Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door Rik- »

In juli-augustus willen we dit jaar naar Canada.
Er ligt nog niets vast. We hebben ongeveer 17 dagen tijd zonder vlucht. (Dagje meer/minder kan.)
Wel willen we dit jaar graag een iets rustiger reistempo.
We willen zeker enkele dagen Vancouver doen. Hier starten of eindigen.
Het mag een rondje zijn, of one way, bijvoorbeeld stoppen in Calgary.
Om overal voldoende tijd te nemen dachten we Vancouver island over te slaan.
Hebben jullie een leuk voorstel voor een reisroute/indeling?
Het zal met hotels worden. We zijn niet zo voor de camper. :wink:
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door markro »

Je kan eens beginnen met de routebeschrijving van forumlid Ann: http://anninbc.blogspot.com/p/reis-rout ... anada.html.
Met vanaf haar website: "Lees dit eerst": http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... eerst.html
Haar route betreft het zuidwesten van Canada, dan heb je al vast een idee wat daar zoal te zien is en kan je kijken waar jullie voorkeur naar uitgaat.

Verder kan je om ideeën op te doen reisverslagen lezen. In het AllesAmerika-topic Roadbooks en reisverslagen - Andere regio's/interreg./Canada kan je daarvoor kijken.

Mocht je besluiten om een one-way te doen, kijk dan hoe het zit met de drop-off-kosten van de huurauto. Destijds was er een verschil in kosten tussen Vancouver-Calgary en andersom. De ene kant op kostte meer, dan de andere kant op.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door Rik- »

Super!!
Deze site heb ik in het verleden wel eens doorgenomen. Maar kon hem niet meer vinden!
Bedankt, dit maakt het makkelijker :thumbup:
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door stegeman »

Je kunt bijv: (of andersom)
AM-VC
VC
VC
VC-Whitler
Whistler
Whistler-.....
.....Clearwater
Clearwater-Jasper
Jasper
Jasper
Jasper
Jasper-Banff
Banff
Banff
Banff
Banff-Calgary
Calgary
Calgary-Adam

Of: (andersom kan ook)
AM-VC
VC
VC
VC-Whistler
Whistler
Whistler-....
....- Revelstoke
Revelstoke-Banff
Banff
Banff
Banff
Banff-Jasper
Jasper
Jasper
Jasper
Jasper-Edmonton
Edmonton
Edmonton-Adam

Mijn voorkeur zou Edmonton zijn. We vonden de Edmonton Mall geweldig om mee te eindigden. Calgary is niet zoveel aan. Maar misschien denkt een ander hier anders over.
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door Rik- »

Ok, ik heb voorlopig het volgende:

Dag1:Ams-Vancouver
Dag2:Vancouver
Dag3:Vancouver
Dag4:Whistler
Dag5:Whistler
Dag6:Clearwater
Dag7:Clearwater
Dag8:Jasper
Dag9:Jasper
Dag10:Jasper
Dag11:Field
Dag12:Field
Dag13:Banff
Dag14:Banff
Dag15:Revelstoke
Dag16:Revelstoke
Dag17:Kelowna
Dag18:Vancouver
Dag19:Vlucht
Dag20:Aankomst

Mijn vraag hierbij: Waar kan ik nog 1 extra nacht gebruiken? Dit zou nogal voordeliger zijn in vluchtprijs.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door stegeman »

Je had het over rustiger reistempo.... vandaar dat ik zoiets heb van retour VC niet zo aantrekkelijk. Schrijf je schema maar eens in een schema zoals ik hiervoor deed. Het is mij zo elk geval niet zo duidelijk wat je rijdagen zijn. Zo lijkt het of je overal lang genoeg bent maar doordat je ook van a naar b moet rijden is dat niet zo. Als je dit wel aanhoudt de extra nacht bij Jasper of Banff denk ik. Een one way hoeft niet duurder te zijn.
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door Rik- »

Bedankt voor het meedenken!

Dag1:Ams-Vancouver
Dag2:Vancouver
Dag3:Vancouver
Dag4:Vancouver -Whistler
Dag5:Whistler
Dag6:Whistler - Clearwater
Dag7:Clearwater
Dag8:Clearwater - Jasper
Dag9:Jasper
Dag10:Jasper
Dag11:Jasper - Field
Dag12:Field
Dag13:Field - Banff
Dag14:Banff
Dag15:Banf - Revelstoke
Dag16:Revelstoke
Dag17:Revelstoke - Kelowna
Dag18:Kelowna - Vancouver
Dag19:Vlucht
Dag20:Aankomst

totaal een 1900km. Dat is voor ons doen behoorlijk rustig :D
Vorig jaar 4200km op 17 dagen...
- In eerste instantie was het de bedoeling one way te gaan. Maar we hebben zo een leuke aanbieding indien we terug naar Vancouver zouden reizen, tja, een paar dagen extra is dan niet zo erg, toch?
Maar er is dus nog 1 dag die we ergens bij moeten plaatsen.
Een andere optie is om bij aankomst rechtstreeks door te rijden naar Whistler, en Vancouver op het einde van de reis te plaatsen.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door stegeman »

Als de aanbieding zo aantrekkelijk is dan wist ik het ook wel idd. Maar dat stond er niet bij, haha. Dan lijkt de reis me zo prima. Wellicht zou ik zelf kiezen voor extra nacht Banff ook en dan Revelstoke 1 nacht.... maar dat komt omdat ik omgeving Banff echt fantastisch vond. Wisten van gekkigheid niet wat we moesten kiezen tussen alles wat we konden doen in die omgeving.
Field heb ik zelf geen ervaring mee. Weet alleen dat m’n zwager zoiets had van had liever alleen in Banff geweest en vanuit daar de dingen ondernomen. Zij vonden Field niet zoveel aan. Maar goed. Zelf geen ervaring dus hiermee. We verbleven Jasper en Banff alleen. Vanuit Banff deden we Lake Louise etc ook. En tussen Revelstoke en Banff pakten we op route yoho np.
Stad begin of eind. Mijn voorkeur is aan het begin. Maar ik weet dat de meesten op het forum dit niet met me eens zijn. Doe gewoon wat beste bij je past en misschien mooier uitkomt met dagen waar te zijn of prijzen.
Wordt vast heel mooi!
Gr. Alice.

Ps. Nu ik dit allemaal weer zie.... we sparen knetterhard om tzt naar VC Island te kunnen. Maar nu denk ik nog maar wat harder sparen en dit ook meenemen...
Laatst gewijzigd door stegeman op 13 nov 2019, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door AnnInBC »

Je kan nog een dagje bij Vancouver doen op het einde of misschien nog een dagje Japser of Banff, daar ga je altijd wel wat vinden om te doen. Field op zich is zelf maar een klein dorpje en niet veel te doen, maar een heel goede uitvalsbasis voor Yoho NP en Banff. Je bent op 15 minuten bij Emerald Lake (mijn favoriete meer op deze aardbol) en je bent op een half uurtje bij Lake Louise en Moraine Lake. In Yoho National Park (bij Field) heb je ook nog de Natural Bridge, Wapta Falls, Takakkaw Falls en als je geinteresseerd bent ook nog Lake O'Hara en omgeving.

Voor het gebied van Lake O'Hara moet je een een bus ticket zien vast te krijgen en dat doe je ergens in april. Het is zo een bekende plek dat de bus tickets voor de hele zomer in 5 minuten zijn uitverkocht. Ze laten hier ook maar een bepaald aantal bezoekers toe per dag, vandaar dat je een ticket in het bezit moet hebben voor de bus. Je kan er te voet naar toe, maar dat is een 11km lange wandeling.

Wij verbleven in Field vorig jaar bij de Truffle Pigs Lodge, prima lodge en nog degelijke prijzen vergeleken met Lake Louise/Banff en Canmore. Dit is hun website: https://www.trufflepigs.com/lodge

Verder denk ik dat het prima route is en je zal zelf moeten kiezen of je de stad in het begin van je reis wil doen of op het einde. Vergeet ook niet dat Vancouver niet alleen stad is, maar ook heel veel leuke natuur plekjes te bieden heeft binnen een half uur van de stad. Je zou je 17 dagen gerust in Vancouver kunnen doorbrengen zonder je te vervelen! :mrgreen: :wink: Dus genoeg te doen.

Veel plezier nog met het puzzelen!
Ann
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door Rik- »

Bedankt voor de tips allemaal, fijn!!

Thx voor de overnachtingtip in Field. We twijfelen hier nog over Field/Lake Louise.
Ook over Lake O'Hara heb ik al veel vernomen, maar ik begrijp dat het wel de moeite is, dus we gaan het wel proberen.

Ik heb het schema weer een beetje aangepast:
-Bij aankomst komen we aan om 12u30 dus dan hebben we nog ruim de tijd om rustig naar Whistler te rijden. Hier heb ik een extra dag toegevoegd om een beetje te acclimatiseren. Of is dit een erg slecht idee? Op deze manier kunnen we wat wandelen, de Peak to Peak een dag voor reserveren,...

-Verder heb ik ook nog een nacht in Banff toegevoegd.

Dag1:Ams-Vancouver-Whistler
Dag2:Whistler
Dag3:Whistler
Dag4:Whistler - Clearwater
Dag5:Clearwater
Dag6:Clearwater - Jasper
Dag7:Jasper
Dag8:Jasper
Dag9:Jasper - Field
Dag10:Field
Dag11:Field - Banff
Dag12:Banff
Dag 13:banff
Dag14:Banf - Revelstoke
Dag15:Revelstoke
Dag16:Revelstoke - Kelowna
Dag17:Kelowna - Vancouver
Dag18:Vancouver
Dag19:Vancouver
Dag20:Vlucht Ams
Dag21:Aankomst Ams
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door stegeman »

Whistler en omgeving genoeg te zien.
Mooi zo :thumbup:
Enige is even. Landen en daadwerkelijk rijden zit veel tijd tussen. En Vancouver-Whistler viel me tegen kwa hoe lang dit duurde. (Geen recht toe recht aan weg en veel te zien). Even bedenken of je na de vlucht hier nog wel fit genoeg voor bent.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door AnnInBC »

stegeman schreef:
13 nov 2019, 11:03
Whistler en omgeving genoeg te zien.
Mooi zo :thumbup:
Enige is even. Landen en daadwerkelijk rijden zit veel tijd tussen. En Vancouver-Whistler viel me tegen kwa hoe lang dit duurde. (Geen recht toe recht aan weg en veel te zien). Even bedenken of je na de vlucht hier nog wel fit genoeg voor bent.
Daar kan ik alleen maar mee akkoord gaan! De weg naar Whistler is bijna 2 uren rijden vanaf downtown Vancouver als je nergens stopt, maar zoals hierboven gezegd wordt is dit een weg met vele mooie en leuke stopplaatsen en daar kan je gerust een hele namiddag of zelfs een hele dag over doen als je de tijd wil nemen. Het is een prachtige weg en eens je op weg bent heb je Porteau Cove Provincial Park, Shannon Falls Provincial Park, The Sea To Sky Gondola (als die weer terug aan de gang is tegen dan) en Brandywine Falls Provincial Park om er maar een paar te noemen. Dus hou daar zeker ook rekening mee. :thumbup:
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door Mariah »

Mijn voorkeur zou ook zijn om de eerste nacht na je vlucht in Vancouver te blijven. De weg naar Whistler is mooi, zonde om daar als je moe bent te gaan rijden. Er zijn er zullen er genoeg zijn die het wel doen maar deze slaapkop zal hier niet voor kiezen.

Vwb de keuze Field of Lake Louise. Lake Louise zijn wij na een blik op het meer weer zo snel mogelijk vertrokken. Het meer was prachtig maar wat was het daar druk! Het zag er verder over-de-top-toeristisch uit. Als dat is wat je zoekt, dan heb je daar een goede tijd. Wil je liever wat meer rust en ruimte, overnacht dan in Field. Idd een klein dorpje zonder supermarkt (maar met groot infocentre). Emerald Lake en Natural bridge liggen hier 'om de hoek'. Overige voordelen zijn hieronder al beschreven.
Wij zijn naar Golden gegaan om te raften.
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door jess85 »

Dut jaar tweede maal geweest naar west canada.
Enkele tips:
- overnacht in guesthouses en cabins. Goedkoper en leuker dan hotels vinden wij. Gebruik lokale b&b sites en google maps om verblijven te vinden. Zeker niet enkel airbnb en booking
- lake o hara is super. Sta klaar met 2 pcs als het boeken start. Alles is weg de eerste seconden. Refresh als je niet direct iets vindt, hebben zo 2 dagen kunnen doen dit jaar.
- ik zou opteren om langer in field en minder lang in banff te doen. Op de dag van field naar banff kan je onderweg de hotspots doen van banff np. Maar vanuit field kan je dag yoho doen. Dag lake louise omgeving. Dag lake o hara.
- whistler clearwater is te doen. Deden we ook in 2016 maar heel lange rit. Dit jaar stopten we in kamloops. Als je wilt wandelen onderweg zou ik dit wel doen.
- eet in pemberton in de one mile eating house. Super lekkere burgers. Slachten zelf hun vlees. Hadden ook een super B&B in pemberton.

Meer in onze blogs.
Grts
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door Rik- »

Ok,
Dan zal ik een extra nacht in Field plannen en eentje in Banff minder.
Helaas zijn de prijzen écht te duur in Field... Ik wil best wel wat betalen, maar er is bijna niets meer vrij.
We hebben als alternatief dus Lake Louise, hoewel ik hier hoor dat het erg toeristisch is...
Maar Golden lijkt me nogal ver van alles, en die prijzen zijn ongeveer gelijk aan Lake Louise...
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben dit jaar in 3.5 week ongeveer 4300 km gereden en dat was voor ons erg weinig. Voor jullie waarschijnlijk te veel, maar misschien kun je toch wat tips of ideeën uit ons reisverslag halen. Wij hebben een rondje Calgary met de camper gedaan en ook Vancouver Island meegenomen, maar wij zijn vanaf Port Hardy naar Bella Coola gevaren. Dat zou je eruit kunnen laten. Dat scheelt alweer een stuk.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door jess85 »

Heb je in field dan al guesthouses gemaild?
https://www.bbcanada.com/
Wij betaalden rond de 110 eur per nacht dacht ik voor onze loft in kelder verdieping.
Heb een excel met enkele adressen die ik gemaild had met prijzen erbij. Zal zien om ze te sturen. Wij hadden pas geboekt in maart dacht ik. Maar was natuurlijk voor september.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door Rik- »

Zo vluchten zijn geboekt, en de overnachtingen ook. Thx voor jullie hulp.
Met hier en daar mogelijkheden om te annuleren.
Bijvoorbeeld Field-Lake Louise.

Hopelijk lukt het een plaatje te reserveren voor Lake O’Hara. Maar ik zie dat de datum voor de opening van de reserveringen nog niet bekend is?

Dag1:Ams-Vancouver-Whistler
Dag2:Whistler
Dag3:Whistler
Dag4:Whistler - Clearwater
Dag5:Clearwater
Dag6:Clearwater - Jasper
Dag7:Jasper
Dag8:Jasper
Dag9:Jasper - Lake Louise
Dag10:Lake Louise
Dag11:Lake Louise
Dag12:Lake Louise - Banff
Dag 13:banff
Dag14:Banf - Revelstoke
Dag15:Revelstoke
Dag16:Revelstoke - Kelowna
Dag17:Kelowna - Vancouver
Dag18:Vancouver
Dag19:Vancouver
Dag20:Vlucht Ams
Dag21:Aankomst Ams
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door moon29 »

Mooie rustige route geworden Rik!
Wij willen ook tickets voor Lake O'Hara zien te bemachtigen, dus ik ben ook benieuwd benieuwd vanaf wanneer reserveren mogelijk is.

Wanneer start jullie reis?
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Rik-: Zuidwest-Canada

Bericht door Rik- »

moon29 schreef:
17 nov 2019, 07:46
Wanneer start jullie reis?
21 juli-10 augustus. Lekker in het hoogseizoen... Helaas. Lang leve werken in het onderwijs. :mrgreen:
Ik dacht eerst dat Canada wel wat rustiger zou zijn dan de VS, maar als ik het forum hier lees, en de beschikbaarheid van de hotels zie, dan begin ik daar dus toch aan te twijfelen... :lol:
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer