Vragen over route door Oregon en Washington State.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
BiancaDaniels
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2019, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Vragen over route door Oregon en Washington State.

Bericht door BiancaDaniels »

Opmerking moderator

Bericht eigen topic gegeven, is afgesplitst van topic "All about Oregon en Washington State" --> viewtopic.php?f=16&t=74314

Hallo, ik ben ook bezig met een route voor volgend jaar juni Californië (enkel aankomst SF), Oregon en Washington.
Misschien raar, maar ik vraag me af of het niet veel van hetzelfde is? Ik heb 2 keer eerder West Amerika gezien met alle bekende Nationale Parken. Nu waren de tickets met 100 jaar KLM wel zo goedkoop, dat we besloten een ticket te boeken naar SF. Aangezien ik een schoolgenoot van vroeger in Seattle heb wonen eindigen we daar.

Nu ben ik bang dat ik vooral veel bergen en meren ga zien, en het echte Amerikagevoel niet zal krijgen?
Zelf dacht ik aan SF - Brookings - Crater Lake - Hells Canyon en dan richting Seattle. Graag wil ik ook orka's zien (we gaan 15 tot 30 juni). We hebben 15 nachten totaal, waarvan eerste en laatste SF is. Oh ja, ik vlieg met een binnenlandse vlucht terug van Seattle naar SF, zodat we wat meer nachten onderweg te verdelen hebben. We blijven liever iets langer ter plaatse dan echt maar 1 nacht en alleen maar in de auto zitten. Dus meer kwaliteit dan kwantiteit zal ik maar zeggen.
Heb jij tips? Hartelijk bedankt. Hopelijk zeg je dat het afwisselend genoeg is!!?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vragen over route door Oregon en Washington State.

Bericht door Coyote »

Wat is voor jou het 'echte Amerikagevoel'?

Van San Francisco naar Seattle kun je een mooie route rijden: Lassen Volcanic NP - Crater Lake NP - Redwood NP - Oregon Dunes NRA - Mount St. Helens - Mount Rainier NP - Seattle (+ nog volop bezienswaardigheden tussen deze parken en rondom Seattle).

Houd je rekening met het feit dat op een binnenlandse vlucht je vaak met beperkt gewicht qua bagage zit? Ook kun je te maken krijgen met drop off kosten voor de huurauto (SFO - SEA).

Persoonlijk had ik voor een 'rondje' gekozen als ik een ticket AMS-SFO, SFO-AMS had. Bijv. via de parken naar Seattle en via de kust terug. Indien wel eindigen in Seattle dan vandaaruit ook terugvliegen naar AMS.

Hoe dan ook, je kunt een mooie trip maken van San Francisco naar Seattle in 2 weken tijd.

Succes met de planning!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vragen over route door Oregon en Washington State.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vraag me ook af wat je bedoelt met het echte Amerikagevoel. Dat had je wel in de bekende parken? Of juist daarbuiten?
Ligt de vlucht van Seattle naar San Francisco al vast?
Verdiep je eens in het noordwesten, dan zul je zien dat het wel meer is dan alleen bergen en meren. Vergeet bijvoorbeeld de bossen niet!
Voor Lassen is juni wel erg vroeg. En in Crater Lake kun je ook nog sneeuw verwachten.
Voor de route langs de kust met Redwood NP en voor Crater Lake in juni kun je eens ons 2015-verslag bekijken.

Marianne
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vragen over route door Oregon en Washington State.

Bericht door WeernaardeVS »

Coyote schreef:
26 nov 2019, 06:15
Wat is voor jou het 'echte Amerikagevoel'?
Dat was ook mijn eerste gedachte. :wink:

Wij zijn vorig jaar in Oregon en Washington geweest. Ja, we hebben bergen, meren en bossen gezien, maar dat is ook omdat we graag wandelen.
We zijn ook langs kleine dorpjes gekomen, leuke stadjes etc.
Maar misschien ben jij meer op zoek naar een soort Route66-gevoel. Dit jaar zijn wij in het Zuid-Westen geweest. Ook prachtig, ook een Route66-dorpje bezocht, maar ons trekt het niet zo.

Wij hadden vorig jaar langs de kust veel last van mist. Desalniettemin was het een prachtige route. Point Reyes NS vonden wij ook de moeite waard.

Ik denk wel dat je kunt stellen dat deze regio iets rustiger is dan bijvoorbeeld regio Las Vegas. Voor ons was dat geen bezwaar (integendeel), maar je kunt natuurlijk ook wat meer steden/stadjes inplannen. (bv Bend, Portland)
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
BiancaDaniels
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2019, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vragen over route door Oregon en Washington State.

Bericht door BiancaDaniels »

Hallo, ik vermoedde al dat die vraag kwam... wat is het echte Amerika gevoel!
Daarmee bedoel ik vooral de rode kleur parken zoals Bryce en Zion, plaatsjes als Sedona.Utah noem maar op..
Ik vroeg me gewoon af of ik dat niet ga missen, als we vooral hoge bergen en meren gaan zien..Jazeker zullen we ook steden doen. Ik denk aan Bend en zeker San Francisco zelf en Seattle.

Ik lees hier en daar dat hoger gelegen delen in Washington state, bijvoorbeeld Mount Rainier en Olympic National Park, nog heel winters ( lees koud) kan zijn in Juni...
En welke bergen bedoelt men als er staat het is pas zomer in juni aan de oostkant van de bergen. Bedoel men dan de Bergketens aan zee of juist de Cascades??

Ik Ging er gemakshalve vanuit dat hoe hoger ik ga ( hoe meer richting Canada) hoe hoger het ligt en dus kouder?? Of is het juist aan de kust bij Sequim echt wel lekker weer in juni te verwachten?

Waar zou het rondom Seattle lekker warm kunnen zijn in Juni ( eind juni) en dan bedoel ik op een straal van 3 uur rijden bij Seattle in de buurt?

Nu ik toch contact heb (waarvoor dank!!) kan ik me de hoogte ( lees imposante) van de bergen in Washington vergelijken met de bergen/foto’s die ik gezien heb van Canada? Banf Jasper enz? wat dat lijkt me dus echt giga geweldig.
Groetjes Bianca
BiancaDaniels
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2019, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vragen over route door Oregon en Washington State.

Bericht door BiancaDaniels »

Coyote schreef:
26 nov 2019, 06:15
Houd je rekening met het feit dat op een binnenlandse vlucht je vaak met beperkt gewicht qua bagage zit? Ook kun je te maken krijgen met drop off kosten voor de huurauto (SFO - SEA).
Hoi ja er zijn geen extra kosten!
Coyote schreef:
26 nov 2019, 06:15
Persoonlijk had ik voor een 'rondje' gekozen als ik een ticket AMS-SFO, SFO-AMS had. Bijv. via de parken naar Seattle en via de kust terug. Indien wel eindigen in Seattle dan vandaaruit ook terugvliegen naar AMS.
Ja dat was ook eerst de bedoeling maar we willen juist niet al teveel rijden en meer tijd ter plaatse hebben, die hebben we nu gecreëerd ivm niet meer terug hoeven rijden. Ik wilde starten van SF tot ongeveer Brookings en dan binnenland in.
Laatst gewijzigd door markro op 28 nov 2019, 05:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: In het bericht de quotes en antwoorden gescheiden.
BiancaDaniels
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2019, 15:12
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vragen over route door Oregon en Washington State.

Bericht door BiancaDaniels »

Hoi Ronald, ja de tickets heb ik al, in principe (optie tot 31/12) ivm nog vrij krijgen van mijn werk. Ik heb een optie voor die vlucht voor 530 per persoon, rechtstreeks en incl bagage, dus vandaar, en Seattle is omdat ik daar een oud klasgenoot heb wonen, leek me leuk om mee te pikken (maar is geen must).
Groeten Bianca.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vragen over route door Oregon en Washington State.

Bericht door Coyote »

Heb je ook gekeken wat een vlucht: AMS - SFO (heen) en SEA - AMS (terug) zou kosten? (Niet persé KLM). Rekening houdend met het feit dat een binnenlandse vlucht ook niet kosteloos is en je voor je bagage wellicht moet bijbetalen? Als je die kosten optelt bij je retourticket scheelt het wellicht niet eens zoveel. Dat zou in ieder geval meer rust geven aan het eind.

Juli en augustus zijn de beste maanden voor Washington ivm de temperaturen en neerslag. Maar dat zegt ook niet alles. Ik ben er begin juni geweest met prachtig weer maar heb er eind juni ook regen gehad. Valt dus niet te voorspellen. De zinderende hitte van het zuidwesten zal je niet zo gauw hebben in Washington en Oregon al kunnen er best warme zomers bijzitten.

Overigens geldt zeker voor Lassen Volcanic NP, Crater Lake NP en Mount Rainier NP dat je in juni nog volop sneeuw kunt meemaken en de doorgaande weg in Lassen Volcanic NP nog niet open is. Ik heb begin juli nog meegemaakt dat de sneeuw nog metershoog lag langs de kant van de weg en ik maar tot halverwege het park kon rijden vanuit de zuidkant. De parken zijn echter absolute aanraders. Mount St. Helens zeker niet overslaan! Ook daarvoor geldt dat die het beste op een zonnige dag kunt bezoeken. Ben er geweest met helder weer maar ook met bewolking en dan zie je niet zoveel.

Succes met de planning!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vragen over route door Oregon en Washington State.

Bericht door Old Faithful »

Wij waren ooit begin juli in Mount Rainier N.P. Temperaturen waren geen enkel probleem; korte broeken weer. Alleen valt er in die gebieden 's winters heel veel sneeuw (Crater Lake 2011: 17 meter !) en die was nog niet helemaal gesmolten, waardoor de wandelpaden nog onbegaanbaar waren. De wegen waren wel begaanbaar, al zou dat bij Crater Lake in juni voor de weg rond het meer een probleem kunnen zijn. Zie: https://www.nps.gov/crla/planyourvisit/hours.htm Je zult in ieder geval via de zuidingang wel bij het meer en Rim Village kunnen komen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Vragen over route door Oregon en Washington State.

Bericht door ingrid14 »

Ik denk dat voor die regio het nog niet echt heel warm is in juni.

Het is al gezegd, er kan nog redelijk wat afgesloten zijn door sneeuw in juni (hadden wij zelfs nog begin juli)

In 2016 gingen wij in juli van Seattle naar SF. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vragen over route door Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

ingrid14 schreef:
28 nov 2019, 21:39
Ik denk dat voor die regio het nog niet echt heel warm is in juni.
Ga uit van gemiddeld 20 graden. Er zitten uitschieters bij. Ook naar beneden. Denk aan 15 graden en regen. Maar eerder andersom. Straks blauwe lucht en richting de 30 graden zal je eerder tegenkomen.

Weersvoorspellingen daar zijn een stuk accurater dan bij ons. Heb regelmatig al meegemaakt dat het fantastisch weer was en dat er voor de volgende dag zo ongeveer de zondvloed werd voorspelt en ik dacht jaja. Helaas...
Dit geldt geldt trouwens ook andersom. :wink:
dirkvd001
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2016, 01:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vragen over route door Oregon en Washington State.

Bericht door dirkvd001 »

Wij zijn dit jaar in juli geweest en hebben 4 dagen wat "minder" weer gehad. Daarvan was één echt miezerig en dat was in Forks.
Dat is begrijpelijk want dit is vlak aan een tropisch regenwoud (Hoh Rain Forest).
Al de andere dagen was het stralend blauwe lucht met soms wat ochtendmist aan de kuststreken.
Dus al bij al vond ik dat een beter klimaat dan de woestijnen in het zuiden. Minder zweten, meer genieten.

Rode aarde ga je daar nog wel vinden aan John Day Fossils National Park met de Painted Hills als topper. Toen hadden wij terug het woestijngevoel wegens 30 graden en geen schaduw.

Mijn idee is dat het allemaal véél groener is dan zuidwest Amerika.
2014 : IJsland
2015 : New York
2016 : Westcoast USA
2017 : Alberta, British Columbia
2018 : IJsland
2018 : Waterton, Montana, Wyoming
2019 : Washington, Oregon, California
2022 : Schotland
2023 : Washington D.C.
2023 : Nieuw Zeeland
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vragen over route door Oregon en Washington State.

Bericht door Old Faithful »

dirkvd001 schreef:
30 nov 2019, 11:31
Dat is begrijpelijk want dit is vlak aan een tropisch regenwoud (Hoh Rain Forest).
Ik zou tropisch weglaten. :wink:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vragen over route door Oregon en Washington State.

Bericht door Almere vak V »

dirkvd001 schreef:
30 nov 2019, 11:31
Mijn idee is dat het allemaal véél groener is dan zuidwest Amerika.
Oregon wordt niet voor niets "The Green State" genoemd. En zeker als je aan de westkant blijft is dat absoluut het geval. Maar een groot gedeelte van het oosten ziet er toch behoorlijk woestijnachtig uit...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer