Reis MWUSA: 15 nachten Zuidwest-USA met tieners 12 en 16 jaar.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MWUSA
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2019, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis MWUSA: 15 nachten Zuidwest-USA met tieners 12 en 16 jaar.

Bericht door MWUSA »

Hoi allemaal,

Wij, gezin met 2 kinderen, zoon van 16 en dochter van 12 jaar, gaan eindelijk naar Amerika! Ik ben er zelf 5 keer geweest, de kinderen nog nooit. Zelf kunnen we de pretparken heel goed skippen, maar onze dochter van 12 wil graag naar Disney, we zijn er nog nooit geweest. Vandaar twee nachten daar voor 1 dag Disney. We hebben de vluchten geboekt, de auto en de meeste van de hotelovernachtingen (annuleerbaar). Ik twijfel alleen of ik één nacht van de kustroute af zal halen en aan ons verblijf in San Francisco zal plakken, of die ene nacht zal gebruiken voor een nacht in Page na de Grand Canyon, om naar Antelope te gaan. Uiteraard kunnen we de route ook zo houden zoals het is. We willen de route zo 'relaxed' mogelijk maken en realiseren ons dat we nu eenmaal niet alles kunnen zien in 15 nachten. Ik heb uiteraard al gekeken naar het forum over Zuidwest-USA, maar elke keer zijn de vragen toch net weer even wat anders. Vandaar deze hulpvraag.
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties. Alvast erg bedankt!

Reisschema California, Arizona, Nevada:

woe 8-7: SFO
vliegen naar SFO, aankomst 11.45 uur. Douane, auto ophalen, 15.00 uur daar weg. Aan het einde van de middag in de stad. Hotel Columbus Inn of HI Fisherman's Wharf. Naar North Beach of Chinatown of Fisherman's Wharf.

don 9-7: SFO
Alcatraz early bird reserveren: 08.45 am. Door het tijdsverschil zijn we ws toch vroeg wakker. Voor Alcatraz ongeveer 3 uur uittrekken. Lunchen bij Fisherman's Wharf. 's middags met de Cable car de heuvels op, Height Ashbury (hippiewijk). 's Avonds North Beach of Chinatown.

vrij 10-7: MONTEREY
2 uur rijden naar Monterey. Bay Aquarium (bij het hostel kan je ticket kopen voor Bay Aquarium dat je twee dagen toegang geeft voor de prijs van één. Evt. kan je dan morgenochtend ook nog even) Einde van de middag de 17 Mile Drive rijden. Trek hier ongeveer 2 uur voor uit. Kijk of je nog tijd hebt voor Carmel. Zo niet, dan kan dat morgen.

za 11-7: BIG SUR
Deze rit is ongeveer 45 min. Je hebt vandaag evt. ook nog tijd voor de 17 mile drive. Ook tijd om Carmel te bezoeken. Naar Pfeiffer Beach (12 min). En naar de Mc Way Falls (20 min is aan Highway 1, dus kan ook morgen). Big Sur / Julia Pfeiffer State Park. Overn. Fernwood Motel

zo 12-7: SANTA BARBARA
(4 uur). Over de mooie Highway 1. Mooi om te stoppen: Mc Way Falls, Elephant Seal Vista Point (na Piedras Blancas Light Station), Moonstone Beach (begin van Cambria), Cambria (Cambria is twee uur rijden va Big Sur, mooi om te lunchen). Vanaf San Louis Obispo, de 101 nemen richting Los Olivos. Daar evt stoppen en van daaruit de 154 naar Santa Barbara. Vanaf SLO is het 1,5 uur naar Santa Barbara.

ma 13-7: BEVERLY HILLS
Beverly Laurel Hotel (2,5 uur).
Inchecken in hotel, spullen uitladen en naar Santa Monica rijden. Daar naar de pier, het strand, fietsen huren, naar Venice Beach. Einde middag terug naar hotel. Daar eten op 3rd street of in de buurt van hotel. Als er tijd is Hollywood verkennen of naar HOLLYWOOD sign rijden.

di 14-7: ANAHEIM
naar Hollywood sign, Beverly Hills, Chinese Theatre, Farmers Market, shoppen of naar Universal Studios. 's avonds rijden naar Anaheim (1,5 uur)

woe 15-7: ANAHEIM
Disneyland: 10 minuten lopen van het hotel. Zorg dat je er ruim voor de opening bent. Kaarten al tevoren kopen of in het hotel. Fastpass gelijk regelen na binnenkomst. Zorg dat de rugzakjes gevuld zijn met water, broodjes, fruit etc. s middags evt. naar hotel terug. Einde van de middag weer terug naar Disney voor shows en vuurwerk.

don 16-7: KINGMAN AZ
(4 uur 51 min snelste route): Via Palm Springs en Joshua Tree is 5 uur 10 min.

vrij 17-7: GRAND CANYON Village
(2,5 uur): Grand Canyon viewpoints. Sunset. Wandeling naar uitzichtpunten. Picknicken bij sunset. Overn. Thunderbird Lodge.

za 18-7: LAS VEGAS
(4 uur) Sunrise boven de Canyon? (om 4.30 uur). Om 08.30 heli boven Grand Canyon?

zo 19-7: MAMMOTH LAKES
via Death Valley (5 uur)

ma 20-7: YOSEMITE VALLEY
(30 min. naar Lee Vining, 2,5 uur over Tioga Pass naar Yosemite Valley). De hele dag de tijd nemen via vista points op de Tioga Pass, Olmsted Point, Tenaya Lake, Lembert Dome, Tuolomne meadows. Overnachting Curry Village.

di 21-7: YOSEMITE VALLEY
Tunnel View, Mariposa Grove, Yosemite Valley, Falls.

woe 22-7: OMGEVING SFO
Rijden via Sonora. Overnachting in Palo Alto? Airport? Nog niet geboekt.

don 23-7: terugvliegen naar huis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 15 nachten Zuidwest USA met tieners 12 en 16

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie hebben erg weinig tijd voor LAs Vegas en voor de route naar Yosemite. Ik zou daar een extra stop plannen. Bijvoorbeeld een twee nacht LAs Vegas, of een overnachting in Death Vlaley of vlak ervoor. Je geeft aan dat het 5 uur rijden is naar Mammoth Lakes maar het is eerder 6 uur, en dan heb je nog geen tijd gerekend voor view points in Death Valley zoals Badwater.
Ik zou een stop minder langs de kust doen, Monterey en Big Sur liggen vlak bij elkaar, dus daar kun je wel een stop minder doen. Hoewel er genoeg te doe is voor beide stops.
Page zou ik vergeten, dat ligt de verkeerde kant op. Ik zou eerder geneigd ijn om de GC te laten vallen. Dan heb je meer tijd voor SF, en Las vegas. En een extra nacht Yosemite zou ook mooi zijn.
MWUSA schreef:
21 dec 2019, 12:35
ma 13-7: BEVERLY HILLS
Beverly Laurel Hotel (2,5 uur).
Inchecken in hotel, spullen uitladen en naar Santa Monica rijden. Daar naar de pier, het strand, fietsen huren, naar Venice Beach. Einde middag terug naar hotel. Daar eten op 3rd street of in de buurt van hotel. Als er tijd is Hollywood verkennen of naar HOLLYWOOD sign rijden.
Ik zou meteen naar Santa Monica gaan, zonde van de tijd oom eerst naar het hotel te gaan.
MWUSA schreef:
21 dec 2019, 12:35
di 14-7: ANAHEIM
naar Hollywood sign, Beverly Hills, Chinese Theatre, Farmers Market, shoppen of naar Universal Studios. 's avonds rijden naar Anaheim (1,5 uur)
Voor Universal moet je ene hele dag rekenen, misschien is een studiotour bij warner Bros leuker, dat kun je combineren met de andere dingen.

Langs de Tioga Road is de wandeling rond Pothole dome ook een aanrader. Je komt dan ook bij de Tuolumne River waar je lekker in en aan het water kunt zitten
De Mariposa Grove kun je het beste doen als je naar SF rijdt, het kost te veel tijd om dat vanuit de vallei te doen. Waarom zou je via Sonora willen rijden?

Marianne
MWUSA
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2019, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis MWUSA: 15 nachten Zuidwest-USA met tieners 12 en 16 jaar.

Bericht door MWUSA »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie. Monterey en Big Sur is idd dicht bij elkaar. We willen echter naar het Bay Aquarium en de 17 mile drive én naar Carmel. Big Sur ben ik één keer geweest en vond ik prachtig. Maar misschien is het idd niet nodig om daar een nacht te plannen en kunnen we alles doen op dag één in Monterey en op de dag daarna op weg naar Santa Barbara.

In Beverly Hills had ik eerst naar het hotel in mijn hoofd, omdat anders al onze spullen nog in de auto zitten als we de auto parkeren in Santa Monica.
Misschien weet iemand of / waar je de auto daar veilig / bewaakt kan parkeren?

De GC kost idd veel reistijd om te zien. Maar ik heb het gevoel dat het wel een 'must' is als je naar West USA gaat. Ik heb gedacht aan een helicoptervlucht naar GC vanuit Las Vegas, maar dan zie je alleen de westkant en ik weet niet of dat dezelfde beleving geeft.

Bedankt voor de tips bij Yosemite, we nemen Pothole Dome ook op. En goed idee Mariposa Grove aan het einde. Sonora zien we in sommige reisprogramma's staan als leuk stadje, vandaar...zelf eigenlijk nog niet zo goed in verdiept.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MWUSA: 15 nachten Zuidwest-USA met tieners 12 en 16 jaar.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt na Monterey ook overnachten in Pismo Beach en vandaar naar LA. Je hebt dan nog voldoende tijd voor het mooiste deel van de kust.

De Grand Canyon is natuurlijk wel iets wat je eigenlijk wilt zien, maar dat geldt ook voor Monument Valley, Page, Bryce en Zion. Het is logischer om de Grand Canyon eens met die parken te combineren.

In Santa Monica heb je een groot parkeerterrein bij de pier. Het leek ons geen probleem om onze spullen daar in de auto achter te laten. Maar er kan natuurlijk altijd iets gebeuren.

Marianne
MWUSA
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2019, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis MWUSA: 15 nachten Zuidwest-USA met tieners 12 en 16 jaar.

Bericht door MWUSA »

We hebben onze reis aangepast. De Grand Canyon hebben we na familieberaad eruit gehaald. Dit geeft ons meer rust, het moet wel ‘vakantie’ blijven. Twijfel nog wel beetje of twee nachten Las Vegas niet te lang is en of we wellicht 1 nacht Las Vegas en 3 nts Yosemite moeten doen. (Misschien de eerste nacht aan het einde van de Tioga Pass en daarna twee nachten in de Vallei). Mocht iemand nog tips hebben voor ons, dan horen we het graag.

1 -SFO
2 -SFO
3 -SFO
4 -Monterey
5 -Big Sur
6 -Santa Barbara
7 -Santa Monica (overdag Beverly Hills, Grove, Farmers market, Hollywood, hotel is in Santa Monica)
8 -Anaheim (overdag Santa Monica, Venice Beach, s avonds naar hotel Anaheim)
9 -Anaheim (Disneyland)
10 -Las Vegas
11 -Las Vegas
12 -Mammoth Lakes
13 -Yosemite Valley (overdag Tioga Pass)
14 -Yosemite Valley (de vallei, watervallen, korte wandelingen, fiets?)
15 -Omgeving vliegveld SFO (via Mariposa Grove/Oakhurst)
Terugvliegen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MWUSA: 15 nachten Zuidwest-USA met tieners 12 en 16 jaar.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wat duidelijker als je je route in een van/naar schema per dag opschrijft, dus zo:

Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Monterey
Dag 5 Monterey - Big Sur
Dag 6 Big Sur - Santa Barbara
Dag 7 Santa Barbara - Santa Monica
Dag 8 Santa Monica - Anaheim
Dag 9 Anaheim
Dag 10 Anaheim - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Mammoth Lakes
Dag 13 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite - SFO
Dag 16 SFO

Je ziet dan beter waar je ene volle dag hebt en wat de reisdagen zijn. Voor Las Vegas is 2 nachten, dus 1 volle dag wel het minimum. Zeker omdat het een erg lange rit is naar Mammoth Lakes. Jammer dat je voor dat stuk zo weinig tijd hebt.
Wat bedoel je met het einde van de Tioga Pass? aan welke kant?

Je vliegt op dag 16 terug?
Ik weet niet hoe nu de weekenden vallen, maar het lijkt me eignelijk niet gek om de dagen SF op het laatst te doen.

Ik zou denk ik de overnachting in SB overslaan. Waar overnacht je in Big Sur, heb je daar al naar gekeken? Het is erg duur overnachten daar.
Het is nog steeds een volle reis, als het echt vakantie moet zijn, dan zou ik ook Las Vegas overslaan.

Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Monterey
Dag 5 Monterey - Big Sur
Dag 6 Big Sur - Santa Monica
Dag 7 Santa Monica
Dag 8 Santa Monica - Anaheim
Dag 9 Anaheim
Dag 10 Anaheim - Lone Pine
Dag 11 Lone Pine Lee Vining
Dag 12 Lee Vining - Yosemite
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite - SFO
Dag 16 SFO

Marianne
MWUSA
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2019, 11:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis MWUSA: 15 nachten Zuidwest-USA met tieners 12 en 16 jaar.

Bericht door MWUSA »

Met einde Tioga Pass had ik in mijn hoofd de Evergreen Lodge. Dit ligt vlakbij Hetch Hetchy. Het idee erachter is dat je dan meer tijd voor Tioga Road hebt omdat je de drukke Vallei niet in hoeft?

In Big Sur heb ik Fernwood geboekt.

Als we SB overslaan en plakken aan SM, ben ik bang dat het ‘staartje’ van de reisdag vanaf Big Sur ons net gaat opbreken. Omdat je aan het einde van de lange rit nog de stad in moet. Denk je dat de rit niet te lang wordt?

Wat betreft Las Vegas: Het is niet mijn favo bestemming. Ik zit liever in de natuur. Maar de rest van de fam vindt het geweldig, dus ik denk dat we dit er maar in houden.

We vliegen idd op dag 16 weer terug.
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis MWUSA: 15 nachten Zuidwest-USA met tieners 12 en 16 jaar.

Bericht door Rik- »

Ik zou zelf toch kiezen om onmiddellijk in Yosemite valley te overnachten. Je rijdt nu eigenlijk het park uit als ik het goed begrijp?
Plus ik vind het fijner om langer op 1 plek te zijn. Je hoeft de dag erna ook geen uur meer te rijden naar de vallei.

Ik zou zelf SB ook overslaan als overnachting, of toch 1 dag minder langs de kust.
Santa Monica kan druk zijn, maar via de kustroute vanuit SF kom je niet direct door het drukke LA. Dat valt eigenlijk reuze mee.

Er zitten wel enkele pittige rijdagen tussen. Maar dat kan natuurlijk.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MWUSA: 15 nachten Zuidwest-USA met tieners 12 en 16 jaar.

Bericht door Martin & Marianne »

De vallei ligt net zo ver van de 120 af als de Evergreen Lodge. Zonde van de extra reistijd de dag erop. Aan het eind van de dag zal er minder verkeer zijn naar de vallei dan in de ochtend.

In 2017 reden wij van Cambria naar Santa Monica. Dat was prima te doen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer