Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelmerr
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 dec 2019, 23:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door Jelmerr »

Binnenkort vertrek ik voor 11 maanden naar de VS en zal daar een Amerikaans nummer aan moeten schaffen.

De vorige keer dat ik er was had ik een abonnement bij Verizon met 1000 MB/bellen/SMS voor 40 Dollar per maand. Dat vond ik een beetje duur en ik heb geen zin om daar opnieuw aan vast te zitten. Ik heb een beetje rondgekeken en ben Mint Mobile tegengekomen. Hier sluit je direct voor een jaar af wat hoge kortingen oplevert. Uiteindelijk kom ik voor 6000 MB/bellen/SMS uit op 15 Dollar per maand. Heeft iemand op dit forum ervaring met deze mobiele provider? Was het afsluiten lastig? Bevalt het je? Ik ben er benieuwd naar!
-'16, '20 VT
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door ADE01 »

Yep, ik maak gebruik van Mint en ben er zeer tevreden mee. Het afsluiten is heel simpel, na betaling verzenden ze een sim kaart en je kunt beginnen. Je moet wel opletten of je telefoon de Amerikaanse 4g ondersteunt. En Mint gebruikt het netwerk van T-Mobile, dus even opzoeken of dat netwerk goed scoort in de omgeving waar je gaat verblijven. Niet alle grote providers hebben uitstekende netwerken in heel het land.
Gebruikersavatar
Jelmerr
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 dec 2019, 23:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door Jelmerr »

ADE01 schreef:
16 dec 2019, 14:52
Niet alle grote providers hebben uitstekende netwerken in heel het land.
Had ik opgezocht! Ik zit in Vermont T-mobile covert de plaats waar ik zit. Ik heb een Oneplus 5T, daar is maar één versie van uitgebracht die over de hele wereld gebruikt kan worden. Ik heb op de website van Mint gecheckt of mijn telefoon de juiste frequenties kan ontvangen, en dat kan 'ie!
-'16, '20 VT
migilo
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2019, 16:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door migilo »

Ik overweeg ook om een Mint Mobile simkaart te kopen via Amazon.com die voor 3 maanden onbeperkt internet voorziet, kost inclusief verzendkosten 56 euro. Is het jou inmiddels gelukt? Hoe ging het activeren en maakt het nog verschil wat voor zipcode je bij registratie invult?
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door dutch_in_seattle »

Wij zijn voor de mobiele telefoon van mijn vrouw ook overgestapt op Mint Mobile (eerst AT&T à $65 per maand). (Mijn mobiel abonnement krijg ik van mijn werk, anders was ik ook overgestapt op Mint Mobile.)

Mint Mobile gebruikt het netwerk van T-Mobile. Bevalt prima en is veel goedkoper dan AT&T. Eerst drie maanden voor $60 met drie maanden gratis, daarna negen maanden erbij voor $135, dus wij hebben nu 15 maanden mobiel abonnement met 8 GB data voor $185 in totaal. Da's $12,33 per maand! Je moet wel je eigen mobiele telefoon meebrengen en die moet 'unlocked' zijn (weet niet hoe je dat in het Nederlands zegt), maar dan werkt Mint Mobile als 'n speer! Als je 11 maanden in de V.S. bent, is dat zeker een prima optie.

Andere tip. Ik gebruik Hushed op mijn mobiele telefoon, waarmee ik een Nederlands telefoonnummer (085-xxxxxx) heb waar mensen in Nederland mij tegen lokaal Nederlands tarief kunnen bellen. Dat nummer wordt dan automatisch naar mijn Amerikaanse mobiele toestel doorgeschakeld. Kost iets van $59 voor een jaar, maar is zeer de moeite waard.

Succes!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Jelmerr
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 dec 2019, 23:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door Jelmerr »

migilo schreef:
30 dec 2019, 16:39
Is het jou inmiddels gelukt?
Nog niet. Ik vertrek vrijdag en laat m dan direct op mijn Amerikaanse adres bezorgen, lijkt me iets handiger. Ik zal laten weten hoe het allemaal verliep!
-'16, '20 VT
Gebruikersavatar
Jelmerr
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 dec 2019, 23:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door Jelmerr »

@dutch_in_seattle Dankjewel voor de goede tips! Ik heb alles al gecontroleerd, mijn Oneplus 5T is unlocked en zou moeten werken. Ik heb dit ook via mailcontact met Mint Mobile gecheckt, en die geven groen licht! Fijn om te lezen dat jij er ook erg over te spreken bent!
-'16, '20 VT
Gast

Re: Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door Gast »

dutch_in_seattle schreef:
31 dec 2019, 04:43
Andere tip. Ik gebruik Hushed op mijn mobiele telefoon, waarmee ik een Nederlands telefoonnummer (085-xxxxxx) heb waar mensen in Nederland mij tegen lokaal Nederlands tarief kunnen bellen. Dat nummer wordt dan automatisch naar mijn Amerikaanse mobiele toestel doorgeschakeld. Kost iets van $59 voor een jaar, maar is zeer de moeite waard.
Whatsapp, Telegram of Google werkt hiervoor ook prima. Met Apple iPhone kun je ook via FaceTime gratis bellen (mits data/WiFi verbinding), zowel zonder als met beeld. Voor FaceTime heeft de persoon in NL gewoon reguliere data/WiFi kosten, dus meestal geen...
migilo
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2019, 16:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door migilo »

Jelmerr schreef:
31 dec 2019, 10:38
Nog niet. Ik vertrek vrijdag en laat m dan direct op mijn Amerikaanse adres bezorgen, lijkt me iets handiger. Ik zal laten weten hoe het allemaal verliep!
Thanks! Ik heb inmiddels ook een Mint Mobile simcard besteld via Amazon dus zal hier ook even een update neerzetten zodra ik 'm thuis (in NL) heb ontvangen.
Gebruikersavatar
Jelmerr
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 dec 2019, 23:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door Jelmerr »

Update! Simkaart ontvangen. Alles werkt, netwerk is snel. Valt af en toe weg maar dat kan ook aan mijn locatie liggen!
-'16, '20 VT
migilo
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2019, 16:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door migilo »

Top! Ik heb inmiddels ook mijn simkaart thuis ontvangen, alles lijkt prima in orde en de simkaart heeft een "activate by date" van 05/07/2022 dus dat zit wel goed. Al staat er ook dat je de simkaart binnen 45 dagen na aankoop moet activeren maar lukt wel. Nu hopen dat alles werkt maar verwacht er geen problemen me. Ik had de kaart op 30 december op Amazon.com besteld en hij is op 7 januari bezorgd. Best snel dus, al helemaal omdat kerst en NYE er nog tussen zat ook.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door RaphaelB »

Ik woon in Arizona en heb sinds kort ook Mint mobile. Het is niet duur (eerste 3 maanden $45 in totaal) en het werkt okay. Maar ik krijg ontzettend veel spam smsen en wordt minimaal 5x per dag door steeds verschillende telnrs gebeld, bedrijven die iets willen verkopen. Ook steeds mensen / bedrijven die op zoek zijn naar de voorganger van mijn telnummer. Mint mobile recycled dus hun telefoonnummers. Als de 3 maanden over zijn stap ik denk ik over op wat anders.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Gebruikersavatar
Jelmerr
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 dec 2019, 23:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door Jelmerr »

@RaphaelB , dat is alles behalve chill. Ik heb er zelf geen last van, moet ik eerlijk zeggen! Snap wel waarom je het na die drie maanden wel welletjes vindt, haha!
-'16, '20 VT
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door ADE01 »

Contact opnemen met support, krijg je gratis een ander nummer. Mijn vrouw had hier ook last van, derde nummer was pas goed.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Amerikaans telefoonabonnement. Mint Mobile?

Bericht door Loek »

Werkt Mint ook met een iPhone? Daar heb je de optie om alleen te worden gebeld door personen in je contact list. Alle anderen worden geforward naar voicemail, zonder dat de telefoon overgaat. Mocht het iemand zijn die toch moet spreken, dan kan hij/zij een bericht achterlaten. Dat doen de spammers meestal niet, en je kunt altijd als je achteraf afluistert beslissen of het iemand is die je aan je contact list wilt toevoegen. Ik gebruik dit tot groot genoegen, maar ik heb T-Mobile niet Mint.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer