New Orleans: tips gevraagd hotel/sightseeing/kerkdienst.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
sjef10
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mar 2018, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

New Orleans: tips gevraagd hotel/sightseeing/kerkdienst.

Bericht door sjef10 »

Wij willen rond 18 februari 2020 richting NOLA gaan.
En na mardi gras weer weg gaan. Ik hoef niet in de stad te zijn om te slapen. Ook veel te duur in die periode. Ik zoek liever een leuke plek of een leuk hotel ergens buiten stad om te slapen. Iemand tips?
Verder ook graag leuke tips ivm sightseeing in de omgeving NOLA.
Ik ben zelf ernstig ziek, dus kan niet veel meer doen. Maar we zoeken speciale en mooie plekjes.
Graag ook een goede tip voor een mooie kerkdienst (met alle halleluja die we maar kunnen vinden).
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door markro op 02 nov 2019, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: New orleans

Bericht door mtl »

Rond Mardi Gras zijn hotels flink duur. Kijk eens op trivago.
Overigens vraag ik me af hoe verstandig het is om op reis te gaan als je ernstig ziek bent.
sjef10
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mar 2018, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: New orleans

Bericht door sjef10 »

@mtl Ik ga op Trivago kijken. Dank je wel voor de tip.
Mag ik je opmerking over op reis gaan terwijl ik ernstig ziek ben echt niet toepasselijk vinden. Ik wilde het er alleen bijzetten omdat ik niet de dolle toerist kan gaan uithangen. Ben blij dat jij mijn oncoloog niet bent. :wink:
Maar nogmaals bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: New Orleans: tips gevraagd hotel/sightseeing/kerkdienst.

Bericht door hemmie »

Tussen New Orleans en Baton Rouge, langs de Mississippi, staan diverse plantation homes die je kunt bezoeken. Ze zijn allemaal wat anders, dus ik zou even de websites bekijken om na te gaan welke je het meeste aanspreekt. Wij bezochten jaren geleden Houmas House, bekend om de prachtige tuin, maar dus minder geachikt voor bezoek in de winter denk ik. Wij deden een keer Evergreen Plantation hartje winter, dat vonden we zeker de moeite waard.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: New Orleans: tips gevraagd hotel/sightseeing/kerkdienst.

Bericht door sanook »

Wij hebben in het Jefferson Inn & Suites geslapen tijdens ons bezoek aan New Orleans. Ligt net buiten de stad, goedkoop (misschien niet zo goedkoop tijdens Mardi Gras) en gratis parkeren en ontbijt. Met een Uber waren we in een kwartiertje downtown voor $12,-. Prima bevallen.
Wij hebben de Whitney Plantation bezocht, zeer indrukwekkend.
Charlene
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2019, 21:59

Re: New Orleans: tips gevraagd hotel/sightseeing/kerkdienst.

Bericht door Charlene »

Ik zou idd juist op reis gaan. Maar ik vraag me af of NO tijdens Mardi Gras de juiste keuze is voor jullie.
Tenzij je dit juist graag wil. Ik zou het dan op zoek gaan naar iets via airbnb of vmbo. Zodat je een aparte slaapkamer en woongedeelte hebt zodat je kunt rusten als je dat nodig hebt.
Verder ben ik in de omgeving nog niet zo bekend. Hopelijk is dat na volgende zomer anders.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: New Orleans: tips gevraagd hotel/sightseeing/kerkdienst.

Bericht door Grouchy »

Als toevoeging op bovenstaande;
Als natuur je ding is zou ik zeker ook eens kijken naar de Louisiana Bayous een swamp tour en/of
Jean Lafitte National Historical Park and Preserve Louisiana (Barataria preserve, Chalmette battlefield; slag bij NO), Manchac Swamp

Of misschien een paddlewheeler cruise op de Mississippi Rivier?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: New Orleans: tips gevraagd hotel/sightseeing/kerkdienst.

Bericht door jojostravelusa »

@ Sjef10: Alleen jij kunt bepalen of je wel of niet zo'n reis aankunt. Ik zou zeggen, als het kan, doen! Ik wens je veel sterkte en hoop dat je een mooie reis hebt.
sjef10
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mar 2018, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: New Orleans: tips gevraagd hotel/sightseeing/kerkdienst.

Bericht door sjef10 »

Dank allemaal voor de reacties.
We willen idd naar Mardi Gras. Staat al jaren op het lijstje van mijn man.
Jimmy12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 nov 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: New Orleans: tips gevraagd hotel/sightseeing/kerkdienst.

Bericht door Jimmy12345 »

Hoi,

Wij zijn ook al een aantal keer in New Orleans geweest, weliswaar niet met Mardi Gras, maar we kregen wel een leuke indruk daarvan in het Mardi Gras museum in Conti Street. Het is niet supergroot maar wat wij erg leuk vonden was de speciale verkleedafdeling die ze voor het publiek hebben. We hebben ons verkleed in de leukste costuums en de foto’s daarvan kom ik regelmatig nog tegen. Dus wat ons betreft zeker de moeite waard. Geniet van de voorbereidingen.
Anne-Marie
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:47

Re: New Orleans: tips gevraagd hotel/sightseeing/kerkdienst.

Bericht door Anne-Marie »

Wij hebben eind 2018, begin 2019 een cruise gemaakt vanuit New Orleans en na afloop van de cruise zijn we een aantal dagen in New Orleans geweest. Op onze eerste avond daar zagen we de Jean d'Arc parade, dit was de start van het Mardi Grass seizoen. Leuk om mee te maken en een hele relaxte sfeer. Ik weet natuurlijk niet hoe dit met Mardi Grass zelf is. Wellicht kun je wat ideeën halen uit ons reisverslag http://famkauffeld.nl/6_januari_2019.html
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: New Orleans: tips gevraagd hotel/sightseeing/kerkdienst.

Bericht door Ziva »

Ik woon zelf in Deep South Amerika en heb werkelijk van iedere Amerikaan gehoord dat je NOLA moet mijden tijdens Mardi Gras, helemaal als je nog nooit in NOLA bent geweest en dus onbekend bent met de stad zelf. Enorme druktes, grote groepen zuipende en dronken mensen, hele straten afgesloten en restaurants die sluiten of hun menu aanpassen. Dus al die leuke tripjes die je zou willen plannen kunnen dan zomaar geen doorgang vinden omdat alles aangepast wordt.

Zorg dus echt dat je 1 of 2 dagen ervoor er al bent zodat je de stad een beetje kent en ook wat dingen kunt zien want anders is het echt een gekkenhuis daar. Je zegt dat je niet de dolle toerist kunt uithangen vanwege je ziekte, begrijpelijk, maar ik hoop ook dat je begrijpt dat Mardi Gras nou juist bij uitstek HET feest is voor mensen die non stop dolle dingen willen doen en willen feesten tot ze er letterlijk bij neervallen. Fysiek zul je dus wel meer moeten aankunnen wat je kan er denk ik al bij voorbaat vanuit gaan dat je moeite zal hebben taxis of ubers te vinden, vermoedelijk veel zal moeten omlopen en zelfs al heb je je eigen huurauto, parkeren zal ook wel een drama zijn en zul je dus alsnog moeten lopen (en vergis je niet, lopen in Amerika kan echt een drama zijn qua afstanden).

De week voor Mardi Grasis het ook al gezellig en zijn er ook al veel festiviteiten en leuke parades en is het aanzienlijk rustiger (en goedkoper) om in NOLA te zijn. Wellicht kun je overwegen dan te gaan en dan voor Mardi Gras te vertrekken.

Wat betreft een kerkdienst, ik denk dat je vooraf moet bedenken wat voor stroming kerk je zoekt omdat er zo vreselijk veel verschillende soorten zijn. De meeste kerken zijn toegankelijk voor publiek maar ik raad je zeker aan om, als je eenmaal weet wat voor soort kerk je zou willen, vooraf contact op te nemen en ze even te vragen of je mag langskomen. Dat voorkomt dat mensen je vreemd aankijken omdat veel kerken echt hele hechte genootschappen zijn waar iedereen elkaar kent en het dus dan echt kan opvallen als je er als vreemde ineens tussenzit.

Ik wens je hoe dan ook een geweldige reis toe met heel veel mooie ervaringen. Ik sluit me helemaal aan bij wat hierboven gezegd is, zeker als je ernstig ziek bent moet je van het leven genieten maar ik zou zeker vooraf bekijken wat haalbaar is voor je zodat je niet volledig uitgeput bent omdat je teveel van je lichaam vraagt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer