Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

Klopt maar is geen probleem verder. Je kunt geen kleine letters gebruiken.
Yesse
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 sep 2016, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Yesse »

Die hoofdletters dat is al heel lang toch? Volgens mij heb ik bij mijn aanvraag in 2016 dit ook al gezien.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Stan.Gobien »

Ik zou zeggen probeer eens in een andere browser.
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door kustbewoner »

Ik wil in juli eventueel een last minute trip boeken naar Florida. Mijn Esta is momenteel vervalen. Vraag ik nu al een nieuwe ESTA aan, alhoewel ik nog geen enkel gegeven kan invullen mbt vlucht, periode of verblijfplaats .?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Almere vak V »

Wat is last minute?? Binnen een dag, binnen een week, binnen een maand? De regel zegt volgens mij dat de toekenning van je ESTA 3 dagen kan duren. Nog nooit meegemaakt overigens. Maar dat zou ik dan wel even in mn achterhoofd houden.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

kustbewoner schreef:
10 jan 2020, 10:24
Vraag ik nu al een nieuwe ESTA aan, alhoewel ik nog geen enkel gegeven kan invullen mbt vlucht, periode of verblijfplaats .?
Je kunt je vlucht en periode sowieso niet invullen bij de aanvraag en verblijfplaats kun je later aanpassen ;)
Maar ik persoonlijk doe het normaal paar weken voor vertrek, mocht er iets misgaan dan heb je dan nog tijd bv voor visumaanvraag.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door knaapje »

Gewoon nu aanvragen.
Kost je voor 1/2 jaar eerder aanvragen @3,50 meer.
Weet je zeker dat hij is toegekend.
Ik hou hem zelf altijd geldig. Vervalt hij vraag ik gelijk een nieuwe aan.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Bij last minute denk ik toch aan vertrek binnen een week of maand. Dan kan je het beste nu al esta regelen.
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door kustbewoner »

Bedankt voor alle replies, ik weet voldoende .
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Marcel5050 »

Gisteren Esta aangevraagd via VisumBuitenland.be voor vertrek in maart.Bij verblijfplaats gewoon unknown ingevuld,vluchtnr moet je nergens invullen enkel aankomst datum.Vandaag al goedkeuring via mail.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door mtl »

Dat is een onofficiele site die als het goed is 30 euro ervoor vraagt. Bij de officiele site betaal je 14 dollar.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

Voor de meelezers, dit is de enige officiële ESTA site https://esta.cbp.dhs.gov/
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Marcel5050 »

mtl schreef:
13 jan 2020, 21:30
Dat is een onofficiele site die als het goed is 30 euro ervoor vraagt. Bij de officiele site betaal je 14 dollar.
Klopt :oops: ,hoewel ik reeds 4 maal Esta heb aangevraagd merkte nu niet eens dat ik op andere site zat.Was met te veel gelijk bezig en betaalde 29 €in veronderstelling dat dit voor beiden was.Volgende keer iets beter uitkijken.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

en niet alleen dat, kijk ook even naar al je persoonlijke gegevens die je met dit soort bedrijven deelt...
Mike.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2020, 12:32

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Mike.USA »

Wauw, maar goed dat ik dit nu lees. Scheelt me bijna € 72,00!! Was al met de aanvraag bezig op de verkeerde dit.
Heerlijk dit forum :P
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door harryh »

:clap:
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door covri »

Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door PSVwally »

Kan je dat hele premiumbericht hier plaatsen want ik kan zo niet zien waar dit verkeerd is gegaan? Misschien heeft die vrouw zelf iets verkeerd ingevuld?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Division »

UTRECHT - Opnieuw is een Nederlandse toerist zwaar gedupeerd door fouten met het elektronische ESTA-formulier, dat het Amerika-visum vervangt. Petra Benink uit Beuningen bleef alleen achter op Schiphol, toen ze met man, twee tienerkinderen en familie kerst en oud & nieuw wilde doorbrengen in New York. Een reisje van een slordige 12.000 euro.

„We komen vaker in de Verenigde Staten en hebben nog nooit problemen gehad. Ook nu hadden we keurig ESTA digitaal aangevraagd. Dat werd gelijk goedgekeurd. In 2018 zijn we met ons gezin nota bene nog op rondreis door Amerika geweest. Toen we op 21 december aan de KLM-balie gingen inchecken, zei de medewerkster echter dat mijn ESTA niet klopte. Of ik even wilde wachten”, vertelt Benink, die benadrukt dat ze ’zo Hollands is als maar wat’.

Foutcode
Een Amerikaanse ambtenaar werd er op Schiphol bijgehaald. Die bevestigde dat er in de computer een foutcode voor haar ESTA-aantekening was verschenen. „U gaat vandaag niet mee op de vlucht en kunt later een normaal visum aanvragen”, zei hij doodleuk tegen Benink.

Haar familie was al ingecheckt, evenals de bagage. „Mijn dochtertje begon te huilen. Ik zei toen dat iedereen gewoon naar New York moest vliegen en dat ik een dag later zou volgen, als dit misverstand was opgelost.”

Ontroostbaar
Benink vroeg aan KLM en de Amerikaan waarom ze werd geweigerd. „Niemand kon of wilde me dat vertellen. Tot op de dag van vandaag weet ik de reden niet. Ook het Amerikaanse consulaat zei niets. Ik heb na twee weken uiteindelijk een visum gekregen, maar toen was het al te laat. Mijn kinderen hebben zonder hun moeder de feestdagen gevierd. Ze waren ontroostbaar. Hoe bizar is dit.”

De aangeslagen vrouw wilde gisteren op de Vakantiebeurs in Utrecht opheldering van de Amerikanen. Ze sprak onder meer met ambassadeur Pete Hoekstra. Die bood zijn excuses aan.

ESTA-directeur Davis kon volgens Benink ook na een lang gesprek niet duidelijk maken waarom ze op de KLM-vlucht was geweigerd. „We mogen geen mededelingen doen over veiligheidszaken”, zei hij. Een Amerikaanse diplomaat wilde wel kwijt dat er soms fouten worden gemaakt met ESTA. Hij betreurde dat.

"ESTA vertoont kuren"
„Ik voel me als crimineel of terrorist behandeld. Het is schandalig en ik laat het er niet bij zitten. Ik heb recht om te weten waarom ik niet mocht instappen en hoe het kan dat een toegekende ESTA ineens is ingetrokken. Dat ga ik uitzoeken.” Hans Tattersall, voorzitter van de Nederlandse vereniging VisitUSA, kent de horrorstory van Petra Benink ook. „Wij doen ons best Amerika als vakantiebestemming aan te bevelen, maar zo schiet het niet op. ESTA vertoont kuren.”

Wat is ESTA?
ESTA staat voor Electronic System for Travel Authorization. Het is een reisvergunning binnen het zogeheten Amerikaanse ‘Visa Waiver Program’, waar ook Nederlandse burgers onder vallen. Alleen reizigers in het bezit van deze reisvergunning mogen naar de Verenigde Staten reizen zonder visum. ESTA is bedoeld voor zakenreizigers en toeristen die minder dan 90 dagen in Amerika willen verblijven.

Buitenlandse reizigers die niet beschikken over een geldig ESTA of visum, worden niet toegelaten bij het inchecken van vluchten naar de Verenigde Staten. Reizigers naar Amerika dienen ruim voor aanvang van hun reis online een aanvraag in te dienen. Deze verplichting geldt ook voor kinderen en baby’s en voor reizigers op doorreis. Een ESTA kan worden aangevraagd via een digitaal formulier. De aanvraag wordt in behandeling genomen door US Customs and Border Protection. Het systeem controleert of de reiziger mogelijk een bedreiging vormt voor de Amerikaanse veiligheid. Als de aanvraag in orde is, wordt binnen een paar dagen een ESTA USA toegekend. Hiervan ontvangt de reiziger een bevestiging per e-mail.

Een definitief besluit over de toelaatbaarheid van de reiziger wordt pas genomen door de douanebeambte, wanneer de reiziger is aangekomen in Amerika. US Customs and Border Protection behoudt altijd het recht personen te weigeren en terug te sturen naar het land van herkomst.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door SpaceAce »

PSVwally schreef:
16 jan 2020, 10:54
Misschien heeft die vrouw zelf iets verkeerd ingevuld?
Nee, ze heeft niets verkeerd ingevuld. Ze is zelfs met die ESTA al eens op vakantie geweest naar Amerika. Geen nieuw paspoort ondertussen gekregen en de ESTA was ook nog niet verlopen.

Het betreft een vriendin van mijn schoonzus.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer