Amtrak of bus?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Kelly92
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 okt 2017, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 2

Amtrak of bus?

Bericht door Kelly92 »

Hallo allemaal

Mijn man en ik gaan in april naar het NO: Washington DC - Philadelphia - New York - Boston. Het oorspronkelijke plan was om tussen de steden te reizen met Amtrak treinen. Maar nu begonnen we te twijfelen om toch (gedeeltelijk) met de bus te reizen (bijv. megabus?)
Is dit te doen tussen deze steden of is er altijd veel file waardoor je veel langer onderweg bent? Vertrektijd zal altijd in de loop van de voormiddag zijn.
We hebben allebei een reiskoffer bij en weten niet goed wat haalbaar is.
Een auto gaan we in ieder geval niet huren deze keer. :)

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Amtrak of bus?

Bericht door BonnyR »

Ik ben ooit niet verder gekomen, dan het uitzoeken van routes en prijzen. Maar de bus is zeker niet duur je kan ook eens kijken bij de Flix.
https://global.flixbus.com/
Megabus roept dat je soms een ticket kan scoren voor $1, maar die zag ik nooit te voorschijn komen met het invoeren van data.
Wat ik ook tegenkwam, dat er soms 'directe'routes zijn. Weinig stops dan. Persoonlijk denk ik dat de bus misschien langer duurt, maar dat je meer 'ziet' onderweg.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
neuberben
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2011, 15:59

Re: Amtrak of bus?

Bericht door neuberben »

Ik heb al een paar keer de Megabus genomen, ook echt voor $1!

Is prima te doen. Heel schoon, met wifi etc aan boord. Soms wel wat file (dat heb je met de trein natuurlijk niet) maar heel fijn voor een paar uur. Prijs/kwaliteit veel beter dan de Amtrak vind ik zelf.
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Amtrak of bus?

Bericht door Pberndsen »

Ik weet niet of het nog steeds mogelijk is, maar voorheen kon je met een greyhound ticket onderweg uitstappen en dan een paar dagen later weer instappen om je reis te vervolgen. Dan zou je met 1 of 2 tickets je hele reis kunnen maken. Scheelt wellicht wat in de prijs. Ik heb iig goede ervaringen met het reizen per bus.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Amtrak of bus?

Bericht door CAM1984 »

Prima ervaring met de Megabus van NYC naar Washington. Tickets voor ik meen 5 dollar pp, het reserveren van de stoelen (we wilden graag bovenin en vooraan in de bus zitten) was duurder ($7,50) :lol: Reis verliep prima, zonder files. Er zit een toilet in de bus en je hebt wifi. De prijs van een Amtrakticket was zo'n $100 pp dus dit was een prima deal vonden wij.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Amtrak of bus?

Bericht door Jumping Jack »

Jumping Jack schreef:
31 okt 2019, 11:17
Sbossant schreef:
13 mar 2019, 22:21

Let op: kaartjes voor Amtrak moet je wel vooraf kopen. En over het algemeen geldt: hoe eerder je ze koopt, des te goedkoper ze zijn.
Wij willen in juni volgend jaar de Amtrak pakken van New York naar Philadelphia. Goedkoopste zijn nu $45 pp. Hoe lang vantevoren moet je die bestellen ivm de prijs? Nu of paar weken vantevoren? Kan dat veel schelen?
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Amtrak of bus?

Bericht door BigJesper »

Ik was afgelopen mei voor een oneway NY Penn Station naar Washington Union Station ongeveer 48 dollar per persoon kwijt. De Amtrak-tickets heb ik in februari geboekt. Qua afstand twee keer zo ver als Philly. Je zou kunnen kijken wat mijn traject nu kost dit met je eigen route kunnen vergelijken.
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Amtrak of bus?

Bericht door peeweetm »

Jumping Jack schreef:
02 nov 2019, 15:04
Jumping Jack schreef:
31 okt 2019, 11:17


Wij willen in juni volgend jaar de Amtrak pakken van New York naar Philadelphia. Goedkoopste zijn nu $45 pp. Hoe lang vantevoren moet je die bestellen ivm de prijs? Nu of paar weken vantevoren? Kan dat veel schelen?
Op https://biketrain.net/amsnag2.0/amSnag.php kun je vrij eenvoudig de prijzen van Amtrak vinden. Je kunt daar zelf een idee krijgen, hoe kort van tevoren de prijzen stijgen.
In het oosten van de VS heb ik weinig kilometers gemaakt; ik ben meer een fan van de 'landcruises' ten westen van Chicago.

Verder is dit een vriendelijk en hulpvaardig forum over Amtrak: https://discuss.amtraktrains.com/
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Amtrak of bus?

Bericht door Timb »

Wij zijn afgelopen ook met de Megabus geweest. Dikke prima. Goedkoop en geen files. 40 dollar heen en terug gereserveerde stoelen en met 4 personen. De trein was idd veel en veel duurder en slechts een half uur sneller. :thumbup:
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Amtrak of bus?

Bericht door Jumping Jack »

Timb schreef:
13 nov 2019, 14:27
Wij zijn afgelopen ook met de Megabus geweest. Dikke prima. Goedkoop en geen files. 40 dollar heen en terug gereserveerde stoelen en met 4 personen. De trein was idd veel en veel duurder en slechts een half uur sneller. :thumbup:
Heb ik ook naar zitten kijken, enig nadeel is dat je koffer niet meer dan 20 kg mag wegen, en je handbagage niet groter dan een aktetas.
Dus geen roltrolley bijvoorbeeld...
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Amtrak of bus?

Bericht door Frasi »

Ik heb 3 jaar geleden ook $10 betaald bij Megabus (NY-Philadelphia) incl een gereserveerde plek (1e rij bovenin). Ook vlekkeloos zonder files.
Kan me niet herinneren dat er bagagebeperkingen waren of dat er bagage gemeten danwel gewogen werd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Amtrak of bus?

Bericht door Jumping Jack »

Luggage policy Megabus

Megabus does not check luggage or provide receipts for luggage transported on the bus by the passenger.
Customers are advised that megabus will accept up to ONE (1) piece of luggage per passenger reservation.
For guidance this must not exceed 62 inches when adding the total exterior dimensions of the piece (length + width + height) and should not weigh more than 50 pounds.
Passengers can also take onboard one (1) small carry-on bag that will fit in the overhead storage compartments or under the seat.
Maximum bag sizes that are commonly used for airline carry-on, such as wheeled rectangular bags are typically too large to be taken onboard the bus and will not be permitted in the passenger area.
We suggest a bag with dimensions no larger than a briefcase as being about the correct size for carriage onto the bus.
All luggage should be locked and we recommend that a TSA approved locking device be used, particularly if crossing international borders. We also recommend that you label your luggage with your name, address and contact number.
Please be advised that passengers wishing to travel with more luggage than specified above will have items refused. No refunds will be issued in respect of travel plans canceled by the customer as a result of their excess luggage being refused.
If you wish to take an extra piece of luggage, you should purchase an additional travel ticket in advance of travel. This guarantees your luggage space on the bus, which is limited.
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Amtrak of bus?

Bericht door mtl »

Bij Megabus en Flixbus nooit meegemaakt dat bagage gewogen en gemeten werd. Bij Greyhound wordt ruimbagage wel gewogen dacht ik.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Amtrak of bus?

Bericht door Timb »

Daar kijkt idd niemand naar. Wij hadden 2 grote koffers en 2 trolleys. Die gooien ze allemaal snel naar binnen, want er moet gereden worden. Als ze alles eerst moeten wegen lopen ze wel vertraging op. Maak je dus geen zorgen :D
Mariska27
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 mei 2019, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Amtrak of bus?

Bericht door Mariska27 »

BigJesper schreef:
02 nov 2019, 15:43
Ik was afgelopen mei voor een oneway NY Penn Station naar Washington Union Station ongeveer 48 dollar per persoon kwijt. De Amtrak-tickets heb ik in februari geboekt. Qua afstand twee keer zo ver als Philly. Je zou kunnen kijken wat mijn traject nu kost dit met je eigen route kunnen vergelijken.
Nu 162 dollar voor 4, voor de maand juli. Goede prijs dus. Maar nu ik dit zo lees ga ik ook eens naar de Megabus kijken :thumbup:
1999: West USA
2008: Florida
2010: West USA http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl
2012: West USA & Canada http://lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl
2018: New York Manhattan
2019: Florida https://lingetjesinflorida.reismee.nl
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer