Reis MelanieK: rondje Noordwest-VS en Canada vanuit Vancouver.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
MelanieK
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2017, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis MelanieK: rondje Noordwest-VS en Canada vanuit Vancouver.

Bericht door MelanieK »

Hoi allemaal,

Onze reis naar het zuidwesten van de VS in 2018 smaakt naar meer, daarom zijn we nu bezig met de voorbereidingen van onze reis naar het noordwesten van de VS en zuidwesten van Canada. Planning is om op 8 september te vliegen naar Vancouver en op 1 oktober weer terug. Graag jullie advies op deze route.

Vragen die we vooraf hebben:
1. Is september een goede reisperiode voor deze route i.v.m. het weer?

2. We zitten 19 t/m 21 september in Yellowstone. Hebben jullie ervaringen met Yellowstone in september. Wij horen heel wisselende ervaringen. Qua drukte beter dan in juni - augustus, aan de andere kant kan het weer dan wel echt tegenzitten.

3. Missen we verder nog stops? Of adviseren jullie om ergens extra tijd om te plannen (of misschien juist minder)?

Kortom, graag jullie advies. Alvast heel erg bedankt.

Groetjes, Melanie.

8 sept. - Aankomst Vancouver
9 sept. - Vancouver
10 sept. - Hope
11 sept. - Clearwater, Wells Gray Provincial Park
12 sept. - Jasper
13 sept. - Jasper
14 sept. - Banff
15 sept. - Banff
16 sept. - Kalispell, Glacier
17 sept. - Kalispell, Glacier
18 sept. - Helena
19 sept. - Yellowstone (Mammoth Hot Springs)
20 sept. - Yellowstone (in park)
21 sept. - Yellowstone
22 sept. - Jackson, Grand Teton
23 sept. - Jackson, Grand Teton
24 sept. - Hailey, Craters of the Moon
25 sept. - Boise
26 sept. - The Dalles
27 sept. - Packwood, Mount Rainier
28 sept. - Packwood, Mount Rainier
29 sept. - Seattle
30 sept. - Vancouver
1 okt. - Vlucht terug vanuit Vancouver
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis MelanieK: rondje Noordwest-VS en Canada vanuit Vancouver.

Bericht door AnnInBC »

Het ziet er op zich een goede route uit. Is er een reden waarom je vanuit Vancouver richting Hope gaat om zo verder te gaan naar Clearwater? Ik zou vanuit Vancouver noordwaarts gaan richting Whistler en zo verder via Cache Creek/Kamloops naar Clearwater. Vele mooiere route omdat je hier langs de "Sea To Sky Highway" (Highway 99) rijdt van Vancouver naar Whistler. Verblijf een nachtje in Whistler.

Het weer is aan de kust (Vancouver, Seattle en dergelijke) soms nog zomerachtig, in de Canadese Rockies kan je al een sneeuwbui tegenkomen en kouder 's nachts. In die tijd beginnen de larch bomen te kleuren en zorgen voor mooie gele kleurtjes. De bekende plekjes in de Canadese Rockies zijn nog steeds druk in september, maar toch wel minder vergeleken met de zomer maanden.

Wat Yellowstone betreft kan ik je niet verder helpen. Wat tijd betreft is je stukje Canadese Rockies wel erg kort en zou je daar zeker minstens 1 extra dag kunnen gebruiken (of liefst zelfs 2).

Hopelijk heb je daar wat aan,
Groetjes,
Ann
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis MelanieK: rondje Noordwest-VS en Canada vanuit Vancouver.

Bericht door stegeman »

Leuk om te zien. Dit was ongeveer onze route in 2017 :D en dan hadden we ook nog Vancouver island, 28 nachten. Veel gezien, volop genoten, maar achteraf wel veel te veel km en te snel door naar het volgende voor ons. Als je extra dagen erbij KUNT voegen zou ik het zeker doen. Als je meer van rijden houdt en minder wandelt vind ik de route ze mooi. De tip van overnachten bij Whistler ipv Hope zou ik ter harte nemen.
Banff en Jasper kunnen beide zeer goed een extra nacht gebruiken en Whistler ook wel als je daar overnacht eigenlijk.

Craters of the moon was voor ons de grootste afknapper en vonden we echt helemaal niks. Zijn doorgereden...
Misschien Jackson- craters of the moon- Boise ergens tussen Boise en craters of the moon slapen een idee zodat je een nacht terugwint voor de erg mooie plekken. Een lange reisdag heb je dan wel...
The Dallas ligt volgens mij ongunstig. Vanaf Boise naar Packwood. Tik het maar eens in in Google maps. Bovenlangs rijden via Yakima is meer dan uur korter rijden en dan kom je niet langs the Dallas. Boise-Packwood zou te lang rijden zijn weer denk ik.
Zou elk geval even puzzelen tussen Jackson en Packwood. Of misschien na 2e dag GT wat verder rijden dan Jackson alvast zoals bijv Idaho falls ofzo.

1 vraagje nog. Je reist toch wel met een auto?? Met camper is de reis denk ik echt teveel km.
MelanieK
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2017, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis MelanieK: rondje Noordwest-VS en Canada vanuit Vancouver.

Bericht door MelanieK »

Dank voor jullie reacties. Hier gaan we mee aan de slag.

We gaan inderdaad met de auto en veel kilometers maken vinden wij geen probleem. Doel is wel om zoveel mogelijk te zien tijdens onze reis.

Craters of the moon twijfelden we inderdaad ook al over. Jouw opmerking heeft ons nog meer aan het denken gezet. Over dat stukje route gaan we ons dus nogmaals buigen, zodat we daar eventueel een extra dag uitsparen voor Jasper of Banff. Meer reisdagen is geen optie helaas.

Als we eruit zijn plaats ik onze route nogmaals.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis MelanieK: rondje Noordwest-VS en Canada vanuit Vancouver.

Bericht door Robbie&Irene »

Wij hadden in Yellowstone in 20-21-22 september 2016 uitstekend weer, maar richting Grand Teton 23 september werd het wel wisselvalliger maar schitterend qua herfstkleuren van de bomen. Tussen de opklaringen door schitterende foto's kunnen maken! Craters of the Moon twijfelden wij ook over in 2019, maar hebben het toch gedaan. We hebben genoten en vonden het een bijzonder landschap en zouden het toch iedereen aanraden. Je stelt nu een ronde voor, maar zou een one-way niet minder kilometers geven bijv via Calgary terug of Seattle beginnen en via SLC terug ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer