Wasmiddel en wasverzachter in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Wasmiddel en wasverzachter in de VS

Bericht door clp90 »

Beste forumleden,

Misschien een beetje een raar topic, maar ik vraag me af welk wasmiddel en welke wasverzachter jullie gebruiken in de VS?

Ik vind het zelf altijd heel belangrijk dat mijn wasgoed lekker ruikt (wie niet), maar ik heb moeite om wasmiddel en wasverzachters te vinden die ik lekker vind ruiken. In Nederland gebruikte ik eigenlijk altijd de oranje robijn als wasmiddel, en als wasverzachter morgenfris, spa sensations, jasmijn & sandelhout en kamperfoelie & sandelhout (allemaal robijn). Hier in de VS heb ik moeite om wasmiddel en wasverzachter te vinden die vergelijkbaar ruikt. Ik heb van alles geprobeerd: tide, gain, downy, maar het is het allemaal net niet. Wat ik nog het lekkerste vind ruiken zijn de clean scentsations in-wash scent boosters van Arm & Hammer, maar dat is op zichzelf geen wasmiddel en/of wasverzachter.

Ik ben erg benieuwd wat jullie gebruiken, tips zijn welkom!
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Wasmiddel en wasverzachter in de VS

Bericht door SpaceAce »

Wij nemen eigenlijk altijd onze eigen pods uit Nederland mee. We wassen meestal een keer of twee, dus veel pods hoeven we niet mee te nemen :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: Wasmiddel en wasverzachter in de VS

Bericht door dutchie_in_boston »

waarom gebruik je dan niet een middel zonder geur samen met de scentsations? Ikzelf vind die combinatie van geuren van wasmiddel, bodylotion, shampoo, enz. te veel en daarom gebruik ik het liefst spullen zonder een geurtje. Alhoewel ik wel lavendel in de droger bij de bedlakens doe. Ik ben niet wasmiddel-loyaal, tide, arm&hammer, all, persil, zolang het free & clear is en in de aanbieding :lol:.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Wasmiddel en wasverzachter in de VS

Bericht door clp90 »

Ik heb wel arm&hammer wasmiddel geprobeerd icm die scentsations en dat komt opzich prima uit de wasmachine, maar zodra je iets in de droger doet ruik je het niet meer en je hebt er geen drogerdoekjes van. Nu ben ik zelf dus ook niet zo’n fan van een combinatie van verschillende geuren, maar die scentsations heb je dan weer niet in wasmiddel/wasverzachter of drogerdoekjes, en wasverzachters die ik lekker vind ruiken (die er vrijwel niet zijn) daar heb je dan ook weer geen drogerdoekjes van zodat je eigenlijk altijd verschillende geuren moet combineren.

Zucht.. wat een first world problem dit ook weer :lol:
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wasmiddel en wasverzachter in de VS

Bericht door stegeman »

Mij kan het op vakantie niet zoveel schelen. Koop gewoon een relatief kleine fles wasmiddel in de supermarkt op goed geluk en zie wel. Als we maar weer schone kleren hebben :D .
Met een zo’n fles kunnen we meerdere wasjes draaien in de vakantie. Voor we naar huis gaan gooien we het restant weg.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wasmiddel en wasverzachter in de VS

Bericht door AnnInBC »

Ik woon wel in Canada, maar denk zeker dat je dezelfde spullen kan vinden in Amerika. Ik gebruik hier de Tide pods als wasmiddel, geen verzachter want daar ben ik wat allergisch aan...maar ik gebruik wel van die in wash boosters die dan bij de was gedaan worden. De Gain Fireworks "Moonlight Breeze" is mijn favoriet...ruikt heerlijk en alles ruikt heerlijk voor enkele weken! De Unstoppables zijn ook goed en dan die met de blauwe kleur (Fresh) of paarse kleur (Lush) ruiken het beste en langste.

Hier is een link op de Walmart website naar die dingetjes: https://www.walmart.com/ip/Gain-Firewor ... /879539078
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Wasmiddel en wasverzachter in de VS

Bericht door Ziva »

Ik switch meestal tussen Tide liquid (wat ik direct op mijn was gooi) en soms Gain (original) pods. Ik vind beide erg lekker ruiken en ze wassen ook schoon.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer