Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Vito »

Dat is nog eens fijn goedkoop vliegen.
Ik wacht juist al 3 weken op een terugbetaling van Lufthansa van een gecanceld ticket. :roll:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Heb je het geld toch terug gekregen van Lufthansa? Ik meende dat je een conflict had met Lufthansa hierover?
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Vito »

Ik had geen conflict daarover. Ik heb kunnen annuleren met een geldige reden en heb daarom op € 80,- na, die Lufthansa mij terug zou betalen, het grootste gedeelte van mijn ticket terug gekregen van mijn annuleringsverzekering van de ANWB. Echt een topverzekering, wij hebben helaas al meerdere keren gebruik moeten maken ervan. Het blijft overigens bizar dan je zelfs de kosten van stoelreservering a € 110,- niet terug krijgt want deze komen gewoon weer vrij. Maar op de 80,- wacht ik nog steeds, dit kan tot 1,5 maand duren :roll: De annuleringsverzekering had het binnen 2 dagen terugbetaald.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Tantelotje »

@Vito
Geven ze dan ook een reden waarom je de kosten voor stoelreservering niet terugkrijgt?
Dat vind ik ook wel bijzonder inderdaad. Gelukkig niet veel ervaring mee maar in 2018 hebben wij moeten annuleren. Dit viel niet onder de reisverzekering dus de tickets waren we 'kwijt'. Maar we kregen van United wel keurig binnen een paar dagen de stoelreservering terug.

Aan de andere kant kun je beter wel je ticket terugkrijgen en niet je stoelreservering dan andersom :mrgreen: :mrgreen:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Een vraagje voor de deskundigen hier:

Als ik van BRU via AMS naar LAS vlieg, zie ik de ruimbagage pas in LAS terug.

Hoe zit dat in het weerkomen? Dan is het LAS —> AMS —> BRU.
In AMS zelf van de band halen en door douane of is dat in BRU pas het geval?

Bonusvraag:

Dit jaar vloog ik met Delta, ik verschoot van het feit dat premium sterke drank inbegrepen was. Heb enkele lekkere gintonics gehad. Is Delta gelijkaardig qua service?
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Superdork1 »

Als ik van BRU via AMS naar LAS vlieg, zie ik de ruimbagage pas in LAS terug.
Ja klopt, je bagage gaat automatisch mee over. Als je overstap in Amerika zou zijn is dat anders, dan moet je de koffer van de band halen en weer opnieuw inchecken.
Hoe zit dat in het weerkomen? Dan is het LAS —> AMS —> BRU
Dan zie je de ruimbagage ook pas weer in Brussel terug. Mits je natuurlijk de trein neemt van Amsterdam naar Brussel.
Dit jaar vloog ik met Delta, ik verschoot van het feit dat premium sterke drank inbegrepen was. Heb enkele lekkere gintonics gehad. Is Delta gelijkaardig qua service?
Die zin moet je nog een keertje goed lezen, ik begrijp hem niet helemaal :wink:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Timothy555 »

Uiteraard moest de vraag zijn: is de service bij KLM gelijkaardig.

Ik neem niet de trein, maar een korte vlucht naar Brussel.

Bedankt!
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Superdork1 »

Timothy555 schreef:
13 dec 2019, 16:16
is de service bij KLM gelijkwaardig
Meestal neem ik een Baileys met ijs als aperitief ik KLM vlieg, ze hebben dus wel lekkere drankjes ja. Bij flight-report staat Delta wel iets hoger in de ranking dan de KLM ( https://flight-report.com/en/index/ ), al denk ik niet dat het serviceniveau tussen die twee veel uit maakt. Vlieg je met United bijvoorbeeld, dan ga je qua service wel iets naar beneden. Volgens de flight-report althans, ik heb hier zelf nog niet mee gevlogen. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de cabincrew op dat moment. Komende zomer vliegen wij met United heen en Lufthansa terug. Lufthansa heb ik al een keer of vijf mee gevlogen en is prima, United is nieuw voor mij. Voor mij is een iets lager serviceniveau niet doorslaggevend of ik wel of niet met de maatschappij zou willen vliegen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Almere vak V »

Als mn vrouw het op een rijtje moet zetten dan is het als volgt:
- Delta
- KLM
- BA
- Lufthansa
- SAS
- United

Ik zou het niet weten. Slaap altijd...
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door ina »

Iemand ervaring met Turkish airways, lees verschillende ervaringen, goed/slecht. Niet voor USA maar Azië. Naar USA zou ik er niet voor kiezen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Is volgens mij een van de betere maatschappijen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

Er zijn op dit moment goede prijzen voor tickets naar Maui (Hawaii) volgens Travelunlimited:
Amsterdam – Kahului – €434
Amsterdam – Kahului – €529 (September)
Amsterdam – Kahului – €545 (Zomervakantie)
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Allard »

Gisteren een impulsaankoop gedaan. Amsterdam - Las Vegas voor € 941 pp. Onze duurste tickets ooit. Via Frankfurt met Lufthansa en Eurowings. Een kleine 3 uur extra reistijd t.o.v. rechtstreeks met de KLM. Bovendien per ticket € 72 duurder dan KLM. Waarom dan zo'n "domme" boeking gedaan?

Lufthansa biedt premium economy op het deel Frankfurt - Las Vegas. Dat betekent grotere stoelen, meer beenruimte, beter entertainment op zo'n lange vlucht. Verder beloven ze betere verzorging. We zien het wel. We hopen na terugkomst te kunnen meedelen dat het allemaal de moeite waard was. Verder 2(!) x 23 kg ruimbagage pp. We hebben nog geen idee hoe we die koffers vol gaan krijgen maar beter mee verlegen dan om verlegen.

Voor het overige malen we niet om zo'n overstap. We zijn niet anders gewend. Op vluchten naar Azië is het zelfs wel lekker om tussendoor even royaal de benen te kunnen strekken.

Tenslotte zijn we weer helemaal klaar met onze nationale trots. Onze enige rechtstreekse vlucht ooit was met de KLM naar San Francisco vv. in 1996. Het toestel, een 747 combi genaamd Albert Plesman, verscheen ruim anderhalf uur te laat aan de pier. Nadat we eindelijk allemaal aan boord waren moesten we nog even wachten op een motor die gerepareerd moest worden. Dat "even" duurde uiteindelijk 4 uur omdat het benodigde onderdeel niet op de thuishaven van KLM aanwezig was en vanuit Frankfurt moest worden ingevlogen. Dat betekende dus in totaal 16 uur zitten in de "veeklasse".

Akkoord, dit is een oude koe. Verder zijn we oud en ouderwets en voor ons geldt nog iets van "helpt elkaar en koopt Nederlandse waar". Dus daarom gisteren maar weer eens begonnen op de KLM site. Hoewel we een retour selecteerden, er rechtsboven in het scherm een retourprijs verscheen, bleek dat we voor de terugreis toch nog moesten bijbetalen. Verder werden we geacht zonder ruimbagage te reizen. En ook het uitzoeken van goede stoelen was bepaald niet gratis. Nee, dan de Duitsers: gründlich, snel en efficiënt. Geen verrassingen en bijbetalingen aan het eind van het traject. Het is net als in het voetbal: Die Duitsers zijn maar moeilijk te verslaan.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door winterpark »

Haha, mooi verhaal @Allard. Interessant inkijkje in je keuzeproces ;-) Wanneer vlieg je eigenlijk?
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Grouchy »

Die KLM 747's doen het anders nog steeds, vlieg er in Januari mee, 24 jaar later :wink:
Premium economy; Voor de mensen die wat luxer willen vliegen dan kan je momenteel in de zomervakantie voor net boven de 800EUR met Icelandair's Saga business class (meer een goed premium economy product) vanaf Amsterdam naar Seattle, Vancouver en Denver.

https://www.google.com/flights?hl=en#fl ... b;sd:1;t:f
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Superdork1 »

BA en Lufthansa hebben ook mooie prijzen; 450 - 500 euro van Düsseldorf naar Las Vegas in de zomervakantie 2020 (sorry Allard).

https://www.google.com/flights?hl=en#fl ... 1;sd:1;t:f
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Ing »

Grouchy schreef:
15 dec 2019, 19:37
Die KLM 747's doen het anders nog steeds, vlieg er in Januari mee, 24 jaar later :wink:
Premium economy; Voor de mensen die wat luxer willen vliegen dan kan je momenteel in de zomervakantie voor net boven de 800EUR met Icelandair's Saga business class (meer een goed premium economy product) vanaf Amsterdam naar Seattle, Vancouver en Denver.
Thanks voor deze tip! Zojuist geboekt voor Amsterdam - Seattle in augustus!
En ik weet toevallig dat er nog een forumlid heeft geboekt.. ;-)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Allard »

@winterpark Buiten vakanties en hoogseizoen. Exacte data noem ik liever niet...... Ik ben inmiddels te makkelijk traceerbaar geworden. Ik zal nooit in het openbaar melden wanneer mijn woning vrij te bezichtigen is. Indien je begrijpt wat ik bedoel. We kozen deze keer expliciet voor meer comfort. Binnen een redelijke meerprijs.

@Superdork1 De laagste prijs was in het verleden altijd onze insteek. Nu niet meer. Ik ben nu 64 en behoor tot de gelukkigen die iets ruimer i.p.v. iets krapper kunnen/moeten gaan leven. Bij de KLM kozen we in eerste instantie voor Business Class. € 3000. Voor een retour stond er bij. Een hoop geld maar we dachten: "Laten we ons voor eens in ons leven verwennen met iets dat altijd onbereikbaar leek." Toen bleek dat we voor de terugweg nog eens eenzelfde bedrag moesten neertellen waren we snel genezen. Die KLM heeft wel een heel eigen kijk op het begrip "Retour". Ik denk dat die KLM site is ontworpen voor mensen die kost wat kost met KLM willen reizen.

@Grouchy
Die KLM 747's doen het anders nog steeds, vlieg er in Januari mee, 24 jaar later
De laatste worden inmiddels uitgefaseerd. De 747-206B "Dr. Albert Plesman" is later omgebouwd tot full cargo. Sinds 2011 staat ie in de Mojave geparkeerd.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door SuzieQ »

Ook wij hebben zojuist tickets naar Seattle geboekt!
Met dank aan dit forum want ik zoek zelf alleen op economy...
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Laredo »

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ar-curacao

Toch wel jammer! Minder keus op deze route!
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer