Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door stegeman »

Canada / Amerika. Ons plan juni 2021. (2020 wordt Frankrijk)
Opmerkingen bij de route zijn zeer welkom!

M’n eigen opmerkingen :
Seattle willen we niet,
Mount Rainier al geweest,
Errington is een must. Bed en breakfast via kennis schoonzus zag er fantastisch uit allemaal.
Keuze route zo is vanwege dat we denken zo alles wat we gemist hebben in afgelopen 2 reizen in een te kunnen zien. Twijfel afstanden too much. Of toch beter alleen Vancouver Island met wellicht klein stukje Alaska /Yukon.
Vancouver Island vorige reis alleen Victoria en Nanaimo gezien ...

M’n vragen:
Te grote afstanden?
Waar kunnen evt dagen af? Meer kan zowiezo niet.
Ik schrijf over de b&b, maar een camper overwegen we ook serieus op deze route. Wat is beter/mooier hier?
Tijd winnen door bijv Tofino - VC zonder stop bij Parksville?
Of is vanaf LA Kings Canyon nog sneller?

AM - SF
SF - KC
KC
KC - SQ
SQ
SQ - LAke Tahoe
Lake Tahoe
Lake Tahoe - Legget
Legget - Redwood NP
Redwood NP
Redwood NP - ???
??? - Olympic NP
Olympic NP
Olympic NP - Victoria
Victoria
Victoria - Campbell River
Campbell River
Campbell River - Errington
Errington
Errington
Errington - Ucluet
Ucluet
Ucluet - Tofino
Tofino
Tofino - Parksville
Parksville - Vancouver
Vancouver
Vancouver
Vancouver - Seattle airport
Seattle - AM

Groetjes Alice.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik moest even denken wat KC zou kunnen zijn. Bedacht het pas toen ik SQ zag staan. Zijn geen gangbare afkortingen volgens mij dus voluit schrijven is wel zo duidelijk. :wink:

Beginnen in LA lijkt wel zo handig. Dan ga je via Three Rivers naar Sequoia. Tenzij je met een camper gaat die langer is dan 22 feet: dan is de 198 niet aangeraden.
Kijk eens waar je wilt overnachten. Je zou ook beide parken vanuit Grant Grove kunnen bezoeken. Bekijk eens ons 2013- en 2017-verslag voor beide parken en kijk eens naar d e kaart van de parken. Dan zie je ook dat voor Lake Tahoe Kings Canyon een beter uitgangspunt is dan Sequoia. Hoe wil je trouwens naar Lake Tahoe rijden? Het is een flinke afstand. Ik zou het misschien laten vallen, die tijd kun je langs de kust goed gebruiken. Zie daarvoor ons 2015-verslag. En voor het noordwesten ons 2006-verslag .

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door stegeman »

Lake Tahoe is geen ‘must’ voor ons. Dus laten vallen zou kunnen.
Zal ook eens kijken naar 1 plek voor overnachten voor zowel Sequoia als Kings Canyon. Ik heb ook geen idee of dat stuk kust verder de moeite is. Straks meer vrije dagen en dan maar eens je blogs lezen over dit gebied.
Vroeg me ook nog af of september wellicht beter zou zijn ivm orkas en beren
Denk niet dat we met 2 personen een grote camper nodig zijn. Zolang er een bed, keukentje, douche en wc in zit met wat opbergruimte is het al snel goed
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Op meerdere plaatsen overnachten in Sequoia en Kings Canyon is niet gek hoor. Met een camper zul je dat sowieso wel doen. Maar de Lodge in Sequoia is wel prijzig. Wij vonden in Kings Canyon de Cedar Grove Lodge ook erg leuk, ook qua ligging.

Geen idee war de beste tijd is voor orka's maar juni heeft natuurlijk wel als grote voordeel dat de dagen langer zijn. Zeker als je gaat kamperen wel iets om rekening mee te houden.

Kijk voor de kust eens in de verslagen van forumlid Marenko.

Marianne
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door sanook »

Voor SEKI (Sequoia/Kings Canyon) kun je heel goed in de John Muir Lodge/Grant Grove Village overnachten: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/lodging.htm
Wij betaalden $140 per nacht voor een cabin in Grant Grove Village (https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... rk-CA#2238)
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door stegeman »

Denk idd vasthouden aan juni. Zouden we voor dit gebied ALS we kiezen voor camper ook alles vooraf vast moeten leggen?? Of is dat alleen in rondje zuidwest. Voor een camper zouden we kiezen juist vanwege de vrijheid ergens langer of korter te blijven eigenlijk. Ervaring hebben we met hotels, b&b, cabins, lodges en in Europa onze sleurhut. Geen camperervaring dus
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat je voor een camper moet kiezen omdat het je leuk lijkt, niet omdat het je meer virjheid geeft want dat is beslist niet zo. Je zult zeker in Sequoia/Kings canyon en aan de kust tijdig moeten reserveren. Ik weet niet hoe het in Washington en Canada is, daar kan iemand anders wellicht iets over zeggen.
Als je annuleerbare hotels boekt ben je in principe ook vrij. Maar voor zowel hotels als campings geldt dat het toch wel lastig zal zijn om op het laatste moment nog iets te vinden wat goed gelegen en goed geprijsd is.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 dec 2019, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door jojostravelusa »

Mocht je voor een camper kiezen: wij vonden Dorst Creek Campgroud in Sequoia NP een hele mooie. Hij is heel groot, maar ik zou toch reserveren. Wij reserveren eigenlijk altijd alles, behalve nu we weer een wegbrengcamper doen komend voorjaar. Dan is in het oostelijke stuk wel plek. Dan is meer van belang of een camping al open is of niet.
We waren dit jaar in september in Canada en hadden ook alle campings gereserveerd. In de meeste gevallen, zeker in het begin van de periode, was het geen overbodige luxe. Dat geldt voor juni net zo denk ik. Aan het begin van de maand zal het iets minder druk zijn, maar tegen het einde van de maand loopt het al aardig naar het hoogseizoen.
Zoals Marianne al aangeeft is de vrijheid, v.w.b. overnachtingen op de bonnefooi, heel beperkt. Er zijn nu eenmaal veel liefhebbers voor het aantal beschikbare plekken. Of die nou op een camping zijn of in hotels. Ze moeten allemaal ergens slapen.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door stegeman »

Als we deze route eind mei tm half juni doen, moeten we dan ook reserveren denken jullie als we kiezen voor camper of zou dat dan wel goed gaan?? Overwegen zo’n kleine escape campervan misschien....
We hopen dat financiën het toelaten mei 2021 te vertrekken
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Als he eind mei gaat hou dan rekening met het Memorial Day weekend. Dan is het sowieso heel druk overal.
En waarom zou je niet reserveren? Het is toch ook leuk om van te voren alles uit te zoeken. Het lijkt mij erg vervelend als je onderweg nog moet zoeken naar een camping.
Voor Olympic NP is begin juni nog wel vroeg.
Eigenlijk jammer dat je zoveel overslaat in Oregon en Washington

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door stegeman »

Mmmm ken niet exact alle Staten en weet niet exact wat je bedoelt in Oregon/Washington. Maar in 2017 hebben we in onze reis al gereden van VC naar de rockies via O.a Whistler. Op VC island alleen maar Victoria en Nanaimo gezien wat ons te weinig was en Vancouver had ook wat langer gemogen.
Mount Rainier hebben we ook al veel gewandeld. Hadden 2 volle dagen. Ik neem aan dat je deze beiden o.a bedoelt eigenlijk. Of bedoel je op het stuk SF- Seattle nog andere parken? Welke NP, stateparken of steden bedoel je?
We hebben wel ruimte in wanneer en hoe lang we gaan. Dagen liggen nog niet vast en hebben beiden een werkgever waarbij dit prima te regelen is in deze perioden die zijn allang blij dat we niet juli/aug gaan. We zijn flexibel mei/juni/sep. Maart april En oktober lijkt ons te koud.
Route andersom is ook nog een optie. En stiekem is alles wat Canada of Amerika betreft nog een optie. Veel moeite met kiezen. Maar VC island blijft knagen dat we echt te weinig zagen hiervan, maar Moab richting Denver trekt ook! Vermoedelijk eerst VC omgeving.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door ingrid14 »

Ik weet niet wat precies wat jullie op jullie vorige reizen gedaan hebben maar tussen SF en Seattle liggen veel mooie plaatsen.
Wij gingen in 2016 van Seattle naar SF, misschien heb je iets aan ons verslag.
(ook in 2017 en 2018 waren we in het NW)

Ik noem maar enkele plekken die ik niet in je route zie:
kust boven SF tot Eureka, Avenue of the Giants, Lassen Volcanic NP, Lava Beds, Crater Lake, John Day Fossil Beds, Columbia River Gorge, Mt St Helens
Zelf nog geen ervaring mee maar de Oregon Coast boven Redwood en Washington Coast schijnen prachtig te zijn. Je hebt hier nu 1 stop en dat is denk ik veel te weinig.

Ik vind Sequoia en Kings Canyon prachtig maar ik zou dit misschien (samen met Lake Tahoe) laten vallen en de vrijgekomen dagen gebruiken voor elders in de route.
(of je laat ze erin en laat vb Vancouver Island vallen)

Einde mei / begin juni lijkt mij vroeg voor: Lassen (parkweg net open in juli 2016) en Crater Lake (volledige drive open einde juni in 2016)

Om op enkele van je vragen te antwoorden:
LA-Sequoia is prima te doen, zo kan je langs onder het park inrijden en dan langs de andere kant er uit
Tofino-Vancouver kan op 1 dag maar ik zou dan wel vooraf alles goed plannen zodat je plaats hebt op de ferry.
Vancouver Island en een stukje Alaska/Yukon klinkt ook wel goed

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door stegeman »

Dat is weer veel nieuwe input. Het lijkt me een beetje als 2 reizen van moeten maken....... het lastige is:
We balen van 2 dingen ontzettend erg en dat is dat we Kings Canyon en Sequoia hebben gemist in onze reis afgelopen september omdat we denken dat het echt ‘ons ding’ is. Van de reis in 2017 balen we heel erg dat we Vancouver Island dus maar zo weinig van zagen.
Misschien is het slim om op SF te vliegen en dan direct langs de kust omhoog en meerder genoemde parken die je noemt en die Marianne dan ook bedoelt denk ik, mee te nemen in de reis. Lake tahoe en Seki (zo noemen ze dat toch hier??) te laten vallen eerst en een andere reis te doen. Of dan toch wel Lake tahoe en dan naar de kust. Kwa km is eerst vliegen LA en dan Seki en dan nog helemaal omhoog wel erg veel km denk ik. En dat is nu net wat niet echt ons ding is. Teveel km.
Zal hem eens aanpassen binnenkort.

Misschien kunnen we dan een andere reis LA-Seki-LV-Moab-Denver grofweg pakken. (Yellowstone ook al gezien) en dan nu SF-VCisland.... Superbedankt voor jullie bijdrage. Hebben we wat aan

Klein detail. Vliegen op SF is ons niet zo goed bevallen. Vreselijk lang wachten. 4u later pas buiten. Autohuur verliep wel soepel. Weet niet of dat overal zo erg is.

Voor hoever we nu denken staat Vancouver Island nr 1 op ons verlanglijstje. lange verlanglijst moet ik eigenlijk zeggen... en zullen we dit als uitgangspunt / hoofddoel van de reis nemen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

stegeman schreef:
17 jan 2020, 22:38
Mmmm ken niet exact alle Staten en weet niet exact wat je bedoelt in Oregon/Washington. Maar in 2017 hebben we in onze reis al gereden van VC naar de rockies via O.a Whistler. Op VC island alleen maar Victoria en Nanaimo gezien wat ons te weinig was en Vancouver had ook wat langer gemogen.
Mount Rainier hebben we ook al veel gewandeld. Hadden 2 volle dagen. Ik neem aan dat je deze beiden o.a bedoelt eigenlijk. Of bedoel je op het stuk SF- Seattle nog andere parken? Welke NP, stateparken of steden bedoel je?
Ingrid heeft al een mooie opsomming gegeven. Dat jullie bijvoorbeeld Mt Rainier al gezien hebben wist ik niet.
En Mt St Helens?
Ik had al naar ons 2006-verslag verwezen; toen hebben wij zowel het noordwesten als Sequoia/Kings Canyon bezocht. Met ook Crater Lake en Lassen.
Maar zonder de kust en Redwoods.
Ik denk dat het niet gek is om alles wat je wilt zien te verdelen over twee reizen.
Wij zijn nu al meerdere keren in Sequoia en Kings Canyon geweest (1988, 2006, 2013, 2017) en vinden het prachtig. We hebben er in 1988 en 2017 gekampeerd en de andere jaren in Grant Grove en Cedar Grove overnacht. Je kunt je er prima meerdere dagen vermaken. Het is te combineren met het noordwesten, maar ook met een andere reis in het zuidwesten.
Jullie hebben nog even de tijd om wat mooie routes uit te stippelen. :thumbup:

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door stegeman »

Ja klopt. Hebben de tijd. Lastig als je hoofd altijd in Canada en Amerika zit. Ben gewoon verslaafd :shock: :shock:
We kunnen niet wachten terug te gaan. Maar voor 2020 lukt het financieel niet helaas. (Schoolkosten, nieuwe auto nodig, misschien verhuizen...)
Ik had je verwijzing gemist Marianne. Overheen gelezen. Excuses. Zit er zelfs al over na te denken te verdelen over drie reizen. Alles tussen Seattle en SF 1, LA, Seki, Moab, Denver 1 en VC island en omgeving 1. We zijn na 2 lange reizen er achter dat we liever minder rijden en meer op 1 plek blijven. Wordt vervolgd
Mount Rainier was trouwens prachtig en hebben nog een uitnodiging voor een bbq in Packwood staan bij de plaatselijke brandweer waar we een supertoffe oefening hebben meegedraaid / gekeken. (M’n man was brandweerman en m’n zoon ook) dus tja. Misschien toch ook eens aannemen. Vanaf packwood is Mount Rainier te doen maar zo ik me herinner Mount St Helen ook. (Toen overgeslagen)
Onze vakanties zijn altijd een beetje ‘raar’. Sjouwen bij brandweerkazernes , jeroen, m’n man altijd overal neuzen hoe men het met de veiligheid geregeld heeft (zijn werk). Haha.
Zo waren we 9/11 in Page bij de bw. Ook bijzonder. Venice Beach LA, een parkeerplaats bij een wallmart grote autobrand treffen en zien hoeveel risico BHVers nemen...
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door stegeman »

Mmmm hebben de beslissing genomen wat het wordt: Vancouver island en daarna van Vancouver naar de Rocky Mountains weer. Toch veel teveel niet gezien op dit stuk.
Maar! Onze situatie verandert. We gaan waarschijnlijk een huis bouwen! Dit zou dan ergens 2021 een keer opgeleverd worden zoals vooruitzichten nu zijn. Even afwachten of we straks een optie toegewezen krijgen en of de verkoop idd van start gaat binnenkort zoals beloofd. Mocht dit door gaan schuift de reis logischerwijs een jaar op naar 2022. Wordt vervolgd tegen de tijd dat we zeker weten wanneer we gaan. WAAR is al wel zeker, maar wanneer is dus even een ding geworden. :D
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door jojostravelusa »

stegeman schreef:
18 jan 2020, 18:13
We zijn na 2 lange reizen er achter dat we liever minder rijden en meer op 1 plek blijven.
Zeggen wij ook altijd, maar dat is nog nooit gelukt. Dit jaar gaan we een kleine 8000 km rijden in 4 weken :lol: En toch komen we altijd blij en tevreden thuis. We willen weleens ergens langer blijven of ook nog wat anders zien, maar dat zien we dan maar als een goed excuus voor volgende reizen.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door stegeman »

Wij ook 4 weken. 1e keer 7000km maar in ons geval dus geen 2e keer zoveel, maar de helft. Een volgende hopen we beneden de 3000 te blijven totaal. Maar ja. Die laat dus nog even op zich wachten. Trouwens de reis met veel km genoten we er niet minder om! Echt verkeerde keuzes zijn er niet snel.
2021 en anders 2022 proberen we eens een camper denken we. Eens rondkijken vast wat goede aanbieders zijn. Wat we willen bestaat daar schijnbaar niet. Willen slaapdeel loskoppelen en met alleen de auto de np in.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door jojostravelusa »

Dan kom je op een truckcamper. Dat zijn inderdaad geweldige dingen, maar loskoppelen mag niet. Ze zijn echter heel handzaam in het verkeer, dus niet zoals de logge grotere campers. Huur er een in Canada. In Amerika heeft, van de bekende verhuurders, alleen Cruise America er een, maar die is echt heel klein en eenvoudig. Wij hebben er nu 2x in Canada 1 gehuurd bij Canadream, te TCA, en die is echt geweldig. Fraserway heeft er ook een, die is iets groter, maar ook duurder.
Voor onze belevenissen met de truckcamper kun je onze verslagen van 2017 en 2019 lezen. Voor onze reizen met een "gewone" camper de overige verslagen (behalve die in de winter dan).
Dit jaar gaan we weer een nieuwe camper wegbrengen van Chicago (Middlebury) naar Las Vegas. We weten dus niet welke maat we meekrijgen. Spannend. We willen wel een keer een grote A-klasse, gewoon voor de lol, maar de 22 ft is prima en een stuk handzamer en vooral ook goedkoper in de benzine.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis stegeman: van San Francisco naar Vancouver Island en terug vanaf Seattle.

Bericht door stegeman »

Bedankt. Hebben we wat aan je reactie. Top. Canadream toevallig al contact mee gehad gisteren. Ze gaven wel aan zeer vroeg te boeken omdat ze veel al teleurgesteld zouden moeten hebben. Daar had ik idd zo’n truck camper gezien. Maar die mag je dus niet loskoppelen lees ik ook hier bij je reactie.
Als je meer dagen op een ‘camping’ verblijft en je rijdt dan weg heb je dan niet constant een ander plekje? Willen graag de rust inbouwen in een volgende reis door met camper en eigen plekje en veel meer vanaf/op 1 plek.
Reis wordt zowiezo Canada dus zal een Canadees verhuurder worden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer