Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kevertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 24 mei 2004, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Utrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door kevertje »

sanook schreef:
24 nov 2019, 18:09
kevertje schreef:
24 nov 2019, 11:40
Minivan
Alle auto's die je noemt zijn SUV's, geen minivan. Minivan is MVAR/SVAR. Omdat een minivan niet zo hoog staat als een SUV hebben ze vaak wat meer bagageruimte.
thanks, heb inmiddels een PGAR VOLKSWAGEN ATLAS OR SIMILAR gereserveerd :)
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door theovg »

moon29 schreef:
24 nov 2019, 21:39
Dank voor je tip! Ik had dat al geprobeerd te checken maar krijg op de Avis sites de melding dat er geen auto's gevonden zijn op de opgegeven locatie :(
Is bij mij ook, dat is wel heel gek. ik zou er een telefoontje aan wagen.
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door royke »

royke schreef:
22 nov 2019, 14:13
We willen van 29 February tot 16 Maart een auto huren (minimaal full size) die we ophalen en weer inleveren op LAX. Nu ben ik vooral bekend met site's als rentalcars.com alleen als ik daar zoek krijg je auto's zonder de CDW enzo (411€) en als je die erbij wil krijg je nog meer extra's en betaal je nog meer. Waar kan ik het beste kijken voor auto's waar de nodige verzekeringen al bij zitten? Is bijvoorbeeld Autoeurope.be een betrouwbare/goede partij? Nog adviezen waar elders te kijken? Sorry als dit al ergens vermeld is maar kon geen goed overzicht vinden waar ik nu het beste kan zoeken. Thanks!
Iemand misschien een idee/hulp?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Ga je via een proxy/vpn of zo naar rentalcars.com want als ik jouw gegevens invoer krijg ik gewoon alle benodigde verzekeringen erbij en kan ik alleen nog een kinderstoel of (voor de meeste mensen overbodige) extra dekking erbij nemen...
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door royke »

Volgens mij niet, of moet je die tweede verzekering die ze willen aansmeren niet selecteren? Het enige daarvan dat je wel zou moeten hebben is die glas verzekering enzo toch?

https://ibb.co/DGwXvh0

https://ibb.co/K2QpdVm
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Die 2e verzekering (plaatje 2) heb je niet persé nodig. Als je zelf een bandje kunt verwisselen, zuinig op je autosleutels bent, niet nodig. Glas zit normaal gesproken al bij de standaardverzekeringen LDW en LIS in. Zo heb ik al eens een dikke steen tegen mijn voorruit gehad met een grote ster tot gevolg. Bij het inleveren gemeld, rapportje opgemaakt en klaar was Kees.

Maar als jij je er prettig bij voelt, die extra verzekering gewoon nemen. Persoonlijk vind ik dat niet nodig.

Bij jouw eerste plaatje zitten LDW en LIS erbij (Diefstalbescherming en cascoschade vermindering)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door royke »

Waar zie je die LDW/LIS precies staan? Als ik bijvoorbeeld een Alamo SUV aanklik krijg ik te zien dat de borg $300 is en ' Schade aan andere onderdelen van de auto worden niet gedekt (bijv. ramen, wielen, interieur, of onderstel)'.

Ik wil juist geen overbodige verzekeringen hebben, via andere site's zie je meestal staan geen borg en LDW etc. Daarom vroeg ik mij af hoe het met Rentalcars.com zit, maar anders boek ik gewoon ergens anders :) Zou bijvoorbeeld Autoeurope.be een goede keus zijn? Daar staat in ieder geval wel duidelijk bij hoe het met de verzekeringen zit.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@royke De antwoorden van Coyote en Sanook zijn helder en duidelijk.

Moest wel lachen om een van jouw screen prints; die geeft precies aan waar het in feite om gaat.
Het verdienmodel van de booker;
Verkoop van extra verzekeringsproducten.
En daarover heeft Coyote ook heldere opmerking
Maar als jij je er prettig bij voelt, die extra verzekering gewoon nemen. Persoonlijk vind ik dat niet nodig.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door royke »

bedeve schreef:
26 nov 2019, 11:22
@royke De antwoorden van Coyote en Sanook zijn helder en duidelijk.

Moest wel lachen om een van jouw screen prints; die geeft precies aan waar het in feite om gaat.
Het verdienmodel van de booker;
Verkoop van extra verzekeringsproducten.
En daarover heeft Coyote ook heldere opmerking
Maar als jij je er prettig bij voelt, die extra verzekering gewoon nemen. Persoonlijk vind ik dat niet nodig.
Niet helemaal, dat is wat ik probeer uit te leggen in mijn vorige reply, ik wil al die extra verzekeringen niet alleen wil ik wel dat zaken als ruitschade gedekt worden, en het lijkt erop dat dit via die site er niet standaard bij zit, zie ook mijn quote van de site 'Als ik bijvoorbeeld een Alamo SUV aanklik krijg ik te zien dat de borg $300 is en ' Schade aan andere onderdelen van de auto worden niet gedekt (bijv. ramen, wielen, interieur, of onderstel)'.
'
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@royke

ik wil al die extra verzekeringen niet alleen wil ik wel dat zaken als ruitschade gedekt worden, en het lijkt erop dat dit via die site er niet standaard bij zit,

Daarover heeft @Coyote al eerder een ervaring met je gedeeld.
Je huurt volgens de voorwaarden van een verhuurder.
Jouw verhuurder kent in jouw reservering geen eigen risico
Jouw booker is geen verhuurder ; het is een 3e partij die zijn provisie bij elkaar schraapt.
Over de autohuur, en de over de bijkomende zaken zoals verzekeringen.
Als jij nou maar de indruk hebt dat je in de USA een eigen risico hebt over ruitschade ben je ook bereid je booker extra aan je te laten verdienen door verzekeringen af te nemen .
Verzekeringen die je misschien een goed gevoel geven, die je eigenlijk niet nodig hebt maar die wel bijdragen aan de verdiensten van jouw booker.
Waarvoor hulde !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door moon29 »

theovg schreef:
25 nov 2019, 11:04
Is bij mij ook, dat is wel heel gek. ik zou er een telefoontje aan wagen.
Ik heb ze gebeld. Eerst was de mededeling dat alle auto's al uitverkocht zijn. Toen zei ik 'dat kan niet want als ik Vancouver - Vancouver selecteer dan komen er wel auto's naar voren' .
Nu hebben ze een aanvraag uitgezet en zou ik binnen 3 dagen reactie moeten krijgen.

Klopt zijn verhaal dat je in Canada altijd 500 euro eigen risico hebt bij schade? Is dat bij alle autoverhuurders zo?
Inyaro
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 okt 2008, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: België, provincie Antwerpen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Inyaro »

Bij Expedia is 'cascoverzekering zonder eigen risico' altijd inbegrepen...
behalve dus inderdaad in Canada, dan komt er 'omniumverzekering met eigen risico ter waarde van 2500 cad' (1708 €) te staan.
Dus ik vermoed dat dit niet anders kan/mag.
ARSBEL
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 nov 2019, 22:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door ARSBEL »

Hallo beste forumleden,

Voor een periode van 02/07/20-13/07/2020 auto gereserveerd via broker bij Budget - LAX airport voor 311 euro voor 13 dagen. CDW en SLI inbegrepen (zero excess) plus extra 1 bestuurder . FCAR-groter classe (Ford Fusion or similar).
Is dit een goede prijs? Voldoende aan de verzekeringen?

Bedankt voor uw reacties

grtn
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door royke »

voor onze twee weekse roadtrip met 3 volwassenen hebben we grote koffers en rugtassen. Nu lijkt mij een SUV het beste omdat we toch best veel in de auto zullen zitten dus wat ruimte is wel lekker. Ik weet dat je altijd in bepaalde '' klassen'' een auto boekt, dus niet specifiek een model. Alleen vindt ik het lastig vergelijken zo zie ik bijvoorbeeld bij Thrifty staan ''Buick Encore" maar ik kan ook een "Jeep Patriot" boeken voor iets meer. Is er een manier om makkelijk te zien welke klasse je boekt? Gaat er mij meer om dat ik voor een paar tientjes op een hele reis niet een net te kleine auto boek :)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Bij iedere klasse staat toch vermeld hoeveel personen en hoeveel koffers er in de auto passen ? Niet dat dat 100% klopt maar het geeft je wel een idee van de grootte van de auto. En je kunt natuurlijk ook altijd even googlen op het voorbeeld in de betreffende klasse. Een Buick Encore is in Europa bekend als Opel Mokka, ik denk dat deze in de compact SUV klasse valt.
Hier heb je een overzicht van de diverse klassen: https://www.alamo.com/en_US/car-rental/cars.html. De benamingen van de klassen zijn bij de meeste verhuurders gelijk.
Voor 3 volwassenen met behoorlijk wat bagage zou ik niet voor een compact of midsize SUV gaan maar voor een standard SUV of evt een fullsize SUV.
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door royke »

Duidelijk en nuttig, thanks!!
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 27 nov 2019, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen bovenliggende berichten citeren.
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door theovg »

moon29 schreef:
26 nov 2019, 20:02
Klopt zijn verhaal dat je in Canada altijd 500 euro eigen risico hebt bij schade? Is dat bij alle autoverhuurders zo?
Dat is in Canada altijd zo alleen was het bij mij via Avis 250 canadese dollars.
Als je bij Avis huurt word wel lid van hun programma.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door moon29 »

Bij drive-canada.de betere prijs gezien, maar eigen risico lijkt daar gek genoeg 1500 CAD te zijn. Wat je bij premium pakket volgens mij achteraf wel terug krijgt.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mrvanilla »

Opmerking moderator

We gaan door in deel 10.
Groetjes,
Daniel
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer