Iemand ervaring met vervoer van 2 en 7 jarige in RV?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
ArizonaAngel
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2019, 21:17

Iemand ervaring met vervoer van 2 en 7 jarige in RV?

Bericht door ArizonaAngel »

Nieuw op dit forum!

Al het een en ander gelezen over het vervoeren van kinderen in een RV en de moeilijkheden daaromtrent, maar nu toch ook even specifiek vragen of iemand ervaring heeft met het vervoeren van 2 kinderen (2,5 en 7 jaar) die reglementair nog in een kinderzitje vervoerd moeten worden gezien de staten die we aandoen (Californie, Nevada, Utah, Arizona).

In onze RV (road bear 28-30 ft) zit 1 anchorpoint. Verder dus alleen heupgordels. Wat zijn nou handige zitjes om mee te nemen/aldaar te kopen? Hier thuis een joekel van een stoel voor 2,5 jarige en een booster met rugleuning voor 7 jarige. Allebei niet geschikt om mee te nemen, de ene te groot, de andere niet veilig met een 2 punts gordel. Dan rest daar twee stoeltjes te kopen, maar amai, een behoorlijke kostenpost voor stoeltjes die we misschien niet eens mee terug willen nemen.

Ook zag ik dat we voor de shuttle service van Road Bear van hotel naar ophaalpunt al dergelijke zitjes moeten hebben.

Ik zag vnl vragen over babyzitjes, dus vandaar deze vraag... Alvast bedankt!
Gast

Re: Iemand ervaring met vervoer van 2 en 7 jarige in RV?

Bericht door Gast »

Hoe kun je nou eerst een RV boeken en je daarna pas gaan verdiepen hoe je je kinderen veilig kunt vervoeren?
Of het nu baby zitjes of kinder zitjes zijn, feit blijft dat je niet op een veilige manier kinderen kunt vervoeren in een RV.
Dat de kostenpost van twee stoeltjes opweegt tegen de veiligheid van je kinderen is imho te erg voor woorden....

Huur gewoon een auto, koop fatsoenlijke stoeltjes en slaap in een hotel of tent (als je graag wilt kamperen)...de veiligheid van je kids gaat toch boven alles? In een RV zitten ze gewoon niet veilig.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Iemand ervaring met vervoer van 2 en 7 jarige in RV?

Bericht door hemmie »

Als je maar 1 anchorpoint hebt, heb je denk ik sowieso een probleem, geen idee hoe je dat moet oplossen, want je hebt 2 autostoeltjes nodig. Wat zegt Roadbear hierover? En ik ga er van uit dat je via een tussenpersoon hebt geboekt, heb je het daar voorgelegd? Zij hadden jou nooit die RV mogen verhuren als ze wisten dat je 2 jonge kinderen mee zou nemen.

Er bestaan wel autostoeltjes met een 5-puntsgordel, die je ook als booster zou kunnen gebruiken. Die zijn vaak ook wat smaller dan de reguliere stoeltjes met 5-puntsgordel, en daardoor denk ik wel handiger in een RV. Maar je zou moeten kijken of zo'n stoeltje genoeg bescherming biedt voor je 2-jarige, mocht het een kleine 2-jarige zijn, en vooral of je 7-jarige er in de lengte in past. Dat laatste kan echt lastig zijn volgens mij, en je dwingen een duur stoeltje te kopen. Ik denk dat je echt even op sites van Walmart, Target, Amazon etc reviews moet gaan lezen om te proberen uit te vinden welk stoeltje voor jullie gaat werken.
Terug in Texas!
ArizonaAngel
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2019, 21:17

Re: Iemand ervaring met vervoer van 2 en 7 jarige in RV?

Bericht door ArizonaAngel »

Dank voor je reactie hemmie. We hebben inderdaad geboekt via tussenpersoon (Travelhome). Daar staat in de begeleidende info dat er 5 stoeltjes geplaatst kunnen worden, dus ik had niet verwacht dat het zo'n probleem zou opleveren. Het is voor ons de eerste keer met een camper. Ik ga het ze voorleggen.

Sowieso zouden voor onze 2 jarige inderdaad een volwaardige autostoel moeten kopen die we aan het anchorpoint kunnen zekeren. Dus dat zou wel goed kunnen komen. Alleen voor onze 7-jarige wordt het lastiger qua lengte denk ik. Misschien zou zo'n booster met 5-puntsgordel wel werken. In principe zit ze in onze auto thuis ook in een booster met achterkant (en zijwangen). Mits die met een heupgordel kan worden gezekerd. Dank voor de website-tips!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Iemand ervaring met vervoer van 2 en 7 jarige in RV?

Bericht door Marcopstal »

Hiervoor rest maar 1 oplossing denk ik en dat is één van de kinderen in de passagiersstoel vooraan laten plaatsnemen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Iemand ervaring met vervoer van 2 en 7 jarige in RV?

Bericht door hemmie »

Als je een booster met 5-puntsgordel gebruikt moet je die volgens mij nog steeds vastzetten aan het anchorpoint, dus daar loop je vast. Maar bekijk online eens wat handleidingen van stoeltjes, ik kan me vergissen. Je hebt denk ik sowieso 2 smalle stoeltjes nodig, anders past het niet op dat bankje.

Hoe Travelhome er bij komt dat je 5 stoeltjes kunt plaatsen is mij een raadsel, afgezien van de anchorpoints kun je een stoeltje ook alleen op een voorwaartse stoel plaatsen, ik betwijfel of je er daar 5 van in de camper hebt.
Terug in Texas!
pompedom11
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 aug 2014, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Iemand ervaring met vervoer van 2 en 7 jarige in RV?

Bericht door pompedom11 »

Veel Amerikaanse autostoeltjes kunnen ook zonder de tether vastgezet worden, al is met natuurlijk veiliger.
Wel gek dat de Roadbear maar 1 anker heeft, de cruise America campers hebben er 2.
Heb je al op de website van bv Walmart of Target gekeken? Wij hadden een Amerikaans stoeltje van Cosco (de Apt50) mee, daar zou de 2jarige in kunnen. Deze kan met enkel heupgordel worden bevestigd. Je zou kunnen kijken wat ze voor een 7jarige hebben, daar heb ik geen ervaring mee.
Wij hebben uiteindelijk toch 2 stoeltjes in NL aangeschaft via Marktplaats en die meegenomen (mogen gratis ingecheckt) zodat we ze direct vanaf het vliegveld konden gebruiken, maar je zou natuurlijk kunnen proberen te regelen ze bij je hotel te laten bezorgen.

Veel plezier! Groetjes Sarah
Frederick47
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2019, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Iemand ervaring met vervoer van 2 en 7 jarige in RV?

Bericht door Frederick47 »

ArizonaAngel schreef:
11 nov 2019, 17:33
Dank voor je reactie hemmie. We hebben inderdaad geboekt via tussenpersoon (Travelhome). Daar staat in de begeleidende info dat er 5 stoeltjes geplaatst kunnen worden, dus ik had niet verwacht dat het zo'n probleem zou opleveren. Het is voor ons de eerste keer met een camper. Ik ga het ze voorleggen.

Sowieso zouden voor onze 2 jarige inderdaad een volwaardige autostoel moeten kopen die we aan het anchorpoint kunnen zekeren. Dus dat zou wel goed kunnen komen. Alleen voor onze 7-jarige wordt het lastiger qua lengte denk ik. Misschien zou zo'n booster met 5-puntsgordel wel werken. In principe zit ze in onze auto thuis ook in een booster met achterkant (en zijwangen). Mits die met een heupgordel kan worden gezekerd. Dank voor de website-tips!
Zou je niet liever via Travelhome kijken of je eronder uit kan? Qua kosten ben je met alle extra investeringen een stuk duurder uit volgens mij.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Iemand ervaring met vervoer van 2 en 7 jarige in RV?

Bericht door hemmie »

pompedom11 schreef:
13 nov 2019, 19:56
Veel Amerikaanse autostoeltjes kunnen ook zonder de tether vastgezet worden, al is met natuurlijk veiliger.
Wel gek dat de Roadbear maar 1 anker heeft, de cruise America campers hebben er 2.
Heb je al op de website van bv Walmart of Target gekeken? Wij hadden een Amerikaans stoeltje van Cosco (de Apt50) mee, daar zou de 2jarige in kunnen. Deze kan met enkel heupgordel worden bevestigd. Je zou kunnen kijken wat ze voor een 7jarige hebben, daar heb ik geen ervaring mee.
Volgens de handleiding van de apt50 moet deze forward facing wel degelijk worden vastgezet met the tether anchor!
Terug in Texas!
pompedom11
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 aug 2014, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Iemand ervaring met vervoer van 2 en 7 jarige in RV?

Bericht door pompedom11 »

Oh ja, wij gebruikten de Apt50 idd achteruit, en de Römer vooruit. Sorry..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer