Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Mike.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2020, 12:32

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mike.USA »

Helaas zijn de plekken met PC wel ook direct de duurste heb ik gemerkt.
Heb nu een auto gehuurd ergens bij een lokale Hertz vestiging in Philadelphia en dat scheelde toch $ 400,-
Op de auto ( Mini van) die ik wel scheelt het $ 2.000,- Toch serieus geld.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Een Buick Encore (in Europa bekend als Opel Mokka) valt bij Thrifty onder de Compact SUV (https://www.thrifty.com/OurCars.aspx?flash=true) en dat is volgens mij terecht want is toch echt wel kleiner de aan midsize SUV.
En de Ford Edge valt in de standard SUV klasse die is dus net weer iets groter dan een midsize SUV.
Het is een beetje afhankelijk van hoeveel bagage je bij je hebt en de afstanden die je af gaat leggen, om te bepalen welk type je het beste kunt nemen.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

https://www.flyertalk.com/forum/hertz-g ... et-18.html

Bij Hertz valt de Buick Encore in de midsize SUV klasse, de Ford Edge valt idd in de Standard SUV klasse, maar is toch echt wel een stuk kleiner dan de Explorer (5-zits), of een Hyundai Santa Fe, ook een Standard SUV.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Mike.USA schreef:
13 jan 2020, 18:43
Helaas zijn de plekken met PC wel ook direct de duurste heb ik gemerkt.
Als je een specifieke klasse wilt boek je (als backup?!) de klasse die je sowieso wilt rijden...dan ben je duurder uit, maar dan moet je die gewoon boeken.
Als je een gokje wilt wagen (zonder kosten!) boek je bij Hertz UC en/of bij National EC Executive Aisle pick.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Terpies schreef:
13 jan 2020, 20:48
Buick Encore
Hoe dan ook, hij is een stuk kleiner dan bv de Nissan Rogue uit dezelfde klasse (bij ons X-Trail: https://nl.automobiledimension.com/mode ... trail-2017, Mokka: https://nl.automobiledimension.com/mode ... kka-x-2016)
figarooke
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 aug 2009, 21:41

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door figarooke »

Hallo
Voor diegene die via autoeurope gebekt hebben: nemen jullie de aanvullende breakdown cover erbij die glas en banden dekt?
Het is de eerste keer dat ik een auto zelf wil boeken, vroeger heb ik dit altijd via het reisbureau geboekt, en ik vind het heel verwarrend. Ik wil volledig verzekerd zijn, maar natuurlijk geen onnodige kosten maken voor verzekeringen die je eigenlijk niet nodig hebt.
Groeten, Ann
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pberndsen »

Als je volledig verzekerd wilt zijn dan wel afsluiten, maar het is een verzekering die je eigenlijk niet nodig hebt.
Als het je gerust stelt dat alles gedekt is dan dus doen, maar kans dat de verzekering nuttig is is klein.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

sanook schreef:
13 jan 2020, 21:01
Terpies schreef:
13 jan 2020, 20:48
Buick Encore
Hoe dan ook, hij is een stuk kleiner dan bv de Nissan Rogue uit dezelfde klasse (bij ons X-Trail: https://nl.automobiledimension.com/mode ... trail-2017, Mokka: https://nl.automobiledimension.com/mode ... kka-x-2016)
Wat is je punt? Een vw Beetle of mini cabrio is ook kleiner dan een Mustang cabrio maar vallen in dezelfde klasse.
Moeten alle auto’s in een klasse exact even groot zijn of zo?

Als je een specifieke auto wilt moet je die reserveren, als je een klasse huurt heb je keus en neem je mee wat je het fijnst vindt.
Groter is niet altijd beter, toch? :thumbup:

Een Tahoe is ook lomp en groot maar ik rijd liever in een Explorer, ook dezelfde klasse.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Wij komen met een cruise aan op Oahu haven, en willen dan voor 2 dagen een auto huren (voordat we terugvliegen van Oahu). Weet iemand of er een shuttle service is van de verschillende autoverhuurmaatschappijen ? Ik weet dat dit in Port Canaveral (Florida) aangeboden wordt door bv Alamo. Kan het zo snel niet vinden op Oahu ....
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door winterpark »

@MattRob Heb je al gekeken op het forum van CruiseCritic? Soms kan het echt zo'n doolhof zijn om dat uit te zoeken, in 2018 wilden wij een auto huren vlakbij de haven van Sydney (Nova Scotia) en ik kwam er maar niet uit of er een shuttle reed vanaf de haven. Was overigens wel zo bleek uiteindelijk ;-)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Division schreef:
11 jan 2020, 10:57
Uscarhire doet alleen zaken met Alamo en National. Prima broker,
Moet zeggen dat ik 9 van de 10 keer een auto huur voor mn werk. En dan regelen ze dat op mn werk voor me. En dat is altijd Hertz of Alamo. Als we de tiende keer zelf een auto huren regelt mijn vrouw dat meestal en die zweert bij Hertz. Met beide nooit problemen. Altijd meer dan prima geregeld. En als er wat is wordt het altijd naar meer dan tevredenheid opgelost.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

winterpark schreef:
14 jan 2020, 21:25
@MattRob Heb je al gekeken op het forum van CruiseCritic? Soms kan het echt zo'n doolhof zijn om dat uit te zoeken, in 2018 wilden wij een auto huren vlakbij de haven van Sydney (Nova Scotia) en ik kwam er maar niet uit of er een shuttle reed vanaf de haven. Was overigens wel zo bleek uiteindelijk ;-)
Thanks, gevonden op die website ! Enterprise zit heel dichtbij, heeft shuttle maar kan ook lopend. Daarnaast zit vliegveld heel dichtbij, dus korte Uber en je haalt daar een auto op. Ik ga eens puzzelen (met de vraag of we uberhaupt voor die 2 dagen wel een auto willen) ! Dank
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door kevertje »

1 vraag nog over happytourusa : als je niet komt opdagen... dan is dat geen probleem ? heb een reservering nu via nationalcar en als ik daar geen goeie wagen kan meepakken in de emerald-aisle dan wil ik de happytourusa reservering bij enterprise gebruiken.
bij happytourusa lees ik dat je tot aan de huurdatum kan annuleren maar kan dat ook op de dag zelf ?
(ze hebben geen creditcard van je dus sowieso is het wat vaag)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1996
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Dat kan ook op de dag zelf.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Heather »

Beste forumleden,

In 2018 reden wij van Las Vegas naar San Francisco van 10 juli (16u) tot 23 juli (18u) dus 14 dagen met een 7 seater Passenger Van voor 565,25 dollar via US CAR HIRE (Dollar).

Nu willen we in 2021 van Seattle naar Salt Lake City 5 juli tot 25 juli dus 21 dagen dus dacht ik iets te vinden rond de 850 dollar. Maar ik zie enkel bedragen boven de 1450 dollar waar dan nog one-way kosten bovenop komen :shock: , zowel bij US CAR HIRE als bijvoorbeeld HAPPY TOURS.

Doe ik iets verkeerd want dat is toch een gigantisch verschil ...

We zijn met 5, allen boven de 14 jaar dus eigenlijk 5 volwassenen.
Welke andere opties dan een minivan hebben we nog ?

Kan iemand mij hierbij even helpen want ik begrijp echt niets van al die termen die hier passeren op dit forum.

Alvast bedankt.
Heather.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

@Coyote en anderen met reservering bij happytours

Ik heb ook een reservering bij happytours gemaakt. Kreeg bevestging en kon bij alamo mijn reservering zien. Tot zover alles oke, maar toen ik eens op online inchecken klikte zag ik bij land "brasil" staan..........als je je eigen gegevens in wil vullen met rijbewijsgegevens enzo kun je dan wel veranderen zo ook het emailadres, want daar staat happytours. Wat ik vreemd vind is dat daar Brasil staat en niet netherlands, wat ik wel heb aangegeven bij reserveren.

Kunnen anderen ook eens kijken wat er bij hen staat als je op online inchecken klikt?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door sunnyrojo »

Misschien een hele domme vraag maar ik zat prijzen te vergelijken en keek bij car-scanner.com en de prijs voor de Nederlander lag 40 euro hoger dan die voor iemand met de Britse nationaliteit, hoe kan dit?
Als je hem zou huren als iemand met de Britse nationaliteit zou dat problemen geven?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

pumi1000 schreef:
16 jan 2020, 21:36
Ik heb ook een reservering bij happytours gemaakt. Kreeg bevestging en kon bij alamo mijn reservering zien. Tot zover alles oke, maar toen ik eens op online inchecken klikte zag ik bij land "brasil" staan..........als je je eigen gegevens in wil vullen met rijbewijsgegevens enzo kun je dan wel veranderen zo ook het emailadres, want daar staat happytours.
Ik heb op dit moment geen lopende reservering bij Happytours. Maar toen ik afgelopen september Skip the Counter wilde regelen stond daar bij mij ook zoiets meen ik mij nu te herinneren. Ik heb de gegevens gewoon aangepast in de juiste. Geen problemen mee ondervonden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
D--Amo
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2014, 23:38

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door D--Amo »

Heather schreef:
16 jan 2020, 20:00
In 2018 reden wij van Las Vegas naar San Francisco van 10 juli (16u) tot 23 juli (18u) dus 14 dagen met een 7 seater Passenger Van voor 565,25 dollar via US CAR HIRE (Dollar).

Nu willen we in 2021 van Seattle naar Salt Lake City 5 juli tot 25 juli dus 21 dagen dus dacht ik iets te vinden rond de 850 dollar. Maar ik zie enkel bedragen boven de 1450 dollar waar dan nog one-way kosten bovenop komen :shock: , zowel bij US CAR HIRE als bijvoorbeeld HAPPY TOURS.

Doe ik iets verkeerd want dat is toch een gigantisch verschil ...

We zijn met 5, allen boven de 14 jaar dus eigenlijk 5 volwassenen.
Welke andere opties dan een minivan hebben we nog ?
Ik heb hetzelfde probleem. Intussen 3x in de US geweest en telkens +- 600-700 euro betaald voor Mid-Size SUV voor +- 3 weken.
In september gaan we opnieuw en de prijzen zijn overal een pak duurder geworden lijkt het.

Voorlopig heb ik een reservatie bij AutoEurope voor Jeep Grand Cherokee aan 1000 EUR bij Dollar, maar alle andere zitten tussen 1500 en 1900 EUR.

Heeft iemand ervaring met een Jeep Grand Cherokee met bagage voor 4 volwassen personen. Officieel zouden daar 2 middelgrote koffers en 1 kleine inkunnen. Dat kan toch bijna niet? Die koffer lijkt me toch groter dan dat?
Heb dat al proberen opzoeken, maar het is moeilijk om dat op foto in te schatten.

We zouden minstens 4 middelgrote koffers moeten kwijt kunnen + nog enkele rugzakken.
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Rjkd »

Ik zie een aantal mensen die bij happytours hebben geboekt. Als ik Google kom ik weinig recenties tegen. Wat zijn jullie ervaringen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer