Boottocht Alaska

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Peet75
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2013, 20:30
Aantal x V.S. bezocht: 0

Boottocht Alaska

Bericht door Peet75 »

Tijdens onze roadtrip door Alaska in juli volgend jaar, zouden we graag een dagje een boottocht willen maken, om zo vanaf het water de gletsjers, drijvende ijsschotsen en hopelijk ook wat wildlife te bekijken. Nu zijn er zoveel verschillende plekken waar je dit zou kunnen doen. Wat vinden jullie de mooiste plek om een boottocht te maken? Onze route ligt nog niet vast, dus we kunnen nog alle kanten op......
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Boottocht Alaska

Bericht door biebyip »

Alaska, het is bijna een standaard route geworden. Maar goed, in een notendop is dit wat de meeste alles Amerika bezoeker doen en goed bevalt;
Landen op anchorage
Rijden naar Homer. Van hieruit een vliegtuig excursie naar beren.
Rijden naar Seward. Hier een dag de wandeling naar de exit glacier en een dag een boottocht. Houd Black Friday in de gaten want dan heeft kenai tours vaak een aanbieding. Deze boottocht biedt veel wildlife en een beetje gletsjer.
Door naar palmer/Talkeetna. Afhankelijk van je interesse, behoefte aan steden en hoeveelheid tijd.
Denali. Minimaal een hele dag om met de ‘gewone’ bus naar minimaal het visitor center te gaan. Op de terugweg kun je dan uitstappen om te wandelen waar je wil.
Fairbanks. Of de denali highway.
Chitina of een b&b in de buurt. Langs de alaska pijplijn.
Volgende dag; de vroege vlucht naar McCarthy/Kennicott. Daar minimaal twee nachten en bezoek aan kopermijn en hike op de gletcher.
Vluchtje terug en door naar Valdez. Daar ook een boottocht (bv met de LuLu Belle), waar je echt afkalvende gletsjers meemaakt.
Terug naar anchorage, met eventueel tussenstops aan de glenn highway, knik river lodge of Palmer.

In deze route wissel je zee en bergen af en combineer je al het moois van Alaska tot een evenwichtige rondrit. Er zijn mogelijkheden genoeg om dit zo aan te passen dat het helemaal jullie reis is, maar dit is een goede basis.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Boottocht Alaska

Bericht door ingrid14 »

Beste locaties voor een boottocht zijn Seward en Valdez.
Bij Seward is het over minder rustig water, bij Valdez is de zee rustiger.

In Seward heb je Major Marine (https://majormarine.com/) of Kenai Fjords Tours (https://www.alaskacollection.com/day-to ... rds-tours/)
Ik ben al met beiden geweest en ik vond ze even goed.
In Valdez is er Lulu Belle (https://lulubelletours.com/) of Stan Stephens (https://www.stephenscruises.com/). Ik heb enkel maar ervaring met de laatste. Alles prima geregeld.

Als je de kans hebt, zou ik op beide plaatsen een boottocht doen. Het is toch telkens anders.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
dirkvd001
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2016, 01:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Boottocht Alaska

Bericht door dirkvd001 »

Hoi,

Ik zit eigenlijk met het idee om ook één of twee cruises te doen.
De mogelijkheden zijn dus één in Valdez (Meares Glacier) en/of één in Seward (Kenai Fjords).
Mijn bedenking hierbij is dat het misschien héél gelijkaardige tours zijn ondanks dat het in andere fjorden is.
Omdat het ook niet goedkoop is, is mijn vraag tweeledig.

Doen we ze alle twee of niet ? (er zit een week tussen)

Als we er maar één doen, welke is dan de mooiste/beste/tofste/goedkoopste ?

Ik heb al eens gekeken en nu met Black Friday/Cyber Monday zijn er hier en daar wel kortingen te vinden.

Groetjes,
Dirk
2014 IJsland
2015 New York
2016 California, Utah, Arizona, Nevada
2017 Alberta, British Columbia
2018 IJsland
2018 Waterton, Montana, Wyoming
2019 Washington, Oregon, California
2022 Schotland
2023 Washington D.C.
2023 Nieuw Zeeland
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Boottocht Alaska

Bericht door biebyip »

Oeh. Ik vind ze zo verschillend, dat het lastig te zeggen is. Seward was meer beesten (puffins, orkas) en een beetje gletsjer. Valdez was vooral de imposante afkalvende gletsjer inclusief geluid en koude. Maar op de terugweg lagen we vervolgens te zonnen op het dek;)

Ofwel; ze zijn misschien wel gelijkwaardig als het gaat over ‘allebei een boottocht’, duur en dat je op het water zit. Maar ze zijn totaal niet gelijk. Alaska is nou eenmaal wat duurder als het gaat om dit soort excursies, en je komt er waarschijnlijk nooit meer. Dus profiteer snel van de cyber Monday aanbieding;) en boek ze allebei.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Boottocht Alaska

Bericht door Bravy »

Ik kan alleen van Major Marine (Seward) een aanbieding vinden (en die heb ik dan ook geboekt met 40% korting), niet van Stan Stephens (Valdez). Klopt dat?
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
dirkvd001
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2016, 01:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Boottocht Alaska

Bericht door dirkvd001 »

Bravy schreef:
01 dec 2019, 09:29
Ik kan alleen van Major Marine (Seward) een aanbieding vinden (en die heb ik dan ook geboekt met 40% korting), niet van Stan Stephens (Valdez). Klopt dat?
Klopt. Stan Stephens heb ik mee gechat en die geven geen korting voor BF/CM. Wél voor AAA-members maar dat enkel ter plaatse.
Major Marine is de code CYBER, Kenai Fjords Tours normaal CYBER40 maar die werkt (voorlopig) niet. Misschien wegens nog geen maandag :-)
Ik heb ook aan hen de vraag gesteld maar nog geen antwoord gekregen.

@ biebyip : je hebt net zoals mijn vrouw gelijk dat we er misschien maar één keer zijn dus we gaan ze beide cruises boeken. We wachten nog even tot morgen.
2014 IJsland
2015 New York
2016 California, Utah, Arizona, Nevada
2017 Alberta, British Columbia
2018 IJsland
2018 Waterton, Montana, Wyoming
2019 Washington, Oregon, California
2022 Schotland
2023 Washington D.C.
2023 Nieuw Zeeland
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Boottocht Alaska

Bericht door ingrid14 »

ingrid14 schreef:
23 feb 2019, 18:45
Kortingscode voor Glacier & Wildlife cruise in Valdez

Voor een tour met Stan Stephens Cruises
https://www.travelalaska.com/Partners/S ... ities.aspx
Enjoy special savings of 15% if you book by May 9, 2019. Direct bookings only. Bookings may be on line or via the telephone. Offer valid for travel during the summer of 2019. Use coupon code TRAVAK15 when booking on line or on the phone.

Groetjes,

Ingrid
Stan Stephens geeft rond black friday/cyber monday geen kortingen.
Maar vorig jaar hadden ze in een promotie van 15% korting einde februari. (hierboven wat ik in februari in mijn eigen topic postte)
Geen idee als ze dat ook zo doen in 2020.

Bij TravelAlaska kan je je inschrijven op hun nieuwsbrief. Geregeld komen er kortingen voorbij.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Boottocht Alaska

Bericht door Volucris »

Ook wij staan op het punt te gaan boeken bij Major Marine maar vinden de tocht bij Kenai Fjord tours met Fox Island eigenlijk ook wel interessant. Mits de kortingscode natuurlijk gaat werken anders is de keuze voor Major Marine snel gemaakt. Dat scheelt dan best veel.
Is Fox Island een meerwaarde bij deze boottochten?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Boottocht Alaska

Bericht door jojostravelusa »

Volucris schreef:
01 dec 2019, 18:22
Kenai Fjord tours met Fox Island
Wij hebben 2 jaar geleden de Kenai Fjord Tour met Fox Island gecombineerd met een kayaktocht. Het was geweldig. Eerst met de boot naar Fox Island, dan kayakken, dan lunchen en 's middags met de boot de fjord in. Als we er nog eens komen, gaan we zeker weer de fjordtour doen, maar dan een hele dag, want we hadden nog veel meer willen zien. Ondanks het slechte weer in de middag hebben we genoten.
https://jojosyukonalaska2017.blogspot.c ... ge_24.html
dirkvd001
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2016, 01:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Boottocht Alaska

Bericht door dirkvd001 »

National Park Tour - 10am Departure with Fox Island
2 Adult Tickets $358.20
10:00 AM with Dinner on Fox Island
Subtotal: $358.20
CYBER40: -$119.38
Taxes and Fees: $23.72
Total: $262.54
Charges billed in USD.
Promocodes: CYBER40

Geboekt !
2014 IJsland
2015 New York
2016 California, Utah, Arizona, Nevada
2017 Alberta, British Columbia
2018 IJsland
2018 Waterton, Montana, Wyoming
2019 Washington, Oregon, California
2022 Schotland
2023 Washington D.C.
2023 Nieuw Zeeland
dirkvd001
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 mar 2016, 01:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Boottocht Alaska

Bericht door dirkvd001 »

Ook Stan Stephens kan nu geboekt worden met 15% korting : TRAVAK15
Dit voor boekingen gedaan vanaf vandaag tot en met april 2020. Datum van de cruise speelt geen rol.
Enjoy !
2014 IJsland
2015 New York
2016 California, Utah, Arizona, Nevada
2017 Alberta, British Columbia
2018 IJsland
2018 Waterton, Montana, Wyoming
2019 Washington, Oregon, California
2022 Schotland
2023 Washington D.C.
2023 Nieuw Zeeland
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Boottocht Alaska

Bericht door jojostravelusa »

biebyip schreef:
30 nov 2019, 18:59
Seward was meer beesten (puffins, orkas) en een beetje gletsjer. Valdez was vooral de imposante afkalvende gletsjer inclusief geluid en koude. Maar op de terugweg lagen we vervolgens te zonnen op het dek;)
Wij hebben een iets andere ervaring, maar nog steeds was het geweldig.
Wij zijn in Seward met Kenai Fjord Tours gegaan. 's ochtends gekanood, wat geweldig was en 's middags met de grote boot. Toen was het weer niet echt geweldig meer, maar dat boeide ons niet heel erg. We hebben een aantal orca's vlakbij gezien. We vonden het fantastisch. We zouden zo weer meegaan, maar dan een hele dag.
In Valdez zijn we met captain Fred op de LuLuBelle mee geweest. Was ook een mooie dag. Helaas hebben we geen puffins gezien en alleen heel in de verte een walvis. Wel leuk waren de Stellar's Sealions. Die zwommen met big smiles rond de boot. We hadden op meer wildlife gehoopt. De gletsjer was heel actief geweest en daardoor was er veel ijs in de baai. We konden niet dichterbij komen dan op 8 mijl afstand. 2 graden boven nul, dus niet zonnen op het dek :lol:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2030
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Boottocht Alaska

Bericht door dejong89 »

Wij hebben in zowel Valdez als in Seward een boottour gedaan.
In Seward bij Major Marine en in Valdez bij Stan Stephens.

In Seward warden de omstandigheden wat wilder. Ruigere zee, koud, wind en lichte regen maar.. Met de juiste kleding en voorbereiding kom je een heel end. Wij waren als enige op de boot niet ziek en hebben 95% van de tijd buiten gestaan/gezeten. :lol: Het was erg fijn dat we onbeperkt warme thee mochten pakken. Daarnaast zijn mutsen,sjaals en handschoenen geen overbodige luxe. Thermokleding is in mijn ogen ook echt een must.
Mocht je licht gevoelig zijn voor zeeziekte dan raad ik van harte Dramamine aan. Dit hielp echt enorm!!!

Over de tours zelf kan ik kort zijn: Walvissen,Orcas, bruinvissen,otters,zeeleeuwen, puffins... Ja, we hebben het allemaal gezien! Het was super gaaf !
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Boottocht Alaska

Bericht door Tipsy_1 »

ivm met die thermo kleding: :lol: :lol: :lol: wij zijn speciaal voor onze Alaska trip allemaal speciale kleding gaan kopen. Die hebben we in Alaska welgeteld een half uur aangehad (op de boot in Seward) voor we die al puffend zijn gaan uittrekken in de toiletten. :lol: :lol:

Ik vind beide trips (Valdez, Seward) echte musts en door verschillende weers-en wildlife condities zijn ze toch verschillend. Seward vond ik landschappelijk aantrekkelijker. Valdez was de gletsjer knapper + net ietsje meer wildlife.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer