Reis Ptajd: onze zw. route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ptajd
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Ptajd: onze zw. route.

Bericht door Ptajd »

Zoiets gaat het denken wij worden, Yosemite, zullen we helaas in het weekend moeten doen.
San Francisco (we zien wel, niet prioriteit).
Als iemand een geweldige aanvulling heeft op de route ... graag. :)

Vertrek begin juni:
1. San Francisco
2. San Francisco, we rijden niet ver maar wel richting Yosemite
3. Yosemite National Park (goed advies, als het niet lukt in de het park te slapen gaan we via Sequoia/het zuiden naar DV)
4. Yosemite National Park (als het slapen hier niet lukt, dan via het zuiden naar DV)
5. Mono Lake (als de Tioga pas niet lukt ivm slapen in de vallei slaan we dit dit jaar over)
6. Lone Pine
7. Death Valley (op zoek naar een goede invulling)
8. Zion
9. Bryce Canyon (camping geboekt Ruby's Inn)
10. Bryce Canyon (idem)
11. Capitol Reef
12. Capitol Reef
13. Arches (proberen in het park te slapen, Devils Garden)
14. Arches (idem)
15. Mesa Verde
16. Canyon De Chelly
17. Monument Valley (denk dat het de KOA gaat worden)
18. Page
19. Page
20. Grand Canyon
21. Grand Canyon
22. Grand Canyon
23. Las Vegas
24. avond vertrek: Las Vegas

Onze vragen:
- Wie weet een aardige RV-campground van Road Bear RV Rental richting Yosemite? Liefst een beetje op de helft.
- Van Lone Pine naar Death Valley, we weten niet zo goed hoe we daar invulling aan moeten gaan geven.
- Grand Canyon, nog geen invulling, misschien een tour oid?

Peter en Trea.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: ptajd onze zw. route

Bericht door BonnyR »

Vraagje. Met een camper? Ik lees iets van Road Bear.
Doen zij ook aan 'Early bird" oid? Vonden wij zeer de moeite waard. In de ochtend je camper halen, wat boodschappen en door naar Yosemite. Was wat ons betreft prima te doen. Wij hadden wel een camping in het park.
3 dagen GC is best veel, tenzij je inderdaad iets gaat doen. Helikopter tour of een lange Hike naar beneden oid.
Eén dag Zion is best zonde. Het is daar zo mooi.In zou een dag afsnoepen van GC.
Death Valley zijn een paar mooie stops om te wandelen, maar wel weer afhankelijk wanneer je er bent. Juni is natuurlijk al flink heet.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Ptajd
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: ptajd onze zw. route

Bericht door Ptajd »

Toevallig vandaag nog gebeld voor een Early Bird, dit is bij Road Baer niet mogelijk helaas. ( idd we doen een camperrondreis )
We vinden GC ook royaal bedeeld met dagen, mogelijk komt er daar nog familie over uit Canada, zou leuk zijn ene beetje ruimte te hebben. Zion kijken we ook naar uit, wat ik er van lees is het prachtig. ( we kijken er nog even naar)

Je herkent het vast het is zo lastig om een goed verdeling te maken, ook omdat je al zoveel moet vast leggen. Dat heeft ook wel een voordeel, we zijn nu al intensief met de reis bezig, zo hebben we wel heel lang de voorpret van onze reis.

Bedankt voor je aanvulling!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: ptajd onze zw. route

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker een nacht minder Grand Canyon doen. En misschien ook overwegen om Canyon de Chelly te laten vallen, zeker als je ook al naar Mesa Verde gaat.
Voor Zion zou ik dan een extra nacht doen. Je hebt nu immers een lange rijdag vanuit Death Valley, dus veel tijd blijft er niet over voor het park. Voor bryce zou dan 1 nacht voldoende kunnen zijn.
Willen jullie alleen naar Arches en niet naar Canyonlands? Het zou wel mooi zijn om een extra nacht te hebben in/bij Moab.

Ik ken de KOA in MV niet, maar wij vonden dit jaar de camping bij de View prachtig vanwege het uitzicht. Zie hier voor ons verslag. Ook voor de rest van de route zou je eens dat verslag kunnen bekijken.

Mag je van Road Bear door DV rijden?

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: ptajd onze zw. route

Bericht door BonnyR »

De KOA in Momunment Valley vonden wij niet bijzonder ( hadden daar een jeep gehuurd) Ik denk wel dat je met een mooie sunset daar op een mooie plek zit. Wij zaten op https://gouldings.com/?utm_source=GoodSam. Nette camping wel hadden we daar één van de laatste plaatsen te pakken ( half mei) Niet gereserveerd van te voren.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ptajd: onze zw. route.

Bericht door Martin & Marianne »

Mocht het reserveren in Yosemite niet lukken dan is Sequoia een mooi alternatief. Zoals ik in je andere topic heb aangegeven zou je ook daarna naar Yosemite kunnen. Na het weekend zal het makkelijker zijn om een plaats te reserveren en het zal veel rustiger zijn. Of beter gezgd: minder druk. Het zou toch wel heel jammer zijn om juist in juni Yosemite over te slaan.

Wat het stuk rond Lone Pine betreft: kijk daarvoor eens in onze verslagen vanaf 2013. Wij hebben toen aldoor ruim de tijd genomen voor de route tussen Yosemite en Las Vegas .

Marianne
Ptajd
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: ptajd onze zw. route

Bericht door Ptajd »

Dankjewel Marianne.... je hebt ons een hoop ellende bespaard, je zal maar een groot gedeelte van je campings geboekt hebben.
Martin & Marianne schreef:
08 nov 2019, 18:11
Mag je van Road Bear door DV rijden?
Potverdorie... nee dat mag niet, diepe zucht. Dit is wel een cruciaal punt op onze route.
Wat is het alternatief ? De Tioga pas overslaan? of helemaal langs het zuiden?
Sf en LV dat staat vast, we gaan maar weer overnieuw beginnen zeker?

Wie kan nog even helpen
Staat er hier een route SF-LV zonder DV?

Gr Peter en Trea
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ptajd: onze zw. route.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt prima de Tioga Pass rijden, en dan bovenlangs richting Las Vegas.
Een mogelijke route is dan het volgende:

Dag 1 naar SF
Dag 2 SF - ?
Dag 3 ? - Kings Canyon
Dag 4 Kings Canyon
Dag 5 Kings Canyon - Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Mono Lake
Dag 8 Mono Lake - Las Vegas/Pahrump
Dag 9 Las Vegas/Pahrump - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Bryce
Dag 12 Bryce - Capitol Reef
Dag 13 Capitol Reef
Dag 14 Capitol Reef - Arches
Dag 15 Arches - Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab - Mesa Verde
Dag 18 Mesa Verde - Monument Valley
Dag 19 Monument Valley - Page
Dag 20 Page
Dag 21 Page - Grand Canyon
Dag 22 Grand Canyon
Dag 23 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 24 Las Vegas

Ik heb Canyon de Chelly weggelaten; het is een omweg, en zoals ik al aangaf na Mesa Verde toch wat minder indrukwekkend. Hoewel de omgeving natuurlijk wel heel anders is.
Ik heb ook een extra dag Moab toegevoegd zodat je ook tijd hebt voor Canyonlands en Dead Horse Point SP.
Je zit in dit schema wel net in het weekend in Zion, dat is niet zo handig.

Je kunt natuurlijk ook nog kiezen voor de route onderlangs, maar ik zou toch de TIoga PAss verkiezen.
Overigens zal het niet moeilijk zijn om op het forum en in reisverslagen routes te vinden zonder Death Valley: vrijwel iedereen die in de zomer met een camper reist zal daar omheen moeten.

Marianne
Ptajd
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Ptajd: onze zw. route.

Bericht door Ptajd »

Martin & Marianne schreef:
09 nov 2019, 10:18
Las Vegas/Pahrump - Zion
Hoi Marianne,
Prima dankjewel, dit is de beste manier!
Waarom kies je Pahrump, en niet iets boven LV op weg naar Zion?
Gr Peter
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Ptajd: onze zw. route.

Bericht door Trails »

Ik zou toch zeker voor de vrijdagen en zaterdagen campings reserveren.
Wij zijn net terug van 5 weken Colorado en Utah en zoeken zelf meer de natuurcampings op met om de zo veel dagen een RV park om te douchen en te wassen. We kwamen regelmatig op campings waar het bordje "Full" bij de ingang hing.
Zo was dat ook 2 jaar geleden.
Wij hebben alle campings geboekt die te boeken waren en ons geeft dat een gevoel van vrijheid omdat we zo de hele dag kunnen besteden aan leuke dingen doen/zien en niet al vroeg in de middag op zoek moeten naar een plekje. We hebben ook nu weer heel wat keren mensen over de campings zien rijden en weer even hard zien vertrekken omdat er geen plek was.
Dat reserveren wil echter niet zeggen dat we ons daar altijd aan houden. Ook nu ter plekke af en toe eens wat gewijzigd aan de route en de laatste week wat natuurcampings gewijzigd naar RV parks omdat het 's nachts zo'n -14 graden werd en dan zitten we toch liever aan de stroom.
Maar ieder het zijne natuurlijk...

Wij stonden 2 jaar geleden op de KOA Monument Valley. Die was toen net open en we vonden het een mooie verzorgde camping. 's Morgens liepen er paarden op het terrein te grazen.

In 2017 en vorige maand waren we in Mesa Verde NP. We stonden daar in de buurt op The Views RV Park (in Dolores). Wij vinden dit een geweldige camping met een super eigenaar. Plekje 44 heeft een schitterend uitzicht over 4 staten, Mesa Verde en je kunt zelfs Shiprock zien.
Toen we onze reis aan het plannen waren wisten we 1 ding: we willen weer terug naar The Views.
Ptajd
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Ptajd: onze zw. route.

Bericht door Ptajd »

Trails schreef:
10 nov 2019, 11:42
Dat reserveren wil echter niet zeggen dat we ons daar altijd aan houden.
Dankjewel voor je duidelijk bericht.

Ik heb mij er al overheen gezet, wij zijn al aan het plannen en boeken, het is niet anders.
Ook wij hebben besloten om, als de omgeving oid zich daar voor leent, de reservering maar te laten voor wat het is.
We willen toch een beetje ons reismotto, van We zien Wel, houden :)
Goede tip in Mesa Verde... een uitzicht op vier staten is zeker bijzonder...

Gr Peter
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ptajd: onze zw. route.

Bericht door Martin & Marianne »

Ptajd schreef:
10 nov 2019, 11:26
Waarom kies je Pahrump, en niet iets boven LV op weg naar Zion?
Het was maar een suggestie, ik gaf Pahrump of Las Vegas als voorbeeld. Verder dan Las Vegas leek me nogal een flinke rit. Kamperen in Valley of Fire zou mooi zijn maar die kun je niet reserveren, Ik weet niet of het handig is om daar laat op de dag aan te komen.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Ptajd: onze zw. route.

Bericht door Trails »

Bij Valley of Fire SP is deze ook een mogelijkheid (20 ml van het SP en te reserveren):
https://www.lakemeadrvvillage.com/echo-bay
We waren hier in 2017 en toen was het er lekker rustig en we vonden hem best aardig.
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer