Reis mimi6: tips gevraagd Atlanta en omgeving.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
mimi6
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2020, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis mimi6: tips gevraagd Atlanta en omgeving.

Bericht door mimi6 »

Hallo iedereen,

In september/oktober gaan wij voor de 3e keer naar de USA!
Dit keer gaan we dus naar Atlanta en omgeving.
We hebben alleen de tickets en huurauto al geboekt en ons schema ziet er nu als volgt uit:
Dag 1: Amsterdam - Atlanta
Dag 2: Atlanta - Savannah
Dag 3: Savannah
Dag 4: Savannah - Charleston
Dag 5: Charleston
Dag 6: Charleston - Charlotte
Dag 7: Charlotte
Dag 8: Charlotte - Great Smokey Mountains
Dag 9: Great Smokey Mountains
Dag 10: GSM
Dag 11: GSM - Atlanta
Dag 12: Atlanta (Nascar race in de buurt)
Dag 13: Atlanta (Nascar race)
Dag 14: Atlanta
Dag 15: Atlanta
Dag 16: Atlanta
Dag 17: Atlanta - Amsterdam

Wat vinden jullie van de route?
Nu heb ik op dit forum al gelezen dat de GSM heel mooi zijn, we willen dan ook graag naar Gatlinburg en misschien daarna nog naar een cabin in het bosgebied. Is dit te kort voor de GSM?
We zijn dus al zo vroeg in Atlanta ivm de Nascar race en kunnen vanuit daar nog wel naar wat plaatsen in de buurt, want we hebben nog wel de huurauto.
Zijn de dagen in Savannah, Charleston en Charlotte te kort of te lang?
Nog tips voor bezienswaardigheden/ activiteiten?

Ik lees graag jullie ervaring met deze route/ plaatsen en advies.
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tips Atlanta en omgeving!

Bericht door Tipsy_1 »

Je zou ook Congaree NP kunnen bezoeken, na Charleston.

De kust van de Carolina's is PRACHTIG, misschien ook wat tijd voor voorzien.
Bvb. NWR scenic drive bij Savannah, dat is ten noorden van de stad. Een wildlife drive van 5 miles waar je uren over kan doen (veel alligators!).
Beaufort en meer bepaald Hunting Island SP is ook prachtig!

Ipv Charlotte zou je dus via congaree kunnen rijden en dan naar de Blue Ridge Parkway met een overnachting daar. En zo naar GSM.

Verder een mooie route hoor. De Carolina's en de GSM, beter kan haast niet :wink: . Ik hou heel erg van deze regio.
Kijk ook eens of je naar Chattanoga kan gaan, met bvb Ruby Falls. Ook erg de moeite.
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Tips Atlanta en omgeving!

Bericht door kaiser chief »

Bezoeken jullie Charlotte met een bepaalde reden? Denk dat je die dagen misschien beter ergens anders kan gebruiken?
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis mimi6: tips gevraagd Atlanta en omgeving.

Bericht door winterpark »

Zijn al veel leuke tips gegeven!

Eens met wat hier boven staat over Charlotte: niet de moeite waard. Al vermoed ik... Dat je daar misschien heen wil vanwege het NASCAR museum? :D
Ik zou het anders doen, namelijk na Charleston doorrijden naar Asheville - eventueel nog met een overnachting in Greenville als je dat te lang rijden vindt - en daarna drie nachten in de GSM. Onderweg van Charleston of Greenville naar Asheville kun je een bezoek brengen aan Chimney Rock SP, vonden wij de moeite waard.
Vervolgens zou ik inderdaad naar Chattanooga gaan en dan weer naar Atlanta.
Je zou zelfs kunnen overwegen om nog twee nachten in Nashville door te brengen, maar ik zie dat dat lastig wordt vanwege de race. Tja. In principe is Nashville 'maar' 4 uurtjes rijden, dus je zou ook na de race nog een bezoek kunnen brengen aan Nashville.
Vind je dat teveel stad of teveel gedoe, dan kan ik je aanraden om een bezoek te brengen aan Tallulah Falls (ligt anderhalf uur later vanaf Atlanta).
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis mimi6: tips gevraagd Atlanta en omgeving.

Bericht door Tipsy_1 »

@winterpark
Eens om het anders te doen na Charleston. Echter ons is een rit via Blue Ridge Parkway, met dus een overnachting daar heel goed bevallen.
Een optie is 1ste overnachting Charlotte laten staan (dan hebben ze tijd voor wat plantations in de buurt van Charleston) , en dan een tweede langs de Blue Ridge parkway. En dan zo naar Asheville/Gatlinburg/... (wij overnachten voor GSM zelf in Townsend een beetje een slaperig stadje dat ons goed beviel)

Kijk eens in ons 2018 reisverslag :-) (Beaufort staat daar niet in, dat deden we dit jaar als een kleine trip)
mimi6
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2020, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis mimi6: tips gevraagd Atlanta en omgeving.

Bericht door mimi6 »

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties en goede tips!

Charlotte hebben we niet om een specifieke reden gekozen, het paste leuk in de route.
Daar gaan we dan nog even naar kijken of we dat kunnen inkorten of laten vervallen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer