Reis Charlie83: te laat?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Charlie83: te laat?

Bericht door Charlie83 »

Hallo iedereen,

Op school hebben de kids in 2020 april langer vrij dan verwacht door studiedagen enz.
Nu kwamen we op het super leuke idee om weer naar Amerika te gaan.
West-Amerika willen we dan graag aandoen aangezien we bijna 3 weken hebben. Wat vinden jullie?
Leuke periode om te gaan? Beetje te doen in april ...
En welke route is te doen als je rustig aan wilt doen?
Misschien te algemeen, maar eigenlijk is iedere tip welkom.
Als we natuurlijk te laat zijn met boeken en plannen, horen we dit ook graag en moeten we de locatie plannen misschien wijzigen.
Eerder zijn we al in Miami, New York en Orlando geweest.
Reizen willen we graag weer doen met een camper ...
We horen graag van jullie, groetjes.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Te laat?

Bericht door Almere vak V »

Neejoh, tijd genoeg! Plan de dagen wanneer je wilt gaan. Zoek tickets en kijk wat je allemaal wilt gaan doen. Je hebt nog bijna een half jaar de tijd.
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Te laat?

Bericht door Charlie83 »

Maar campgrounds in de nationale parken zijn natuurlijk allemaal vol... Liggen de campings rondom de parken erg ver af?
Kan je ook zonder vooraf te reserveren een plekje bemachtigen op een camping in de buurt van de NP?
Of is het verstandig om die vooraf al vast te leggen...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Te laat?

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan in veel parken al druk zijn maar het lijkt me niet dat alles al vol is. Waar baseer je dat op, heb je al iets gecheckt? Ik denk dat een park als Zion wel lastig kan worden maar verder zal het wel meevallen. Kijk eerst eens wat je zou willen doen. Er is niets te zeggen over beschikbaarheid als we niet weten welke parken je wilt bezoeken.
Wanneer zou je precies gaan?

Marianne
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Te laat?

Bericht door CAM1984 »

Weet je zeker dat alle campings al vol zitten? Anderhalf jaar geleden reisde ik in dezelfde periode door het zuidwesten. Eind november tickets geboekt, eind december de huurauto. Januari/februari een aantal campings toen de reis steeds meer vorm begon te krijgen. Ook het op sommige plekken op z'n beloop gelaten en gewoon op de bonnefooi gegaan. Ik zeg niet dat dit de manier is, maar wil hiermee aangeven dat je mijns inziens niet te laat bent. Er zullen wellicht campings geen plek meer hebben, maar ik denk dat er voldoende alternatieven zullen zijn.
Ik vond april een prachtige reisperiode, hoewel in sommige gebieden nog wel erg koud 's nachts (Bryce) in ons tentje. Maar jullie willen met de camper dus dat is een ander verhaal.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Te laat?

Bericht door BonnyR »

wij vertrokken eind april, maar alles was vol. De weekenden in de parken is zo wie zo veel drukker. Voor campgrounds moet je echt de 5/6 maanden van te voren klaarzitten om te boeken. Soms zijn de plekken binnen een paar minuten weg.In Bryce was genoeg plek, maar daar was het koud. GC was vol. Zion was vol. Yosemite was vol. Moab was bomvol! Ergens buiten Moab een net nieuwe camping gevonden in de middle of nowwhere. Grand teton, plek zat. afijn wij waren blij dat we toch vooraf van alles gereserveerd hadden.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Te laat?

Bericht door BonnyR »

Charlie83 schreef:
29 okt 2019, 20:09
Maar campgrounds in de nationale parken zijn natuurlijk allemaal vol...
je hebt vaak een aantal first come first serve campings, maar dan moet je vroeg uit de veren ;-)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Te laat?

Bericht door Charlie83 »

Haha! Vroeg uit de veren zijn we zeker met onze kids.
Campings die we bekeken hadden zijn die van zion en GC.
Deze waren niet meer beschikbaar in de NP.
Vertrek ligt rond de Pasen 2020. Dus nog vrij vroeg. Half April.
We waren aan het denken om van Las Vegas naar Los Angeles te reizen.
In ieder geval Zion , Grand Canyon eventueel Death valley?
Of gewoon rondje rondom Las Vegas blijven en daar de parken bezichtigen.
In ieder geval rustig aan en niet teveel miles op een dag.
Ook hebben we nagedacht over de optie SF naar San Diego.
Dit is natuurlijk heel wat anders en dan zit je natuurlijk ook met temperaturen.
Het is een lastige keuze omdat we nu een iets langere vakantie hebben in het voorjaar en het dan ook misschien niet te druk is in de NP.
De route vanuit SF zouden we ook een keer in onze zomervakantie kunnen doen. Want we hebben begrepen dat de NP dan helemaal overvol zijn. Yellowstone en Sequoia vallen beide af voor nu.
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Groetjes
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Te laat?

Bericht door BonnyR »

Charlie83 schreef:
30 okt 2019, 10:32
Campings die we bekeken hadden zijn die van zion en GC.
Deze waren niet meer beschikbaar in de NP.
Op het moment dat je achter de computer zit de site van de nationale parken openzetten met de camping van je keuze ( de overzichtspagina) dan regelmatig verversen. Er wordt best nog af en toe geannuleerd. Dan gelijk toehappen, want de vrijgekomen sites verdwijnen weer net zo hard. Zo hebben wij ook nog een extra nacht kunnen scoren in een NP.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Te laat?

Bericht door BonnyR »

Even de Grand Canyon gecheckt, maar daar zijn bijna alle plaatsen nog vrij op Mather campground tussen 15 en 24 april.
https://www.recreation.gov/camping/camp ... ailability

Ook op Watchman Zion is alles nog vrij;
https://www.recreation.gov/camping/camp ... ailability
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Te laat?

Bericht door Martin & Marianne »

Nou, niet alles. Als ik bij Watchman kijk vanaf 19 april zie ik niet veel vrije plaatsen (wel aangegeven dat het om een RV gaat).

Je kunt het zo plannen dat je daar in mei bent, die data moeten nog vrijgegeven worden. En het is ook mogelijk om South te boeken, dat kan twee weken voor aankomst gereserveerd worden. Of kijk in Springdale.
Kijk altijd op de NPS-site voor de mogelijkheden, zowel in als buiten het park. Voor Zion zie https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... n-zion.htm.
Bij de GC is nog heel veel beschikbaar. Waar heb je gekeken en voor welke datum?

Marianne
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Te laat?

Bericht door sanook »

Charlie83 schreef:
30 okt 2019, 10:32
Yellowstone
Ik denk dat je Yosemite bedoelt ? Begint en eindigt in ieder geval met dezelfde letter. :wink:
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Te laat?

Bericht door BonnyR »

Martin & Marianne schreef:
30 okt 2019, 12:52
Nou, niet alles. Als ik bij Watchman kijk vanaf 19 april zie ik niet veel vrije plaatsen (wel aangegeven dat het om een RV gaat).
oeps, :oops: RV had ik inderdaad niet ingevoerd, dat maakt wel een flink verschil denk ik.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Te laat?

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou begin april nog zuidelijker blijven. San Diego, Anza
Borrego, Joshua Tree NP, Palm Springs en alles richting Phoenix en Tucson is heerlijk in die periode.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Te laat?

Bericht door niels »

Afgelopen jaar op 12 april gestart in SF en via Yosemite richting Las Vegas. (Dit stuk met mijn ouders en zus alleen gedaan). In Las Vegas hebben we mijn vrouw en kids en man en zoon zus opgehaald en daarna in ruim 2 weken (mei vakantie) nog rondje LV gedaan.
Waren met 2 campers.

Periode was super, parken waren zeker niet druk. We vonden het op de grand canyon na overal rustig. (Houden van wandelen dus als je overal maar net iets verder liep dan 1ste uitzichtpunt waren we meestal bijna helemaal alleen).
Stonden iedere nacht in nationale parken die ik wel van te voren had vastgelegd. Maar overal prima gelukt 2 plekken naast elkaar te bemachtigen.

En qua weer was het bij ons in ieder geval heerlijk. Meeste dagen korte broek en zon. 2 keer een buitje gehad overdag maar kan iedere keer zo uit dat we dan net aan het verplaatsen waren met de campers. . En op grand canyon en arches campings na (daar was het echt wel fris al vroeg op de avond) iedere avond buiten gezeten bij kampvuur

Onze kids (en papa) vonden Goblin state park echt geweldig. Heerlijk klimmen en klauteren. Stonden daar ook op de camping (heeft maar een paar plaatsen). Echt een aanrader met kids.

Dus periode is zeker een aanrader 😁
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Te laat?

Bericht door Charlie83 »

Oh dit is zeker goed nieuws om te horen.
Vanuit SF starten lijkt steeds het voordeligste te zijn maar hoe zit het dan rondom Yosemite met rijden?
Nog parken afgesloten geweest ivm weersomstandigheden?
Natuurlijk weet je niet hoe het volgend jaar rond die tijd gaat zijn dat blijft tijd afwachten.
Campgrounds in de nationale parken hadden jullie vooraf vastgelegd. Maar via de site van de NP blijkt veel voor de RV al vol te zijn. Er zijn wel koa campings in de buurt beschikbaar...
Iemand daar misschien nog ervaring mee?
Ons leek het vooral voor de kids leuk om in SF te starten en naar de pier / stad rustig wennen aan het tijdsverschil.
Verder bedankt voor de leuke tips.
:thumbup: groetjes
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Te laat?

Bericht door Charlie83 »

En was het een beetje te doen het reizen op de afstand...
Niet teveel en te vol gepland? :blink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Te laat?

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar SF en Yosemite wilt zou ik dat zo laat mogelijk doen. Dus niet starten in SF als je een one way doet. In Yosemite zullen de vallei en de Mariposa Grove open zijn. De Glacier Point Road is onzeker.
Een rondje Las Vegas lijkt me niet gek. Dan kun je nog alle kanten op.
Werk zo snel mogelijk nu wat routes uit en kijk dan naar campings. Een KOA zou je eens een keer kunnen doen maar ze liggen meestal niet gunstig en zijn erg duur.

Marianne
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Te laat?

Bericht door Charlie83 »

:thumbup: Marianne!
Ja dat lijkt inderdaad voor ons ook de beste optie. Vertrek zal liggen rond de Pasen. Las Vegas zal dan begin punt worden maar natuurlijk erg druk met die dagen.
Lijkt het je verstandig om rondje Las Vegas en dan door naar SF te doen of zou je naar LA gaan?
Of gewoon Las Vegas start en eindpunt?
Begin Mei zullen we weer naar huis vertrekken.
We willen echt niet te lange afstanden rijden per dag. :wink:
Is het echt niet mogelijk om op de bonnefooi te gaan en campings te boeken als je aankomt?
We zijn dit gewend van eerdere reizen en dit bevalt ons heel goed omdat niks vast ligt.
Het is lastig in te schatten hoeveel dagen je reist en waar je bent in welke periode vooral met de kids. Het lijkt me het vrije camping plezier een beetje wegnemen. Maar goed dit kan ook wennen zijn. Het lijkt ons heerlijk om lekker met de kids aan het kampvuur te zitten. :clap:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Te laat?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou eens bij een reisorganisatie informeren naar camperhuur. Ik heb namelijk geen idee wat er mogelijk is qua one ways met een camper, en wat dat betekent voor eventuele drop off kosten. Een rondje is misschien het beste.
In welk opzicht is SF het voordeligste? Is dat alleen voor de tickets? En heb je dan alleen naar een retour gekeken of ook naar multi cities?
Charlie83 schreef:
02 nov 2019, 15:45
Is het echt niet mogelijk om op de bonnefooi te gaan en campings te boeken als je aankomt?
Dat lijkt me zeer onverstandig; je zult veel tijd kwijt zijn met zoeken, en als je niet in de parken staat ben je ook extra tijd kwijt met heen en weer reizen. En buiten een park kamperen is vaak veel duurder dan kamperen in een park. Als je je goed voorbereidt heb je een aardig goed idee van de tijd die je overal nodig hebt. Je kunt dan prima de overnachtingen vastleggen.
Charlie83 schreef:
02 nov 2019, 12:54
Maar via de site van de NP blijkt veel voor de RV al vol te zijn.
Dit zeg je nu al een paar keer maar waar heb je dan gekeken? En welke dagen en hoeveel dagen? Heb je ook gekeken naar wat er wél beschikbaar is? Voor bijvoorbeeld Zion?
En kun je die data dan niet als uitgangspunt nemen? Zet eens wat mogelijke routes naast elkaar. Dat moet je sowieso doen, of je nu wel of niet iets vastlegt want je wilt toch een beeld hebben van wat er mogelijk is in de tijd die je hebt.

Een paar voorbeelden:
11-apr naar Las Vegas
12-apr Las Vegas - Valley of Fire
13-apr Valley of Fire - Zion
14-apr Zion
15-apr Zion
16-apr Zion - Bryce
17-apr Bryce
18-apr Bryce - Capitol Reef
19-apr Capitol Reef
20-apr Capitol Reef - Goblin Valley
21-apr Goblin Valley - Moab
22-apr Moab
23-apr Moab
24-apr Moab - Monument Valley
25-apr Monument Valley - Page
26-apr Page
27-apr Page - Grand Canyon
28-apr Grand Canyon - Sedona
29-apr Sedona
30-apr Sedona - Las vegas
1-mei Las vegas
2-mei Las Vegas

Of met SF:
11-apr naar Las Vegas
12-apr Las Vegas
13-apr Las Vegas
14-apr Las Vegas - Valley of Fire
15-apr Valley of Fire - Zion
16-apr Zion
17-apr Zion - Bryce
18-apr Bryce - Page
19-apr Page
20-apr Page - Grand Canyon
21-apr Grand Canyon - Kingman
22-apr Kingman - Joshua Tree
23-apr Joshua Tree - Los Angeles
24-apr Los Angeles
25-apr Los Angeles - Yosemite
26-apr Yosemite
27-apr Yosemite
28-apr Yosemite - San Francisco
29-apr San Francisco
30-apr San Francisco
1-mei San Francisco

Je kunt dan beter nog iets toevoegen voor Yosemite zodat je daar het weekend vermijdt.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer