Reis Lord Bonez: North West + Canada met kids.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Reis Lord Bonez: North West + Canada met kids.

Bericht door Lord Bonez »

Hoi,

Wij zijn ons aan het oriënteren om een reis van ongeveer 3 weken te maken in juli 2020 met 2 kids (10 en 8 jaar) met een huurauto door het noordwesten en een stukje Canada. Zonder kinderen hebben we al ooit een rondje West-Canada gedaan, dus highlights als Jasper, Banff, Wells Gray, Vancouver Island hebben we nu niet gepland.

- Mijn kinderen willen wildlife zien, bij voorkeur Moose.
- We willen graag een stuk van Oregon (kust en columbia river gorge) zien.
- Olympic national park staat hoog op de lijst.
- We willen korte wandelingen maken, geen lange hikes.

Ik vind het lastig om te kiezen, er is zoveel te zien in die regio. Onderstaand is een eerste voorstel:

12-Jul zondag vertrek
13-Jul maandag vancouver
14-Jul dinsdag vancouver
15-Jul woensdag kelowna
16-Jul donderdag kelowna (okanagen valley)
17-Jul vrijdag waterton lakes (wildlife)
18-Jul zaterdag waterton lakes (wildlife)
19-Jul zondag glacier NP (wildlife)
20-Jul maandag glacier NP (wildlife)
21-Jul dinsdag spokane (tussenstop)
22-Jul woensdag hood river (columbia river gorge)
23-Jul donderdag portland
24-Jul vrijdag portland
25-Jul zaterdag cannon beach (oregon coast)
26-Jul zondag cannon beach (oregon coast)
27-Jul maandag olympic
28-Jul dinsdag olympic
29-Jul woensdag Seattle
30-Jul donderdag Seattle
31-Jul vrijdag boeing / san juan
01-Aug zaterdag san juan (orcas)
02-Aug zondag vertrek
03-Aug maandag thuis

Qua afstand denk ik wel te doen, maar het zijn wel veel stops. Graag jullie feedback.
Heb ook getwijfeld over Nova Scotia, New Brunswick, PEI en stukje Quebec omdat wildlife (moose) daar wellicht beter te vinden zijn. Die area ken ik helemaal niet, lijkt me wel mooi, maar op een of andere manier trekt het westen me meer.

Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis Lord Bonez: North West + Canada met kids.

Bericht door Ruud2004 »

Pfff de Moose. Na vier mooie reizen door Oost- en Zuidwest Canada (zie reisverslagen) kennen wij de Moose vooral van de vele waarschuwingsborden langs de weg. In 2007 in Algonquin NP vanuit een Canoe een moeder met twee kleintjes gezien, maar dat was het dan. Waarschijnlijk pure pech .... Ik hoop dat jullie meer geluk hebben.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
troelalahuplala
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2014, 17:45
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Nederland

Re: Reis Lord Bonez: North West + Canada met kids.

Bericht door troelalahuplala »

sowieso .. wildlife zien is geen garantie.. ik zou daar iig niet een speciale route voor plannen. Mocht je het tegenkomen is het een bonus . Dus ik zou je zoon voorbereiden op 0 wildlife en alles wat je ziet is meegenomen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lord Bonez: North West + Canada met kids.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden in al onze vakanties nog nooit een moose gezien, ook niet op bekende 'moose-locaties' zoals de Moose-Wilson Road in Grand Teton, of bij Sprague Lake in RMNP (waar ze áltijd kwamen, en de fotografen al in aanslag lagen).
Tot dit jaar; nét buiten het plaatsje Nederland, waar een moose zomaar tussen de huizen door richting de weg liep. Dus hou je ogen open, overal, maar bouw er niet je vakantie omheen.

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Lord Bonez: North West + Canada met kids.

Bericht door ingrid14 »

Wij waren in 2016-2017 en 2018 ook in dit gebied en hebben toen ... 0 elanden gezien.
Je moet er geluk mee hebben.
Maar, er is wel genoeg ander wildlife te zien.
Van Kelowna naar Waterton vind ik wel een heel eind rijden voor 1 dag (ik heb met jouw dagen 15-18 juli geen ervaring)

Verder mis ik Mt Rainier in jullie route, vond ik een erg mooi park.

Voor Olympic zou ik zelf een extra dag doen. Je rijdt er wat heen en weer, afhankelijk van de getijden. De prachtige stranden zijn namelijk best bij eb te bezoeken dan kan je tot bij de rotsen komen en tidepoolen.

Is het misschien een optie om in Calgary te beginnen en Kelowna over te slaan? Terug dan vanaf Vancouver.
Dan heb je wat extra dagen om over de rest van je route te verdelen.
Lord Bonez schreef:
20 okt 2019, 00:52
Heb ook getwijfeld over Nova Scotia, New Brunswick, PEI en stukje Quebec
En dat is juist waar ik volgend jaar heen ga :lol: (wel geen Quebec)
Ik heb ook wat getwijfeld, eerste keer oostkust na 15x westkant.

Veel succes met de planning.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis Lord Bonez: North West + Canada met kids.

Bericht door Ruud2004 »

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Lord Bonez: North West + Canada met kids.

Bericht door Galapogos »

Hmm, dan hebben wij meer geluk met de elanden. We hebben er in een paar reizen al een aantal gezien, in Glacier NP, Rocky Mountains NP en op diverse plekken in Grand Teton NP.

Mocht je bij Swiftcurrent Lake in Glacier NP 'onze' eland tegenkomen, doe hem dan de groeten van me! :lol:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Lord Bonez: North West + Canada met kids.

Bericht door jojostravelusa »

Van 24 augustus tot 19 september waren we in West Canada en eerlijk gezegd is het ons een beetje tegengevallen wat we aan wildlife gezien hebben. We hebben echt wel het nodige gezien (behalve een eland), maar we hoorden altijd: als je wild wilt zien, dan moet je naar Canada, daar zie je overal wel wat. De eerste 1,5 week bleef het beperkt tot een haas en een eekhoorn. Niet direct waar je zo'n lange reis voor maakt. Ook op een speciale trip met Kynoch Adventures in Bella Coola (Hagensborg) hebben we maar 1 beer gezien. Toen we uit de boot gestapt waren zagen we er nog wel een trouwens, eerlijk is eerlijk. We hadden speciaal de route via Bella Coola ingepland, omdat we dan Vancouver Island aan zouden doen (daar wonen ontzettend veel beren zegt men), zijn gaan whale watchen met Eagle Eye Adventures, met de ferry van Port Hardy naar Bella Coola via de Inside Passage zijn gevaren en via Bella Coola oost-waarts zijn gereden, omdat er bij Bella Coola zoveel beren zouden zijn. Op een paar leuke ontmoetingen na, hadden we toch op meer gehoopt.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Lord Bonez: North West + Canada met kids.

Bericht door Galapogos »

Haha, wel herkenbaar. Op onze reis door de Canadese Rockies en de Amerikaanse parken Glacier, Yellowstone en Grand Teton zagen we ook véél meer wild in het Amerikaanse deel. Misschien omdat er in Canda nog veel meer ruimte is en die dieren dus lekker ergens zitten waar geen mensen komen? :lol:
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Lord Bonez: North West + Canada met kids.

Bericht door Volucris »

Wij zijn 1 keer in juni geweest en de andere keren in september. Wildlife hebben we iedere keer wel gezien maar in juni toch het meest. Vooral beren. Zelfs een grizzly met 3 cubs. Ze moeten in het voorjaar meer moeite doen om aan voedsel te komen werd er gezegd. Ik moet erbij zeggen dat er dat jaar nog wel een late sneeuwval was geweest.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Lord Bonez: North West + Canada met kids.

Bericht door jojostravelusa »

In Alaska was het een stuk beter wat elanden betreft. Misschien voor een volgende reis?
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Lord Bonez: North West + Canada met kids.

Bericht door FerryM »

Een keer op één dag 12 elanden gezien, dat was aan de westkant van Rocky Mountain NP, bij Grand Lake
En inderdaad, bij Nederland in Colorado ook wat gezien. Bij Canmore altijd wel raak op Hgw 742, 's ochtends vroeg.

Maar dat is niet waar jullie naartoe gaan. In Waterton wel gezien, 's avonds op de Red Rock Parkway.
In Glacier zagen we ze bij Many Glacier, ook 's avonds na het eten bij rondje rijden. Ook veel grizzlies gezien, altijd wel prijs hier hogerop in de bergen.

En eind juli grote kans op orka's bij de San Juan Islands, daar toen ook gezien.

http://ferrymarquart.eu/USA2013/reisver ... g_2013.htm

Groet, Ferry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer