Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

Voor het geval, dat de vliegtarieven en / of vliegtijden voor Houston gunstiger uitvallen dan voor Dallas, heb ik ook alvast een route vanaf Houston gemaakt. Die zal dan ongeveer als volgt gaan uitzien:

zo 18 okt: vlucht Amsterdam - Houston
ma 19 okt: Houston - Austin
di 20 okt: Austin
wo 21 okt: Austin - Fredericksburg
do 22 okt: Fredericksburg
vr 23 okt: Fredericksburg - San Antonio
Za 24 okt: San Antonio
Zo 25 okt: San Antonio - Del Rio
Ma 26 okt: Del Rio - Big Bend NP (Chisos Mountains Lodge of camping)
di 27 okt: Big Bend NP
wo 28 okt: Big Bend NP
do 29 okt: Big Bend NP (Chisos Mountains Lodge of camping) - Terlingua
vr 30 okt: Terlingua - Big Bend Ranch SP - Fort Davis
za 31 okt: Fort Davis - Guadalupe Mountains NP - Carlsbad
zo 1 nov: Carlsbad - Carlsbad Caverns - Alamogordo
ma 2 nov: Alamogordo - White Sands NM - Alamogordo
di 3 nov: Alamogordo - Amarillo
wo 4 nov: Amarillo - Palo Duro Canyon SP - Amarillo
do 5 nov: Amarillo - Caprock Canyons SP - Wichita Falls
vr 6 nov: Wichita Falls - Fort Worth Stockyards - Dallas
za 7 nov: Dallas
zo 8 nov: Dallas - Houston
ma 9 nov: vertrek uit Houston
di 10 nov: aankomst Amsterdam

Uieraard ben ik wederom benieuwd wat jullie van deze route vinden. Ik heb er trouwens bewust voor gekozen om vanuit Houston eerst via de Hill Country naar Big Bend te gaan en niet zoals in de route vanuit Dallas eerst naar de Panhandle. De reden hiervoor is, dat we anders in het weekend in Big Bend zouden zijn en dat willen we - zo mogelijk - graag vermijden.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door winterpark »

Het lijkt me een prima route. Wij waren redelijk snel uitgekeken in White Sands - in april al te warm.
In Fort Davis zou ik kijken of je terecht kunt in de Indian Lodge in Davis Mountains State Park. Hebben wij het heerlijk gehad. Marfa is erg leuk in het weekend. Alpine ook leuk voor een koffiestop. Ligt in een driehoek boven Big Bend NP.
Ik denk dat de kans vrij groot is dat je goed betaalbare tickets via Houston vindt. United vliegt direct die kant op. KLM vliegt vanaf mei trouwens rechtstreeks op Austin, een heerlijk relaxed klein vliegveld. Zou ik ook zeker overwegen.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

Wederom hartelijk dank voor de reactie winterpark.
Als we in White Sands te snel zijn uitgekeken, dan kunnen we misschien overwegen om diezelfde dag alvast een stukje op weg te gaan naar Amarillo. Alamogordo - Amarillo is namelijk één van onze langste etappes tijdens deze reis.
De Indian Lodge in Fort Davis lijkt me inderdaad een leuke accommodatie. Ik moet alleen nog kijken of het in ons budget past. Ook Marfa en eventueel Alpine gaan we wellicht met een kort bezoekje vereren.
Wat de vluchten betreft, moeten we straks zien wat het gunstigst is qua tijden en prijs. Ik had al gehoord, dat KLM vanaf volgend jaar rechtstreeks op Austin gaat vliegen. Ik weet echter niet of dat het hele jaar door is of alleen in de zomermaanden. Als ze namelijk maar tot en met oktober op Austin gaan vliegen, dan hebben we er helaas weinig aan, want wij vliegen pas in november weer terug. Bovendien moet het ook nog enigszins betaalbaar zijn. We gaan er zeker naar kijken, want als we voor onze data een betaalbaar ticket naar Austin kunnen vinden, dan gaan we dat zeker overwegen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door hemmie »

Ik zou in November in White Sands wel een aangename temperatuur verwachten. Maar als je de dag ervoor al zonsondergang hebt gedaan daar (aanrader!) dan is een volle dag waarschijnlijk inderdaad niet meer nodig. Wij brachten daar toen de middag door in het space museum, en dat bleek zeker de moeite waard, dus dat zou je ook kunnen doen als het jullie interesse heeft.
Terug in Texas!
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

Ook jou wederom heel hartelijk dank voor de tip hemmie! We zullen zeker proberen om nog even de zonsondergang in White Sands mee te pikken. Of dat op de eerste of tweede dag in Alamogordo zal zijn, weet ik nu nog niet. Ook het space museum zal ik nader gaan bekijken. In elk geval bedankt voor het meedenken.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door winterpark »

Volgens mij is de Indian Lodge ongeveer 100 dollar per nacht. Wel populair, dus tijdig reserveren :-)
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door michelly »

Ik kan de Indian Lodge ook van harte aanbevelen. Fantastische plek!
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

Wederom hartelijk dank Elly en winterpark!
Ik zal t.z.t. zeker gaan kijken of de Indian Lodge nog beschikbaar is. Helaas kan ik net als voor de Chisos Mountains Lodge voorlopig nog niets vastleggen, omdat we eerst de vluchten moeten regelen. Dat kan echter pas 11 maanden van tevoren, dus begin december. Ook moet mijn man nog de toestemming van zijn werkgever hebben, dat hij dan ook daadwerkelijk vrij kan. We moeten dus nog even geduld hebben en hopen, dat er dan nog iets beschikbaar is. Zo niet, moeten we alsnog de aankoop van een tentje gaan overwegen.
Margret
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:42
Aantal x V.S. bezocht: 23
Locatie: Vlakbij Rotterdam

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door Margret »

Kijk ook eens bij Expedia bij pakketreis. Met bijvoorbeeld de eerste 2 nachten een hotel erbij. Was voor ons goedkoper als losse tickets
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

Ik ga er zeker naar kijken Margret. Bedankt voor de tip!
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door MikeAmerika »

Korte samenvatting vanuit Fort Worth, Nog een week te gaan voordat we weer terugvliegen :sadcry:.

Het weer kan alle kanten op. Tot nu toe lopen zweten met 30 graden en ijzig koud gehad met temperaturen onder 0.


- Port Aransas. Schitterend kustplaatsje wat helemaal gerenoveerd is na de orkaan Harvey aantal jaar geleden. Dolfijnen te zien vanaf het strand,pondje. Ook uss lexington aanrader!

- Big bend 3 nachten heb je echt nodig. Afstanden zijn enorm. Trails zijn schitterend. 25 graden gehad in de chisos mountains. Dag erop zelfde locatie 0 graden! We heerlijk rustig bij de hikes. GeweldigeScenic Route via terlingua - Presidio. Marfa vonden we niet veel aan. Was ook een doordeweekse dag

- guadalupe mountains zeker niet overslaan! Mooie hike. Wij deden de Devils hall trail.

White sands mooi bij zonsondergang. Halve dag meer dan voldoende vonden wij.

Amarillo vonden we een leuke stad met route 66 bezienswaardigheden. Palo duro canyon heel mooi! Ook als was het ijzig koud (-2 overdag). Caprock canyons konden we op weg naar Fort worth niet doen aangezien het park dicht was wegens gladheid.

Fort Worth Stockyards leuk maar toeristisch en redelijk snel gezien. Zoo ook mooi aangelegd.

Komende week hill country ontdekken! Austin, fredericksburg, san antonio.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

Dank je wel MikeAmerika en heel veel plezier nog deze laatste week!
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door Mademoiselle »

Nog een draadje waar ik op aan haak. Zou deze trip te doen zijn in februari? Wat ik tot nu toe heb gezien is dat de temperaturen per dag ontzettend kunnen variëren. Het hoeft niet bloedheet te zijn maar we willen ook niet in de vrieskou lopen.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

Als ik het bericht van MikeAmerika hierboven lees, is de kans op vrieskou nu al aanwezig. Dus ga er maar vanuit, dat dat ook in februari het geval zou zijn. Op sommige plekken zou het weer zeker best wel aangenaam zijn, maar ik zou echt niet in februari gaan, als je niet tegen een paar dagen vrieskou kunt.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door hemmie »

Hier in Houston zijn februari en november beide meestal nog wel aangenaam. Warme dagen loop je in een t-shirt, maar af en toe ook een frisse dag met in de vroege ochtend temperaturen tegen het vriespunt. Vanochtend hier 1 graad, dat was wel extreem vroeg in het jaar, maar vorige week ook nog een dag van 30 graden. Maar echt langere tijd koud valt in die maanden wel mee, dat hebben we eigenlijk alleen december en januari.
Maar, verder landinwaarts kan het volgens mij in die periode toch nog wel wat kouder zijn, dus als je dat echt niet wil zou ik niet voor februari kiezen. Maart is prachtig, al moet je er dan ook rekening mee houden dat heel Texas dan spring break heeft. Met name de 2e volle week van maart.
Terug in Texas!
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door Mademoiselle »

Bedankt Swissdutchie en Hemmie voor jullie reacties! HIerop afgaande hebben we besloten Texas ooit in een andere periode te doen.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door schre062 »

Hoi Mademoiselle, Wij willen vanaf half februari ook naar Texas. Zie topic viewtopic.php?p=1224252#p1224252
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door Mademoiselle »

Bedankt! Ga ik zeker even volgen. Al ga ik ook jouw reisblog lezen want ik zie dat je in februari/maart in California bent geweest en dat was onze tweede optie (en grotere kans op warmer weer)
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

De kogel is door de kerk: we hebben vrijdag onze vliegtickets geboekt! Voor 440 € p.p. inclusief ruimbagage rechtstreeks met United naar Houston.
Het wordt dus het reisschema vanaf Houston, dat hierboven staat, maar dan wel met enkele aanpassingen. We gaan namelijk een dag langer dan in het schema hierboven. De extra dag willen we in de Hill Country doorbrengen om de diverse state Parks en historische stadjes daar te bezoeken. Ook rijden we op dag 2 vanuit Houston naar Fredericksburg in plaats van Austin. Austin doen we dan aan het einde van de reis. Dit omdat we anders doordeweeks in Carlsbad aankomen en dan zijn de accommodaties daar i.v.m. de oliewinning onbetaalbaar.
We hebben inmiddels ook al diverse accommodaties geboekt, maar allemaal zo, dat we ze gratis kunnen annuleren. Het reisschema kan dus nog wel aangepast worden. Onder andere hebben we 3 nachten in de Chisos Mountains Lodge en daarna nog een in Terlingua geboekt. We hebben dus 3 volledige dagen in Big Bend.
We twijfelen nog een beetje of we een of twee nachten in Alamogordo zullen blijven. We hadden eerst een volle dag voor White Sands gepland, maar misschien is dat een beetje veel. We kunnen dus waarschijnlijk na ons bezoek in White Sands beter nog een stukje op weg naar Amarillo en dan bij voorbeeld in Roswell overnachten.
Ook nog niet helemaal duidelijk is of we een of twee nachten in Austin willen blijven. Misschien kunnen we na de eerste overnachting en een bezoekje in deze stad alvast een stukje op weg naar Houston. Of we brengen 's avonds nog een bezoekje aan de outlets in San Marcos en overnachten dan daar ergens. Het een of ander is ook nog afhankelijk van wat we in Houston nog willen doen. Eigenlijk was ik in eerste instantie niet van plan om hier nog iets te gaan bezoeken, maar bij nader inzien is een bezoek in het Space Center misschien toch wel interessant? Kan mij iemand een indicatie geven, hoeveel tijd ik voor het Space Center zu moeten inplannen?
Alle tips zijn ook nu weer van harte welkom! Alvast bedankt voor het meedenken!
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 436
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis swissdutchie: Texas okt / nov 2020

Bericht door swissdutchie »

Hier nog het nieuwe reisschema:
Ma 19 okt: Amsterdam - Houston
Di 20 okt: Houston - Fredericksburg
Wo 21 okt: Fredericksburg
Do 22 okt: Fredericksburg
Vr 23 okt: Fredericksburg - San Antonio
Za 24 okt: San Antonio
Zo 25 okt: San Antonio - Del Rio
Ma 26 okt: Del Rio - Big Bend (Chisos Mountains Lodge)
Di 27 okt: Big Bend (Chisos Mountains Lodge)
Wo 28 okt: Big Bend (Chisos Mountains Lodge)
Do 29 okt: Chisos Mountains Lodge - Terlingua
Vr 30 okt: Terlingua - Fort Davis
Za 31 okt: Fort Davis - Carlsbad
Zo 1 nov: Carlsbad - Alamogordo
Ma 2 nov: Alamogordo - (Roswell?)
Di 3 nov: Alamogordo / Roswell - Amarillo
Wo 4 nov: Amarillo
Do 5 nov: Amarillo - Wichita Falls
Vr 6 nov: Wichita Falls - Fort Worth stockyards - Dallas
Za 7 nov: Dallas
Zo 8 nov: Dallas - Austin
Ma 9 nov: Austin - ?
Di 10 nov: Austin / ? - Houston
Wo 11 nov: vertrek uit Houston 16.20 uur
Do 12 nov: aankomst Amsterdam
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer