Vliegen van AMS naar HNL en terug

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Xa4tje
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2019, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vliegen van AMS naar HNL en terug

Bericht door Xa4tje »

Hallo allemaal,

Volgend jaar mei ga ik samen met mijn vader naar Hawaii na mijn eindexamens. Ik ben nu al druk bezig met goedkope vluchten zoeken en heb al het een en ander gevonden. Toch hebben we een aantal vragen, want het wordt voor ons allebei de eerste keer naar de VS.
1. We vliegen alles met United, dus wordt onze ruimbagage vanzelf naar de volgende vlucht gebracht?
2. Hoe zit het met douane en bagagecontrole tijdens een overstap?
3. Op de heenreis zullen we via SFO vliegen, met een tussenstop van iets meer dan 3 uur. Is dat genoeg?
4. Op de terugreis hebben we niet genoeg aan één tussenstop. Het wordt of SFO met 3 uur en 21 min en daarna EWR met 4 uur en 19 min.
De andere optie is eerst LAX met 3 uur en 07 min en daarna EWR met 3 uur en 28 min.
Dit zijn de meest haalbare overstaptijden. Welke route raden jullie aan en waarom? (En zijn deze tussenstops ook haalbaar?)

Lange vluchten en lang wachten zijn we wel gewend, dus dat is geen probleem. We willen er alleen zeker van zijn of dit alles haalbaar is. Alvast bedankt voor de reacties!
Gast

Re: Vliegen van AMS naar HNL en terug

Bericht door Gast »

Als SFO je eerste landplaats is In de US moet je daar door immigrations. Dat betekent tevens dat je je koffers moet ophalen en daarna weer moet inchecken. Dit zou binnen de drie uur mogelijk moeten zijn. Mocht je ter plekke in de problemen komen qua tijd, dan kun je vragen aan een grond steward of je voorgelaten kunt worden vanwege je connecting flight, maar 3 uur zal voldoende moeten kunnen zijn.

Op de terugweg label je je koffers gelijk door naar de eindbestemming, dus dan hoef je alleen met je handbagage door de controle.

Heb je je esta al aangevraagd via de officiële site? Gebruik hiervoor alleen deze site https://esta.cbp.dhs.gov/ laat je niet verleiden tot het aanvragen via een andere site, die zijn onnodig duur.
Xa4tje
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2019, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen van AMS naar HNL en terug

Bericht door Xa4tje »

Bedankt! Dan is het verhaal over bagage, immigrations en de eerste tussenstop in SFO duidelijk! ESTA is al aangevraag via de juiste site. Nu nog kijken welke route terug het handigst is.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen van AMS naar HNL en terug

Bericht door peterd87 »

Voor de terugweg de kortst mogelijke route nemen. Eventueel kun je nog even kijken naar de vliegtuigen waar de vluchten door worden uitgevoerd (om te zien of je bijv. met z'n 2en naast elkaar kan zitten of dat er altijd 3 op 1 rij zitten

En wat bedoel je met meest haalbaar? Ik principe heb je op de terugweg aan max 1 uur genoeg, je hoeft alleen maar naar de nieuwe gate te lopen
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Xa4tje
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2019, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen van AMS naar HNL en terug

Bericht door Xa4tje »

Goede tip, bedankt! Met meest haalbaar bedoel ik eigenlijk of de overstap te halen valt met factoren zoals vertraging en lang wachten, maar dat lukt dus allemaal wel.

Toch zouden we de snelste vlucht terug niet aandurven, dan hebben we namelijk 1 uur en 52 min op LAX en 1 uur en 44 min op EWR. Of lukt dat wel?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vliegen van AMS naar HNL en terug

Bericht door Martin & Marianne »

Dat lukt zeker, je hoeft alleen naar naar de juiste gate te lopen. Wij hebben ook wel eens een overstap van een kwartier gehaald. :wink: Dat was niet helemaal volgens planning.

Marianne
Xa4tje
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2019, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen van AMS naar HNL en terug

Bericht door Xa4tje »

Dat hebben jullie goed gedaan dan! :clap:

Dan is er toch nog één ding dat mij dwarszit. We zijn van plan om via cheaptickets.nl te boeken. Kost ons €560 p.p. Stel we lopen vertraging op en missen daardoor onze aansluitende vlucht. Hoe wordt dit opgelost? Via cheaptickets of via United? En hoe gaat dit dan in zijn werk. Via cheaptickets.nl word ik er in ieder geval niet veel wijzer van.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen van AMS naar HNL en terug

Bericht door babarage »

Vanaf start vlucht (eigenlijk checkin) val je onder de verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij. Bij vertraging meld je je dus bij personeel van de maatschappij op het vliegveld.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen van AMS naar HNL en terug

Bericht door PSVwally »

Als SFO je eerste landplaats is In de US moet je daar door immigrations. Dat betekent tevens dat je je koffers moet ophalen en daarna weer moet inchecken.
Dat inchecken is eigenlijk gewoon de koffer op een band zetten. Het is niet dat zo werkt als je aankomt op schiphol en met labels en dergelijke aan de gang moet of naar een checkinn balie moet. Het wijst zichzelf trouwens.

Op de heenweg in SFO is het immigrations - koffer van de band - douane - koffers weer inleveren - security check - volgende gate. Bij aankomst in Hawaii is het de koffers van de band halen en naar buiten.

Op de terugweg zie je je kofffers op de eindbestemming pas weer terug. Is het na de eerste landing in de USA idd naar de volgende gate lopen. Bij aankomst in Heathrow moet je dan wel weer langs een controle.

Als je het proces op de heenweg wat sneller wilt laten verlopen stap dan eenmaal uit het vliegtuig in een redelijk tempo door en ga niet naar het toilet voor je bij de volgende gate bent. Je bent overgeleverd aan hoeveel vliegtuigen er voor je geland zijn en hoeveel immigration officers er zitten en hoeveel zin ze hebben....zonder vertraging is 3u normaal zeer makkelijk te halen
Xa4tje
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2019, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen van AMS naar HNL en terug

Bericht door Xa4tje »

Okay! Dan is dat duidelijk. Dan moet dit ook wel lukken:
Xa4tje schreef:
03 nov 2019, 22:42
1 uur en 52 min op LAX en 1 uur en 44 min op EWR.
Ik heb hier veel aan gehad en denk dat alle tussenstops prima te halen zijn.
peterd87
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 jul 2013, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Nijverdal

Re: Vliegen van AMS naar HNL en terug

Bericht door peterd87 »

Die 2x bijna 2 uur kun je met gemak halen - wij hadden begin oktober dezelfde route met nog kortere tijden(HIL - LAX - EWR - AMS). Vlucht LAX - EWR had 1h12 overstap; gingen 1h30 te laat weg uit LAX, uiteindelijk toch nog een deel in kunnen vliegen.

De koffers hebben de overstap niet gehaald; wij wel. Werden binnen 15 minuten na aankomst al weer achteruit geduwd van de gate... En mocht er onverhoopt een issue zijn, dan wordt je wel weer omgeboekt.

Dus doe jezelf een plezier en pak in ieder geval voor de terugweg de kortst mogelijke overstappen
Overweeg je een American Express creditcard aan te vragen? Gebruik dan vooral onderstaande link :-) Kost niets en levert jou en mij een leuk aantal miles op:
https://cutt.ly/ZFGW6Xy

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer