Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Kan helaas iedereen overkomen. Een aantal forumleden is dat ook gebeurd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door PSVwally »

Ja en ook die werden zonder reden teruggestuurd of geweigerd. Dat ‘eisen’ zal waarschijnlijk op niets uitdraaien. Overigens wel vervelend als de rest vd familie wel door mag.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Heeft geen zin te vragen naar het waarom. Antwoord krijg je nooit.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door covri »

PSVwally schreef:
16 jan 2020, 10:54
Kan je dat hele premiumbericht hier plaatsen want ik kan zo niet zien waar dit verkeerd is gegaan? Misschien heeft die vrouw zelf iets verkeerd ingevuld?
Weet niet hoe ik dat kan plaatsen....
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door covri »

Staat er al zie ik nu :thumbup:
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Nathalie21 »

Zag het ook bij Telegraaf staan, toch gek dat je die uitleg dan waarschijnlijk niet zult krijgen en dat zo'n stomme fout zo'n grote impact heeft.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door 1N9R1D »

Vraagje..
Over 3 maanden vliegen we weer naar Amerika. Voor de 2e keer binnen onze Esta, dus ik heb de gegevens van het eerste hotel bijgewerkt.

Daarbij ook alle overige gegevens maar even gecontroleerd en tot mijn verbazing zie ik dat het adres van de werkgever van mijn man totaal niet overeenkomt met datgene wat ik ingevuld heb. Zijn werkgever zit in Nederland en er staat een adres ingevuld in Duitsland. Nou is het wel zo dat het bedrijf is overgenomen door een Duitse onderneming, maar het adres komt ook niet overeen met dat nieuwe bedrijf... En ik kan me ook niet voorstellen dat Esta die gegevens bijwerkt uit zichzelf :eh:

Iemand enig idee hoe dit kan? En moet ik nu voor hem maar een nieuwe Esta aanvragen?
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Pberndsen »

Geen idee hoe dit kan veranderen, maar tenzij er ergens anders rode vlaggetjes tevoorschijn komen kan ik me ook niet voorstellen dat hier naar gevraagd wordt.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

1N9R1D schreef:
24 jan 2020, 20:38
Vraagje..
Over 3 maanden vliegen we weer naar Amerika. Voor de 2e keer binnen onze Esta, dus ik heb de gegevens van het eerste hotel bijgewerkt.

Iemand enig idee hoe dit kan? En moet ik nu voor hem maar een nieuwe Esta aanvragen?
Mmm op de officiële esta site staat dit:

Een nieuwe reisvergunning kan vereist zijn onder de volgende omstandigheden:

De reiziger heeft een nieuw paspoort
De reiziger wijzigt zijn of haar naam
De reiziger wijzigt zijn of haar geslacht
De reiziger wijzigt zijn of haar nationaliteit
De omstandigheden die ten grondslag lagen aan de eerdere antwoorden van de reiziger op een of meer vragen van de ESTA-aanvraag die een "ja" of "nee" antwoord vereisen, zijn gewijzigd. (dit zijn de vragen over ziektes en of je iran/irak/syrië bent geweest)

Volgens mij hoef je dus geen nieuwe esta aan te vragen, immers, één of meerdere bovenstaande punten veranderd niet, vorig jaar had mijn vriendin ook een nieuwe baan bij een nieuwe werkgever, we hebben destijds geen nieuwe aanvraag gedaan (mede op advies van het forum hier), er is verder niet naar gevraagd. Maar als je je zekerder voelt door een nieuwe aan te vragen, kost je 28 dollar (ca. 25 euro). Dat geeft ook een stukje geruststelling :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5007
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

1N9R1D schreef:
24 jan 2020, 20:38
Iemand enig idee hoe dit kan? En moet ik nu voor hem maar een nieuwe Esta aanvragen?
Op zich hoef je een goedgekeurde ESTA niet aan te passen voor dit soort gegevens, maar als die bedrijfsgegevens niet kloppen zou ik ook even kijken of er geen fout bij het invullen is gemaakt, bv met het paspoortnummer of het nationaal identificatienummer. Niet heel waarschijnlijk ivm de foutcontrole die in die nummers zit, maar je weet maar nooit.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Marcel5050 »


Mmm op de officiële esta site staat dit:

Een nieuwe reisvergunning kan vereist zijn onder de volgende omstandigheden:

De reiziger heeft een nieuw paspoort
De reiziger wijzigt zijn of haar naam
De reiziger wijzigt zijn of haar geslacht
De reiziger wijzigt zijn of haar nationaliteit
De omstandigheden die ten grondslag lagen aan de eerdere antwoorden van de reiziger op een of meer vragen van de ESTA-aanvraag die een "ja" of "nee" antwoord vereisen, zijn gewijzigd. (dit zijn de vragen over ziektes en of je iran/irak/syrië bent geweest)

Volgens mij hoef je dus geen nieuwe esta aan te vragen, immers, één of meerdere bovenstaande punten veranderd niet, vorig jaar had mijn vriendin ook een nieuwe baan bij een nieuwe werkgever, we hebben destijds geen nieuwe aanvraag gedaan (mede op advies van het forum hier), er is verder niet naar gevraagd. Maar als je je zekerder voelt door een nieuwe aan te vragen, kost je 28 dollar (ca. 25 euro). Dat geeft ook een stukje geruststelling :thumbup:
De prijs die je noemt is toch voor twee personen?Esta kost 14 dollar.Heb me ook laten vangen door niet officiele site,verschil is dan ook bijna niet te merken.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Almere vak V »

Marcel5050 schreef:
27 jan 2020, 10:34
De prijs die je noemt is toch voor twee personen?Esta kost 14 dollar.Heb me ook laten vangen door niet officiele site,
De enige website waar je een ESTA aan zou moet vragen is: https://esta.cbp.dhs.gov

Alles wat je meer betaalt dan $14 is oplichterij.
Gebruikersavatar
Hansi1959
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 dec 2009, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Stein (L)

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Hansi1959 »

Tantelotje schreef:
01 nov 2019, 10:27
Tjsa. Ik denk dan: ieder weldenkend mens weet dat een uitdraai van een ESTA niets toevoegt m.b.t. of je wel of geen ESTA hebt.
En natuurlijk heeft mtl helemaal gelijk om te zeggen dat het gewoon niet nodig is.

Maar als daar om gevraagd wordt/kan worden, en degene die jou moet doorlaten staat erop dat je dit kunt laten zien... Dat is 'gedoe' waar ik geen zin in heb. Dus ook al weten we allemaal dat het niet nodig is: ik zou zeggen pick your battles. Als jij wil dat ik een uitdraai laat zien, laat ik dat toch lekker zien? Ik neem standaard een printje van de ESTA's mee. Merk ik verder helemaal niks van.
Mijn principes bewaar ik wel voor een ander moment :wink: :lol:
Om exact die reden hebben wij dus nu ook maar weer telkens de printjes bij ons en vorige week (opnieuw luchthaven Dusseldorf) kwamen ze weer van pas. Nu bij het inchecken van een Britisch Airways vlucht (via Heathrow naar Las Vegas).
Weer zo'n juf die perse het printje wilde zien om vervolgens de gegevens daarop te vergelijken met onze paspoorten.
En inderdaad, nu zegt zo'n stuk papier natuurlijk eigenlijk helemaal niets maar om weer een hele discussie te vermijden geef ik ze maar waar ze om vragen...
No guts, no glory!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Mmm op de officiële esta site staat dit:

Een nieuwe reisvergunning kan vereist zijn onder de volgende omstandigheden:

De reiziger heeft een nieuw paspoort
De reiziger wijzigt zijn of haar naam
De reiziger wijzigt zijn of haar geslacht
De reiziger wijzigt zijn of haar nationaliteit
De omstandigheden die ten grondslag lagen aan de eerdere antwoorden van de reiziger op een of meer vragen van de ESTA-aanvraag die een "ja" of "nee" antwoord vereisen, zijn gewijzigd. (dit zijn de vragen over ziektes en of je iran/irak/syrië bent geweest)

Volgens mij hoef je dus geen nieuwe esta aan te vragen, immers, één of meerdere bovenstaande punten veranderd niet, vorig jaar had mijn vriendin ook een nieuwe baan bij een nieuwe werkgever, we hebben destijds geen nieuwe aanvraag gedaan (mede op advies van het forum hier), er is verder niet naar gevraagd. Maar als je je zekerder voelt door een nieuwe aan te vragen, kost je 28 dollar (ca. 25 euro). Dat geeft ook een stukje geruststelling :thumbup:
De prijs die je noemt is toch voor twee personen?Esta kost 14 dollar.Heb me ook laten vangen door niet officiele site,verschil is dan ook bijna niet te merken.
Ja ik bedoelde 14 dollar per persoon, in totaal 28 dollar voor twee personen = ca. 25 euro met de huidige koers, ESTA altijd en alleen aanvragen via de officiële site, de rest vraagt meer, nergens voor nodig, alleen maar kans dat het misgaat, wij hebben ons gelukkig niet laten neppen door andere sites.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Tisa. Ik denk dan: ieder weldenkend mens weet dat een uitdraai van een ESTA niets toevoegt m.b.t. of je wel of geen ESTA hebt.
En natuurlijk heeft mtl helemaal gelijk om te zeggen dat het gewoon niet nodig is.

Maar als daar om gevraagd wordt/kan worden, en degene die jou moet doorlaten staat erop dat je dit kunt laten zien... Dat is 'gedoe' waar ik geen zin in heb. Dus ook al weten we allemaal dat het niet nodig is: ik zou zeggen pick your battles. Als jij wil dat ik een uitdraai laat zien, laat ik dat toch lekker zien? Ik neem standaard een printje van de ESTA's mee. Merk ik verder helemaal niks van.
Mijn principes bewaar ik wel voor een ander moment :wink: :lol:
Om exact die reden hebben wij dus nu ook maar weer telkens de printjes bij ons en vorige week (opnieuw luchthaven Dusseldorf) kwamen ze weer van pas. Nu bij het inchecken van een Britisch Airways vlucht (via Heathrow naar Las Vegas).
Weer zo'n juf die perse het printje wilde zien om vervolgens de gegevens daarop te vergelijken met onze paspoorten.
En inderdaad, nu zegt zo'n stuk papier natuurlijk eigenlijk helemaal niets maar om weer een hele discussie te vermijden geef ik ze maar waar ze om vragen...
precies, wij nemen ook altijd de printjes mee, je hebt er niets aan mocht ie ingetrokken zijn, computer says no, maar je zal maar niet door mogen omdat je de geprinte versie niet kan laten zien
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Ik vind het overigens wel een beangstigend idee dat een ESTA “zomaar” ingetrokken kan worden zonder reden, ik kan mij bijna niet voorstellen dat de er bij de dame in het Telegraaf artikel niets aan de hand was, hoe groot is nou de kans en hoe vaak komt het voor dat je ESTA ingetrokken wordt? Dat is ook de reden dat ik regelmatig de status controleer op de site of hij nog steeds op approved staat. Als je nou tijdens de geldigheid van je ESTA in Iran bent geweest en daarna weer naar de VS gaat.. ok.. Ze zullen dat best checken en dat ze hem daarna intrekken.. Maar “zomaar”
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door d_vdploeg »

Nog even een andere vraag: Wij vliegen eind mei naar New York (JFK). We hebben dit jaar een nieuwe ESTA aangevraagd want de vorige is verlopen omdat de 2 jaar voorbij is. Wij zijn echter al wel vaker in de VS geweest, kunnen wij straks in de rij (als deze er is) voor returning ESTA?

Of moeten wij in de rij voor eerste keer ESTA incl. vingerafdrukken ect. Omdat we een nieuwe ESTA hebben?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Hansi1959
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 dec 2009, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Stein (L)

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Hansi1959 »

Als je nog met hetzelfde paspoort komt dan kun je gewoon in de rij voor "returning ESTA".
No guts, no glory!
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Ineke »

Als je nog met hetzelfde paspoort komt dan kun je gewoon in de rij voor "returning ESTA".

Dat is nieuw voor mij, laatste keer in 2017 geweest en staat in ons paspoort. Betekent dat wij niet meer naar zo'n 'zuil' hoeven voor vingerafdrukken en scannen paspoort maar meteen door kunnen lopen naar die 'hokjes' voor de laatste controle/ondervraging ?

gr, Ineke
Gebruikersavatar
Hansi1959
Amerikafan
Berichten: 288
Lid geworden op: 20 dec 2009, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Stein (L)

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Hansi1959 »

Bij die automaten (of zuil zoals jij het noemt) worden geen "nieuwe" vingerafdrukken, paspoort en foto opgeslagen maar alleen "bekende" (dus bij eerder bezoek afgenomen aan zo'n hokje van de immigration dienst) vergeleken met wat er opgeslagen is in het systeem.
Daar moet je dus wel degelijk weer naar toe.
Daarvoor is dan ook die rij "returning ESTA". Reeds bekende reizigers kunnen met die automaten sneller verwerkt worden voordat ze alsnog naar het hokje van de immigratiedienst moeten. Dat is dan vervolgens (meestal) bijna een formaliteit; "what is de reason for your stay", How long will you be staying" en vervolgens een stempel met datum in je paspoort en "have a nice stay".
No guts, no glory!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer