Reis naar Hawaii, lastig plannen, hulp gevraagd.

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Reis naar Hawaii, lastig plannen, hulp gevraagd.

Bericht door sharon-vb »

Yessss, komend jaar is het weer zover. We gaan weer richting Amerika; Hawaii welteverstaan.
Ik boek alle reizen altijd zelf maar ik merk dat ik met deze reis moeite heb alles te plannen. Ik weet niet waar het aan ligt, maar goed, daarom zet ik mijn vraag hier uit.

We hebben 26 dagen incl dag van aankomst en dag van vertrek. Heen en terugvlucht staan al vast. 18 juli aankomst in Honolulu en 12 augustus terugvlucht vanuit Kona. We komen dus 18 juli om half negen's avonds in Honolulu aan waar ik voor 3 nachten een hotel heb geboekt (Waikiki). Vervolgens gaan we 3 nachten in het Disneyhotel zitten in Kapolei om van daaruit richting Honolulu te gaan voor de vlucht naar Maui. Dit is dus vrijdag de 24ste. We willen de vlucht nemen waarmee we 11.50 aankomen in Kahului.
Nu zag ik dat de raod to Hana daar ook ergens begint en dacht ik dat het handig zou zijn om die dus meteen vanaf het vliegveld te doen. Is dit ook echt zo handig als ik denk? We hebben tijd zat dus willen hier twee dagen over doen. Wat is een handige plek om te overnachten tijdens de road to Hana maar ook daarna?
We hebben bij vertrek uit Honolulu nog 19 dagen op Hawaii en willen dus naar Maui en daarna naar Big Island. We zijn met twee kinderen van 12 en 6 waarvan de oudste meervoudig beperkt is dus we willen het rustig aan doen. Op Big Island is het handig om op twee plekken te zitten dus dat zullen we ook zeker doen.
Wat raden jullie aan? Misschien nog een paar dagen plakken aan de noordkust van Oahu of de 19 dagen (18 wanneer je de dag van vertrek in de avond niet mee rekent) verdelen over Maui en Big Island? We houden enorm van snorkelen en kunnen niet te ver lopen ivm onze dochter of anders moet de trail rolstoeltoegankelijk zijn. Tips iemand?

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door markro op 08 dec 2019, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De topictitel voor de duidelijkheid aangepast.
lauravanderklugt
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 07 sep 2003, 16:39
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Reis naar Hawaii, lastig plannen, hulp gevraagd.

Bericht door lauravanderklugt »

Hallo Sharon, Hawaii is toch weer net even anders dan the Mainland ;-)
Wat lekker dat jullie zoveel dagen hebben en gaaf dat jullie naar Aulani gaan. Heb je al geboekt, anders is Disney point huren via DVC rental een aanrader, want dat scheelt veel geld als er beschikbaarheid is. In de zomer moet je er wel op tijd bij zijn.
Wij hebben 2 keer na aankomst op Maui gelijk de Road to Hana gereden. Eerste keer na een hotelovernachting. Tweede keer na een vlucht. Toen hadden we helaas vertraging en moesten we hem in het donker rijden. Dat zou ik je niet aanbevelen, helemaal niet als het de eerste keer is. Dus misschien een nachtje Kahului; boodschappen en koelbox inslaan en dan gaan rijden naar Hana. Ik adviseer zeker om daar wat langer voor uit te trekken, want zoveel mooie stops. In Hana en omgeving zijn er beperkte overnachtingsmogelijkheden en soms moet je meer dan 1 nacht boeken, dus dit zou ik ook op tijd vastleggen.
Qua dagen kan je nog overwegen iets langer te blijven en nog 2 nachten Noordkust te doen voor Waimea Valley en Polynesian Cultural Center. Dat zou ik je zeker aanraden; echt leuk en zeker met kids. Op Big Island is het meest te doen en grootste eiland, dus daar zou ik de meeste dagen plannen en inderdaad verblijf splitsen in Kona/Kohola kant en Hilo-kant. Misschien op Hilo vliegen, aangezien je vanaf Kona terugvliegt. Ik vind dat ook een fijne bestemming voor de laatste dagen op Hawaii en genoeg te snorkelen en bezichtigen.

Succes met plannen en vraag gerust als je meer wilt weten. Ik ben er 8 keer geweest en 4 keer met onze dochter Leilani (nu 7 jaar)
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis naar Hawaii, lastig plannen, hulp gevraagd.

Bericht door sharon-vb »

Bedankt voor jouw uitgebreide antwoord Laura.
Wauw, had ik dat maar eerder geweten van de dvc, helaas hebben we al geboekt.
Het is idd fijn dat we zoveel dagen hebben, hierdoor kunnen we op ons gemak doen maar ik wil ze toch zo nuttig mogelijk besteden. Twee nachten North shore zou jij dus aanraden?
Ik kan me niet voorstellen dat we zoveel vertraging hebben dat het donker wordt maar ik neem jouw advies ter harte en we zullen eerst een hotel boeken. Heb je nog tips wat we kunnen boeken voor onderweg op de road to Hana? Tot nu toe zie ik maar 1 hotel, dat ligt in Hana zelf en is belachelijk duur.
Ik zag gisteren de mogelijkheid tot een dagtrip richting het eiland Lanai. Is dat de moeite waard of kunnen we net zo goed op Maui blijven? Ik kan er niet echt veel over vinden namelijk.
We willen het liefst pas een auto huren als we richting Aulani gaan en dus vanuit Honolulu alles met het openbaar vervoer doen. We willen graag snorkelen in Hanauma bay en ik heb begrepen dat je dat vooraf moet reserveren. Moet dat lang van tevoren of kan dat ook een dag of twee dagen vooraf? We willen er nml graag twee dagen na aankomst naartoe. Is dat goed te doen met het openbaar vervoer of raad je aan het via een touroperator te doen?
Tot zover mijn vragen voor nu...
Alvast bedankt!
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis naar Hawaii, lastig plannen, hulp gevraagd.

Bericht door Mies2301 »

Cool, een Hawaii trip! Afgelopen september voor het eerst gedaan.
Ik zou wel een auto huren op Honolulu, er is veel moois te zien op Oahu, maar dat ligt best een eindje weg van Waikiki. Zeker met een dochter die beperkt is in de afstand die ze kan lopen is een auto dan wel fijn lijkt mij.

Ik mis Kauai wel in jullie overzicht. Na Maui vond ik dat het mooiste eiland. Wanneer je dan verblijft in een plaats als Poipu zit je mooi centraal om het hele eiland te bezoeken. De Na Pali Coast is echt fantastisch mooi.

Op Maui kwamen wij aan met de ochtendvlucht vanuit Kauai, hebben toen de huurauto opgehaald en zijn het eerste deel van de Road to Hana gaan rijden (na het boodschappen doen natuurlijk), hier hadden we tijd zat voor, inclusief alle stops. Wij hadden een cabin in het Wai`anapanapa State Park, maar die cabins zijn helemaal uitgekleed, er ligt geen matrasovertrek, kussen of laken in het huisje. Het was voor ons dus niet echt een aanrader. Hotels in Hana zijn erg duur. Kijk eens via Homeaway of AirBnB of er iets beters/goedkopers tussen zit.
Dag 2 hebben wij de Pipiwai trail en 7 sacred pools gedaan alsmede wat bezichtigingen in en rondom Hana. Toen nog een nacht in de cabins en de volgende dag zijn we weer via de Road to Hana richting onze B&B gereden.

Big Island inderdaad verdelen over 2 stukken. Nabij Volcanoes National Park en aan de westkant. Wij hadden via Hotels.com een huisje nabij Volcanoes en zaten in King's Land by Hilton Grand Vacations in Waikoloa aan de noord-west kant, wat erg mooi was, maar wel aan de prijs.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis naar Hawaii, lastig plannen, hulp gevraagd.

Bericht door kalaman »

Ik kan me grotendeels aansluiten bij de post van Mies2301. Wij waren er ook in september en hebben toen 4 eilanden gedaan op 23 dagen.
Ook wij vonden Kauai het allermooiste eiland (zie foto hieronder van de Napali Coast en Polihale State Park.

Persoonlijk vind ik een auto onontbeerlijk (voor alle eilanden).

De Road to Hana vonden wij heel erg overroepen. Die komt zeker en vast nooit in onze top-30 van mooiste routes. We sliepen in Hana in de Hana Garden Room en reden 's anderendaags de Back Road to Hana, die we veel mooier en avontuurlijker vonden dan de eigenlijke Road to Hana.

Op Big Island heb je minstens 2 overnachtingsplaatsen nodig, de andere eilanden zijn perfect te doen vanuit 1 plek (behalve als je de Road to Hana rijdt). Wij hadden er 3 op Big Island en vonden dat perfect: Kona, Volcano en Hilo.

Overnachtingsplekken op:
Kauai: Islander on the Beach in Kapaa (VBRO)
Oahu: Fairway Villa, Waikiki (schitterend uitzicht van op de 23e verdieping) (AirBnB)
Maui: Pineapple Inn, Kihei (rechtstreeks geboekt) en Garden Room (Hana)
Big Island: 3 nachten Kona Coast Resort in Kona (via Hotels.com) ; 2 nachten Lava Pond Volcano in Volcano (Hotels.com) en 2 nachten Hale Kai Hawaii B&B in Hilo (Booking.com)

Kijk zeker eens bij Airbnb en ook VBRO voor overnachtingsplekken.
2019-09-02 11-04 050 copy WM Blog.jpg
2019-09-02 11-16 095 copy WM Blog.jpg
2019-09-04 13-34 093L copy WM.blog.jpg
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Reis naar Hawaii, lastig plannen, hulp gevraagd.

Bericht door sharon-vb »

Dank je voor jullie reacties. We waren echter niet voornemens om helemaal geen auto te huren, alleen wilden we dit pas wanneer we weggaan uit Honolulu. Hoe denken jullie daarover? We plakken nu in ieder geval 2 dagen erbij op Oahu.
We hebben er bewust voor gekozen om maar 3 eilanden te doen. Vorig jaar zijn we na Australië doorgegaan naar Fiji en hebben daar eigenlijk niks meer gedaan omdat ze moe gereisd waren. We willen het nu dus rustig aan doen, vooral omdat we toch rekening moeten houden met de kinderen.
Weer een extra reden om een keer terug te komen naar Hawaii.
Zijn er nog zaken waar we op moeten letten wanneer we huren via vrbo of airbnb zoals buurten waar je niet moet zitten oid?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer