Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ptajd
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door Ptajd »

Natuurlijk gaan we ook Antelope Canyon bezoeken.
We weten inmiddels wat we kunnen verwachten, het zal druk, erg druk zijn. Ik heb de zoekfunctie gebruikt. :)
Wat zijn recente ervaringen van de forumbezoekers?
We zijn er eind juni, wat zouden jullie adviseren, wie heeft goede ervaringen met een bepaalde organisatie of een tussenpersoon?
Welk tijdstip geeft het mooiste licht, waar te overnachten, we willen er de dag van te voren zijn (ik zie dat er redelijk dichtbij een campground is), welke Canyon bezoeken of alle twee?
Wie wil zijn ervaringen delen met ons?

Peter en Trea.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Antelope Canyon

Bericht door jill1234 »

Wij waren afgelopen juli in de lower antelope canyon; geboekt bij Ken Tours. Aanrader!
Tijd genoeg om foto's te maken en absoluut geen gevoel van gejaagdheid. De 2 gidsen maakten ook mooie gezinsfoto's.
Voor de tour zit je in een wachtruimte met veel andere mensen; de tour zelf is met een groepje van ongeveer 10 personen; je gaat met je eigen groepje de canyon in; het volgende groepje volgt dan een aantal minuten later; wij hebben zowel de groep voor als achter ons niet gezien toen we eenmaal in de canyon waren. Wij hadden de tour van 8 uur in de ochtend; geweldige foto's geworden.

Wij overnachtten op Page Lake Powell campground.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Antelope Canyon

Bericht door josea »

Als je de drukte liever wilt ontlopen, kun je ook kiezen voor een andere slotcanyon bij Page.
Ik heb in 2015 Antelope Upper gedaan, in 2018 Horseshoe Bend slotcanyon, en in 2019 Canyon X.
Als ik weer moest kiezen op basis van die ervaringen, dan ging ik voor Canyon X. (Horseshoe Bend slotcanyon was behoorlijk aan de prijs)
Misschien -als ik eerlijk ben- ietsje minder indrukwekkend (maar dan ook maar iets), maar wel véél minder druk, en daardoor een fijnere ervaring.

Bij Antelope Canyon hadden we uiteindelijk ook wel mooie foto's hoor, want daar proberen de gidsen wel rekening mee te houden, maar het was wel "dóórlopen, want de volgende groep komt eraan", en "niet achterblijven, bij de groep blijven en vooral dóórlopen"

Horseshoe Bend slotcanyon en Canyon X worden naar mijn weten allebei maar door één organisatie aangeboden.
www.horseshoebendtours.com
https://www.antelopecanyon-x.com
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Antelope Canyon

Bericht door tomhster »

Boek bij Lower Antelope Canyon 's morgens zo vroeg mogelijk de tour. Minste drukte/wachttijd en mooiste licht.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Antelope Canyon

Bericht door jill1234 »

Wij zaten trouwens op camping Wawheap, niet Lake Powell campground, excuus.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Antelope Canyon

Bericht door IngridUSA »

Wij hebben vorig jaar ook Canyon X bezocht (hoogseizoen). Ik kreeg al de kriebels als ik die verhalen las en hoorde over de massale drukte bij de Upper en de Lower, dus ik heb bewust gezocht naar een andere aanbieder.

Canyon X was echt zeer de moeite waard en behalve een prachtige ook een erg interessante tocht. We hadden een groepje van een man of 15 denk ik. Prima te doen en inderdaad hier geen last van andere groepen. De foto's zijn prachtig geworden. De gidsen helpen ook allemaal met de beste instellingen voor zowel camera's als telefoons.

De gids maakt ook foto's van je gezin/gezelschap op mooie plekjes in de canyon. Wij hadden de tour van 10 tot 11:30 uur. Het was wel zo goed als volgeboekt, maar niet overdreven druk want het gaat natuurlijk op afspraak (alhoewel er soms ook mensen te laat komen die dan bij een volgende tour ergens bij worden gevoegd).

Allebei de canyons bezoeken zou ik persoonlijk niet doen; da's toch net wat teveel van bijna hetzelfde. Dan zou ik dat geld liever aan iets anders besteden. Of de andere gewoon doen als je nog eens een keer teruggaat...!
Goedele Deconinck
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door Goedele Deconinck »

Wij gaan in augustus 2020 naar Page. Wij denken voorlopig aan upper, lower antelope canyon en waterhole canyon. Ik denk dat we de drukte gaan trotseren.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door Christian »

Vorige week in Canyon X geweest. Rondgeleid door Leo. Was erg aardig en behulpzaam met fotos maken.
Canyon X is het begin punt van de antilope canyons.Hier valt het water de slot canyon in en voert zo langs de upper en lower antilope canyons richting Lake Powel.
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door Wadu »

Dit jaar in juli Lower canyon gedaan om 14u.
Uiteraard was het er druk maar ik heb ook nooit het gevoel gehad opgejaagd te worden.
Hele fijne gids die voldoende fotos maakte en ook de fototoestellen op de gepaste instellingen zette.
Verder een ruime parking voor de deur en nadien nog gelegenheid om wat te eten en iets fris te drinken.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door stegeman »

Wij hebben alleen maar de ervaring met de lower. Meerdere canyons leek ons geen toegevoegde waarde. Beetje meer klimmen en klauteren (valt heeeeeel erg mee) als de upper. Die schijnt gewoon recht te zijn. Beide schijnt het goed te lopen te zijn. Afstand is maar kort maar je doet er lang over ivm de foto’s. Wij hebben ons niet zo gestoord aan de drukte. We kregen de kans foto’s te maken, werden zelf op foto gezet, onze camera’s werden goed gezet. Dat we af en toe moesten doorlopen vond ik niet erg. De groep voor ons bleven steeds 2 Chinezen achter wat storend was voor onze groep. Maar daar werken ze wel mee af. Denk dat dat ook moet met die drukte. Je krijgt meer dan genoeg tijd voor foto’s en uitleg vonden wij. We waren 10u. Was mooie tijd. Of er een betere is, geen idee.
Ptajd
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door Ptajd »

dank jullie wel allemaal.
We gaan voor de X canyon, goede tip!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door kalaman »

Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door Rik- »

2 jaar geleden ook x-Canyon bezocht. Geen spijt van.
De tijd ze voor je nemen om
Je fototoestel/telefoon in te stellen en ook foto’s te nemen, de rust die er (nog) is,...
De gids die wij hadden was ook gids in lower. Hij zei dat dit er inderdaad anders aan toe gaat. Men staat onder meer tijdsdruk... Maar misschien merk je dit als bezoeker niet noodzakelijk.
Veel plezier!
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door josea »

Als je de blog van Kalaman over Canyon X hebt gelezen, hoop dan niet teveel dat je ook met ATV’s terug naar boven wordt gereden...... wij moesten dit jaar gewoon lopen, hoor :D
driel24
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 okt 2019, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door driel24 »

Ptajd schreef:
02 dec 2019, 16:26
Natuurlijk gaan we ook Antelope Canyon bezoeken.
We weten inmiddels wat we kunnen verwachten, het zal druk, erg druk zijn. Ik heb de zoekfunctie gebruikt. :)
Wat zijn recente ervaringen van de forumbezoekers?
We zijn er eind juni, wat zouden jullie adviseren, wie heeft goede ervaringen met een bepaalde organisatie of een tussenpersoon?
Welk tijdstip geeft het mooiste licht, waar te overnachten, we willen er de dag van te voren zijn (ik zie dat er redelijk dichtbij een campground is), welke Canyon bezoeken of alle twee?
Wie wil zijn ervaringen delen met ons?

Peter en Trea.
Grappig. Wij gaan deze tour 23 of 24 juni 2020 doen.
Ik lees mee :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door PSVwally »

Die recente ervaringen zijn gewoon hetzelfde als de andere 100.000 topics hierover hoor.
Druk druk druk en de andere slotcanyons worden ook bekender en drukker. Je moet daar gewoon wat geluk mee hebben.
En de gidsen zijn in alle canyons erg behulpzaam met 'de beste fotoinstellingen' al kan je dat zelf ook doen door even de moeite te nemen wat uit te proberen voor je op vakantie gaat.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de Lower is de ochtend mooi, je vermijdt daar het beste direct zonlicht in de canyon. Hoe het bij Canyon X is weet ik niet.
Wat de camping betreft zou ik voor Wahweap gaan, dan sta je aan het meer.

Marianne
MG82
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 okt 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door MG82 »

Wij hebben in juli 2019 de lower gedaan om 9u30 (via Ken's Tours). Aardig druk, maar goed georganiseerd dus als bezoeker niet onaangenaam.
Voor ons zijn foto's niet zo heel erg belangrijk (hadden voor onze rondreis enkel onze Iphones mee), maar die gids heeft daar wel prachtige gezinsfoto's mee gemaakt. We reisden met jonge kinderen dus voor ons wat het eigenlijk wel aangenaam dat het vooruit gaat. Foto's maken moet voor kinderen niet te lang duren. Wij hebben voor de lower gekozen omdat je daar laddertjes hebt om op te klauteren en dat voor onze kinderen net wat leuker is.
Wij waren met één ander franstalig gezin in de groep (groepje van 8 in totaal) en het kwam erop neer dat we alles wat de gids zei voor hen moesten vertalen :roll: , maar het waren leuke mensen dus was wel gezellig.
De gids zei dat ze groepen wel in de mate van het mogelijke goed proberen indelen (dus gezinnen, nationaliteiten samen etc.).
Wij sliepen in Quality Inn in Page. Vrij gunstige prijs voor een gezin van 5, mooi uitzicht, zwembad (altijd een plus voor de kinderen) en goed ontbijt.
Goedele Deconinck
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door Goedele Deconinck »

Zou het kunnen dat upper canyon (middaguur) nu al uitverkocht is voor augustus? Ik vind geen plaatsen meer, wel nog één site waar ticketverkoop begint op 1 januari. Misschien lukt het daar nog wel.
1984: LA
1993: Boston
2005: Utah-Arizona-Californië
2017: eclipsreis: Colorado-Wyoming-Idaho-Oregon
2019: Florida
2022: Colorado-Utah-Arizona
2023: Florida
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Recente ervaringen Antelope Canyon gevraagd.

Bericht door IngridUSA »

Volgens mij wel ja. Ik zie ook alleen nog ruimte om 7 uur in de ochtend en wat incidentele data. Blijf wel kijken als je echt de upper wil, maar boek anders een van de andere canyons (Lower of X) alvast op je gewenste dag en tijd. Dan weet je zeker dat je kunt gaan. Je kunt altijd nog annuleren. Ik heb alleen de X gezien maar vond die echt enorm de moeite waard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer