17 en 18 jarige naar NYC

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
ano.dxhrn
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

17 en 18 jarige naar NYC

Bericht door ano.dxhrn »

Beste mensen op het forum,

Ik heb even een vraagje. Is het toegestaan (qua hotels, en bij binnenkomst van het land) om met een 18-jarige vriend naar New York te reizen, terwijl ik 17 ben? We willen graag, maar willen wel weten of het allemaal mag. We willen dus zonder ouders... Ik neem aan dat mijn ouders, die het goed vinden dat we gaan, alleen maar goedkeuring moeten geven via zo'n toestemmingsformulier van de overheid?
Weten jullie hier iets vanaf en kunnen jullie mij helpen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: 17 en 18 jarige naar NYC

Bericht door mtl »

Met toestemming zul je vast wel mogen reizen naar de USA. Maar om bijv. in hotels in te checken moet je vaak minstens 21 jaar zijn.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: 17 en 18 jarige naar NYC

Bericht door chippie777 »

Hotels worden lastig maar er zijn volgens mij wel hostels te vinden waar je kunt overnachten als je jonger dan 21 bent
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 17 en 18 jarige naar NYC

Bericht door meyem »

inderdaad moet hostels wel lukken. De HI in Upper West staat goed bekend. Zelf heb ik in de YMCA op Columbus Circle vertoefd en dat is me ook prima bevallen.

Bars zullen jullie niet in mogen en alcohol is 100% off limits....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: 17 en 18 jarige naar NYC

Bericht door NaMiSe »

Auto huren kan ook niet....
Afbeelding
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 17 en 18 jarige naar NYC

Bericht door Pberndsen »

Waarom zou je een auto huren als je naar NYC gaat?
ano.dxhrn
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2020, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 17 en 18 jarige naar NYC

Bericht door ano.dxhrn »

We moeten de hotels idd even checken. Maar binnenkomst van de VS moet geen problemen opleveren?
RayR
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2019, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 17 en 18 jarige naar NYC

Bericht door RayR »

Er zijn in New York best wel hotels te vinden waar je als 18-jarige kunt inchecken. Ik ging vorig jaar met mijn vriendin naar New York en was 19, mijn vriendin was 18. Ik heb overnacht in het CitizenM Times Square. Bij booking.com kun je onderaan de pagina van een hotel bij de voorwaarden meestal wel zien of een hotel 18 of 21 jaar als minimum heeft staan voor de check-in. Voor de zekerheid kun je ze nog een bericht sturen.

Een creditcard heb je meestal wel nodig voor de hotels. Sowieso is dat handig, aangezien ik bij veel winkels en ATM's alleen met de creditcard kon betalen. Enkele accepteerden ook de bankkaart, maar dat verschilt per winkel.

In New York kun je ook een auto huren vanaf 18 jaar. Dit heb ik niet gedaan want de metro was alles wat ik nodig had. Let wel op dat je voor een auto ook een creditcard nodig hebt.

Wat de binnenkomst betreft, als je ESTA in orde is, lijkt het mij geen probleem, maar ik ben hier geen expert in. Toen ik zelf 16 was ging ik met alleen mijn vader naar de USA en werd er niets over gevraagd, maarja, dat ligt natuurlijk anders als in jouw geval.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: 17 en 18 jarige naar NYC

Bericht door Big Al »

Het hangt er denk ik een beetje vanaf of je een kamer wilt delen. In veel staten is het onwettig voor een meerderjarige om een 'fysieke relatie' te hebben met een minderjarige. De details verschillen van staat tot staat, maar in gebieden die een strakke lijn trekken zijn de juridische gevolgen niet mals.

Uit je bericht kan ik niet opmaken of er sprake is van een relatie, maar ik denk dat met name hotels wellicht terughoudend zullen zijn.

Overigens weigeren sommige hotels om kamers te verhuren aan gasten onder de 21. Wettelijk gezien is die weigering niet toegestaan (ze moeten zelfs kamers verhuren aan minderjarigen), maar ze kunnen dat omzeilen als er een mini-bar in de kamer is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer