Reis DKramer: planning West-Canada 2020.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DKramer
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2015, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis DKramer: planning West-Canada 2020.

Bericht door DKramer »

Hoi iedereen,

Na een aantal prachtige Amerikavakanties, gaan wij komende zomer (half juli) voor het eerst naar Canada toe (en voor het eerst kamperen). We zullen een auto huren.

Graag zouden we van jullie willen weten of onze planning een realistisch plan is. Missen we iets dat we echt moeten doen? Tips horen we graag! We willen volgende week al graag de eerste campings vastleggen.

EDIT: update van de route 2 januari 21:40u
Dag 1 - Amsterdam > Vancouver (aankomst rond 16:00)
Dag 2 - Vancouver
Dag 3 - Vancouver
Dag 4 - Vancouver > Kelowna
Dag 5 - Kelowna > Banff N.P.
Dag 6 - Banff N.P.
Dag 7 - Banff N.P. > Lake Louise
Dag 8 - Lake Louise > Lake Louise
Dag 9 - Lake Louise > Columbia Icefields
Dag 10 - Columbia Icefield > Jasper N.P.
Dag 11 - Jasper N.P.
Dag 12 - Jasper N.P. > Clearwater
Dag 13 - Clearwater
Dag 14 - Clearwater > Lytton
Dag 15 - Lytten > Whistler N.P.
Dag 16 - Whistler N.P.
Dag 17 - Whistler N.P. > Vancouver Island
Dag 18 - Vancouver Island
Dag 19 - Vancouver Island
Dag 20 - Vancouver Island
Dag 21 - Vancouver Island > Vancouver
Dag 22 - Vancouver > Amsterdam (vertrek 16:00)

Aanvullingen op ons schema:
- We hebben Calgary voor nu van onze planning gehaald (we zijn er net na de Stampede).

Aanraders voor fijne campings zijn ook meer dan welkom!

Dank alvast!
Laatst gewijzigd door DKramer op 02 jan 2020, 21:43, 3 keer totaal gewijzigd.
2016 - West USA
2017 - NYC
2019 - East USA: NYC > Key West
2020 - West Canada
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Planning West-Canada 2020

Bericht door Ruud2004 »

Ik denk dat jullie route (welke maand?) wel aardig in elkaar steekt en kan mij niet voorstellen dat je voor een tentje (geen grote bungalowtent toch) campings moet reserveren. Mail er eens een paar en vraag of ze dit noodzakelijk achten.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
DKramer
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2015, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Planning West-Canada 2020

Bericht door DKramer »

We gaan echt in het hoogseizoen half juli tot begin augustus. We gaan inderdaad gewoon in een 2/3 pers. tent.
Laatst gewijzigd door markro op 03 jan 2020, 03:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
2016 - West USA
2017 - NYC
2019 - East USA: NYC > Key West
2020 - West Canada
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning West-Canada 2020

Bericht door stegeman »

Het ligt er een beetje aan hoeveel je op Vancouver island wilt zien of dat aantal nachten voldoende is. Eigenlijk zou ik een extra nacht nergens vandaan willen halen, maar eventueel Jasper of Whistler of Vancouver 1 minder en een extra nacht nog op Vancouver Island. Lastig wat het is daar overal zo mooi. Ook Jasper, Whistler en Vancouver. Ik denk na onze reis van 2017 hier dat ik minstens 1 nacht extra nog zou nemen op Vancouver Island.
Nu ik je planning nog nader bekijk denk ik dat ik voor 1 nacht minder Vancouver toch zou gaan en die bij Vancouver Island zetten. Op het eind heb je ook nog tijd wel in Vancouver
Wat je ook doet de reis zit goed in elkaar!
Gebruikersavatar
DKramer
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2015, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Planning West-Canada 2020

Bericht door DKramer »

Thanks voor je reactie! Hebben we veel aan. Op het moment dat jij reageerde, heb ik toevallig de planning geüpdatet. Is jouw reactie daarop gebaseerd? Ja, wij dachten ook al aan een extra nacht Vancouver Island, en als we dat dan ergens vandaag moeten halen is dat inderdaad Vancouver. Lastig, want we willen de binnenstad van Vancouver natuurlijk wel zien en we hebben de tijd nodig om kampeerspullen te halen (veel zullen we al in NL proberen te halen).

We zijn momenteel bezit met een planning van Vancouver Island, heb je tips?
Laatst gewijzigd door markro op 03 jan 2020, 03:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
2016 - West USA
2017 - NYC
2019 - East USA: NYC > Key West
2020 - West Canada
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning West-Canada 2020

Bericht door stegeman »

Nee ik baseerde mijn reactie op je originele topic denk ik haha. Ik had nog niet gezien dat je zelf ook al dacht aan een extra nacht Vancouver Island.
Tips is voor mij een beetje lastig. Wij hadden namelijk een reis met slechts 2 plekken op Vancouver island (Victoria en Nanaimo) waardoor we heeeeeel veel mooie plekken hebben gemist hier en van nood terug willen. Als je even kijkt in dit Canada topic vind je al erg veel tips over Vancouver Island. Ik lees over grizzlytour, walvistochten etc. Zelf heb ik voor de volgende keer in de planning staan: Victoria, Parksville, Errington, Ucluet, Tofino...
Kwa bezichtigen vonden we Butchard Garden (vlakbij waar de boot aankomt volgens mij) erg mooi om te bezichtigen. Veel mensen hier zijn dat niet met me eens maar het was wel helemaal ons ding! Bij nanaimo namen we een onbekendere wandeling: neck point park. Deze vonden we ook heerlijk! (En kort). Over campings is het ook lastig adviseren voor mij, want we hadden hotels.
Tips laat ik dus even aan hen over die meer hebben gezien dan die 2 plaatsen waar wij slechts waren.

Groetjes Alice
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Planning West-Canada 2020

Bericht door stegeman »

Zit nu naar je nieuwe route te kijken. 1 nacht clearwater naar Jasper??? Omgeving Jasper vonden wij nog mooier zelfs dan omgeving Banff! Maar ook dat is persoonlijk. Veel te doen en zien in die omgeving. Valley of the five lakes vonden we ook een mooie wandeling.
Hoe je de indeling eerst had zou mijn voorkeur hebben (alleen Jasper en Banff) maar ook dat is persoonlijk. Na 2 reizen te hebben gemaakt hebben wij tegen elkaar gezegd graag langer op 1 plek te willen overnachten een volgende keer. Wij persoonlijk vonden de afstand Banff-Lake Louise kort. Maar veel anderen kiezen wel voor de tussenovernachtingen. Zou elk geval die van Columbia icefield weghalen. Nu was dat ook ons ding niet. Beetje met bussen op die gletsjers. Neh. Zonde van de natuur. Gletsjer bekeken (zeker indrukwekkend hoe snel deze slinkt...erg gewoon) en weer verder en al zeker niet op dat dure glazen ding waar je boven de gletsjer kunt staan. Is echt geldverspilling en een grote tourist trap. Gewoon ‘gratis’ er naartoe lopen vanaf de parkeerplaats en dan doorrijden naar Jasper om te overnachten.
Maar ook hier geldt: Doe wat voor jou goed voelt en bij jou past.
De een houdt van flink doorreizen en volle dagen. De ander van veel rust in een reis en weer een ander houdt van steden, anderen juist weer niet ... elk mens is verschillend
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis DKramer: planning West-Canada 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

@DKramer Het is niet handig om de route in je oorspronkelijke bericht aan te passen. Dan zijn de reacties niet meer te volgen. Reageer in een nieuw bericht en plaats daarin de aangepaste route.

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis DKramer: planning West-Canada 2020.

Bericht door michelly »

Ik zou zeker ook voor tentplekken reserveren als dat kan. Wij waren er in juli/augustus 2017 en toen waren de meeste campings ook gewoon vol. Het geeft zoveel rust als je weet dat je plekje vrij is. We hebben wel een paar keer een first-come-first-serve campground gehad maar zorgden toen wel dat we al voor de middag ter plekke waren. Wat betreft het skippen van Columbia Icefield ben ik het niet met @stegeman eens. Wij overnachtten op de Icefield Tent Campground en hebben de volgende dag een tour met een gids over de gletsjer gedaan. Super mooi! Misschien heb je iets aan ons verslag van 2017 op www.michelly.nl
Gebruikersavatar
DKramer
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2015, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis DKramer: planning West-Canada 2020.

Bericht door DKramer »

Wij zitten aankomende maandag en dinsdag klaar om 16:00 om de eerste campings te boeken. We willen inderdaad niet zonder plekje zitten. Ik ga jullie verslag even lezen! Thanks.

@stegeman
Ah, zie je reactie nu pas! De ene vertelt ons om langer in Banff te blijven en de ander weer langer in Jasper haha. Zo lastig omdat we er zelf nog nooit geweest zijn, en op de afbeeldingen ziet alles er mooi uit. We gaan er vanavond samen nog even goed naar kijken. We moeten nu toch wel keuzes gaan maken i.v.m. de reserveringen van de campings die na dit weekend open gaan. 😅

Betreft de Columbia Icefield, we hoeven er ook niet perse bovenop met die vrachtwagens. Zoals @Michelly hierboven het heeft gedaan lijkt ons ook enorm gaaf.
We zijn tot nu toe wel telkens van flink doorpakken in de vakanties met veel doen en zoveel mogelijk kunnen zien.

Opmerking moderator

Nogmaals, direct bovenliggende berichten quoten is niet nodig en op dit forum niet toegestaan. Quote is wederom verwijderd.
2016 - West USA
2017 - NYC
2019 - East USA: NYC > Key West
2020 - West Canada
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis DKramer: planning West-Canada 2020.

Bericht door jojostravelusa »

DKramer schreef:
03 jan 2020, 13:24
Betreft de Columbia Icefield, we hoeven er ook niet perse bovenop met die vrachtwagens
Als je besluit het toch te doen, probeer dan een tour aan het eind van de dag te krijgen. Dat kan enorm schelen in het aantal bezoekers en dan is het veel leuker op de gletsjer en het is veel meer een natuurbeleving denk ik. Half juli is wel hoogseizoen en ik weet niet zeker of het dan ook zo is, maar wij waren er in september en we waren met 16 man boven, terwijl er 's middags 5 volle bussen waren geweest. Er kunnen 65 man in een bus. In het hoogseizoen zouden er 9 bussen tegelijk op het ijs zijn meestal, hoorden we.
Zie ook ons verslag van 13 september jl.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... /p/13.html
Gebruikersavatar
DKramer
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2015, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis DKramer: planning West-Canada 2020.

Bericht door DKramer »

Wapiti is geboekt! Wat een drukte op de site vanaf 16:00u zeg, was even behoorlijk stressen. 😅 Morgen weer twee boeken, maar dan voor Banff.
2016 - West USA
2017 - NYC
2019 - East USA: NYC > Key West
2020 - West Canada
psoer
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis DKramer: planning West-Canada 2020.

Bericht door psoer »

Nou, volgens mij was het vandaag nog drukker.... :o
Maar boeking voor Tunnel Mountain Village is ook gelukt!!! :thumbup:
Dar&Mel
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis DKramer: planning West-Canada 2020.

Bericht door Dar&Mel »

Ja, wij hadden er ook last van! Niet normaal druk! Er is bij ons ook 1 x te veel van de creditcard afgeschreven, dus moeten we even achteraan. Maar Lake Louise en Tunnel Mountain zijn gelukkig gelukt!
Gebruikersavatar
DKramer
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2015, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis DKramer: planning West-Canada 2020.

Bericht door DKramer »

Tunnel Mountain en Lake Louise boeken was inderdaad ook een enorm drama. We zijn drie uren bezig geweest, het geld is 4x afgeschreven, maar we hebben de plekjes!

Nu maar hopen dat het met de afschrijvingen goed gaat haha.
2016 - West USA
2017 - NYC
2019 - East USA: NYC > Key West
2020 - West Canada
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis DKramer: planning West-Canada 2020.

Bericht door AnnInBC »

Die route ziet er goed uit. Voor leuke bezienswaardigheden kan je eens kijken op mijn route beschrijving als je wel, komt langs de meeste plekken van jullie route. http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... eerst.html

Het enige wat ik hier kan toevoegen is voor campings buiten de Nationale Parken, kies voor campings in de Provincial Parks. Deze parken zijn gratis om te bezoeken, maar je moet wel betalen voor een camp plaats natuurlijk. De campeer plaatsen in deze Provincial Parks zijn meer in de natuur met mooie campeer plekjes, dus zeker de moeite.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer