Reis vanbuti: road trip 21 dagen noordwest + Vancouver.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
vanbuti
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2019, 16:15

Reis vanbuti: road trip 21 dagen noordwest + Vancouver.

Bericht door vanbuti »

Wij stellen ons de vraag of volgende route haalbaar is in 21 dagen. Reisperiode begin september 2020.

Dag 1 : Brussel - Vancouver
Dag 2: Vancouver
Dag 3: Vancouver
Dag 4: Vancouver - North Cascades
Dag 5: North Cascades - Spokane
Dag 6: Spokane - Glacier National Park
Dag 7: GNP - Bozeman
Dag 8: Bozeman - Yellow stone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone - Grand Teton
Dag 12: Grand Teton
Dag 13: Idaho Falls
Dag 14: Idaho Falls - Craters of the moon
Dag 15: Craters of the moon - Malheur Natianal forest
Dag 16: Malheur Natianal forest - Portland
Dag 17: Portland
Dag 18: Portland - Seattle
Dag 19: Seattle
Dag 20: Seattle - Vancouver
Dag 21: Vancouver - Brussel

Gelieve suggesties/ aanpassingen / opmerkingen te posten. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis vanbuti: road trip 21 dagen noordwest + Vancouver.

Bericht door ingrid14 »

Ik ga ervan uit dat jullie met de auto gaan. Met een camper lijkt het me ambitieus (maar daar heb ik zelf geen ervaring mee)

Voor Glacier zou er zeker een nacht bij mogen. De eerste nacht aan de westkant, volgende dag via de Going to the Sun Road naar de oostkant (vb St Mary of Many Glacier)

Yellowstone kan net. Probeer je laatste overnachting bij Old Faithful te regelen. Voordeel, je kan 's avonds op dag 10 in alle rust de geyser plateau's bezoeken en dan ben je op dag 11 al voor de middag in Grand Teton.

Voor Grand Teton trek je in verhouding met Glacier dan weer veel tijd uit.
Ik zou misschien op dag 12 rond 14 u al richting Idaho Falls vertrekken. Zo win je een nacht die je dan voor Glacier kan gebruiken.

Ik zou de dagen erna iets anders indelen.
Van Idaho Falls via CotM naar vb Mountain Home (rit is 3u30). Craters of the Moon is één van mijn favoriete parken maar je hebt er niet echt heel veel tijd nodig voor een bezoek.
Dan van Mountain Home naar Mitchell. Je zit dan goed voor John Day Fossil Beds, een park dat op zijn mooist is met zonsondergang.

Ik mis Mount St Helens, Mt Rainier (en Olympic NP) in je route maar ik zie ook geen ruimte om deze nog toe te voegen.
Mount St Helens (Johnson Ridge) zou je kort kunnen bezoeken tussen Portland en Seattle.

Ik was al vaker in die regio, misschien heb je iets aan de reisverslagen van 2011-2016-2017-2018.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis vanbuti: road trip 21 dagen noordwest + Vancouver.

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Misschien kun je iets meer vertellen over je plannen? Liggen de tickets al vast? En wat zijn de plannen in de parken, willen jullie bijvoorbeeld veel wandelen? Voor Glacier heb je echt heel erg weinig tijd nu. En waar zou je willen overnachten in Glacier? Als je op dag 6 aan de oostkant zit zou ik de stop in Bozeman vergeten en in 1 dag naar Yellowstone rijden.
Is Vancouver een must? Als je op Seattle vliegt heb je wat meer tijd voor je route.
Ik neem aan dat je op dag 13 naar Idaho Falls rijdt? Je hebt dan inderdaad wel voldoende tijd voor Grand Teton, dus dag 11 zou je dan nog volledig voor Yellowstone kunnen gebruiken. Zoals Ingrid zegt is een overnachting bij OF een aanrader om de geiserplateaus tijdens de rustige uren te bezoeken. Dat kan de laatste nacht zijn, maar een andere nacht kan ook. Belangrijkste is dat je nog iets vindt in het park. In september sluiten er al accommodaties, dus wellicht is het lastig om nog iets te vinden.
Voor Yellowstone en Grand Teton en de route naar het westen kun je eens ons 2015-verslag bekijken. Wij waren er toen wel in juni, dus de dagen waren veel langer. Wel iets om rekening mee te houden; in september is het al vroeg donker.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer