Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
cvr
Amerikafan
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door cvr »

Ik kan de Airfrance ervaringen ook bevestigen helaas...

In de meivakantie voor het eerst met Virgin Atlantic naar SFO gevlogen (BRU-LHR-SFO). Zeer goed bevallen, nieuw toestel (Dreamliner) 3-3-3 opstelling dus redelijk ruim, genoeg beenruimte, vriendelijk personeel en eten en drinken goed verzorgd. We zijn nu in Zuid Afrika en hebben opnieuw voor Virgin gekozen en weer is het goed bevallen. Ook is Virgin vaak via DUS of BRU erg scherp geprijsd via brokers (meestal budget.be of flugladen.de via Momondo).

BTW de transfer van terminal 5 op LHR (daar kom je aan als je BA vliegt) naar terminal 3 (Virgin) duurt 15-20 min per bus en is beide keren soepel verlopen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Inchecken en bagage droppen mag wel.. Onderaan die Sky Priority borden staat altijd "We also welcome: - Flying blue Silver / Skyteam Elite". Priority checkin is immers ook een benefit van Silver/Skyteam elite. Priority security inderdaad formeel niet.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Op CDG terminal 2E is dat helaas niet - heb het 2x bij verschillende personen geprobeerd om die handbagage koffer te droppen, geen toegang tot Skypriority.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Maar als ze ST Elite/Silver daar niet toelaten dan moeten ze ergens een aparte balie hebben voor Silver/Elite, priority check-in blijft een gepubliceerd voordeel. Maar omdat die aparte balie er eigenlijk nooit is combineren ze het vrijwel overal met SP. In de US zie je het bij Delta nog wel eens apart, maar in Europa heb ik dat eigenlijk nog nooit gezien. Nu moet ik zeggen dat ik al enige tijd Elite+ vast kan houden, dus ik let er ook niet meer op.

Maar dit dus:
sp.jpg
sp.jpg (55.62 KiB) 2232 keer bekeken
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Zal het AF via social vragen. Met de stress van een korte aansluiting, 1,5u tussen aankomst TGV en vertrek vlucht, en het gedoe met die handbagage moeten inchecken heb ik niet scherp meer wat er op de borden stond. Eerlijk gezegd bekroop ons het gevoel dat er verschil werd gemaakt tussen Franstaligen en niet-Franstaligen. Dank voor die foto, het wordt wel interessant om duidelijk te krijgen wat er op 2E op het bord staat.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
04 nov 2019, 19:41
Ja champagne was lekker, wel één glaasje van 100ml kon er vanaf.
Ja ; één glaasje bij je stoel geserveerd....
Even naar de pantry lopen had je meer opgeleverd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

@bedeve dat weet ik ;)
Het punt wat ik wilde maken is dat het service niveau op een AF vlucht naar de VS bijna vergelijkbaar is met een low cost carrier.

En daarnaast was het personeel erg onvriendelijk: Bij het serveren van het eten en drinken werd er niet eens alstublieft oid gezegd, helemaal niets.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

@roelb wat je zegt over FB Silver wordt hier zelfs bevestigd https://www.airfrance.fr/FR/en/common/v ... g-blue.htm.

THE PERKS OF BEING SILVER
Earn 6 Miles for each Euro spent
Priority access at check-in, baggage drop-off and boarding
Get 25% off of Seat Options
Choose your standard seat free of charge
Bring an additional baggage item on all SkyTeam flights

Ik ga ze contacten, zien wat het verhaal is.
Laatst gewijzigd door harryh op 05 nov 2019, 15:11, 2 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

En daarnaast was het personeel erg onvriendelijk: Bij het serveren van het eten en drinken werd er niet eens alstublieft oid gezegd, helemaal niets.
Dat is ook mijn ervaring aan boord bij AF. Of het een stukje taalbarriere is of echt onvriendelijk weet ik niet. Maar ik heb wel het idee dat een gemiddelde AF flight attendant meer moeite heeft met Engels dan bijvoorbeeld een KLM FA, en daardoor wellicht minder vriendelijk overkomt en ook minder snel geneigd is om iets extra's te doen. Dan moet hij of zij immers weer verder in het engels communiceren.

Dat gezegd hebbende, ik had een keer een kapot IFE op de vlucht MIA-CDG - hele rij deed niets, wel beeld, maar geen geluid, geen spanning op USB, etc. Ik heb het drie of vier keer aan verschillende flight attendants gevraagd, maar die haalden zo'n beetje hun schouders op en het is de hele vlucht gewoon niet opgelost. Tja, toch onhandig als je er vanuit gaat dat je stroom hebt.

Als ik dat dan vergelijk met KL, ik zat een paar weken geleden in de 747 in economy comfort. Enige toestel waar in EC geen stroom aanwezig is bij de stoel - was ook nieuw voor mij. Maar goed, een keer vragen hoe dat zat en ik kreeg meteen het stopcontact in het kantoortje van de purser aangeboden om de laptop te laden.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
05 nov 2019, 14:55
En daarnaast was het personeel erg onvriendelijk: Bij het serveren van het eten en drinken werd er niet eens alstublieft oid gezegd, helemaal niets.
Ik roep altijd dat ik het zo jammer vind dat er geen frans woord voor het begrip " service " is.
Dat zeg ik in het Frans .
Het zijn vlieg ambtenaren.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door moon29 »

Zojuist via WTC onze tickets geboekt voor 2020, dus het verdere invullen kan gaan beginnen :clap:

ma 31 aug 2020 Air Canada (AC 9482)
OPERATED BY DEUTSCHE LUFTHANSA AG

Vertrek : 11:00 Amsterdam Airport Schiphol (AMS)
Aankomst : 12:20 Munchen (MUC)
Reistijd : 1:20

ma 31 aug 2020 Air Canada (AC 9433)
OPERATED BY DEUTSCHE LUFTHANSA AG

Vertrek : 15:35 Munchen (MUC)
Aankomst : 16:45 Vancouver (YVR)
Reistijd : 10:10

ma 21 sep 2020 Air Canada (AC 146)

Vertrek : 13:25 Calgary (YYC)
Aankomst : 19:16 Toronto (YYZ)
Reistijd : 3:51

ma 21 sep 2020 Air Canada (AC 824)

Vertrek : 20:45 Toronto (YYZ)
Aankomst : 10:00 Amsterdam Airport Schiphol (AMS)
Reistijd : 7:15

Tarief pp € 493,- incl 23kilo ruimbaggage


wendy.1
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mar 2019, 18:08
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door wendy.1 »

Wij vliegen in de zomer van parijs naar miami met AF. 10 jaar geleden voor het laatst met hun gevlogen, jammer dat de service slechter is geworden..

Ander vraagje; hoe hebben jullie het gedaan met parkeren bij CDG?
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuperFieke »

Het transport naar CDG zijn wij ook nog niet helemaal uit, dus ik volg even.
Een Park, Sleep & Fly vind ik daar nergens. Ons plan is nu om de avond ervoor (vroege vlucht de dag erna) met de TGV naar CDG te gaan en daar te overnachten. We hoeven dan ook geen wagen te parkeren. Maar de hotels in de nabije buurt van de luchthaven zijn wel erg duur.
Aanraders/ tips?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Ik had vanaf Lille bij KLM geboekt naar MIA, met TGV naar CDG. TGV vertrok om 7:29, geen hotel nodig gehad.
Hotels in Lille zijn trouwens betaalbaar.
Alleen parkeren in Lille is kostbaar, zou ik voor 3-4 weken niet aanraden.

Trein was overigens het enige wat wel goed geregeld was, zie mijn verdere ervaring op CDG hieronder ;)
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuperFieke »

Vorig jaar hebben we dat ook zo geregeld, dat ging idd vlot. Maar nu hebben we een vlucht om 8u in CDG, dwz om 6 uur daar aanwezig zijn. Zo vroeg kunnen we geen TGV nemen, dus denk ik dat we daar dan beter overnachten.
Iemand daar al een luchthavenhotel geboekt (dat betaalbaar is?)
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Inges »

We zouden volgend jaar niet gaan... maar nu wil mijn jongste zoon heel graag naar Disney world Orlando na zijn examen en ben ik zo "dom" geweest om naar tickets te kijken ;-) Ik vlieg het liefst met sky team. We willen ongeveer 10 a 12 dagen tussen Hemelvaart (22 mei) en Pinksteren (3 juni).

Ik vond 4 tickets bij KLM voor 1715 euro. Heen op 22 mei van AMS via DTW en terug 3 juni rechtstreeks (zonder bagage, we nemen voor 11 dagen geen 4 koffers vol mee en ik kan extra koffers boeken met mijn miles). Ik heb het idee dat dat een mooie prijs is. Iemand wel eens minder betaald voor MCO in mei? Ik wil best nog even wachten namelijk ;-) We zouden eigenlijk toch niet gaan maar ja........
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

@Inges lijkt me een mooie prijs, 428 euro excl bagage toch? Het minste wat ik ooit heb betaald voor MCO is rond de 400 euro incl bagage, maar dat was nog voor nieuwe bagageregels.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Inges »

@winterpark Ja dat is excl bagage. Normaal doe ik dat eigenlijk nooit maar incl bagage is flink duurder en ik denk dat we met maar 1 koffer heen en terug vliegen. Dus die boek ik dan wel op mijn FB miles. Dat scheelt gewoon kosten. Mijn kinderen zijn volwassen dus we hoeven niet meer perse bij elkaar te zitten. Dus stoelen kiezen bij inchecken vind ik prima (ik check toch altijd onmiddellijk in als het kan dus dan kunnen we vast wel ergens 2 aan 2 zitten)

Ik denk heb deze prijs 24 uur vast laten zetten in mijn KLM app. De tickets zijn nu iets duurder (enkele 10=tjes). Ik moet voor vanavond 20u beslissen of ik het doe.....
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door MattRob »

Lijkt mij ook een mooie prijs, en lekker met Delta ! Ik zou niet te lang twijfelen, zeker ook met rechtstreeks terug.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Inges »

Ik heb het gewoon gedaan. Inderdaad de route met rechtstreeks terug is nu niet meer te boeken (ik boek rechtstreeks bij KLM en niet via een broker). We gaan naar Florida!!!! ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer