Reis Whopperke: TEXAS here we come!! (advies)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Whopperke
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jan 2017, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Whopperke: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door Whopperke »

Hallo,

Een paar jaar geleden hebben we met tips van hier onze reis in West-USA samengesteld. En wat een super reis was dat. Nu willen we gaan rondreizen in Texas/New Mexico. Het is voor ons een onbekender gebied, maar het lijkt ons echt een unieke ervaring.

We vliegen op Dallas en rijden na alle controles en het ophalen van de auto gelijk door naar Austin. Wel een heel lange dag, maar dat scheelt op de 2e dag gelijk een rit richting Austin.

1. AMS - Dallas - Ausin
2. Austin
3. Austin - Houston
4. Houston
5. Houston - San Antonio
6. San Antonio - Bandera (ranch)
7. Bandera (ranch)
8. Bandera - Del Rio
9. Del Rio - Terlingua (Big Bend)
10. Terlingua (Big Bend)
11. Terlingua - Carlsbad (Guadalupe Mountain NP)
12. Carlsbad (Guadalupe Mountain NP)
13. Carlsbad (Caverns)
14. Carlsbad - Midland
15. Midland - Amarillo
16. Amarillo
17. Anarillo- Dallas/Fort Worth
18. Dallas/Fort Worth
19. Dallas - AMS

Mbt reisschema:
Wat denken jullie van dit schema?

Mbt ranch:
Hebben jullie ervaringen met een bezoek aan een ranch? Welke? Waarom?
(Hoeft niet perse in Bandera, mag ook elders. Graham zijn we ook tegen gekomen, er is zoveel keuze dat we door de bomen het bos niet meer zien.)

Mbt bezienswaardigheden:
Wat is echt de moeite waard onderweg? In California hebben we onderweg van LA naar Kingman bv Joshua Tree en Oatman bezocht. Super leuke stops om de benen te strekken en veel leuker dan in één lijn van A naar B.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!
Laatst gewijzigd door Whopperke op 08 dec 2019, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door winterpark »

Een tip vooraf: schrijf je schema in een van en naar opstelling, dat leest veel makkelijker. Dan zie je ook beter waar je slaapt.
Dus bijv.
1. Amsterdam - Dallas - Austin
2. Austin
3. Austin - Houston
etc

Ik zou sowieso niet in Terlingua slapen, maar in Big Bend zelf, in de Chisos Mountain Lodge. Wij hebben hier drie nachten geslapen, maar vier had ook prima gekund. Carlsbad heeft veel slechte hotels, wel één prachtige maar prijzige b&b. Anders kun je in Artesia meer waar voor je geld krijgen.
Ik zou persoonlijk liever een nacht extra doorbrengen in Big Bend dan in Guadalupe Mountains, je kunt hier mooi wandelen, maar 1 dag lijkt me echt genoeg.
Je kunt ook na Big Bend nog een nachtje slapen in de Indian Lodge in Davis Mountains State Park, is prachtig.
Midland schijnt een saaie stad te zijn, je kunt veel beter direct van Carlsbad naar Amarillo. Scheelt weer een nacht die je ergens anders kunt gebruiken. Bij Amarillo zijn Palo Duro Canyon, en een uurtje eronder, Caprock Canyons, super mooi.
Ohja, en bij Austin is Enchanted Rock SP een aanrader.
Whopperke
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jan 2017, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door Whopperke »

Heel erg bedankt voor de ideeën! Hier gaan we zeker naar kijken komende week.

En het reisschema heb ik gelijk aangepast 👍🏻
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door hemmie »

Welke tijd van het jaar gaan jullie?

Ik mis in je route de Hill Country. Inderdaad Enchanted Rock, maar ook Pedernales SP en stadjes als Fredericksburg.
Ik zou ook meer tijd voor Big Bend uitrekken en proberen in het park te slapen.
Voor Carsbad Caverns heb je wellicht geen volle dag nodig. Als je alleen de grote kamer doet (waar je zonder tour doorheen loopt) en evt omhoog of omlaag lopen ben je in een halve dag wel klaar. Alleen tijdens Spring Break kan het meer tijd kosten, dan moet je heel lang voor de lift wachten of heen en terug lopen. Als je tijdens het vleermuizenseizoen gaat en dat wil zien heb je uiteraard ook nog de avond daar nodig. Voor Guadalupe mountains hangt het er vanaf hoe ver je wil wandelen. Als je geen lange wandelingen wil/kunt lopen ben je er wat beperkt en dus redelijk snel klaar. Je zou dan ook vanaf Big Bend bijvoorbeeld eerst Davis Mountains kunnen doen en zo dicht mogelijk bij Guadalupe Mountains overnachten (ervoor, niet erna in Carlsbad dus), en dan de dag eens Guadalupe Mountains doen en door naar Carlsbad. Zo deden wij een keer Guadalupe Mountains tussen Pecos en Carlsbad.
Wat zijn de plannen voor Houston? Ik woon er, maar vindt het niet direct de omweg waard, tenzij je graag NASA wil zien.
Ik heb zelf geen ervaring met een ranch, maar heb goede verhalen gehoord over de Dixie Dude Ranch.
In Midland heb je volgens mij inderdaad niet veel te zoeken.
Jammer dat je nu White Sands niet meepakt, je bent er realtief dichtbij, maar dan moet je elders schrappen.

Tips voor onderweg, in Carlsbad Living Desert Zoo,en bij Del Rio Seminole Canyon SP, maar die laatste is op dit moment gesloten geloof ik. En op de route tussen Dallas en Waco is er Waco Mammoth NM, maar daar heb je zo geen tijd voor. Ik zou er zelf overigens niet aan moeten denken om na de vlucht nog zo'n eind te moeten rijden, het is ook een erg saai stuk tussen Dallas en Austin. En eerst moet je nog Dallas/Fort Worth uit, ik vind het daar altijd langer duren dan je hoopt/denkt, voor mijn gevoel zijn er altijd vertragende werkzaamheden.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door Coyote »

hemmie schreef:
09 dec 2019, 03:03
Jammer dat je nu White Sands niet meepakt, je bent er realtief dichtbij, maar dan moet je elders schrappen.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Waar is White Sands NM in dit plaatje? Je pakt nu maar een heel klein hoekje van New Mexico terwijl er zoveel meer te zien is. Carlsbad Caverns NP overigens zeer de moeite van het bezoeken waard. Ben er in mei nog geweest. Je hebt inderdaad niet meer dan een halve dag nodig. Ik heb eerder in Carlsbad overnacht maar dit jaar overgeslagen qua overnachting omdat ik de prijzen erg hoog vond van alle motels. Waarom weet ik niet maar in vergelijking met 10 jaar geleden lijken de prijzen hier onevenredig veel gestegen te zijn t.o.v. de omliggende plaatsen.

Wat is je bedoeling met Amarillo? Waarom niet vanaf Carlsbad naar White Sands, daarna door naar het noorden (kunt nog enkele leuke stops maken) en via Albuquerque richting Amarillo (stukje Route 66?) en terug naar Dallas.

Ook gedacht om op Houston te vliegen? Kan met United rechtstreeks en scheelt je 2 reisdagen in het begin. Lees nog niet dat je vliegtickets geboekt hebt maar is het overwegen waard. Nu wil je na aankomst nog 3 uren rijden. Weet niet hoe laat je aankomt maar dat is een flinke rit (214 mijl / 3 u 10 m).

Succes met de planning!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Whopperke: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan komend voorjaar de zuidkant van Texas doen. Vorig jaar hebben we met de camper Dallas gedaan (6th floor museum), Forth Worth ( cattle drive), Cap Rock Canyon (hele leuke prairiedogs en mooie wandelingen), Palo Duro Canyon (hele park mooi, mooie wandelingen). Bij Amarillo de Cadillac Ranch (kost niet veel tijd) en je kunt inderdaad doorrijden naar White Sands, wat heel mooi is.
Nu gaan we o.a. naar Houston. Uit betrouwbare bron hebben we vernomen dat het NASA Space Center in Houston de moeite waard is. We hebben ook Big Bend NP op het programma. We slaan San Antonio over, maar daar zijn ook veel mensen enthousiast over. Wij gaan via Frederickburg omdat dat wat kleiner is en we gehoord hebben (eigenlijk gelezen op dit forum) dat de weg er naartoe heel mooi is en dat daar meer wild te zien zou zijn. Dat maakt ons altijd erg enthousiast.
Als je wilt lezen wat wij vorig jaar in Texas meegemaakt hebben, behalve heel veel wind :lol: , kun je ons reisverslag bekijken van maandag 9 april tot en met zondag 15 april https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... t-het.html
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door hemmie »

Coyote schreef:
09 dec 2019, 06:09
k heb eerder in Carlsbad overnacht maar dit jaar overgeslagen qua overnachting omdat ik de prijzen erg hoog vond van alle motels. Waarom weet ik niet maar in vergelijking met 10 jaar geleden lijken de prijzen hier onevenredig veel gestegen te zijn t.o.v. de omliggende plaatsen.
Olie! In de afgelopen 10(?) jaar wordt er veel olie gewonnen in dit deel van Texas en New Mexico. Omdat er verder weinig is laten de meeste mensen die hier werken hun gezinnen waar ze zijn, en vullen zelf dus de hotels en campings in de regio. Er worden in dit gebied ook veel nieuwe hotels gebouwd, maar duidelijk nog niet genoeg.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Whopperke: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door Coyote »

jojostravelusa schreef:
09 dec 2019, 14:27
Uit betrouwbare bron hebben we vernomen dat het NASA Space Center in Houston de moeite waard is.
Trek er een dag voor uit!

Ik dacht afgelopen oktober dat ik het wel even kon bezoeken voor mijn vlucht 's middag weer naar Amsterdam vertrok. Was er vlak na openingstijd in de ochtend maar heb alleen de tramtour kunnen doen (erg leuk overigens). Voor de rest helaas geen tijd meer. :oops: Een volgende keer dat ik Houston bezoek gaat NASA dus in de herhaling! :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door Coyote »

hemmie schreef:
09 dec 2019, 15:13
Olie! In de afgelopen 10(?) jaar wordt er veel olie gewonnen in dit deel van Texas en New Mexico.
Aha! Is dat het.

Heb dit jaar 2x de route vanaf Carlsbad naar Seminole, TX (US 62/US180) gereden en inderdaad, op het stuk in New Mexico stikt het van de jaknikkers! Had al het idee dat hier flink olie gewonnen werd maar wist niet dat dat van de afgelopen 10 jaar was. Dat verklaart het dan inderdaad. Viel me juist zo op die hoge prijzen in Carlsbad omdat ik dat er in 2009 niet voor betaalde.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2015, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Whopperke: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door JaapjeInAmerika »

Misschien net iets buiten je reisgebied. Maar als je wat meer wilt zien van New-Mexico zijn misschien de volgende parken leuk:

- Chaco Culture National Historical Park
- El Morro National Monument
- Gila Cliff Dwellings National Monument

Die zijn niet zo groot, maar wel verrassend.
Whopperke
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jan 2017, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Whopperke: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door Whopperke »

Fredricksburg lijkt me ook een mooie plek om te stoppen.
Als we dan de route iets om gaan gooien zou het logischer worden om Houston - Austin - Fredricksburg - Bandera - San Antonio aan te houden denk ik. Klopt dat?
Hoe zijn Pedernales Falls SP en Enchtanted Rock SP het beste in te passen? Onderweg van Austin naar Fredricksburg? Extra overnachting in Fredricksburg of elders? Hoeveel tijd daar te besteden? Volgens google is de gemiddelde tijd die in beide parken besteed wordt ca 3 uur.

Nog genoeg om verder te bekijken, voor nu bedankt voor de tips. Ben nu even vooraan in de reis begonnen. Vragen rond New Mexico volgen ongetwijfeld later.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Whopperke: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door hemmie »

Pedernales tussen Austin en Fredericksburg, Enchanted Rock zou ik vanuit Fredericksburg doen. Let op, afhankelijk van wanneer je gaat kunnen beide state parks enorm druk zijn, en worden dan op een gegeven moment gesloten. Voor Enchanted Rock kan dat al heel vroeg in de ochtend gebeuren. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar je kunt tegenwoordig vooraf een dagpas voor de Texas State Parks reserveren.
Terug in Texas!
Whopperke
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jan 2017, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Whopperke: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door Whopperke »

We gaan rond half september die kant op.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Reis Whopperke: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door Grouchy »

Omgeving Houston, al naargelang je interesses: Nasa Space Center, BB Texas & San Jacinto Battleground State Historic Site, Brazos Bend SP (Gators spotten).
Austin: Als het slecht weer is Texas State Capitol, Bullock Texas state history museum. Vleermuizen spotten, Congress Avenue Bridge bij zonsondergang vliegen er een hoop uit. Voor de rest niet echt de moeite waard, stad is hard gegroeid, veel import.

San Antonio: The Alamo (& de andere missies), riverwalk. Noordoostelijk (west van New Braunfels) ervan heb je ook de Natural Bridge Caverns.

Amarillo: Cadillac ranch. Eronder ligt Canyon bij slecht weer is het Panhandle-Plains Historical Museum een goede keus. Ten oosten ervan ligt het Palo Duro Canyon SP, een erg mooi park, Caprock Canyons State Park is ook mooi. Wandelingen, bisons en mooie uitzichten.
Halverwege Anarillo-Dallas ligt ook nog het Copper Breaks State Park maar die zou ik alleen bezoeken als je wat meer tijd hebt.

Pedernales Falls SP; 3 uur is voor veel mensen wel genoeg. Als je zwemkleding meeneemt kan je er ook zwemmen plus picknicken & BBQ kan er ook en dan ben je er waarschijnlijk wat langer daar.
Mocht je ervoor interesseren Lyndon B. Johnson State Park & Historic Site ligt halverwege Pedernals Falls SP en Fredericksburg.

Enchanted rock; als je de loop trail doet (stuk ervan is al enige tijd afgesloten) plus je gaat de enchanted rock zelf ook op ben je met 2.5-3 uur wel klaar, is iirc rond de 9 kilometer .
In het weekend zou ik van te voren reserveren (times are slotted).
Bij slecht weer daarzo: Het National Museum o/t Pacific War/Admiral Nimitz Gallery in Fredericksburg.

Carlsbad Caverns; daar ben je hoogstwaarschijnlijk geen hele dag mee bezig.

Voor de rest op z'n minst een keer proberen te tanken bij Buc-ee's (die bij afslag 191, New Braunfels is de grootste), BBQ (brisket), Chicken fried steak, Kolaches, TexMex, Chili, een rodeo ergens bezoeken en een keer schieten op een gunrange is ook wel een Lone Star State dingetje.

Mbt reisschema: Je bent wel behoorlijk wat tijd kwijt van je vakantie met het van A naar B gaan. Ik zou persoonlijk in zo'n geval een ander of een open jaw ticket aanschaffen en/of wat dingen laten vallen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Whopperke: TEXAS here we come!! (advies)

Bericht door hemmie »

Battleship Texas is de komende jaren dicht ivm renovatie. Ook het Texas White House van LBJ in Lyndon B Johnson Historic Park is voorlopig dicht, waardoor dit park volgens mij niet echt meer een bezoek waard is (als je beperkt de tijd hebt).
Pedernales Falls zal met de drukte wel meevallen. voor Enchanted Rock kun je 30 dagen vooraf zonodig reserveren, dus dan kun je al eens controleren hoe druk het is. Ik vermoed dat september buiten de weekenden wel mee zal vallen.

In september zitten er nog vleermuizen in Carlsbad Caverns, dus dan zou ik daar zeker een avond inplannen. Ze zitten dan dus ook in Austin inderdaad.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer