Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door EstherJ »

Hoi Forumleden,

In september 2020 gaan mijn partner en ik voor het eerst naar Amerika. Dit willen we meteen goed doen door ongeveer 5 weken weg te gaan. We willen graag een redelijk rustig reistempo aanhouden en willen niet iedere dag op de weg zitten.

We willen graag de bekende nationale parken zien, Yosemite, Bryce, Zion, Grand Canyon en Yellowstone en daarnaast een stukje van de Highway 1.
Ik heb zitten twijfelen tussen een rondje vanaf San Francisco of een enkele route vanaf Salt Lake City tot San Francisco. Vanwege de one-way kosten van de camper en de vliegtickets die vaak duurder zijn, wordt de keuze hoogst waarschijnlijk toch het rondje.

Ik heb de route uitgestippeld en hoor graag wat jullie hiervan vinden:

1. Nederland - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco - Yosemite NP
5. Yosemite NP
6. Yosemite NP
7. Yosemite NP - Austin (regio)
8. (regio) Austin - Twin Falls
9. Twin Falls - Yellowstone
10. Yellowstone
11. Yellowstone
12. Yellowstone - Grand teton
13. Grand teton
14. Grand teton - Salt lake city
15. Salt Lake city
16. Salt lake City - Bryce
17. Bryce
18. Bryce
19. Bryce - Zion
20. Zion
21. Zion
22. Zion - Page
23. Page
24. Page
25. Page - grand canyon
26. Grand canyon
27. Grand canyon
28. Grand canyon - Las Vegas
29. Las Vegas
30. Las Vegas – Lake Isabelle
31. Lake Isabelle - Morro Bay
32. Morro bay - Monterey
33. Monterey
34. Monterey - San Francisco
35. San Francisco - Nederland

- Wat zouden jullie aanraden, het rondje zoals hierboven of one-way vanaf Salt Lake City naar San Francisco inclusief Yellowstone?
- Is de route logisch, qua stop plaatsen en voldoende tijd in de parken?
- Het stukje Highway 1: wat zijn leuke plaatsen om te stoppen? Nu heb ik puur naar afstand gekeken.
- Heeft iemand ervaring met Havusa Falls? de plaatjes zien er ontzettend gaaf uit, maar ik vind de kosten behoorlijk hoog.
- Wat is de gemiddelde temperatuur in de periode september / begin oktober?

We willen deze route waarschijnlijk gaan maken met een buscamper van Apollo of Best Time RV. De reden is dat deze volgens de gegevens minder brandstof verbruiken en we sowieso maar met zijn 2e zijn. Zijn er mensen die ervaring hebben met een buscamper. Zo ja, wat vond je hiervan?

Alvast dankjewel voor de reacties.
Groet, Esther.
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door Wadu »

lekker veel tijd.

Ik verwacht dat de ervaringsdeskundigen het volgende gaan zeggen:

* 2 volle dagen bryce is teveel
* 2 volle dagen Page lijkt mij ook te veel
* 2 volle dagen Grand Canyon is teveel.

De dagen die je eventueel vrijmaakt zou je kunnen besteden aan bijvoorbeeld Moab, Monument Valley of een extra dag Las Vegas.
Marvin
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 okt 2019, 12:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door Marvin »

Ben absoluut geen ervaringsdeskundige, Maar zou vanaf Salt lake de volgende route doen. Okey het is wat drukker, maar je ziet hierdoor wel veel meer natuurlijk schoon.

Wat zijn zelf je wensen? Wil je lange wandelingen maken.

16. Salt lake city - Moab
17. Moab
18. Moab
19. Moab - Capitol reef( goblin valley en little wild horse canyon
20. Capitol reef
21. Capitol reef - Bryce
22. Bryce - Zion
23. Zion
24. Zion - page
25. Page
26. Page - grand canyon
27. Grand canyon - las Vegas
28. Las Vegas
29 Las vegas

Gr,

Marvin
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Vijf weken lijkt veel maar met Yellowstone erbij wordt het toch lastig om er een rustig rondje van te maken.
Zoals wadu al schrijft heb je voor een aantal parken nu wel veel tijd uitgetrokken maar voor bijvoorbeeld Yellowstone is de tijd nu heel erg kort. Zeker als je aangeeft dat je een rustig tempo aan wilt houden. Voor dit park zou ik toch wel minimaal 4 dagen dus 5 nachten aanhouden.
Ook de tijd voor Yosemite is niet ruim. Vooral voor het deel langs de Tioga Road heb je nu nauwelijks tijd.
Het zou mooi zijn om Moab en Capitol Reef toe te voegen maar dan wordt het wel een stuk gehaaster. Een one way lijkt dan wel zo aantrekkelijk. Ik zou sowieso kijken of je niet de lange en niet zo interessante rit tussen Yosemite en Yellowstone kunt vermijden en in plaats daarvan de route via de 395 en Death Valley mee te nemen.

Kijk eens naar onze route in 2008 en onze andere routes met Yellowstone. Misschien heb je daar iets aan.

Verder is het goed om je te realiseren dat september al laat is voor Yellowstone. Je kunt al sneeuw hebben dan. En de dagen zijn kort.
Wat betreft de temperatuur: het is niet zinnig om over een gemiddelde temperatuur te spreken. De verschillen tussen de verschillende parken en staten maar ook binnen een staat kunnen heel groot zijn.

Ik weet niet wat een buscamper is. Heb je een link voor een voorbeeld? Is het iets anders dan een camper van?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 16 nov 2019, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door PSVwally »

Wat is de gemiddelde temperatuur in de periode september / begin oktober?
Daar valt niets van te zeggen, maar ik had in 2016 nachtvorst in Sequoia, overdag 20 graden. En het was 40+ graden in de omgeving van Palm Springs, Death Valley en de mohave desert.
Dit jaar (oktober), nachtvorst bij de Grand Canyon, overdag overal 20+ graden.
Zoals Marianne al aangaf heb je op sommige plekker waaronder zeker de Yellowstone/Grand teton regio al kans op winterse buien. Ook zijn vanaf midden September daar al diverse accommodaties en campgrounds gesloten.

Heb je overigens ook al eens gekeken naar een rondje vanuit Las Vegas of een one way vanuit Vegas of Denver en eindigen in San Francisco of andersom? Gewoon alle opties controleren tot je een prijs vind die je bevalt (en dan ook niet meer er naar kijken).

Ik zou zeker proberen om een aantal dagen Moab mee te pakken en daar een dag Bryce, Page, Grand Canyon en Salt Lake City voor op te offeren.

De grand Canyon is qua park niet supergroot. Wil je echt van rim naar beneden en terug wandelen, wat niet zomaar aan te raden is, dan zou ik er nog een dag vanaf halen.

Je weet dat je voor De Havasu Falls een permit moet hebben? Als je die bemachtigd moet je tussen de GC en Las Vegas daar minimaal 1 of 2 nachten voor uittrekken afhankelijk tot waar je heen gaat en of je de heli gebruikt. Maar dan moet je er rekening mee houden in je planning. Dit kan niet op de bonnefooi.

Highway1 vanuit morro bay zou ik zeggen:
-San simeon - hearst castle (duur en kost best wat tijd als je dit bezoekt, wel heel apart) en het strand met de zeeolifanten (zeker een stop maken)
-Julia Pfeiffer - Big Sur, zeker stoppen bij de McWay falls en de bixby bridge
-Point Lobos State NR vind ik ook zeker een plek om wat te wandelen.
Verder onderweg kijken waar je zelf een mooi uitzicht ziet om even de auto aan de kant te zetten, bijvoorbeeld bij Nepenthe
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door Trails »

EstherJ schreef:
15 nov 2019, 21:21
Wat is de gemiddelde temperatuur in de periode september / begin oktober?
Wij zijn in 2017 (7 weken) en dit jaar (5 weken) met een camper geweest.
De dagen zijn over het algemeen lekker genoeg om in korte broek en topje te lopen maar het wordt vroeg donker en koud.
Vorige maand zelfs extreem koud met nachten van -14 graden.
Je zit hoog en dan is het sowieso al kouder.

Ik zou daar rekening mee houden met de keuze van camper of van. Dat je in ieder geval ook comfortabel binnen kunt zitten want lekker de avonden buiten zitten is er niet bij.
Laatst gewijzigd door Trails op 17 nov 2019, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door Marcopstal »

September is een zeer vaag gegeven. Vertrek je bvb op 1 of op 15 september dan is dat al een groot verschil. Zoals men al aangaf start eind september op sommige plaatsen (zoals Yellowstone) eigenlijk al het winterseizoen en daar houd je in de planning dus best rekening mee. Hoe noordelijker je wil gaan hoe sneller je dat dient te doen (vooraan de reis dus), maar vergis je niet, zelfs zuidelijk kan het al behoorlijk fris worden door de hoogte waarop je zit.

Als je een rondje doet dan zou ik de volle dagen op de locatie niet allemaal vooraan zetten.

Verder moet je goed bekijken wat je overal wil doen. Het idee om meerdere dagen Bryce en Grand Canyon bvb te plannen kan nuttig zijn, maar afhankelijk van de plannen dus.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door stegeman »

Bryce, Page en GC kan zowiezo wel 1 af. Maar zeker in Page en GC is 2 nachten wel fijn hoor. Ikzelf zou 1 te gehaast vinden...
Moab toevoegen deden wij zelf niet omdat we voor een rustiger tempo gingen. Heerlijk. Maar met de tijd die jij hebt zou het wel kunnen dan evt. 1 nacht Bryce minder en bij Las Vegas plaatsen zou ik zeker doen. Wij dachten zelf LV niks te vinden, maar was een van onze hoogtepunten van de reis. Wat leuk! En 2 nacht GC minder zou ik bij Yellowstone toevoegen. Zo rustig houden zou mijn voorkeur hebben boven dingen toevoegen..... best jaloers op de tijd die je hebt. Dat is heerlijk! Monterey 2 nachten. Wij hadden 1 en baalden als een stekker.
Laatst gewijzigd door stegeman op 16 nov 2019, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door EstherJ »

Hoi Allemaal,

Super bedankt voor jullie snelle reacties! :thumbup:

Ik ga zeker kijken of ik wat kan schuiven met de dagen. Minder bij Bryce, GC, en eventueel Zion om deze bij Yosemite en Yellowstone te plaatsen.
Ik hoor meerdere mensen aangeven dat Moab een goede optie is om toe te voegen. Hebben jullie het dan over Arches en Canyonlands NP?


@Martin & Marianne Ik heb net even gekeken of ik de route tussen Yosemite en Yellowstone via de 395 kan laten lopen met een start in Salt Lake City. Tijdens deze route neem ik Las Vegas, Zion en Bryce mee de terugweg verloopt dan vanuit Highway 1 naar GC via moab terug naar Salt Lake City. Op deze manier maak ik 1000 km extra. Lijkt me best pittig.

Wat ik bedoel met een buscamper is dit: https://camper.nl/brochures/motorhome/2 ... ypes/B-21/

Marianne ik heb even op je site met reisverslagen gekeken, maar ik zie geen route in 2018 staan? Of kijk ik verkeerd?

@PSVwally Ik heb inderdaad al meerder route opties overwogen. One way vanaf Denver - San Francisco heb ik ook al bekeken. Omdat de kosten van vliegtickets en de one way kosten van de camper hoger zijn, zit ik meer aan een rondje te denken.

Over de Havusa Falls heb ik al veel gelezen en weet ik inderdaad dat je een permit nodig hebt. Deze krijg je automatisch als je de accommodatie boekt. Wil je hem wandelen dan heb je zeker 3 dagen nodig, lees ik in andere artikelen.

@Trails Dankjewel voor de tip om een camper te kiezen die geschikt is voor het koudere weer. Goed om te weten dat het in de nachten flink af koelt. Hoe vroeg begint het donker te worden?

Wellicht moet ik toch serieus gaan kijken naar een One-way variant.

Groet, Esther
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door Martin & Marianne »

EstherJ schreef:
16 nov 2019, 10:07
Marianne ik heb even op je site met reisverslagen gekeken, maar ik zie geen route in 2018 staan? Of kijk ik verkeerd?
Ik bedoelde 2008. :oops: Heb het aangepast.

Leuke camper lijkt me!
EstherJ schreef:
16 nov 2019, 10:07
Ik heb net even gekeken of ik de route tussen Yosemite en Yellowstone via de 395 kan laten lopen met een start in Salt Lake City. Tijdens deze route neem ik Las Vegas, Zion en Bryce mee de terugweg verloopt dan vanuit Highway 1 naar GC via moab terug naar Salt Lake City. Op deze manier maak ik 1000 km extra. Lijkt me best pittig.
Dat klinkt wel veel, maar je krijgt er natuurlijk heel veel voor terug. Een veel mooiere route en ook nog de parken bij Moab (Arches, Canyonlands, Dead horse Point SP) en Capitol Reef zou je dan ook mee kunnen nemen (net als de UT12).

Ik weet niet wat de one way kosten voor een camper zijn maar voor vliegtickets, zeker als je van Denver naar sf gaat, zal het niets of niet veel uitmaken. Wij hadden dit jaar een route van SF naar Denver (ook in september) en de ticets waren net zo duur als een retour SF.
Je kunt ook het laatste stuk laten vallen en eindigen in Las Vegas. Dat is wellicht qua drop off kosten wel te overzien.
EstherJ schreef:
16 nov 2019, 10:07
Hoe vroeg begint het donker te worden?
Dat hangt er van af waar je bent (welke tijdzone) en wanneer. Er zijn diverse sites waar je het per park of plaats op kunt zoeken. Ik gebruik vaak https://www.sunrisesunset.com.
Het zal tegen 7 uur al donker worden in Californië, in de overige staten een uur later.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door Trails »

Wij waren dit jaar van 12 september tot 19 oktober in Colorado en Utah en het wordt tussen 18:00-19:00 donker.
Zit je tussen de bergen dan is de zon sneller achter de berg verdwenen en zodra die weg is, dan wordt het koud.
Wij hebben maar 1 keer buiten kunnen ontbijten en, gelukkig, iets vaker 's avonds...
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door Kath90 »

Hi Esther,

Zoals hierboven al gezegd zou ik waarschijnlijk wat tijd bij Brycebl en de Grand Canyon er af halen. 1-2 nachten is bij beide parken ruim voldoende.
Ik zou de extra nacht van Bryce dan bij Yellowstone voegen, en de extra nacht van de GC bij Las Vegas voor twee rustige zwembad en relax dagjes.

Zelf vond ik in ieder geval Arches bij Moab echt een hoogtepunt op mn vorige vakanties en ik zou daar graag een nacht Page en Bryce/GC voor opgeven om dit in te passen. (eindscore 1 - nachten Bryce, 2 nachten Page, 1-2 nachten GC) ik zou kijken wat je in Bryce en de GC precies wilt doen om beter te begrijpen hoeveel tijd je er nodig hebt.

Als laatste tip zou ik aanraden om je dagen San Francisco aan het einde in te passen en de eerste volle dag direct naar Yosemite te gaan. Door de Jetlag ben je waarschijnlijk erg vroeg wakker de eerste paar dagen en zo kan je het meeste tijd halen uit je paar nachtjes in Yosemite en zal je smorgens de drukte nog wat voor kunnen zijn. Daarbuiten is het prettig om je vakantie wat rustiger af te sluiten door de laatste dagen op dezelfde plek te zitten.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door EstherJ »

Hallo,

Pff, ik dacht: even een Amerika route maken, maar dat valt toch vies tegen. :lol:

@Martin &amp; Marianne De optie om de route vanaf Salt Lake City te beginnen en eindigen in Las Vegas is inderdaad ook nog een optie. Dan zit ik op zo'n 4750 km.

De one-way kosten die ik gezien heb zijn zo'n 450 dollar. Opzich dan ook weer niet zo'n heel hoog bedrag als je het af zet tegen de totale reis kosten, maar wil de kosten wel een beetje in de gaten houden.
Voor deze route heb ik even vlug op Skyscanner gecheckt met een multi city ticket betaal ik 772 euro voor 1 persoon. Voor SF zag ik retour tickets voor zo'n 500 euro.

Mag ik vragen wat jullie vorig jaar voor de tickets SF en Denver hebt betaald? Dan heb ik enig vergelijkingsmateriaal. Trouwens jullie 2019 route ziet er ook heel leuk uit.

@Kath90 Super goede tip van de Jetleg! :!: :D

Wat is jullie ervaring wat betreft het boeken van vliegtickets? Zo vroeg mogelijk, of even wachten op de KLM werelddeal weken? Volgensmij zijn deze ook weer in januari?

Groet, Esther
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door mtl »

Voor vliegtickets nu al gaan zoeken. En toeslaan als je een prima prijs ziet. Werelddeal-weken leveren niet altijd iets op.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door jojostravelusa »

EstherJ schreef:
15 nov 2019, 21:21
Het stukje Highway 1: wat zijn leuke plaatsen om te stoppen?
Vergeet geen whale watch excursie in te plannen. Wij zijn erg enthousiast over Sanctuary Cruises in Moss Landing https://www.sanctuarycruises.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door Martin & Marianne »

EstherJ schreef:
16 nov 2019, 11:47
@Martin &amp; Marianne De optie om de route vanaf Salt Lake City te beginnen en eindigen in Las Vegas is inderdaad ook nog een optie. Dan zit ik op zo'n 4750 km.
Ik bedoelde eigenlijk starten in SF en eindigen in Las Vegas. Starten in SLC en eindigen in LV heeft niet zoveel zin, dan kun je beter een rondje Las Vegas doen.

Wij waren 533 euro pp kwijt, incl bagage. Dat was met United. Ik zie dat wij nog geen kostenoverzicht in ons verslag hebben vermeld, zal ik nog even toevoegen.

Marianne
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Tips Amerika reis september 2020

Bericht door EstherJ »

Martin & Marianne schreef:
16 nov 2019, 12:49
Ik bedoelde eigenlijk starten in SF en eindigen in Las Vegas. Starten in SLC en eindigen in LV heeft niet zoveel zin, dan kun je beter een rondje Las Vegas doen.
Hoe bedoel je de route dan?

Groet, Esther
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis EstherJ: tips Amerika reis september 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Ik bedoelde jouw route, en dan het laatste stuk (kust en SF) laten vallen. Dat geeft je tijd om ook Moab mee te nemen.

Dus zoiets:
1 Nederland - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Lee Vining
8 Lee Vining - Death Valley
9 Death Valley - Valley of Fire
10 Valley of Fire - Zion
11 Zion
12 Zion
13 Zion - Bryce
14 Bryce - Capitol reef
15 Capitol reef
16 Capitol reef - SLC
17 SLC
18 SLC - Yellowstone
19 Yellowstone
20 Yellowstone
21 Yellowstone
22 Yellowstone - Grand Teton
23 Grand Teton
24 Grand Teton - Vernal
25 Vernal - Moab
26 Moab
27 Moab
28 Moab - Monument Valley
29 Monument Valley - Page
30 Page
31 Page - Grand Canyon
32 Grand Canyon
33 Grand Canyon - Las Vegas
34 Las Vegas
35 Las Vegas

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door Old Faithful »

Mag ik vragen waarom jullie kiezen voor een (bus)camper en staat die keuze al vast? Ik had n.l. dezelfde gedachte als Trails (die heel veel ervaring met een camper heeft, ik alleen 40 jaar oude ervaring met tent kamperen). Ik zou niet te veel rekenen op buitenleven 's avonds, daarvoor is het te vroeg donker en vaak te koud. Dat hoeft niet per se een bezwaar te zijn, als je er van te voren maar rekening mee houdt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door PSVwally »

Ik vond het echt fris bij de GC begin oktober. Dikke trui aan.

Hou ook rekening ermee dat er grote delen van Utah hoog liggen. Utah is de 3e hoogstgelegen staat van de USA, een groot deel ligt boven de 1900m, dat is zeg maar de hoogte van alpe d’huez.

Over havasupai falls, hou er wel rekening mee dat de campground permits waar we/je het hierboven over hadden binnen luttele minuten uitgegeven zijn. Net als bij Yosemite moet je daar echt klaar voor zitten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer