Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door Michelleex »

Beste Amerikagangers,

Al een tijdje stiekem aan het meelezen op het forum om het een en ander aan ideeën op te doen.
Wat een ervaringen en reislust hier, heerlijk!

Ik heb samen met mijn zus de plannen om volgend najaar een roadtrip te maken door Zuidwest-Amerika, het welbekende rondje.
We zijn 2 keer eerder in USA geweest, Florida en Noordoost-Amerika/Canada, hier hebben we ook een roadtrip gemaakt met de auto.
Het nadeel van de auto was vooral het steeds in- een uitpakken, want wat een zooi neem je mee.

We zullen met zijn 2en reizen, en de voorkeur gaat naar een campertruck, dit is voor ons waarschijnlijk goedkoper, omdat we bij een auto underage-fee betalen en bij de camper is dat niet.
Door een campertruck te nemen, willen we de kosten van benzine wat besparen, maar ook doordat hij net wat kleiner is, wat mobieler te zijn.

Er staat nog niks vast, qua vlucht en reisdagen zijn we nu allemaal aan het uitzoeken. We willen het wel rond de 3,5 week houden, om en nabij.

Ik heb de route gemaakt vanuit SF, maar dat staat ook nog niet vast, dit kan ook nog LA of LV zijn als dat kostentechnisch beter uitkomt.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is de globale planning voor nu, hoor graag jullie tips!

Wij reizen vaker, en zijn een hoog reistempo wel gewend.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis: Michelleex - 2 personen, september/oktober 2020

Bericht door Old Faithful »

Welkom op het forum :hello2:

Van Mammoth Lakes naar Las Vegas is (te) ver voor één dag, als je die dag ook Death Valley wilt bezoeken. Een overnachting in D.V. is aan te raden. Dat maakt ook ruimte voor enkele interessante zaken op die route. Wij vonden de Alabama Hills bij en het filmmuseum in Lone Pine een bezoek waard. Andere forumleden komen waarschijnlijk nog met andere zaken die een bezoek waard zouden kunnen zijn.
Kijk eens waar Hoover Dam ligt. Die kun je op die dag zeker niet meenemen. Je zou dat eventueel op dag 7 kunnen doen.
Check of je met de (truck)camper door Death Valley mag.

Voor Moab zou je twee dagen, dus drie overnachtingen, nodig hebben voor alleen Canyonlands N.P., Dead Horse Point S.P. en Arches N.P., zeker als je tussen Capitol Reef N.P. en Moab ook naar Goblin Valley S.P. en/of Little Wild Horse Canyon zou willen.

Twee overnachtingen bij de Grand Canyon kan prima maar je kunt daar eventueel, afhankelijk van je plannen, met één nacht volstaan.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door Marcopstal »

Het is Yosemite met een "e", Pismo Beach zonder "r", Monterey met een "e" tussen de r en de y. Misschien op zich geen ramp, al komt er zo af en toe ook wel eens iemand totaal ergens anders terecht dan bedoeld door een spellingsfout.

Ik ben het grotendeels eens met bovenstaande:

- Mammoth Lakes - Death Valley - Vegas is een zware trip voor één dag en het is ook wel zonde om niet meer tijd te nemen voor Death Valley. Die dag er nog de Hooverdam aan toevoegen is helemaal te gek want die ligt aan de andere kant van Las Vegas en dat kost je dan op zich wel een uur of twee.
- Moab verdient wel meer tijd dan wat je er nu voorziet.
- De GC heeft niet echt nood aan twee nachten. Als je alleen een stuk van de rim trail doet dan heb je het echt wel met één nacht gezien.
- De tijd voor LA is eerder ruim, al kan dit natuurlijk wel, het is groot en veelzijdig, maar wel druk uiteraard.
- Op de laatste dag nog van Monterey komen, de campervan inleveren en terugkeren kan wat teveel van het goede zijn. Alles hangt natuurlijk van de vlucht af.

Indien je niet in SF start, houd er rekening mee dat hoe dichter bij oktober, hoe groter de kans dat er al eens sneeuw valt langsheen de Tioga Pass en die even gesloten wordt. Dit is vaak effectief al het geval eind september, begin oktober. En hoewel hij na enkele uren tot dagen wel weer open gaat zal je er maar net voor staan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door PSVwally »

Het is in mijn ogen ook net allemaal iets te veel. Of sla bv Moab over en ga van Capitol Reef via de ut95 naar Monument Valley of haal bv een nacht grand canyon en johua tree (LA) eruit om meer tijd voor Moab uit te trekken.

Als je nou niet in Mammoth Lakes overnacht maar in Bishop/Lone Pine geeft je het de dag erop net genoeg tijd om wel veel van death valley te zien voor je naar Vegas gaat, je hoeft daar immers niet persé vroeg aan te komen. Al is het tussen 18 en 21u vaak wel erg druk bij incheckbalies.
want wat een zooi neem je mee.
Ik weet niet wat jij allemaal mee sjouwt, maar ik heb echt nooit last van in en uitladen. Kost me afhankelijk van de afstand hooguit 2x lopen als ik bv een koelbox bij heb. Maar ik stop voor een paar dagen kleding in mn handbagagekoffer en dan blijft de grote koffer gewoon dicht...
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door Michelleex »

Bedankt voor jullie tips alvast, er is nog ruimte zat om nog het een en ander te sleutelen aan de reis.
Ook ten aanzien van onze vorige roadtrip, alles toch ook weer anders gaan plannen.

Inderdaad, stom Hooverdam ligt aan de andere kant van Las Vegas, helemaal niet bij stilgestaan, die zullen we inderdaad op dag 7 toevoegen. En de spelfouten is inderdaad ook erg handig op er even uit te vissen. :wink:

Voor Moab hebben we 2 nachten om dat we daar niet alles tot in detail willen bekijken, ook heb ik nog niet gekeken naar Goblin Valley SP en Little Wild Horse Canyon, hier moet ik mij nog verder in gaan verdiepen.

De GC heb ik 2 nachten nu voor staan omdat we hier waarschijnlijk een helikopter vlucht gaan maken, dus even kijken met de planning op welke tijden of we dat ook kunnen doen met maar 1 overnachting.

Ook willen we wellicht nog gaan paardrijden in Monument Valley of Bryce, dus wellicht dat we daar ook nog wat aanpassingen maken.

We proberen zo snel mogelijk richting de Tioga Pass gaan, dus waar onze reis ook start, we gaan rijden in de richting van Yosemite. Ik las op internet dat hij vaak richting november pas sluit, en wij willen wel eigenlijk proberen om half oktober weer thuis te zijn. (voor de herfstvakantie)
Maar tickets staat alles nog open, dus moeten we gaan tegen die tijd naar kijken. Pas als we onze tickets hebben weten we ook hoe we de eerste en laatste dag kunnen invullen.
De dagen van onze reis staan niet vast, dus als het nodig zou zijn na meer onderzoek te hebben gedaan kunnen we altijd meer dagen toevoegen aan Moab bijvoorbeeld. Daarvoor hoeven we geen dagen ergens anders vandaan te halen gelukkig.


Ik neem trouwens wel een hoop altijd mee, dus vandaar de 'zooi' sjouwen, ik koop van alles en laat dat dan ook in tasjes zitten.
Ik moet ook zeggen in het Noord Oosten lieten wij niks in de auto liggen, dus moest álles eruit, dat scheelt ook een hoop.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door stegeman »

Wij zoeken altijd een auto uit waarbij je de koffer kunt afschermen. Dat je dus niet ziet dat er iets in ligt en lieten onze bagage dan ook gewoon in de koffer en namen alleen de benodigde koffer mee en de koeltas.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door Marcopstal »

Michelleex schreef:
16 nov 2019, 20:37
Ik las op internet dat hij vaak richting november pas sluit
November is de wintersluiting. Hij gaat dan pas weer open ergens rond mei-juni. Vanaf half september gebeurt het dat de pas een aantal uren/dagen wordt gesloten als er slecht weer is want dan sneeuwt het op die hoogte. Denk niet dat dat zeer uitzonderlijk is. Enkele jaren terug passeerden we er op 30 september en dan had het 's nachts lichtjes gesneeuwd (niet voldoende om te sluiten) en dit jaar sloot hij van 28 september tot 30 september wegens slecht weer.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door Michelleex »

Bedankt Marco, dat is goed om te weten en rekening mee te kunnen houden.
2018 Florida, Orlando, Parkentrip
2019 Noord-Oost Amerika & Canada, Toronto - 1000 islands - White Mountains - Albany - Catskill - New York - Philadelphia - Washington DC - Hershey - Dutch Country - Finger Lakes - Niagara Falls, roadtrip
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door Michelleex »

Ik wil mijzelf wat meer verdiepen in het stukje bij Yosemite momenteel, wellicht hebben jullie wat tips.
Het is nu lastig plannen omdat google maps de wegen niet laat zien omdat er veel dicht zijn, als iemand hier een andere tip voor heeft, let me know.
Ik wil graag de enorme Sequoia bomen zien, en dus ook naar MG. Wegens keuzes maken Sequoia NP laten vallen, dus wil ze graag op een andere mogelijkheid zien.

Wat ik nu heb bedacht:
1. Vanuit SF naar Mariposa Grove, hier wil ik dan overnachten
1. Mariposa Grove - Glacier Point Road- TunnelView - Yosemite Valley
(ik begrijp dat dit een doodlopende weg is en je deze weer helemaal terug moet, ik wil dan overnachten in Yosemite Village/Valley)
3. Yosemite Valley (hike maken, Panorama Trail waarschijnlijk)
4. Yosemite Valley - Tioga Road - Mono Lake - Mammoth Lakes

Als we de panorama trail gaan maken neem je de bus naar Glacier Point, is het dan nog een must om zelf naar GP te rijden, of is dit eigenlijk overbodig? Anders kunnen we die dag een extra hike maken in de Valley
De laatste dag is dit haalbaar, of is het slimmer om te overnachten bij Mono Lake in de buurt?

Iemand ook ervaringen met Withmore HotSprings?
2018 Florida, Orlando, Parkentrip
2019 Noord-Oost Amerika & Canada, Toronto - 1000 islands - White Mountains - Albany - Catskill - New York - Philadelphia - Washington DC - Hershey - Dutch Country - Finger Lakes - Niagara Falls, roadtrip
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door IngridUSA »

In google maps kun je een datum/tijd ingeven. Kies dan een dag in de gewenste periode of in de zomer. Er komen dan andere mogelijke routes die je ‘nu’ niet te zien krijgt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Op weg naar Glacier Point heb je de trailhead voor de wandelingen naar Sentinel Dome en Taft Point. Beide de moeite waard maar de rit er naartoe kost je wel veel tijd.

Afgelopen september zijn wij naar de Mariposa Grove geweest. We hebben toen in Wawona overnacht. De vallei hebben we overgeslagen (al eens eerder geweest) en de dag erna zijn we naar de oostkant gereden. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Lee Vining ligt bij Mono Lake. Je kunt daar overnachten maar Mammoth Lakes kan ook, dat is niet heel veel verder. Lee Vining ligt wel mooi als je Mono Lake tegen zonsondergang op -opkomst wil zien.

Marianne
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door Tipsy_1 »

Michelleex schreef:
03 dec 2019, 16:51
Iemand ook ervaringen met Withmore HotSprings?
Wij waren daar in 2017. Zie ons verslag https://reisverhalen9.webs.com/back-to-sw-usa-oct-2017 dag 13 oktober. Er zijn daar verschillende kleine hot springs. Wij zijn daar ook wel wat blote mensen tegengekomen :lol: daar hielden we niet zo van, er was daar relatief veel volk (lees: er zat in de meeste springs wel iemand) . De Hot Creek Geologic area daar in de buurt vond ik zeer de moeite en neemt niet veel tijd in beslag (je moet er vrij ver af blijven)
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reserveren Campings rondje zuid-west.

Bericht door Michelleex »

Lieve amerikafans,

Iedereen zit denk ik wel een beetje in dubio met zijn of haar reisplannen, zo ook ik en mijn zusje.

Wij vertrekken 15 september naar Amerika, om een rondje te doen:
LA, SF, Yosemite, LV, Zion, Bryce, Capitol Reef, Arches, MV, Page, GC, LA.

Nu weten we natuurlijk helemaal niet of onze reis door gaat, en ik denk zelf van niet, maar toch moeten we even rekening houden met het feit mocht het wel doorgaan, dat we natuurlijk wel op de goede plekjes op de camping in de NP kunnen staan.

Wat zijn de campings die we absoluut wel van te voren moeten reserveren.
Uiteraard Yosemite.

Zion hebben we al een camping geboekt, dus dat is niet nodig. Maar Arches bv en Grand Canyon, zijn die ook noodzakelijk?

Hopelijk hebben meerdere mensen iets aan het topic.

Groetjes Michelle.

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
2018 Florida, Orlando, Parkentrip
2019 Noord-Oost Amerika & Canada, Toronto - 1000 islands - White Mountains - Albany - Catskill - New York - Philadelphia - Washington DC - Hershey - Dutch Country - Finger Lakes - Niagara Falls, roadtrip
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Arches zul je echt precies 6 maanden van te voren moeten reserveren. En de kust ook maar daarvoor ben je wellicht al te laat. Voor Yosemite is het verstandig om op 15 april te oefenen.
De andere campings gaan niet zo snel maar je zult toch wel alles vast moeten leggen. Bij bijvoorbeeld Capitol Reef en Monument Valley waren vorig jaar in september alle plaatsen bezet toen wij er waren.

Misschien wel leuk om de route eens te plaatsen? Hoeveel nachten heb je bij Moab? Je kunt daar ook voor meerdere campings kiezen.
Wij hebben vorig jaar in Big Sur, Capitol Reef, Yosemite en Monument Valley gekampeerd. Ook in september. Misschien heb je iets aan aan ons reisverslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door Michelleex »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie, met Yosemite hebben we gelukkig ook de vorige ronde al geoefend, dus kunnen we nu nog een keer oefenen.

Ik zit momenteel op mijn werk, dus kan hem niet precies 100% natikken, maar ik zal het even uit mijn hoofd proberen.

1. Aankomst dag LA, auto ophalen en LA in
2. Camper ophalen, en richting de kust rijden, ik heb een mooie camping gezien voorbij Santa Barbara, ik weet dat het een lange rijdag is, hier houden we rekening mee.
3. via Highway 1 naar Monterey
4. Walvistour en door naar SF
5. SF
6. SF - Yosemite
7. Yosemite
8. Yosimite - Tioga Road - Bishop
9. Death Valley - Las Vegas
10. Las Vegas
11. LV - Hooverdam/Valley of Fire - Zion
12. Zion (camping Zion Campground RV = geboekt)
13. Zion - Bryce
14. Bryce - Capitol Reef
15. Capitol Reef - Moab
16. Moab (1 of 2 nachten in Arches, en andere nacht(en) in Moab zelf)
17. Moab
18. Moab - MV
19. MV - Page
20. Page
21. Page - GC
22. GC - Lake Havasu
23. Lake Havasu - Joshua Tree - LA
24. Camper inleveren, huur auto ophalen
+5 dagen LA

Volgens mij is dit onze planning.
2018 Florida, Orlando, Parkentrip
2019 Noord-Oost Amerika & Canada, Toronto - 1000 islands - White Mountains - Albany - Catskill - New York - Philadelphia - Washington DC - Hershey - Dutch Country - Finger Lakes - Niagara Falls, roadtrip
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi! Het is in het begin wel aardig doorrijden maar het kan wel.
Voor Moab heb je 3 nachten. Dan is 1 nacht Arches en twee nachten Moab wel mooi. Of 2 nachten Arches. Je kunt kijken of het lukt om de eerste nachten daar iets te boeken. Lukt dat niet dan kun je het de volgende dag nog eens proberen voor 2 nachten of de dag daarop voor de laatste nacht.

Marianne
Gebruikersavatar
Michelleex
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2019, 00:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Michelleex: 2 personen, september/oktober 2020.

Bericht door Michelleex »

Zo.. we hebben de gok genomen, ik zag dat er in onze reisperiode nog maar 1 nachtje vrij was op Devils Garden, dus die hebben we toch maar geboekt.
2018 Florida, Orlando, Parkentrip
2019 Noord-Oost Amerika & Canada, Toronto - 1000 islands - White Mountains - Albany - Catskill - New York - Philadelphia - Washington DC - Hershey - Dutch Country - Finger Lakes - Niagara Falls, roadtrip
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer