Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Peet75
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2013, 20:30
Aantal x V.S. bezocht: 0

Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door Peet75 »

Volgend jaar juli gaan wij (2 vriendinnen) een roadtrip door Alaska en West Canada maken. We zijn gewend om meestal ter plaatse pas een hotel te boeken, zodat we de vrijheid hebben om de route evt. aan te passen en we per dag kunnen kijken tot hoever we rijden. Op eerdere reizen (Zuidwesten, Central en DeepSouth) is dit altijd goed gegaan, mede door de hoeveelheid hotels langs de route. Nu vraag ik me af hoe dit in Alaska/West Canada is, aangezien ik me voor kan stellen dat er een stuk minder hotels zijn. Is het realistisch om in deze regio per dag je hotel te boeken of beter om van te voren reserveren? Wat is jullie ervaring?
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door ingrid14 »

Ik ben zelf al 3x in Alaska geweest en heb telkens alles van tevoren vastgelegd.

Er zijn minder hotels/motels/b&b dan in de andere staten en ze liggen vaak geconcentreerd bij bezienswaardigheden.
Bijkomend als je op één plaats niets vindt om te overnachten en je wilt in het volgende stadje kijken dan kan het zomaar zijn dat je meer dan 1 u verder moet rijden.

Je kan vooraf vastleggen en kijken dat het gratis annuleerbaar is. Ik heb wel vaker op 2 verschillende plekken een overnachting geboekt. Ter plekke dan beslist wat het ging worden en de 2de overnachting geannuleerd. Dan houd je toch wat vrijheid.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door biebyip »

Eens met Ingrid. ALaska is echt prachtig, maar er is een voor de hand liggende route en het aantal overnachtingsplekken is niet zo groot. Reserveren zodat je kostenloos kunt annuleren zou ik dan ook zeker doen. Al zal dat met Airbnb of kleinschalige bed en breakfasts bijvoorbeeld dan weer wat lastiger gaan.
Wil je ook naar McCarthy/Kennicott? Dat moet je nl zeker vastleggen want daar zijn maar heel weinig slaapplekken en het is super om daar heen te vliegen. Met een mini vliegtuigje waar slechts 6 man in mee kan.
En, wellicht ten overvloede, als je Canada en Alaska wil combineren, houd je er dan rekening mee dat een auto in het ene land ophalen en het andere wegbrengen erg duur, zo niet onmogelijk is?
Peet75
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2013, 20:30
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door Peet75 »

Dank jullie wel voor de tips! Ik ga inderdaad even kijken naar hotels die je evt. nog kan annuleren.
@biebyip: McCarthy/Kennicot ziet er erg leuk uit! Kan je daar ook redelijk met de auto naar toe rijden?
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door biebyip »

Rijden naar McCarthy; Dat hangt ervan af wie je het vraagt. Wij waren er in 2015 en hebben alleen maar mensen gesproken die er een lekke band opgelopen hadden. Maar hier op het forum zijn er genoeg die m zonder kleerscheuren hebben doorstaan. Wij maakten gebruik van een package van Kennicott, waarbij de vlucht was inbegrepen. En dat is een prachtige vlucht, dus we hadden er zeker geen spijt van!
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door Pistolpete »

Hoi Ingrid (en evt andere Alaska kenners),


Ik ben een trip naar Alaska aan het voorbereiden. Ik heb je roadmap gelezen, dat is een mooie bron van informatie. Wat een werk heb je ervan gemaakt.

Qua route lukt het aardig voorlopig. Ik leg wat routes van diverse mensen hier naast/op elkaar en kijk wat ik er van kan maken met bijvoorbeeld Furkot.

Dan volgen de accommodaties. Dat vind ik nog lastig, omdat ik geen ervaring heb ik een dunbevolkte staat. Zo noem je bijvoorbeeld in een van je reacties dat je na een vlucht naar Kennicot/McCarty een overnachting moet zien te boeken. Is dat daar echt nodig of kun je ook in de avond terugvliegen? Dit geld ook voor Brook Falls(is een andere plaats dan Kennicot toch?) M.a.w. bij welke van de gebruikelijk vluchten met bushplanes is een overnachting nodig of zeer wenselijk?

Ik hoor het graag van je, dan kan ik weer verder borduren :)
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door biebyip »

Wat velen doen, wij ook, is een arrangement boeken in Kennicott lodge. Dan vlieg je heen, twee nachten overnachting en dan een terugvlucht. Op die wijze heb je tijd om, bijvoorbeeld, op de eerste dag de kopermijn te bezoeken en de tweede dag een begeleide gletsjer tocht te doen. Die arrangementen zijn pittig geprijsd, maar inclusief vlucht en volpension.

Alternatief is overnachten in mccarthy en vlucht los boeken of er zelf rijden. In alle gevallen is een dag te kort - dan zou ik dit gebied gewoon overslaan.

Brooke falls is vanuit Homer toch? Is een Heel andere regio en ander soort gebied. Kort samengevat; Homer en brooke falls draait om oceaan, beren en groen. McCarthy draait op gletsjer, kopermijn en ‘remote’.
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door alje »

Brook Falls heeft een lodge die al jaren van te voren volgeboekt is, en een camping waarvoor je op het moment dat je kunt boeken klaar moet zitten. Dat is ergens begin januari. Het is wel onvergetelijk om daar te overnachten (maar dus tent nodig). Overigens komen er soms ook wel weer plekken vrij op die camping omdat mensen afzeggen en dan zie je weer ruimte op bepaalde dagen. Je vliegt vanaf Anchorage naar King Salmon en daarvandaan naar Brook Falls met de bushplane. Als je niet wil of kunt kamperen kun je overnachten in King Salmon, maar dan is het of 2 x bushplane (dus duurder) of 1 x dik een halve dag daar (er vanuitgaand dat je maar 1 overnachting daar doet, niet 2).
De meeste bezoekers van dit forum overnachten niet in Brook Falls maar maken een dagvlucht heen en weer vanuit Homer.
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door Pistolpete »

Goedemorgen Biebyib en Alje,


Dank voor jullie reacties. Betreft Brook Falls lijkt het voor ons de beste optie om een 1 dags trip te doen vanaf Homer.

Betreft Kennecot Lodge, is dat 1 lodge of zijn er meerdere accommodaties? Is Kennecot de plaats / NP waar je heen kunt, maar met risico op lekke banden? En waar de autoverhuurders geen toestemming voor geven?

De gletsjertocht: zijn daar opties in afstand en duur van de tocht? Ik neem aan dat je daar equipment voor nodig hebt?

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door ingrid14 »

Sorry voor mijn late reactie.

Kennicott/McCarthy:
je kan erheen
ofwel met de auto via de McCarthy Road maar dat wordt eigenlijk verboden door veel autoverhuurders (ondanks het verbod doen velen het toch)
ofwel met een bus vanaf Glenallen, kost je ook een halve dag
ofwel met een bushplane vanaf Chitina, een ongelofelijk mooie vlucht, het is transport en flightseeing in 1
biebyip schreef het al, er zijn pakketten bij de Kennicott Lodge (vlucht, overnachting, eventueel maaltijden)

Ik ben er meermaals geweest en heb er telkens mensen ontmoet die met de ochtend vlucht naar McCarthy vlogen en met de avondvlucht terug.
Er is dan wel niet veel tijd om activiteiten te doen.

Om te weten als je een overnachting nodig hebt, zou je eerst moeten uitmaken wat je er wilt doen.
Stel je wilt een bezoek brengen aan de mijngebouwen en een gletsjerwandeling doen. Dat is niet haalbaar op 1 dag.
Voor gletsjerwandelingen kan je kiezen om op je eentje naar de gletsjer te wandelen of voor een geleide wandeling waarbij je ook op de gletsjer gaat (zie St Elias Alpine guides - zij doen ook de rondleidingen in de mijngebouwen - duur 2u)
Het pad van Kennicott tot aan de Root Glacier is 3.2 km enkel, redelijk vlak. Met een halve dag tour (4 à 6 u) doe je ook deze wandeling maar ga je daarna ook nog over de gletsjer wandelen. Ze geven je crampons voor onder je schoenen. Een hele dag tour duurt 8 u.

Ik zou altijd voor minstens 1 overnachting gaan, maar als je toch al de investering doet voor de vlucht dan zou ik 2 nachten blijven.

Voor overnachtingen kan je kiezen voor de Kennicott Glacier Lodge (enige in Kennicott) of voor vb Ma Johnsons Hotel in McCarthy (5 mijl vanaf Kennicott) of voor een b&b aan de andere kant van de voetbrug

Brooks Falls:
Dit ligt in Katmai NP en is te bereiken vanaf Homer met een bushplane (of vanaf Anchorage maar dan 2x bushplane)
Vanaf Homer vb van onze dag (2x gedaan) : aanwezig zijn 8u30 - vertrek Homer 9 u - aankomst Brooks Falls 10 u 40' - Briefing + iets eten (want je mag geen eten buiten dit aankomstgebied meenemen - 11 u 30' vertrek naar falls (+/- 2 km wandelen) - beren spotten - terug bij visitor center 15 u - nog iets eten - terugvlucht vertrek om 15 u 30' - 17 u à 17 u 10' terug in Homer
Het is dus mogelijk om op 1 dag heen en terug te gaan.
Om bij de lodge of op de camping binnen te geraken is een heel karwei.

Overigens zou je ook voor een bearviewing trip naar Lake Clark NP kunnen kiezen.
Aanbieders vertrekken hiervoor vanaf Homer/Kenai of Anchorage.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door alje »

Dagvlucht vanaf Homer naar Katmai is idd vast veel simpeler.

Gletsjertocht kan evt ook op Manatuska gletsjer. Nova Guides heb ik gehad. Als je weinig tijd hebt in Kennicott.

Veel plezier Alje
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door Pistolpete »

Hoi, dank jullie beide. Daarmee kan ik weer wat verder plannen maken.

Voor zo'n gletsjertocht heb je ook wel warme kleding nodig neem ik aan. Maar ik schat in dat het sowieso nodig is in Alaska om wat thermo en volledig bedekkende kleding mee te nemen?

Groetjes,


Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2019
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door dejong89 »

Zeker aan te raden. Eigenlijk een must. Ik had mijn volledige thermoset aan tijdens de boottours in Seward en Valdez en dat was in combinatie met een warme muts en een winddicht northface jack een prima keuze!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Alaska juli 2020: hotels vooraf reserveren?

Bericht door alje »

Toen ik op gletsjer was was het stralend weer en zeker wel 15 graden. Dus hou zeker rekening met kou en wind, maar het kan ook heel anders uitpakken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer