Helikoptervlucht Grand Canyon.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SveaDesiree123
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 apr 2018, 21:43

Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door SveaDesiree123 »

Goedenavond allemaal,

Ik ben al eens eerder actief geweest op het forum maar helaas is onze Amerika rondreis dit jaar niet doorgegaan omdat ik een dag voor we zouden vertrekken in het ziekenhuis lag met nierstenen. :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:

Nu zijn we inmiddels een half jaar verder en heb ik vorige week te horen gekregen dat ik er eindelijk (na meerdere vergruizingen) vanaf ben.

Maar nu een nieuwe poging en dus vertrekken wij in de zomer van 2020 naar West-Amerika.
Deze keer een andere samenstelling, maar ongeveer dezelfde route.

Graag zouden we met onze peuter van dan 2,5 jaar een helikoptervlucht maken over de Grand Canyon.

Iemand advies, en kan dit ook met een peuter?

Groetjes Desiree.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: helikoptervlucht Grand Canyon

Bericht door stegeman »

Heeeel vervelend. Maar het mooie is dat je de reis nu nog tegoed hebt! Anders had je het er op zitten.
Is vast niet iedereen met me eens, maar wat je betaald voor zo’n helicopter..... het zou voor mij geen meerwaarde hebben. Wij zaten in Bright angel Lodge (cabin) en konden overal goed komen. Lopend of met de speciale bus die er gratis reed. Als we weer gaan wordt het voor ons opnieuw geen heli. Maar genoeg anderen die het juist wel super vinden en je vraag zullen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: helikoptervlucht Grand Canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou naar Papillon kunnen kijken. Zo te zien op hun site kunnen kinderen vanaf 2 mee.
Er is al heel veel over helikoptervluchten geschreven, zoek met de zoekfunctie maar eens in het zuidwesten algemeen forum en de zoekterm helikopter.
Ik ben het eens met stegeman dat het wel een hoop geld is, en voor je peuter hoef je het natuurlijk niet te doen terwijl je wel bijna het volle pond betaalt voor een kind.

Marianne
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: helikoptervlucht Grand Canyon

Bericht door sanook »

Je weet pas of het de moeite waard is als je het gedaan hebt denk ik. Een helikopter vlucht op zich is al bijzonder genoeg, zeker als je dat nog niet eerder gedaan hebt. Maar ik denk niet dat een kind van 2 er veel van zal herinneren :D
Op tripadvisor las ik een berichtje van Papillon dat er geen minimum leeftijd is, kinderen onder de 2 zitten dan bij iemand op schoot.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door IngridUSA »

Het is prijzig maar zeer zeker de moeite waard. Ik neem wel aan dat je ergens bij de GC overnacht? Neem in iedere geval de tour vanuit de Papillon vestiging die net onder Tusayan ligt. Of was je misschien van plan om vanuit Las Vegas te vliegen? Dat is heel anders hoor.

Als je rond een uur of 9 ‘s ochtends gaat is het echt ongelofelijk mooi; je vliegt eerst over de bomen en ineens zit je in de prachtige canyon. Je gaat naar de overkant (noord) en daarna met een lusje weer terug. Een heli vliegt wel ‘relaxed’ hoor... doen!! En veel plezier alvast!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door Markstaal »

In een helikopter vliegen is al een ervaring op zich, zelf zijn wij niet over de Grand Canyon gevlogen maar deden dit over Las Vegas. Geboekt bij Maverick, die bieden dit dacht ik ook aan in Tusayan. Goede service en goed bedrijf.
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door Rik- »

Ik heb tweemaal een helikoptervlucht over Grand Canyon gedaan met pappilon.
Ik zou ook adviseren om dit in de ochtend te doen. Vaak zijn de prijzen in de namiddag goedkoper, dat heeft een reden natuurlijk. Het weer kan dan al eens sneller omslaan, en er kan ietsje turbulentie zijn.
Ik vond het zeker de moeite. Tweede keer had niet gehoeven, maar dat liep nu zo... een straf was het ook niet! :D
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
SveaDesiree123
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 apr 2018, 21:43

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door SveaDesiree123 »

Goedenavond,

Bedankt voor jullie reacties!

Wij hebben nog niet eerder gevlogen met een helikopter dus dit gaat voor ons zowieso een nieuwe ervaring zijn.

Ingrid usa...
We gaan je advies opvolgen want dat lijkt ons zeker de beste keuze.
We overnachten in het Best Western Premier Grand Canyon.
Dus dat is denk ik om de hoek.

Ik ga zeker voor de ochtend na al jullie advies.

Nu weer opnieuw aftellen...

We kunnen niet wachten
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door IngridZw »

Ook wij hebben de helikoptervlucht geboekt bij Papillon in Tusayan. Fantastische ervaring. En ondanks dat we 's middags vlogen was het hele rustige vlucht. Heel bijzonder is inderdaad het moment waarop je bijna bij de rim bent. Er klinkt dan een aanzwellend muziekje op de koptelefoon en ineens vlieg je in de canyon. Het is prijzig maar het geld zijn we allang vergeten. We genieten nog steeds na van de filmpjes die we toen gemaakt hebben.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door PSVwally »

En mocht je het erg prijzig vinden dan kan je ook de vliegtuigtour doen. Kost een pak minder en duurt een stuk langer. Nadeel is dat je iets hoger vliegt en niet 'net boven of net in' de canyon. Maar ook dit is een geweldige ervaring.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is inderdaad een stuk goedkoper. Ik had helikoptervluchten gezien voor 299 dollar pp. Dus bijna 900 dollar voor 3 personen. Dat is toch wel erg veel. Het kan ook goedkoper zie ik nu, maar vliegen is nog goedkoper.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door Almere vak V »

Het ligt er aan vanaf waar je de vlucht wilt doen.

Als je het via de West Rim doet heb je een vlucht voor $175. Vlieg je vanaf de Rim de de Canyon in. Je landt ook daadwerkelijk in de Canyon. En van daaruit weer omhoog. Alles bij elkaar ben je 3 kwartier tot een uur onderweg. Hou er rekening mee dat dit Indiaans grondgebied is.

Je betaald ook $44 pp om in het park te komen. Daarvoor mag je dan wel weer langs 3 locaties. Twee zijn geweldig. Eagle en Guano Point. Bij die eerste heb je ook de Skywalk. Maar die zou ik aan me voorbij laten gaan. De derde is een soort van commercieel dorpje. Kan je best zonder...
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door Wadu »

Afgelopen zomer hebben wij ook een helikoptervlucht over de GC gedaan met Maverick.

Een prachtige en emotionele (wanneer je van boven de bossen plotseling de GC onder je ziet) ervaring.

Een prijzige ervaring maar voor mij elke dollar waard.
Ik heb nog geen negatieve ervaring gelezen van mensen die het wel gedaan hebben.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door Allard »

Almere vak V schreef:
29 nov 2019, 11:06
Je betaald ook $44 pp om in het park te komen. Daarvoor mag je dan wel weer langs 3 locaties. Twee zijn geweldig. Eagle en Guano Point. Bij die eerste heb je ook de Skywalk. Maar die zou ik aan me voorbij laten gaan. De derde is een soort van commercieel dorpje. Kan je best zonder...
Er is over GC west al zoveel geschreven dat ik beter maar geen nieuw topic kan openen. Inmiddels is de entree al $55 pp. Ik gun het die Hualapai overigens best wel. Na alles wat de Native American al is afgepakt.....

Wij komen daar in de buurt. Logeren in Meadview. De Grand Canyon West heeft voor ons een bepaalde magie. Meer nog dan de Grand Canyon East. Derhalve zouden wij de genoemde uitzichtpunten nog wel eens willen bezoeken. Een vraag: Is het daar echt zo een permanent geknetter van Helicopters? Zo ja, dan laten we de dit deel van de GC liever aan ons voorbijgaan.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door Almere vak V »

Allard schreef:
13 jan 2020, 14:00
Inmiddels is de entree al $55 pp.
Volgens mij is het al $56 geworden...

Op de 93, zit vlak voor je Pierce Ferry op rijdt, een groot tankstation. Daar hebben de Hualapai een kantoortje zitten waar je al tickets kunt kopen. Als je daar al je kaartjes koopt krijg je korting. Wij betaalden in mei $44,- pp.
Allard schreef:
13 jan 2020, 14:00
Een vraag: Is het daar echt zo een permanent geknetter van Helicopters?
Ik moet heel eerlijk zeggen toen wij de eerste keer de auto parkeerde naast het helikoptervertrekpunt dat ik zoiets had van what the f... is hier aan de hand. De ene na de andere helikopter uit de lucht, in de lucht. Alleen stap je dan bij het bezoekerscentrum in de bus. En dan is het best nog een stukkie rijden naar Eagle Point of Guano Point. Eenmaal daar aangekomen heb ik amper een helikopter gehoord of gezien.

Toen wij de helikopter genomen hebben had ik ook het idee dat je op een totaal andere plek de canyon ingaat. Wat mij betreft nog steeds 1 van de meest fantastisch ervaringen. Hup, de rand over en naar beneden. Je bent dan hooguit 20 minuten op de grond in de canyon. Je komt dan echt aanvliegen en dan vertrekt degene voor je. En als je vertrekt is het precies andersom. Dan komt de volgende al weer aanvliegen en vertrek jij weer. In mei was dit nog $175. Ik weet niet hoeveel dat nu mag kosten. Maar het was me elk dubbeltje waard. De volgende keer kan ik je nu al vertellen dat we het weer gaan doen.

Op die $175 komt overigens nog de toegang tot het park. Dus zodra je uit de helikopter bent, of daarvoor, kan je ook nog langs de genoemde punten.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door Tinus1955 »

Allard schreef:
13 jan 2020, 14:00
Wij komen daar in de buurt. Logeren in Meadview. De Grand Canyon West heeft voor ons een bepaalde magie. Meer nog dan de Grand Canyon East. Derhalve zouden wij de genoemde uitzichtpunten nog wel eens willen bezoeken. Een vraag: Is het daar echt zo een permanent geknetter van Helicopters? Zo ja, dan laten we de dit deel van de GC liever aan ons voorbijgaan.
Grand Cayon South Rim (i.p.v. East) is de officiële Grand Canyon NP. Hier komen de meeste toeristen omdat de Grand Canyon hier ook op z'n mooist is, lees: het breedst en het diepst.
De helikopters vliegen vanaf Tusayan naar de westzijde van Grand Canyon Village, over The Abbys (map) naar de overkant bij Dragon Head. Bij de bekende viewpoints heb je dus totaal geen last van helikopter geluiden. Een helipokervlucht is iig zeker aan te raden!
lindat
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 sep 2019, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door lindat »

Hoi,

Wij hebben zojuist een helicoptervlucht geboekt met Papillon, vertrek vanuit South Rim, Imperial Ecostar. Ontzettend veel zin in en lijkt me een geweldige belevenis. Ja, het is heel veel geld, maar het is een 'once-in-a-lifetime' experience die we gelukkig kunnen meemaken.

We hebben eenmaal eerder in Australië een helicoptervlucht gedaan boven Bungle Bungle en ook dat was een geweldige ervaring die niet te vergelijken is (vinden wij althans) met uitkijkpunten en wandelingen. Het is een heel andere ervaring en ook de kids kijken er enorm naar uit.

Groeten Linda
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon.

Bericht door Allard »

@lindat Een prachtig vooruitzicht! Verder moest ik het even opzoeken maar nu weet ik ook wat bungle bungle is :)

@Tinus1955 Omtrent die helicoptervluchten over de Grand Canyon is het hier op het forum een niet aflatende verwarring waar nu de "echte" zou(den) zijn. Wat nu de meest waardevolle zijn, daar laat ik me niet over uit. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik bedoelde echter expliciet GC West. Of je het nu leuk vindt of niet, GC West behoort net zo officieel tot het officiële Grand Canyon NP als de door jou genoemde Grand Canyon South Rim. Althans het noordelijke deel van GC West. Het zuidelijke deel (van west dus) behoort tot de Hualapai Tribe:

Afbeelding

Op zich vind ik mijn onderscheid tussen "East" en "West" zo gek nog niet. In het tegengaan van allerlei (begrijpelijke) verwarring.

@Almere vak V Bedankt voor de info. Dat was wat ik zocht. Op zich hebben wij geen behoefte om daar per helikopter naar de bodem af te dalen. Niet vanwege de kosten of zo maar meer vanwege het gevoel. Wel hebben we het voornemen de bodem van de GC te bezoeken bij Diamond Creek. Daar is de bodem van de canyon nog redelijk in originele staat. In GC West landt je feitelijk op de oevers van Lake Mead:

Afbeelding

De foto is van 1992! Door de permanente laag waterstand van Lake Mead heeft de Colorado zich inmiddels zo'n tien tot twintig meter dieper ingevreten in het sediment dat zich daar in de begin tijd van Lake Mead heeft afgezet. Ter oriëntatie: Ons vliegtuigje bevindt zich boven de noordelijke rim tegenover Quartermaster Canyon. We kijken in west-noordwestelijke richting. De centrale bergrug aan de horizon behoort tot de Virgin Mountains, zuidelijk van Mesquite. De gebruikelijke helikopter landingsplaatsen vallen linksonder net buiten beeld. De huidige Skywalk bevindt zich aan de rand van het linker plateau , net voor de knik naar links.

Tegenwoordig kom je niet oostelijker dan het genoemde Quartermaster Canyon. Dat is jammer, want hoe oostelijker je komt, hoe ongerepter de canyon wordt:

Afbeelding

We vliegen hier boven spencer canyon in het Hualapai deel. Rechts onder zie je een deel van de lower granite gorge. Ook hier zal nog zo'n twintig meter sediment moeten verdwijnen voordat de oorspronkelijke rapids weer in ere hersteld worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer