Waar overnachting Jasper (Lodge/motel)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Mareij
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 okt 2017, 18:32

Waar overnachting Jasper (Lodge/motel)

Bericht door Mareij »

Wij gaan eind juli een autotrip makem met gezin (2 pubers). Nu kan ik bij Jasper alleen maar overnachtingen vinden voor ca 400 dollars enzo. Wie weet betaalbare tips?
Of is tentjes meenemen in vliegtuig meenemen en kamperen in Jasper mogelijk in 2020 en een mooier idee? Want Rv campgrpunds zijn gesloten geloof ik?

Groetjes,
Marielle
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Waar overnachting Jasper (Lodge/motel)

Bericht door Rik- »

Ik heb deze zomer gereserveerd bij pine lodge.
Prijs viel me nog mee, 455 euro voor 3 nachten voor een east cabin.
Misschien dat je daar nog iets kan vinden?
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Waar overnachting Jasper (Lodge/motel)

Bericht door moon29 »

Kijk eens bij Becker's Chalets. Wij hebben daar geboekt voor aanstaande september. Een 4 persoons cabin heb je daar voor 230 CAD in het hoogseizoen, dus zo'n 160 euro per nacht.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar overnachting Jasper (Lodge/motel)

Bericht door stegeman »

We sliepen marmot lodge. Kan me niet voorstellen dat wij in 2017 overnachtingen hadden boven de 200 (4p kamer). Exacte prijs weet ik niet meer maar wel dat deze vergeleken met veel andere wel oké was
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Waar overnachting Jasper (Lodge/motel)

Bericht door Galapogos »

Mareij schreef:
27 dec 2019, 14:27
Of is tentjes meenemen in vliegtuig meenemen en kamperen in Jasper mogelijk in 2020 en een mooier idee? Want Rv campgrpunds zijn gesloten geloof ik?
Whistler Campground is gesloten dit jaar. Dat geldt zowel voor rv's als voor tentkampeerders. Andere campgrounds in Jasper NP zijn wel gewoon open (voor rv's en voor tentkampeerders). Wapiti Campground is het meest voor de hand liggende alternatief. Dit is een mooie campground op een goede locatie in het park.

Mocht je willen kamperen in Jasper, dan raad ik aan direct zodra dat mogelijk is te reserveren. Dit omdat het weleens snel vol kan zitten nu Whistler Campground gesloten is. Reserveren kan vanaf 7 januari om 16.00 uur Nederlandse tijd via https://reservation.pc.gc.ca/JasperNati ... Campground.

Met een tentje kamperen in de Canadese Rockies is financieel gezien sowieso geen slecht idee. De hotels zijn er vaak schreeuwend duur. Niet alleen in Jasper, maar ook in Banff en Lake Louise.
Mareij
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 okt 2017, 18:32

Re: Waar overnachting Jasper (Lodge/motel)

Bericht door Mareij »

Dank voor de snelle reqcties. Zie er goed uit. Ik ga ze morgen bekijken en denk meteen ook maar boeken.
Overwegen nu in de weekendnachten voor kamperen te gaan. Dus dat wordt vrij nemen op 7 januari begrijp ik voor Banff en Jasper reserveren. Mocht hrt nirt lukken, verzinnen we weer wst anders.

Over Whristler ga ik eens nadenken wat we daarmee doen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Waar overnachting Jasper (Lodge/motel)

Bericht door Galapogos »

Voor Banff is vrij nemen niet nodig denk ik hoor. Dat zit niet heel snel vol. In 2017 in ieder geval nog niet. Ik zou in Banff voor Lake Louise Campground gaan. Heel centraal voor Lake Louise, Moraine Lake, Yoho NP en zuidelijke deel Icefields Parkway. Reserveren voor campings in Banff NP kan vanaf 8 januari, niet vanaf 7 januari zoals Jasper.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Waar overnachting Jasper (Lodge/motel)

Bericht door Brigit »

Hou er met kamperen wel rekening mee dat het ondanks dat het zomer is best wel eens koud kan zijn in Banff en Jasper. Wij hebben in Banff op tunnel mountain gekampeerd afgelopen zomer (airbnb tent, voor ons ideaal want de tent stond dus klaar op de camping met heel veel extra dekens die we ook echt wel nodig hadden) en het weer was matig (fris en regen). We hebben ondanks de extra dekens best wel wat koude nachtjes daar gehad. Overigens wel super om tussen de bomen en herten wakker te worden s ochtends.
In Jasper hebben wij bij Becker chalets overnacht, dat was qua prijs heel redelijk (150 per nacht voor 3 personen).
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Waar overnachting Jasper (Lodge/motel)

Bericht door jojostravelusa »

Wij stonden afgelopen september in Banff op Tunnel Mountain Village I. Is prima bevallen. Let op, er zijn meer Tunnel Mountain campings en ze zijn zeker niet allemaal hetzelfde. Het was toen lekker rustig. Je kunt vanaf de camping een leuke wandeling maken naar de hoodoo's.
Voor elk park geldt een andere datum waarop de boekingen vrijgegeven worden. Wij konden vanaf 9 januari 2019 boeken en toen was ook meteen het hele seizoen boekbaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer