Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
helma
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:23

Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door helma »

Beste forumleden, ook wij gaan naar de USA in 2020. Na plannen voor deze winter, of Canada volgende zomer, wordt het toch een one-way vanaf Las Vegas naar Seattle in mei/juni met een camper. We willen graag naar Yellowstone en doordat we wat vroeger gaan (veel goedkoper....) leek het ons handig om in Las Vegas te beginnen; daar is het dan al lekker weer. Plus we vinden de "rode rotsen" in Utah erg mooi. We hebben de volgende route in gedachte. Graag horen we daar tips over. Wij houden van wandelen dus daarom is er vaak een extra overnachting.

Vragen:
- Is Glacier het beste vanaf de Oost of Westkant te bezoeken?
- En is Mt Rainer zo vroeg in het seizoen al interessant? Misschien is Olympic beter, maar dat is weer verder.
- Verder slaan we Bryce en Arches over (zijn we al geweest) en willen in plaats daarvan Canyonlands en Capitol Reef bezoeken. Ik las op een reisverslag dat Canyonlands heel lastig parkeren is met een camper. Is dat echt zo? Wij zullen een 21-23 ft camper hebben (Road Bear). Hoe zijn de ervaringen.
Omdat we overdag willen stoppen/wandelen/etc denk ik dat we alle overnachtingen in State Parks en NP zullen vastleggen, dan kunnen we laat aankomen. Is dat nodig in deze periode denken jullie?

Bedankt voor het advies! Ik hoor graag de tips van de ervaren personen.

25-mei-20 Amsterdam - Las Vegas
26-mei-20 Las Vegas - Valley of Fire (ochtend camper ophalen)
27-mei-20 Valley of Fire - Zion
28-mei-20 Zion
29-mei-20 Zion - Escalante State Park
30-mei-20 Escalante State Park - Capitol Reef
31-mei-20 Capitol Reef
1-jun-20 Capitol Reef - Canyonlands
2-jun-20 Canyonlands
3-jun-20 Canyonlands - Dinosaur
4-jun-20 Dinosaur - Flaming Gorge
5-jun-20 Flaming Gorge - Grand Teton
6-jun-20 Grand Teton
7-jun-20 Grand Teton-Yellowstone National Park (Bridge Bay)
8-jun-20 Yellowstone National Park (Canyon)
9-jun-20 Yellowstone National Park (Canyon)
10-jun-20 Yellowstone Madison
11-jun-20 Yellowstone Madison - Great Falls
12-jun-20 Great Falls - Glacier National Park (St. Mary)
13-jun-20 Glacier National Park (St. Mary)
14-jun-20 Glacier National Park (St. Mary) - Kalispell
15-jun-20 Kalispell - Coeur d'Alene
16-jun-20 Coeur d'Alene - Mount Rainier
17-jun-20 Mount Rainier
18-jun-20 Mount Rainier - Seattle
19-jun-20 Seattle (camper inleveren)
20-jun-20 Seattle - Amsterdam
helma
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:23

reserveren campings Utah mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle

Bericht door helma »

vraag verplaatst naar Zuidwesten forum deel, hier verwijderd, wil geen dubbele posts neerzetten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Ik heb geen ervaring met campers maar het lijkt me niet dat het parkeren in Canyonlands een probleem zal zijn. Dit park is nog relatief rustig.
Voor Mt Rainier is het vroeg in het jaar maar dat geldt voor Glacier nog meer.
Ik zou daar aan de oostkant gaan zitten.
De Going to the Sun Road is verboden voor campers langer dan 21 feet. Zie ook hier: https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/gtsrinfo.htm.

Reserveren is ook in die periode verstandig en in Utah echt noodzakelijk.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef:
13 okt 2019, 22:28
De Going to the Sun Road is verboden voor campers langer dan 21 feet.
en je hebt kans dat die sowieso nog niet open is. https://www.nps.gov/glac/learn/news/upl ... 6-2017.pdf en dan zullen de shuttle bussen ook niet rijden.
In Mount Rainier zullen de wegen wel open zijn maar is de kans groot dat er nog (veel) sneeuw ligt op de wandelpaden. Bij ons was dat in 2008 nog op 10 juli het geval.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
helma
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:23

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door helma »

Dank je wel voor jullie tips, hebben me ook aan het denken gezet. Omdat er wellicht toch nog veel sneeuw zal liggen in Glacier en Mt Rainer ben ik nog aan het kijken naar een alternatieve route. Het deel tot Yellowstone ben ik tevreden over en zijn we al campings aan het reserveren/orienteren (Grand Teton Colter Bay hadden we de laatste reserveerbare plaats al...). Het deel daarna heb ik nu een andere route gezocht waardoor we naar Olympic zouden kunnen, dit leek ons ook heel leuk. Wat vinden jullie van deze optie, als alternatief voor Glacier NP:

11-jun-20 Yellowstone Madison - Craters of the Moon
12-jun-20 Craters of the Moon - Pendleton (of ergens onderweg anders wordt route CotM naar Mt Rainer te lang)
13-jun-20 Pendleton - Mount Rainier NP
14-jun-20 Mount Rainier NP
15-jun-20 Mount Rainier - Olympic NP (West side; Forks)
16-jun-20 Olympic NP (West side; Forks - visit Hoh rain forest and beach)
17-jun-20 Olympic NP (West side; Forks) - Olympic NP North (Port Angeles)
18-jun-20 Olympic NP North (Port Angeles) - Seattle
19-jun-20 Seattle (camper inleveren)
20-jun-20 Seattle - Amsterdam

Hoe is dit idee?
Met vriendelijke groet,
Helma
helma
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:23

Reis helma: Glacier of Olympic NP kiezen in juni?

Bericht door helma »

Beste forumleden,
Op basis van jullie feedback zijn we aan het kijken of we toch een andere route kiezen op onze reis in juni 2020 vanaf Yellowstone naar Seattle (voor Yellowstone zit een deel waar we al wel tevreden over zijn vanaf LV). Wellicht ligt er toch nog te veel sneeuw om te wandelen half juni in Glacier NP. Daarom dit alternatief bedacht, dan gaan we niet naar Glacier, wel toch Mt Rainier (een keer sneeuw is prima, maar niet 4-5 dagen...) en gaan we naar Olympic, regenwoud en strand is dan weer een nieuwe toevoeging aan de reis.

11-jun-20 Yellowstone Madison - Craters of the Moon
12-jun-20 Craters of the Moon - Pendleton (of ergens onderweg anders wordt route CotM naar Mt Rainer te lang)
13-jun-20 Pendleton - Mount Rainier NP
14-jun-20 Mount Rainier NP
15-jun-20 Mount Rainier - Olympic NP (West side; Forks)
16-jun-20 Olympic NP (West side; Forks - visit Hoh rain forest and beach)
17-jun-20 Olympic NP (West side; Forks) - Olympic NP North (Port Angeles)
18-jun-20 Olympic NP North (Port Angeles) - Seattle
19-jun-20 Seattle (camper inleveren)
20-jun-20 Seattle - Amsterdam

Onze eerdere versie was:
10-jun-20 Yellowstone Madison
11-jun-20 Yellowstone Madison - Great Falls
12-jun-20 Great Falls - Glacier National Park (St. Mary)
13-jun-20 Glacier National Park (St. Mary)
14-jun-20 Glacier National Park (St. Mary) - Kalispell
15-jun-20 Kalispell - Coeur d'Alene
16-jun-20 Coeur d'Alene - Mount Rainier
17-jun-20 Mount Rainier
18-jun-20 Mount Rainier - Seattle
19-jun-20 Seattle (camper inleveren)
20-jun-20 Seattle - Amsterdam

Wat raden jullie aan?
Met vriendelijke groet,
Helma

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Glacier of Olympic NP kiezen in juni

Bericht door ingrid14 »

Zo vroeg in juni is er nog erg veel kans dat de Going to the sun road nog (deels) afgesloten is. Met de camper mogen jullie die niet rijden maar ook de shuttle bussen rijden dan niet. En inderdaad veel wandelpaden zullen nog niet open zijn.

Maar dat probleem ga je ook in Mt Rainier hebben.
Moest het nog te weinig toegankelijk zijn, zou je naar Mt St Helens kunnen gaan. En dan naar Olympic.
Ik vond Olympic een verrassend park. Je verspeelt wel wat tijd met op en af rijden maar daar kan je je op voorbereiden. Probeer de stranden rond eb te bezoeken, dan zijn de rotsen beter te zien.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
helma
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:23

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door helma »

Dank je wel voor de adviezen. We gaan omdat we vroeg zijn inderdaad voor de optie Olympic NP i.p.v. Glacier (en dan evt. Mt St. Helen als alternatief voor Mt Rainer), heb verschillende reisverslagen gelezen en dat lijkt ons ook mooi. We hebben nu het volgende vanaf Yellowstone in gedachte:

11-jun-20 Yellowstone Madison - Craters of the Moon (203 mile - 3h 40 min)
12-jun-20 Craters of the Moon - Pendleton? (390 mile - 6h 05 min)
13-jun-20 Pendleton? - Ashford (Mount Rainier NP) (272 mile - 4h 31 min)
14-jun-20 Ashford (Mount Rainier NP)
15-jun-20 Ashford (Mount Rainier) - Olympic NP (Kalaloch campground) (176 mile -3h 36 min)
16-jun-20 Olympic NP (Kalaloch campground) - Olympic NP (Forks) (34 mile - 1h 02 min)
17-jun-20 Olympic NP (Forks) - Olympic NP North (Port Angele/Sol Duc) (40 mile - 53 min)
18-jun-20 Olympic NP North (Port Angele/Sol Duc) - Seattle (Gig Harbor) (136 mile- 2h 47 min)
19-jun-20 Seattle (camper inleveren)

Is dit haalbaar en logisch? Ook weten we niet of Pendleton iets is of dat we beter ergens anders kunnen stoppen. Van Craters of de Moon naar Mt Rainer is een te lange rit voor 1 dag dus we willen ergens overnachten. The Dalles klinkt heel mooi maar hier hebben we geen tijd voor om dat nog in te passen. Nu denken we om de kortste route naar Mt Rainer te nemen via Yakima. Is dit wat? Of is de extra reistijd via Hood river de moeite waard?

Verder nog een vraag voor de o/n in de buurt van Seattle. Iemand bekend met Gig harbor RV of Dash point SP? We twijfelen tussen deze twee. Dash point SP is dichter bij Seattle maar heeft ook wat slechte reviews.

Bedankt, met vriendelijke groet,
Helma
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door ingrid14 »

Ik heb geen ervaring met Pendleton. Ik vind het wel een lange rit, 6 u en met een camper zal dit nog wat langer zijn.

Vanaf Pendleton via Yakima is de mooiste route via de 410-123. Maar ... 13.06 is redelijk vroeg, veel zal afhangen van de sneeuwval van deze winter.
Moest de weg nog afgesloten zijn dan kan je de 12 nemen, die blijft het hele jaar open.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
pompedom11
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 aug 2014, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door pompedom11 »

Wij zijn in Canyonlands geweest met onze 30ft RV en hadden geen problemen met parkeren bij de trailheads. We hebben niet daar gekampeerd maar in het naastgelegen Dead Horse point state park.

Wat betreft de route vanaf Yellowstone richting Seattle; 390 mijl op 1 dag is echt heel veel in een camper..
Wij reden de andere kant op en kwamen vanaf Portland via Mt Hood, Painted Hills, Boise naar Craters of the Moon. Hierdoor hadden we 3 behapbare reisdagen.

Onze 1e nacht vanuit Seattle hebben we gekampeerd in Kitsap Memorial Statepark, prima parkje bij het water, niks speciaals.

Groetjes Sarah
helma
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:23

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door helma »

Beste allen, dank voor jullie tips. We hebben de afgelopen weken nog wat gepuzzeld en zijn nu op de volgende route uitgekomen.

25-mei-20 Amsterdam Schiphol - Las Vegas
26-mei-20 Las Vegas - Valley of Fire (58 mile 1h 11 min) camping SP niet reserveerbaar => alternatieven?
27-mei-20 Valley of Fire - Zion (128 mile 2h 18 min) Watchman campground
28-mei-20 Zion Watchman campground
29-mei-20 Zion - Escalante State Park (116 mile 2h 08 min) evt. Kodachrome basin
30-mei-20 Escalante State Park - Capitol Reef (75 mile 1h 42 min) Fruita Campground, Capitol Reef NP
31-mei-20 Capitol Reef Fruita Campground, Capitol Reef NP
1-jun-20 Capitol Reef - Canyonlands (155 mile 2h 33 min) Arches Devils Garden NP
2-jun-20 Fiery Furnace wandeling en & Canyonlands Arches Devils Garden NP
3-jun-20 Canyonlands - Dinosaur (210 mile 3h 40 min) Green River Campground Dinosaur NM
4-jun-20 Dinosaur - Rock Springs (120 mile 2h 25 min) Rock Springs KOA?
5-jun-20 Rock Springs - Grand Teton (283 mile 5h 06 min) Colter Bay RV Park
6-jun-20 Grand Teton Colter Bay RV Park
7-jun-20 Grand Teton-Yellowstone National Park (57 mile 1h 18 min) Bridge Bay YNP
8-jun-20 Yellowstone National Park (19 mile 0h 33 min) Canyon YNP
9-jun-20 Yellowstone National Park Canyon YNP
10-jun-20 Yellowstone Madison (85 mile 2h 50 min) Madison YNP
11-jun-20 Yellowstone Madison - Craters of the Moon - Picabo (216 mile 3h 30 min) Picabo- Angler RV Park
12-jun-20 Picabo - Pendleton (356 mile 5h 25 min) reisdag; KOA Pendleton
13-jun-20 Pendleton - Eatonville (Mount Rainier NP) (276 mile 4h 44 min) Alder lake campground
14-jun-20 Eatonville (Mount Rainier NP) Alder lake campground
15-jun-20 Eatonville - Olympic NP (Kalaloch) (158 mile 3h 11 min) Kalaloch
16-jun-20 Olympic NP (Kalaloch) - Olympic NP (Forks) (34 mile 1h 02 min) Mora Beach?
17-jun-20 Olympic NP (Forks) - Olympic NP North (40 mile 0h 53 min) Crescent Lake?
18-jun-20 Olympic NP North - Seattle (Gig Harbor) (136 mile 2h 47 min) Gig harbor
19-jun-20 Seattle (camper inleveren) Coast gateway hotel airport
20-jun-20 Seattle - Amsterdam

Tips hierover, bijv. mooie tussenstops/niet te missen wandelingen zijn welkom (ik lees ook natuurlijk al diverse verslagen hier en heb zo ook al Mesa falls opgenomen als stop tussen Yellowstone en Craters of the Moon).
Nog steeds een lange reisdag op weg naar Mt. Rainer vanuit Craters of the Moon, maar wel iets korter gemaakt door voorbij Craters of the Moon te overnachten (in Picabo als dat reserveerbaar blijkt te zijn, is nu nog onduidelijk...?).

Mijn vraag is of er mensen zijn met ervaringen voor leuke/andere reserveerbare campings in het NW? Of antwoorden op mijn vragen over campings hieronder. Thanks!

- Mora Beach bij Forks staat op on lijstje als camping, de NPS site geeft aan reserveerbaar in 2020, maar als ik dan naar de recreation.gov site ga kan dat weer niet. Zou dat dan na 1 januari wel kunnen?
- Verder lees ik slechte reviews over Sol Duc, in loop A/B zou wel OK zijn maar deze lijkt niet reserveerbaar voor een RV? Ik zie daar trailer staan. Iemand ervaring met Sol Duc en een 25ft RV? Mag je dan wel in loop A/B staan of moet je op de RV sites staan daar. Als alternatief hebben we Crescent Beach of Log Cabin Resort bij Crescent Lake staan. Ervaringen?
- Laatste vraag, omdat we vroeg zijn leek mij overnachten in Mt Rainer NP wat koud, en zoeken we daar liever een camping wat lager (qua hoogte en dan rijden we iets verder naar het park om te wandelen). Alder Lake bij Eatonville is nu onze optie, is dat bekend? Of zijn er dan betere opties?

Fijne feestdagen! Helma
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door Galapogos »

Dank voor de info over Mora Campground. Tot een paar weken geleden stond nog op de NPS-site dat deze camping niet reserveerbaar was. Op Recreation.gov zie ik momenteel ook nog geen optie om te boeken. Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar het park met de vraag vanaf wanneer reserveren mogelijk is.

In de buurt van Forks heb je overigens ook nog het reserveerbare Bogachiel State Park. Dit is wellicht een goed alternatief mocht het om een of andere reden niet lukken om Mora Campground te boeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie dat je toch naar Arches gaat. Heb je Devils Garden al geboekt? Het eerste deel van de route lijkt op wat wij dit jaar deden. Misschien heb je iets aan aan ons reisverslag voor wandelingen en andere tips. En voor Yellowstone en Grand Teton en een stuk Idaho heb je misschien iets aan ons 2015-verslag.
Je schrijft dat je niet in Mt Rainier wilt overnachten vanwege de kou. Mocht het nog erg koud zijn dan zal wandelen ook nog een probleem kunnen zijn. Zelfs in juli kun je nog wel sneeuw op de trails hebben.

Aals alternatief voor Valley of Fire zou je bij Lake Mead kunnen kijken. Ik heb eens Stewards Point en Echo Bay voorbij zien komen op het forum.

Marianne
helma
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:23

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door helma »

Galapogos schreef:
27 dec 2019, 19:59
Dank voor de info over Mora Campground. Tot een paar weken geleden stond nog op de NPS-site dat deze camping niet reserveerbaar was. Op Recreation.gov zie ik momenteel ook nog geen optie om te boeken. Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar het park met de vraag vanaf wanneer reserveren mogelijk is.

In de buurt van Forks heb je overigens ook nog het reserveerbare Bogachiel State Park. Dit is wellicht een goed alternatief mocht het om een of andere reden niet lukken om Mora Campground te boeken.
Dank je, wacht ik nog even af en anders probeer ik Bogachiel.
helma
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:23

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door helma »

Martin & Marianne schreef:
27 dec 2019, 20:41
Ik zie dat je toch naar Arches gaat. Heb je Devils Garden al geboekt? Het eerste deel van de route lijkt op wat wij dit jaar deden. Misschien heb je iets aan aan ons reisverslag voor wandelingen en andere tips. En voor Yellowstone en Grand Teton en een stuk Idaho heb je misschien iets aan ons 2015-verslag.
Je schrijft dat je niet in Mt Rainier wilt overnachten vanwege de kou. Mocht het nog erg koud zijn dan zal wandelen ook nog een probleem kunnen zijn. Zelfs in juli kun je nog wel sneeuw op de trails hebben.

Aals alternatief voor Valley of Fire zou je bij Lake Mead kunnen kijken. Ik heb eens Stewards Point en Echo Bay voorbij zien komen op het forum.

Marianne
Dank je Marianne, kijk ik nog eens in jullie verslagen (heb ik al veel aan gehad!). Echo Bay heb ik inderdaad ook voorbij zien komen, denk dat ik die voor de zekerheid maar reserveer. Ik vind het stressvol als we 's avonds nog moeten zoeken, en komen meestal laat aan op een camping omdat we onderweg wandelen.
Devils Garden is inderdaad geboekt, was eigenlijk niet het plan. Maar Dead Horse point SP kan ik nog niet boeken en de campings in MoAb vond ik vrij duur en druk. Toen ik een paar dagen geleden keek was er zowaar nog plaats bij Devils Garden, dus die toch maar gereserveerd. Jaren geleden hebben we hier ook gestaan en was erg mooi. Hoop dat de drukte om Arches in te komen meevalt (plannen nu einde middag aankomen). En omdat we nu de 1e nacht toch naar Arches gaan hebben we ook de Fiery Furnace trail geboekt in de ochtend en gaan we daarna naar Canyonlands en hopen we daar te overnachten. We zullen zien.

Is een reservering voor de NP campings aan een ander door te geven? 2e nacht Devils Garden heb ik wellicht "over".
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk dat je toch Arches doet . De Fiery Furnace walk vonden wij echt een aanrafer!
Einde van de middag aankomen lijkt me geen probleem. Wij waren er dit jaar ook aan het eind van de middag en konden zo doorrijden. Wel een heel verschil met de dag erna toen we in de ochtend het park binnen reden.

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door WeernaardeVS »

helma schreef:
26 dec 2019, 17:34
Als alternatief hebben we Crescent Beach of Log Cabin Resort bij Crescent Lake staan. Ervaringen?
Ja, wij hebben hier vorig jaar met de tent gestaan. Er was weinig fotomateriaal over deze campground te vinden, dus we hadden het er maar op gegokt omdat hij ook vermeld stond op de nps-site.

Het is een vrij kleine camping, maar mooi gelegen. De plekken zijn ronduit klein. Wij hadden moeite om onze 3 persoons tent op de bestemde plek te krijgen. Om bij de picknickbank te komen moesten we over onze scheerlijn heen stappen.
De campers hebben naar mijn idee ook geen ruime plekken. Echter voor zover ik mij kan herinneren heb je aan de zijkant van je camper wel voldoende ruimte om te zitten e.d.
Sanitair was prima, de ligging aan het meer was ook heel mooi.

Wij hadden voor deze camping gekozen vanwege de reserveerbaarheid, omdat we pas laat in de middag zouden aankomen. Fairholme cg kun je niet reserveren en bleek ook toen we de volgende ochtend een kijkje namen helemaal vol.
Mogelijk om dat jullie vroeg in het seizoen reizen de campgrounds minder druk zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door Galapogos »

@helma De reactie die ik van NPS ontving was niet heel informatief ("binnenkort een keer"). Het heeft even geduurd, maar inmiddels is het mogelijk te reserveren voor Mora Campground!
helma
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:23

Re: Reis helma: advies route mei-juni 2020 Las Vegas-Seattle.

Bericht door helma »

@Galapogos, dank je wel! Vorige week kon het nog niet, net gereserveerd en was al niet eens meer de eerste voor 16 juni....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer