Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Superdork1 »

Coyote schreef:
08 dec 2019, 08:54
Ik zie bij Happytours de IFAR bij Hertz nu voor $ 32,80 per dag voor jouw periode (LAS-LAX, 22 dgn). Dat is ongeveer € 29,66 met de huidige koers.
Toch vreemd, ik open mijn reservering bij Hertz en er blijkt een Visa CDP van 10% korting gebruikt te zijn door happytoursusa. Dat klopt want de prijs was vanmorgen ongeveer 80 euro lager... Hoop dat me dat geen problemen gaat opleveren bij afhalen.

Afbeelding
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Whitestreet »

Zijn er al mensen die de Hertz-Hendrick Camaro SS van Hetz hebben gehuurd? Wij hebben deze reservering staan voor Maart. Niet de 750PK versie, maar de mildere 480PK variant. Ik ben er erg benieuwd naar! Met de black friday korting ging er nog 10% van de prijs af.
2018 Florida / 2019 Westkust
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
08 dec 2019, 07:56
Terpies schreef:
07 dec 2019, 22:08
n dan nog is dat hoger dan wat ik zou willen betalen....creatief boeken voor $20-$25 per dag is gewoon mogelijk.
Dat zal voor bepaalde locaties elders in Amerika zeker gelden maar een IFAR op SFO heb nog niet voor die prijs voorbij zien komen.
Als je specifiek IFAR boekt heb je misschien gelijk...maar ik vind het niet noodzakelijk als hoofdboeking....ik boek minimaal een groep C (Hertz) en midsize sedan (National) en ik ben nog nooit met minder dan een Midsize SUV de garage uitgereden (vrijwel altijd Standard of Full Size SUV...heb zelfs diverse keren Mustang convertibles zien staan, maar die hoef ik niet).

Zoals ik steeds al aangeef : als je perse een bepaalde klasse wilt rijden moet je die boeken (you get what you pay). Vandaar dat ik ook altijd een back up boeking voor een Standard SUV maak.

Als je genoegen neemt met wat er in de vakken/aisles staat hoef je geen type te boeken en kom je goedkoper uit.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Whitestreet schreef:
09 dec 2019, 12:19
Zijn er al mensen die de Hertz-Hendrick Camaro SS van Hetz hebben gehuurd?
Niet gehuurd. Wel in gereden. De eerste 100 meters zijn doodeng. Wel overigens de 750pk uitvoering.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
08 dec 2019, 07:56
Dat zal voor bepaalde locaties elders in Amerika zeker gelden maar een IFAR op SFO heb nog niet voor die prijs voorbij zien komen.
Zoek ook even voor de gein op South San Francisco. Zit 1,5 mijl van het vliegveld. Prijzen schelen soms wel de helft of meer. Wij haalden hier in de meivakantie een Ford Expedition Max op voor $42 per dag. Ik neem aan dat een IFAR dan ook een slok op een borrel scheelt.
Twee of drie weken geleden in de Presidents Circle op SFO legio Kia SUV modellen. De Sorento's en Sportage en alle afgeleide modellen. Zelfs een Dodge Ram pickup voor de liefhebber.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Terpies schreef:
09 dec 2019, 13:23
Zoals ik steeds al aangeef : als je perse een bepaalde klasse wilt rijden moet je die boeken (you get what you pay). Vandaar dat ik ook altijd een back up boeking voor een Standard SUV maak.
En dat laatste is ook prima!

Zelf doe ik daar niet aan. Zoek een auto (klasse) uit wat ik graag wil rijden en boek die. Ik wil geen gedoe met dubbele boekingen. Gewoon een auto boeken en daarmee de garage uitrijden.

Met alle auto's die ik tot nu heb gehuurd ben ik slechts 1x teleurgesteld geweest in de auto die ik mee kreeg/kon uitzoeken (een Sebring Convertible in Florida in 2007, wat een lelijke auto! :thumbdown: Gelukkig maar voor enkele dagen). Voor de rest altijd een leuke huurauto kunnen uitzoeken en voor mijn gevoel nooit teveel betaalt. Het is ook maar net wat je voor jezelf als budget stelt voor een huurauto. Soms even langer rondhangen bij de verhuurder, vroeg of laat wordt er wel weer wat moois voorgereden. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

HoBli schreef:
07 dec 2019, 17:00
Pete.Z schreef:
07 dec 2019, 16:35
Huren in Californië betekent geen kosten voor extra bestuurder, wettelijk geregeld.
Dit heb ik idd al voorbij zien komen, maar wij reizen ook door Utah en Nevada.
Dat maakt niet uit. Je huurt in Ca en dat is wat telt, al reis je de hele USA rond, extra bestuurders zijn gratis als je huurt in Californië
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Zit even te kijken om een auto te huren in Vancouver (23 april voor een week), en de prijzen zijn daar behoorlijk ! Voor Aisle bij National ongeveer $ 340 en voor C-klasse bij Hertz (neem aan dat die ook dat systeem kennen) € 285. Klinkt dat herkenbaar, is Vancouver duurder dan de meeste USA plekken ? Iemand nog tips ;-) !?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
SteffenV
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 08 jan 2016, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door SteffenV »

Heb je al eens op drive-canada.de gekeken? Full size SUV staat daar voor 315 euro.
2009: FL / 2010: FL / 2013: NYC - CA - NV / 2016: UT - NV - CA - MT - WY
2018: CO - UT - NV - CA / 2019: West Canada - MT- OR - WA / 2022: NH - MS - MA -NY - DC - GA
2023: West Canada / 2023: OR - CA / 2024: West Canada - WY - MT
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door theovg »

Ik heb hem in Vancouver bij Avis gehuurd die was toen het goedkoopst. Maar Canada is meestal duurder dan in de States.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ron Notenboom »

En vreemd genoeg ben je bij avis.es goedkoper uit als je kiest voor "pay later".
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door A&A »

MattRob schreef:
13 dec 2019, 13:17
Zit even te kijken om een auto te huren in Vancouver (23 april voor een week), en de prijzen zijn daar behoorlijk ! Voor Aisle bij National ongeveer $ 340 en voor C-klasse bij Hertz (neem aan dat die ook dat systeem kennen) € 285. Klinkt dat herkenbaar, is Vancouver duurder dan de meeste USA plekken ? Iemand nog tips ;-) !?
Wij hebben zojuist met AWD code K850809 een huurauto voor augustus 2020 (hoogseizoen van 1 tm 25 aug) geboekt bij Avis.be Dat was goedkoper dan Avis.nl en Avis.es Was € 669,- voor 3,5 weken een C-klasse auto. Dat lijkt mij stukken beter dan de bovenstaande deals?
@MattRob komt met deze codes volgens mij uit op € 195 voor jullie!
petra_leo
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 dec 2019, 13:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door petra_leo »

Wij gaan van 18 aug t/m 3 sept naar Canada. Auto ophalen en inleveren Vancouver airport
Nu zag ik na lezen op het forum dat Avis.es een mooie aanbieding heeft.

Jeep Grand Cherokee (group W) 571.52 later betalen
Ford Escape (group F) voor 881.11 later betalen

Ik zag dat de kosten voor 2e bestuurder later worden berekend en dat je een eigen risico hebt.

Iemand een idee wat er verder nog aan kosten bijkomen en waar je je ter plaatste nog voor moet/wil verzekeren ?

Waar moet ik verder nog rekening mee houden als ik via Avis.es of Avis algemeen boek ?

Ik heb al wel gelezen dat het handig is om gratis lid te worden van Avis, moet ik inloggen / lid worden voor of nadat ik boek via .es ?

Kunnen we dan op het vliegveld zelf uit verschillende auto`s in een rij kiezen ?

Sorry voor alle vragen, het wordt voor ons de eerste keer dat we een auto boeken.


Update : We hebben de gok maar genomen en hem met de kortingcode K850809 geboekt voor 717 CAD de Grand Cherokee.
Laatst gewijzigd door petra_leo op 15 dec 2019, 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ron Notenboom »

Iemand enig idee of bij Alamo Vancouver Airport gebruik kan worden gemaakt van " Skip the Counter" ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door vana »

Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ron Notenboom schreef:
15 dec 2019, 18:44
Iemand enig idee of bij Alamo Vancouver Airport gebruik kan worden gemaakt van " Skip the Counter" ?
Er is wel een self service kiosk. https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... -main.html
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ruud2004 »

petra_leo schreef:
15 dec 2019, 17:50
Kunnen we dan op het vliegveld zelf uit verschillende auto`s in een rij kiezen ?
Afgelopen zomer hebben wij bij Avis op YVR gehuurd. Kregen aan de balie een gloednieuwe Chevrolet Impala mee. Toegewezen dus maar, indien beschikbaar, kan ik mij niet voorstellen dat er niets mogelijk is. Prima ervaring daar met Avis !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
petra_leo
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 dec 2019, 13:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door petra_leo »

Opmerking moderator

Bovenliggende berichten aub niet citeren/quoten
Mag ik vragen of je er nog extra verzekeringen bij hebt afgesloten en wat je daar ongeveer voor kwijt was ?
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

A&A schreef:
15 dec 2019, 14:31
Wij hebben zojuist met AWD code K850809 een huurauto voor augustus 2020 (hoogseizoen van 1 tm 25 aug) geboekt bij Avis.be Dat was goedkoper dan Avis.nl en Avis.es Was € 669,- voor 3,5 weken een C-klasse auto. Dat lijkt mij stukken beter dan de bovenstaande deals?
@MattRob komt met deze codes volgens mij uit op € 195 voor jullie!
Dank @A&A ! Die 195 is voor goedkoopste model; ik wil graag groot model ! Maar met de avis.es kom ik wel op best mooi tarief uit ... Ik ga nog even puzzelen !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door moniquevdh »

Wij (2 volwassen en 2 tieners) hebben een midsize SUV gereserveerd (annuleerbaar). We reizen vrij licht. Een grote reistas, 3 iets kleinere, 4 rugzakken en een koeltas (van stof). Koffers neem ik niet mee, dat vind ik onhandig met in en uitpakken. Mijn man roept altijd dat past wel en het hoeft niet zo’n grote auto te zijn, maar ik twijfel echt of we dit allemaal erin krijgen en we niet beter een Standard SUV kunnen huren voor 75 euro meer. Wat denken jullie? Past dit in een Toyota RAV4 of Ford Escape?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer