NL maar in België dus zijn we lid van Touring. Ik hoop dat zij ook zoiets hebben. Vind er op internet maar weinig over terug.
Dus kosten voor een lekke band zijn beter zelf op te lossen dan er een verzekering voor te nemen begrijp ik.
Ik ga eens bij national kijken....

Groetjes.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Even voor je gezocht, Touring biedt dat ook https://www.touring.be/nl/ledenvoordelen/show-your-card
Sevianna
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 24 jan 2020, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Sevianna »

https://partners.rentalcar.com/american-estates/

Hier is precies ook een goede deal te doen met iets meer inbegrepen dan bij exit reizen.

Thnx voor zoeken Harry!
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

Lord Bonez schreef:
24 jan 2020, 13:49
Op zich wel vreemd dat je geen credit card gegevens ofzo hoeft in te geven.
De creditcard gegevens hoef je idd niet in te vullen, dat doe je als je de auto gaat ophalen. Ik raad je aan om elke dag even de happytours site te checken. Prijzen verschillen soms van dag tot dag en als het goedkoper is kan je een nieuwe reservering maken.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

Dat veranderd dus echt vaak bij happytours. Vandaag weer goedkoper.......In een week tijd al 2x lager geworden de prijs.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Miquel »

Ik zie dat er (sinds kort?) ook Alamo Max bestaat?
Wat zijn de verschillen met de" gewone" Alamo?

Verder ben ik opzoek voor eind mei 18 tm 26 (LAX) een fullsize SUV, kom echt niet lager dan 352 voor een Ford Expedition...
Iemand nog een optie??
Thanx!!
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Cindy1969 »

@Miquel Ik heb dat laatst ook uitgezocht, maar bij Alamo Max krijg je een gratis upgrade naar een hogere klasse.
Toevallig heb ik van de week mijn reservering bij Happy Tours geannuleerd, en nieuwe boeking gemaakt bij Auto Europe omdat ik voor hetzelfde bedrag dan deze kon boeken.
Kreeg een bevestiging voor Midsize SUV Toyota RAV4, heb daarna meteen de check in en Skip the counter gedaan, en kreeg daarmee een bevestiging
dat ik een Standard SUV krijg, Ford Edge or similar.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Miquel »

Ahhh top.. dus als ik reservering maak voor een standaard krijg ik een fullsize SUV?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer