Drukte rond Orlando

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
es141
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 mar 2009, 15:13

Drukte rond Orlando

Bericht door es141 »

Hallo allen,

wij zijn nu voor de 4e keer in Florida. Voor de 3e keer hebben we dezelfde villa gehuurd op Watersong, Davenport. Twee jaar gelden waren we hier ook en viel ons de drukte rond Orlando, met name de I-4 op. Dit keer krijgen we het gevoel of deze weg continu vol staat, evenals de B-wegen.
Ook schieten de woonwijken als paddenstoelen uit de grond. Als we dan bedenken dat daar ook nog allemaal mensen gaan wonen of huren en natuurlijk de weg op gaan slaat ons zowat de schrik om het hart.
Hebben meer mensen dit gevoel? We zijn er graag en hebben zelfs iets overwogen om ook eens naar een villa te kijken maar deinzen nu terug.

Hartelijke groet,

Kees & Es
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door harryh »

Yep zelfde hier. Wij komen er vaak en hebben na afgelopen voorjaar besloten om Orlando te mijden. De drukte, files en ongelukken bij de op/afritten van de I4 zijn ontzettend toegenomen. Niet alleen overdag maar ook 's avonds is het daar erg druk.
Ik krijg de indruk dat steeds meer mensen aan de zuidwest kant van Orlando verblijven. Vermoedelijk omdat de prijzen voor het verblijf daar minder snel gestegen zijn dan in andere delen van Orlando.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door ADE01 »

Dit is niet het normale verkeer. Het is ieder jaar al een drukke periode, maar nu met hoe kerst en oud&nieuw valt is het veruit het drukste weekend van het jaar. Het wordt wel drukker in Florida. Centraal Florida groeit alleen al met 1500 mensen per week en toerisme wordt er ook niet minder op dacht ik.

Het probleem wanneer je onder Orlando verblijft is er al wat langer. Je hebt de 429 en 417 tolwegen die op de I4 eindigen, het Disney verkeer en dan nog alle forensen wat allemaal bij elkaar komt op een stuk van een paar kilometer. Er is ook bijna geen alternatief. De andere kant op is iets beter maar sta je vaak vast waar de 192 de I4 op komt. Dit blijft nog jaren een probleem, er staat op korte termijn niks in de planning om het te verbeteren.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door Charlene »

Het ligt er ook net aan wanneer je op de weg bent en waarheen. Wij zijn donderdag van Tampa naar Orlando gereden. We moesten er af bij exit 72 en vonden het verbazend rustig op de weg. Scheelt misschien dat we al rond 9.30 daar waren. Maar ook later vanaf Gaylord Palms richting ons hotel bij het vliegveld was het niet druk.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door Disney-Golf »

Jullie hebben allemaal gelijk, Orlando gaat een verkeersinfarct tegemoet, ik zou er zo ver mogelijk van weg blijven!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Tussen kerst en nieuw is de drukste periode van het jaar, dan zwakt het af om rustiger te worden vanaf mei met een opstootje rond 4 juli.
Vergelijk het met juli en augustus aan de Nederlandse/Belgische kust of de eerste 4 maanden in de ski gebieden.
Ook niet vergeten dat heel I4 rond greater Orlando 1 grote bouwwerf is, dat zorgt op zich al voor files.
Verder, en dat is volledig persoonlijk, sta ik liever in de file rond Orlando wetende dat ik 300+ dagen per jaar mooi weer heb dan rond de een of andere Europese metropool! Just my two cents... 8) 8)
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door Cindy1969 »

Als ik daar zou kunnen wonen zou ik de files ook wel op de koop toe nemen haha.

Afgelopen mei verbleef ik het laatste deel van mijn vakantie aan de westkust, wat een verademing vergeleken met drukte rondom Orlando.
Als ik dan wel in Orlando verblijf, komende vakantie toch ook weer 4 nachten, pak ik altijd een route via de tolwegen. Ik mijd de I4 echt, vreselijk vind ik die weg.
Heb ook al een keer rond Mt Dora verbleven, ook rustiger daar. En een keer aan de oostkust, Daytona. Vanaf daar kun je evengoed naar Orlando als je daar iets wil bezoeken. Maar zit je niet elke dag in die drukte.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door asv60 »

Ook wij vinden het elk jaar drukker worden rond Orlando. Voor ons reden om de helft van onze vakantie aan de westkust van Florida door te brengen. Als kanttekening wil ik nog vermelden dat het daar in het winterseizoen weer erg druk is vanwege de snowbirds. Wij zijn er meestal eind april en in Oktober dan is het rustig. Een verademing na de hectiek van Orlando.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door Trails »

Wij waren in 2016 de laatste keer in Florida waarbij we in Orlando / Kissimmee begonnen en eindigden. We hebben toen rondgereisd (Panhandle) en het viel ons toen ook al op dat de I-4 maar ook de 192 ontzettend druk waren.
Onze volgende reis naar de VS wordt weer Florida maar we hebben al besloten om niet meer naar die regio te gaan.
Florida is groot en er is genoeg moois te zien/doen buiten Orlando e.o.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door harryh »

Disney-Golf schreef:
29 dec 2019, 02:00
Jullie hebben allemaal gelijk, Orlando gaat een verkeersinfarct tegemoet, ik zou er zo ver mogelijk van weg blijven!
<knip>
Verder, en dat is volledig persoonlijk, sta ik liever in de file rond Orlando wetende dat ik 300+ dagen per jaar mooi weer heb dan rond de een of andere Europese metropool! Just my two cents... 8) 8)
Ik zou er nooit gaan wonen met die drukte, er zijn naar mijn idee betere opties in Florida ;) Zelfde weer, geen verkeersinfarct.

Als vakantieganger is die drukte een groter probleem vind ik, je hebt maar een paar dagen vakantie. Maar je wilt er wel geweest zijn. Zou bv een hotel met shuttle voor de parken en shoppen boeken.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door MattRob »

Ja, wij komen al 20 jaar elk jaar wel 1 of 2 keer in Orlando, en je ziet het drukker en drukker worden, vooral de laatste paar jaar. Desondanks hebben we toch 2 jaar geleden een villa gekocht daar (Solterra Resort). En we hebben veel contact met de huurders, maar ik heb nog nooit iemand horen klagen. Ik denk toch dat het als vakantieganger iets minder als probleem wordt ervaren.

En ja, er wordt ongelooflijk veel nieuws gebouwd, ik blijf me daar ook maar over verbazen. Het wordt nog gekocht en verhuurd ook :mrgreen: ! Wij zitten in 2020 alweer bijna helemaal vol, en mijn vrouw is ook booking agent voor iets meer dan 600 woningen (in hogere segment), en ook die zitten voor 2020 al heel eind gevuld. Ik vind het ongelooflijk, maar de vraag is groot. Wij kregen vandaag aanvraag voor eind 2021 ... Je zal er maar op tijd bij willen zijn !

Maar ik moet zeggen dat de I4 eigenlijk best wel goed doorrijdt, ondanks de file. Dus het is allemaal wel te doen. Maar zeker rond 'spits' tijden is het heftig, maar in mijn ervaring staat er op elk moment van de dag wel file op de I4. Ook wij nemen het op de koop toe, en weten zoveel mogelijk wel wat binnendoor weggetjes te nemen, al is dat op sommige momenten ook geen uitweg.

Wij vliegen tegenwoordig ook bij voorkeur op Tampa, allemaal lekker rustig. En wij rijden vaak voor shoppen, of eten, stukje richting (of zelfs naar) Tampa. De Outlets daar zijn heerlijk rustig, en is ongeveer uurtje rijden (bij onze villa vandaan), en de Malls zijn ook een stuk rustiger.

Ik denk ook dat het veel met de economie te maken heeft. In Nederland sta je ook vaker wel dan niet in de file tegenwoordig. Als we over jaar of 1 a 2 weer in een crisis terechtkomen, zal het allemaal wel weer wat afnemen. Kunnen ze in Orlando weer een paar extra banen bij de I4 leggen :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door harryh »

MattRob schreef:
29 dec 2019, 12:25
Wij vliegen tegenwoordig ook bij voorkeur op Tampa, allemaal lekker rustig. En wij rijden vaak voor shoppen, of eten, stukje richting (of zelfs naar) Tampa. De Outlets daar zijn heerlijk rustig, en is ongeveer uurtje rijden (bij onze villa vandaan), en de Malls zijn ook een stuk rustiger.
Dan ben je mede veroorzaker van de drukte op de I4 haha :D.
Maar zonder dollen, als je een bestemming in Orlando hebt bv de parken dan begrijp ik nog waarom je daar wilt huren of een hotel wilt. Voor je lol ga je echter niet meer naar Orlando. Ik kom 3-4 keer per jaar in Florida en kom niet meer in Orlando, tenzij echt nodig.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door MattRob »

Hahaha, zo kan je het ook zien ja :mrgreen: !

Tja, ik ga echt met opzet naar Orlando. Ik heb in al die jaren veel plekken in Florida gezien/bezocht/etc maar voor mij is Orlando toch het fijnst. Ik houd van drukte en reuring (hele tijd in New York gewoond, dus dan valt het nog wel mee hier :lol: ). En steeds weer verandering, nieuwbouw, er is zoveel te vinden. Maar zo nu en dan dagje Tampa, is best ok tussendoor. Maar voor de rest; geef mij maar Orlando :thumbup: ! Gelukkig verschillen smaken !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door harryh »

:thumbup:
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door Disney-Golf »

Voor mij ook 4 corners, net onder Orlando.
Lekker centraal en eens je de wegen kent sta je niet zoveel meer in de file hoor!
es141
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 mar 2009, 15:13

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door es141 »

@MattRob ik kan mij goed voorstellen dat als je in New York gewoond hebt je de 'drukte' rond Orlando als bwv rustig zal ervaren. Ik weet nog goed dat wij de eerste keer NY aandeden het zo enorm overweldigend was dat we blij waren na 5 dagen weg te kunnen naar huis. :mrgreen:

We reden vorige week langs 'Solterra Resort' en ik gilde zo hard dat het rechter oor van mijn man een tijdje de 'in gesprek toon' had. Iets van kíjk dáár heeft MattRob en zijn vrouw een villa gekocht etc. Geweldig. ( de Outback hebben we nu ook in de favorieten, nu de anderen nog overtuigen van DQ. Zo ver heb ik ze nog niet en dan moet ik wachten tot ijssalon Bernardo's in Ede weer open gaat begin maart 2020 :roll: ) Het scheelt dat jullie 15 min dichterbij de reuring zitten.
We wilden vorige week de I-4 vermijden en zijn binnen door gereden, althans dat was de theorie. De praktijk was dat we elk verkeerslicht op rood meerdere malen hebben gezien en niet harder reden dan stapvoets.

Alle gekheid op een stokje we zien het veranderen, zeker in vergelijking met twee jaar geleden. De opgeleverde huizen, de in aanbouw zijnde en de grond die al bouwrijp wordt gemaakt komen er nog héél veel huizen bij.

We gaan nog even een paar dagen genieten hier en vliegen aan het einde van deze week weer terug naar NL. ( het mega grote voordeel hier is dat je zonder jas in de winter naar buiten kan...heerlijk! )
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door MattRob »

Hahahaha !!! Mooi verhaal, jouw man kan mijn naam niet meer horen dus vanaf nu :lol: :lol: ! En ach, NY heeft voor altijd een bijzonder plekje in mijn hart (en onze honeymoon 2,5 jaar terug hadden we ook al daar), en we komen er liefst ook elk jaar wel een keer.

Tja, echt de file ontwijken door binnendoor te rijden, is helaas niet mogelijk ... Dan sluit ik toch liever in de file aan, ik haat die rode lichten :mrgreen: . Of probeer tactisch pas op bepaalde momenten ergens naartoe te gaan. Maar ja, het is drukker geworden, dat is geen twijfel. Wij gaan volgend jaar (in ieder geva) de eerste anderhalve week van december, zou normaal 'wat rustiger' moeten zijn, maar ik verwacht niet te veel ! Nu met kerst is natuurlijk wel de drukste periode.

Heel veel plezier nog, geniet van de komende dagen !!
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
es141
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 15 mar 2009, 15:13

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door es141 »

@MattRob Dankjewel. We zijn inmiddels sinds vrijdag jl weer terug in Nederland en de winterjas is weer aan. De jetlag is op zijn/haar retour dus ik ben bijna écht weer geland alhier.
Op de terugweg van Davenport naar Atlanta alwaar wij een rechtstreekse vlucht naar NL hadden konden we de I-4 mooi vermijden, dat scheelde weer file zelfs op een vroeg tijdstip. De rit naar Atlanta was ook op de terugweg zo saaaai :mrgreen: Wel kwamen we een Dairy Queen tegen. Hoppa de Interstate af en gezien de plaatjes werd ik steeds vrolijker. Ik bestelde de Heat Caramel Brownie en nam de beker met plezier in ontvangst. We gingen zitten en vol verwachting begon ik te lepelen. Dat duurde niet lang, niet omdat hij de beker leeg was. Ohh ik vond er niets aan. Heb de stukjes er nog uit zitten hengelen en daar bleef het bij. Ik wacht met smart dat de ijssalon in Ede haar deuren weer zal openen. Speculaasijs met topping samen met Red Velvet in een bakje met slagroom, maak mij gek. Dit was even :offtopic: info door mijzelf.

Voor mensen die ook leuke ticket prijzen kunnen vinden is dit wel voor herhaling vatbaar. ( Wij vlogen onder de 500 Euro 18 dec t/m 3 jan ) Amsterdam rechtstreeks naar Atlanta en vervolgens naar Florida, Davenport en omstreken rijden. Het is eerlijkheidshalve wel een saaie rit maar rijdt goed door.

Ik ben benieuwd hoe de omgeving, neem het ruim er over circa 5 jaar zal uitzien.

Hartelijke groet,

Es
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door sunnyrojo »

Wij keken ook n.a.v een tip van iemand toen we in Watersong waren naar tickets vanaf Tampa, maar nog geen goedkopere gevonden dan via Orlando.
KLM is nu best ah stunten :thumbup:
Het viel ons inderdaad ook op toen we afgelopen december naar onze villa gingen in Watersong(om de laatste klusjes te doen voordat de gasten weer kwamen en uiteraard genieten :-D :-D :-D ) dat de tegenstelling best groot was, richting Orlando toch wel dat je zegt redelijk druk, ook uiteraard richting parken en dan weer terug de rust in wat toch wel prettig was, en dat begon al half december, hadden we niet verwacht.(was ook de allereerste keer dat we rond deze tijd gingen)
Laatst gewijzigd door sunnyrojo op 10 jan 2020, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door Almere vak V »

MattRob schreef:
29 dec 2019, 12:25
Maar ik moet zeggen dat de I4 eigenlijk best wel goed doorrijdt, ondanks de file. Dus het is allemaal wel te doen.
Ik heb dat gevoel sowieso vaak met files in Amerika. Het staat nooit echt stil. Het rijdt altijd door. In Nederland kan je gewoon een kwartier stilstaan op de snelweg. Heb ik in Amerika nog maar zelden of nooit meegemaakt. We kennen allemaal de beroemde beelden van LA als men met de kerst laat zien dat het weer vaststaat. Het staat niet vast. Het rijdt altijd!
Cindy1969 schreef:
29 dec 2019, 09:15
Afgelopen mei verbleef ik het laatste deel van mijn vakantie aan de westkust, wat een verademing vergeleken met drukte rondom Orlando.
Probeer het Noordwesten is?? Succes verzekerd!! :wink:
es141 schreef:
30 dec 2019, 15:51
Ik weet nog goed dat wij de eerste keer NY aandeden het zo enorm overweldigend was dat we blij waren na 5 dagen weg te kunnen naar huis.
Kom een paar keer per jaar in NY. Nog steeds hetzelfde gevoel. Ik kan er maar niet aan wennen. Hetzelfde trouwens in Las Vegas. Zeker op zaterdag heb ik echt het idee in een "open inrichting" terecht te zijn gekomen...
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Drukte rond Orlando

Bericht door Cindy1969 »

@Almere vak V Bedoel je daarmee de Panhandle? Staat hoog op mijn wishlist :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer