Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
m44rt3nn
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2019, 23:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door m44rt3nn »

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum en ik zie dat vele mensen geweldige reizen hebben gemaakt of hebben gepland om te maken. Mijn vriendin (24) en ik (25) zijn van plan om volgend jaar oktober een reis te maken door West-Amerika. Zelf ben ik al een keer eerder in dit gebied geweest, voor mijn vriendin wordt het haar eerste keer naar de Verenigde Staten.

Het plan is om 17-21 dagen naar West-Amerika te gaan, waarbij wij graag de volgende plekken aan willen doen:
  • San Francisco
  • Monterey Bay
  • Sequoia Forest
  • Death Valley
  • Las Vegas
  • Grand Canyon
  • Denver
  • Yellowstone
  • San Francisco (terugvlucht)
Nu is het plan vrij ambitieus en kunnen wij eventueel Denver en Yellowstone laten vallen. Nu alleen de vraag; als we Denver en Yellowstone laten vallen, wat is dan een leuke weg terug naar San Francisco?

Verder zijn wij ook opzoek naar leuke/bijzondere hotels die we aan kunnen doen tijdens onze vakantie, dus tips zijn welkom! Daarnaast hebben wij ook nog geen idee hoe lang we bij welke plek moeten blijven, dus ook hier, tips zijn van harte welkom!

Groet,

Maarten en Floor.
:D
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips nodig voor onze reis naar West-Amerika

Bericht door Franciscus »

Dergelijke route inclusief Denver en Yellowstone in max. 3 weken gaat niet lukken. Heb je al naar de voorbeeldroute gekeken? https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=58662
Als je een groot gebied wilt bestrijken is het wellicht handiger om niet dezelfde aankomst en vertrekluchthaven te kiezen.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
m44rt3nn
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2019, 23:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips nodig voor onze reis naar West-Amerika

Bericht door m44rt3nn »

Franciscus schreef:
30 dec 2019, 00:19
Dergelijke route inclusief Denver en Yellowstone in max. 3 weken gaat niet lukken. Heb je al naar de voorbeeldroute gekeken? https://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=58662
Als je een groot gebied wilt bestrijken is het wellicht handiger om niet dezelfde aankomst en vertrekluchthaven te kiezen.
Ik was het net aan het bekijken! Alsnog bedankt voor de tip :thumbup: ! Deze reis ziet er inderdaad beter uit. Als ik de reis vertaal naar Excel, dan komt 'ie er ongeveer zo uit te zien:
Afbeelding

Wellicht dat wij een dag Los Angeles er uit knippen en er een extra dag in San Francisco aan plakken.

Nog enige tips m.b.t. hotels/lodges in de Nationale parken?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door PSVwally »

Als je een nacht SF extra en geen tijd voor LA neemt, rij er dan bovenlangs en bv van Kingman naar Santa Barbara.
Een halve dag LA heeft namelijk geen nut, want alles ligt heel ver uit elkaar daar en het verkeer is zeer druk.

Ik zou gewoon beginnen in LA en eindigen in Las Vegas of Phoenix of andersom dan heb je al één dag meer te besteden omdat je de rit tussen grofweg de GC en LA niet hebt.

Verder zou ik eerst gewoon heel veel topics doorlezen. Vind het wiel niet uit, want jullie reis is al 1000-en keren op dit forum gedaan.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips nodig voor onze reis naar West-Amerika

Bericht door Mrvanilla »

m44rt3nn schreef:
30 dec 2019, 00:45
Nog enige tips m.b.t. hotels/lodges in de Nationale parken?
Ik zou voor Grand Canyon echt iets zoeken in het park. Bijvoorbeeld de Bright Angel Lodge of de Maswik Lodge. Je kunt dan prachtig de zonsopkomst- en ondergang bekijken aan de rim.

In Yosemite zou ik wel dicht bij het park zitten, maximaal in Mariposa of Oakhurst. Let wel: dit kost je meer dan een uur enkele reis extra reistijd. Persoonlijk vind ik de prijzen van accommodaties in het park daar echt van de zotten.

Bij Zion in Springdale de aangewezen plaats om te overnachten, al vinden sommigen Hurricane ook nog doenbaar (veel goedkoper, maar verder rijden).

Veel plezier!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door Markstaal »

Ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties, in Phoenix eindigen geeft je extra tijd voor de andere bezienswaardigheden. Plus je zit niet met drop-off kosten met de auto.

Voor de Grand Canyon kan je eventueel ook naar Yavapai Lodge kijken, deze ligt ook in het park alleen iets van de rand af maar is goed betaalbaar.

Afgelopen oktober zaten wij in Yosemite Bug Rustic Mountain Resort (net voorbij Midpines), hier hadden we een verwarmde tent. Erg leuke accommodatie met eigen restaurantje op het terrein. We betaalden 160 voor 2 nachten. Wel iets verder van het park (ongeveer 35 min tot de ingang van het park).

Let wel op dat het op veel plaatsen al behoorlijk fris kan zijn in oktober.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door Coyote »

Zoals hierboven ook al aangegeven bekijk de opties eens om niet vanuit dezelfde stad terug te vliegen.

Voor een rondje als deze kun je heel mooi in Phoenix starten en dan als eerste naar Grand Canyon NP, Page, Bryce Canyon NP, Zion NP, Las Vegas, Death Valley NP, Yosemite NP, San Francisco, kustweg en eindigen in Los Angeles.

Het kan natuurlijk ook in omgekeerde volgorde.

Succes met de planning!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door Superdork1 »

Of, net als wij, starten in Las Vegas en eindigen in LA: viewtopic.php?f=36&t=75538&start=20#p1228642

Vanaf Düsseldorf heeft de KLM momenteel tickets voor hele mooie prijzen op deze route (441 euro):

https://www.google.com/flights?hl=nl#fl ... 1;t:f;tt:m

Je kan ook terug vliegen vanaf San Diego ipv LA, ook daar mooie prijzen voor jullie data.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eerst een goed hoeveel tijd je hebt (17 of 21 dagen maakt wel wat uit) en wat je echt wilt doen. Het standaardrondje is heel anders dan de plaatsen die je in je openingspost noemde. Lees eens wat reisverslagen en lees ook mee in andere topics hier om ideeëm op te doen.

Hou er rekening mee dat oktober laat in het siezoen is; het kan zijn dat de Tioga Pass dan al (tijdelijk) dicht is. En de dagen zijn erg kort.

Voor overnachtingen in de parken kun je op de NPS-sites kijken voor de mogeljikheden. Reserveren kan voor de Grand Canyon via https://www.grandcanyonlodges.com of www.visitgrandcanyon.com. De Bright Angel Lodge ligt mooi en is de goedkoopste optie. Wel tijdig vastleggen.
Voor Yosemite kun je reserveren via www.travelyosemite.com. Is wel prijzig in het park, maar een uur of meer (in het donker) heen en weer rijden is ook niet alles. wil je er goedkoop overnachten overweeg dan om een tent mee te nemen.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door stegeman »

Wij hadden 27 nachten voor deze route en vonden we soms al vrij krap. Dus ik zou zeker de tips van slapen IN Yosemite, in Springdale, bright angel lodge ter harte nemen. We vonden de afstanden als je elders zou slapen nog wel behoorlijk.
Ook al is dat prijzig. Bij Bryce sliepen we heel goedkoop in de bryce view Lodge en we vonden dit prima. We zouden het zo over doen! Met de shuttel waren we zo in het NP. Springdale sliepen we in een luxe cottage van red rock inn met een super ontbijt en lekkere jacuzzi. Maar er zijn ook wel verblijven met een zwembad te boeken. (We misten het hier niet). De allerbeste bed en breakfast ooit hadden we in Page. (Met veel moeite gevonden op internet) Net een mail ontvangen dat ze winnaar 2019 zijn geworden ook. Las Vegas sliepen we newyorknewyork. Wij vonden de prijs kwaliteit hier vooral goed. Luxor sliepen we ook maar vonden wij helemaal niks. Vies rookhol.
m44rt3nn
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2019, 23:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door m44rt3nn »

Wow, bedankt voor alle feedback! We hebben jullie feedback zeker meegenomen, waarbij we een goede reality-check hebben gekregen op ons vrij ambitieuze plan.

We hebben enkele stops er uit gehaald (Denver, Yellowstone) en hebben de route dusdanig aanpast, waardoor we meer dagen kunnen blijven op dezelfde plek. Wat vinden jullie van ons nieuwe plan? Ik denk dat we iets te lang in Los Angeles nu hebben staan, waar zouden jullie nog één dag langer blijven als jullie deze reis zouden maken?

Ons (nieuwe) plan:

Afbeelding

Groet,

Maarten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi. Je hebt nu gekozen om de kust over te slaan maar zoals eerder aangegeven kun je ook kiezen voor een one way LA-Phoenix of LA-Las Vegas. Maar zoals je het nu hebt levert het je meer tijdwinst op. Je zou met een dag minder SF of LA nog Monument Valley kunnen toevoegen.
Of doe een stop bij Valley of Fire. Dat lijkt me in oktober wel aangenaam. Een extra dag Zion is ook niet gek. Dan doe je Valley of Fire onderweg.

In oktober is een route met Moab erin ook erg mooi. :wink:
Je zou dan SF en Yosemite over kunnen slaan en van LA via Death Valley naar Las Vegas kunnen rijden. En dan Zion, Bryce, Capitol Reef, Moab, Monument Valley, Grand Canyon en terug via Phoenix of Las Vegas.

Heb je al eens overwogen om in de parken te kamperen? Dat scheelt je een hoop geld.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door PSVwally »

Mooie route en prima te doen. Je kan die zondag dat je naar Zion gaat onderweg ook gewoon Valley of Fire meepakken, want je hebt de dag erop een volle dag voor Zion.

Ik de k zeker niet dat je een dag te lang in LA bent, maar die dag kan je overal bij zetten.
Je kan Monument Valley toevoegen of een dag extra Vegas nemen.
Persoonlijk vind ik de prijzen van accommodaties in het park daar echt van de zotten.
Eens, echt niet normaal. De prijs/kwaliteit verhoudingen zijn ook compleet zoek. Maar zolang de mensen blijven komen (en die komen in steeds grotere getalen) zal het alleen nog maar duurder gaan worden. Maar dat is op meer plaatsen zo.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door Coyote »

In principe heb je nu een hele mooie route zo. Wel sla je nu Highway 1 over. Dat zou ik dan weer jammer vinden. Dan was ik toch echt in Phoenix begonnen en geëindigd in Los Angeles.

Ik vind ook niet dat je teveel dagen hebt voor Los Angeles. Sommigen willen er nog geen nacht verblijven, ik zou me er zo een week kunnen vermaken. Smaken verschillen nou eenmaal.

Wat het slapen in de parken en dan met name Yosemite NP betreft, ik ben er vele malen geweest. Ik heb echter maar 1x in het park zelf geslapen, in een cabin. Dat was leuk maar ook weer niet zo speciaal. In een motelkamer heb je meer luxe... :wink: Meeste keren sliep ik in Mariposa of Oakhurst. In 2017 zelfs in Jamestown, erg leuk motel toen. Vanuit de eerste 2 plaatsen ben je in een uurtje ook in het park en het is vaak stukken goedkoper en luxer. Zelf heb ik er geen moeite mee 's ochtends wat eerder op te staan om zo een hele dag mee te pakken. Daarom hoef ik ook niet persé in een park zelf te overnachten.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door Markstaal »

Mooie planning zo, en genoeg tijd voor alles. Zelf vind ik het wel mooi op 3 nachten LA te houden op het einde (ondanks dat ik zelf niet erg fan ben van deze stad). Wij doen ook vaak 3 overnachtingen op de laatste plek van bestemming, vind dat wel zo prettig als je daarna weer op huis aan gaat. Op deze manier zou je een dagje sightseeing kunnen doen in de LA en bijvoorbeeld een dagje Universal Studios.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door stegeman »

Je vraagt waar je een dag extra zou kunnen doen als je een dag LA minder zou doen. Misschien is een dag SF minder ook een optie. Afhankelijk van je vluchtijden heb je daar bij aankomst ook nog een halve dag ofzo.
Hoe dan ook. Een extra dag zou voor ons naar Page gaan. Wij vonden Page een heerlijke plek. Antelope canyons, Horseshoebend, maar ook de Glenn Canyon recreation area vonden we erg mooi. Ook kun je nog met een boot het water op evt. Deden wij niet. Met 2 nachten hadden we ook wat tijd in Page even een grote supermarkt te nemen nog om een en ander in te slaan. 1 nacht Page zou ons persoonlijk wat te gehaast zijn, maar er zijn er genoeg hier die er slechts 1 nacht nemen,dus zo laten als je nu hebt kan ook goed.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

PSVwally schreef:
31 dec 2019, 05:17
Je kan die zondag dat je naar Zion gaat onderweg ook gewoon Valley of Fire meepakken, want je hebt de dag erop een volle dag voor Zion.
Zo hebben wij het ook al een aantal keren gedaan. Maar dat was altijd in de zomer. In oktober is het wellicht mogelijk om wat meer te wandelen in Valley of Fire. En met de korte dagen in oktober is het dan niet gek om daar wat meer tijd voor uit te trekken.
Ook afhankelijk natuurlijk van de plannen in Zion. Als je veel wilt wandelen is wat meer tijd wel prettig.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door Markstaal »

Wij zijn twee keer in Valley of Fire geweest (begin september) en hebben de laatste keer ondanks de hitte ongeveer 3 uren gewandeld daar, daarna doorgegaan richting Zion. Dat wat best goed te doen om een dag. Vooral genoeg water meenemen mocht je gaan wandelen, je droogt sneller uit dan je denkt.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door Superdork1 »

Mooie route zo! Al zou ik het toch iets anders doen... De route GC - Kingman - LA zou ik er uit halen. Dat scheelt je twee lange dagen reizen. Starten dan in LA en eindigen in Las Vegas of Phoenix (of andersom). Dan kun je Highway one toch mee nemen. Eventueel een dag LA, SF en GC of Yosemite minder doen en een dag Page er bij.
m44rt3nn
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2019, 23:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis m44rt3nn: tips nodig voor onze reis naar West-Amerika.

Bericht door m44rt3nn »

De reis is bijna af, ik heb nog één vraag. We hebben een nacht in Sedona uit onze route gehaald, zodat we één dag langer hebben in de nationale parken. Waar zouden jullie langer blijven?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer