Trouwen in Amerika of Nederland?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Anita1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 feb 2019, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door Anita1975 »

Hallo Allemaal,

Ik wilde vragen wat is nou beter? Trouwen in Amerika of trouwen in Nederland?

Als ik zou trouwen in Amerika, zou ik dus al mijn papieren moeten laten vertalen in het Nederlands. En als wij gewoon hier trouwen dan hoeft dat niet dacht ik. Kwa rompslomp enz. Maar we gaan wel in Amerika wonen.

Hebben jullie tips?
Jessica88
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 nov 2017, 20:43
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Seattle

Re: Trouwen in Amerika of Nederland

Bericht door Jessica88 »

Hoi Anita,

Ik ben in november getrouwd in Amerika met mijn Nederlandse man, die hier al woonde. Het marriage certificate was al in het Engels, wat nu goed uitkomt voor de green card procedure.


Volgens mij maakt het vrij weinig uit, het gaat vooral om waar jullie je fijn bij voelen. Wij wilden hier in de VS trouwen, omdat we zo snel mogelijk samen wilden zijn. We wisten dat als we in NL zouden trouwen, er meer planning bij zou komen kijken (familie die dan komt, vrienden, etc.). Nu zijn we met alleen onze getuigen naar het courthouse gegaan en dat was ook erg leuk. We gaan het nog wel een keer over doen in NL, maar dat vergt wat planning.

Het maakt (in ieder geval volgens onze advocaten) vrij weinig uit waar je trouwt.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Trouwen in Amerika of Nederland

Bericht door hemmie »

Hangt er denk ik ook vanaf of je man nederlands of Amerikaans is. Als hij Amerikaan is heb je volgens mij ook extra papieren nodig om in NL te trouwen, geen idee wat dan makkelijker is. Als jullie allebei Nederlands zijn en daarna de huwelijksakte voor een visumaanvraag nodig hebben zal het denk ik niets uitmaken, wij hebben altijd gewoon een internationale versie van onze Nederlandse huwelijksakte gebruikt, dat was prima.
Terug in Texas!
Anita1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 feb 2019, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door Anita1975 »

Jessica88 schreef:
16 feb 2019, 19:15
Hoi Anita,

Ik ben in november getrouwd in Amerika met mijn Nederlandse man, die hier al woonde. Het marriage certificate was al in het Engels, wat nu goed uitkomt voor de green card procedure.


Volgens mij maakt het vrij weinig uit, het gaat vooral om waar jullie je fijn bij voelen. Wij wilden hier in de VS trouwen, omdat we zo snel mogelijk samen wilden zijn. We wisten dat als we in NL zouden trouwen, er meer planning bij zou komen kijken (familie die dan komt, vrienden, etc.). Nu zijn we met alleen onze getuigen naar het courthouse gegaan en dat was ook erg leuk. We gaan het nog wel een keer over doen in NL, maar dat vergt wat planning.

Het maakt (in ieder geval volgens onze advocaten) vrij weinig uit waar je trouwt.
Ok ik dacht omdat ik Nederlands ben en hij Amerikaans is en in Wisconsin woont, als hij hier zou trouwen dan hoef je de papieren niet te vertalen in het Nederlands. Wij willen zsm trouwen en we vieren het wel een andere keer met familie. Ik dacht als hij hier komt dan trouwen we en dan gaan we in Amerika wonen.
Anita1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 feb 2019, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door Anita1975 »

hemmie schreef:
17 feb 2019, 02:17
Hangt er denk ik ook vanaf of je man nederlands of Amerikaans is. Als hij Amerikaan is heb je volgens mij ook extra papieren nodig om in NL te trouwen, geen idee wat dan makkelijker is. Als jullie allebei Nederlands zijn en daarna de huwelijksakte voor een visumaanvraag nodig hebben zal het denk ik niets uitmaken, wij hebben altijd gewoon een internationale versie van onze Nederlandse huwelijksakte gebruikt, dat was prima.
Moet je alles in het Engels vertalen? Zoals VOG?
Ik zag bij Justis.nl een Engels document die je kan downloaden. Ik kan het wel aanvragen maar weet niet hoelang het geldig is.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door Bennogr »

Volgens mij is trouwen in de VS het makkelijkst. Je krijgt dan alles meteen in het Engels en het ziet er mogelijk "echter" uit bij de Amerikaanse immigratiedienst dan zo'n 'rare' papiertoestand uit het buitenland. Registreren is volgens mij dan redelijk eenvoudig.

In New York kunt je trouwen bij het plaatselijke "marriage bureau" (https://www.cityclerk.nyc.gov/html/marr ... ense.shtml). Voor Nederland moet je dan een apostille halen (naar een officiele notaris onder het gerechtsgebouw om de hoek en dan naar een kantoor van de Newyorkse 'secretary of state', een hoek verder). Totale tijd 1 minuut voor het trouwen, 1 minuut voor de eerste handtekening en dan een uurtje wachten bij de 'secretary of state.

Met die apostille papieren kun je dan je huwelijk redelijk eenvoudig in Nederland laten registreren.

Als je eenmaal getrouwd bent, kun je natuurlijk verder doen wat je wilt: feest in Nederland, feest in de VS, overdoen van je trouwen met een geestelijke als je dat wilt (niet echt echt die tweede keer, maar meer 'net echt')

Succes en 'ze leefden nog lang en gelukkig.' Waar je ook terecht mocht komen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door hemmie »

Als je in NL trouwt moet je volgena mij een recent afschrift van geboorteakte aanleveren, dus ook je amerikaanse partner. En volgens mij heb ik wel eens gelezen dat een buitenlandse partner een bewijs moet hebben dat hij nuet getrouwd is. Maar goed, dit zul je zo bij de gemeente kunnen navraagen, en dan kun je zelf nagaan wat makkelijker is.
Terug in Texas!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door sundaysue »

Als je in Amerika gaat wonen, moet je sowieso alle NLse papieren vertaald hebben voor je USCIS application. Ik neem aan dat jullie dus de I-130/CR-1 visum route gaan nemen, dus waar je ook trouwt, je trouw akte moet vertaalt worden voor je visum/green card aanvraag.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Anita1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 feb 2019, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door Anita1975 »

Hij wilt de K1 visa aanvragen en dan kan ik beginnen met papieren verzamelen. Ikzelf zat te denken om alvast een VOG, medische keuring en geboorteakte klaar te zetten. Maar weet niet wat de geldigheid is van die papieren. Ik weet dat het een rompslomp is van papierwerk.
Anita1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 feb 2019, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Interview

Bericht door Anita1975 »

Hoe ziet zo een interview eruit? Is het echt zoals een sollicitatie? :cry:

Note mod: vragen over hetzelfde onderwerp samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door sundaysue »

Met K-1 visum moet je dus in Amerika trouwen, daarom bestaat dat hele visum. Om legaal de US binnen te treden, te trouwen en adjustment of status te doen. Als je in NL wilt trouwen, zou ik voor het CR-1 visum gaan. Goedkoper, geen green card aanvraag die +1 in jaar duurt, en je mag direct werken na aankomst.

Met K-1 mag je niet werken of reizen tot je je werkvergunning hebt. AOS duurt nu ruim een jaar, dus binnen 90 dagen trouwen, AOS aanvragen, en een jaar wachten op de green card. 4-7 maanden wachttijd nu voor werkvergunning.

Maar hoe dan ook, je papieren moeten international vertaalt zijn. Heel makkelijk voor VOG en geboorte akte! Je trouw akte komt natuurlijk in het Engels, sinds je in Amerika moet trouwen.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door sundaysue »

Anita1975 schreef:
18 feb 2019, 18:30
Ikzelf zat te denken om alvast een VOG, medische keuring en geboorteakte klaar te zetten.
Medische keuring kan niet gedaan worden zonder dat je petitie is goedgekeurd en bij het consulaat is. Als je nog niets hebt aangevraagd omtrent I-129F, dan zou ik eerst even focussen op de petitie bij elkaar te verzamelen. Lees het process goed door via USCIS website. Visajourney is een hele behulpzame website met tips, tricks en vooraf ingevulde formulieren om je te helpen bij het invullen van de petitie.

Focus je nu even eerst op I-129F documenten en bijhorend bewijs zoals relatie bewijs, vliegtickets, foto's, conversation logs, hotel receipts oid. Zodra je petitie is goedgekeurd door USCIS, dan pas zou ik focusen op VOG, geboorte akte, etc. Consulaat stuurt je vanzelf informatie op wat je moet doen, nodig hebt, en hoe je je medisch kan inplannen.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Interview

Bericht door goldenhills »

Als ze geen wantrouwen hebben dan neem ik aan dat het ongeveer gaat zoals bij ons spouse GC gesprek. We konden samen naar de official en het gesprek ging serieus maar niet vervelend. Al het papieren bewijs door nemen, vragen beantwoorden, foto's laten zien.

Als ze het niet vertrouwen kun je apart genomen worden, en worden jullie antwoorden op de vragen vergeleken om te controleren of je wel hetzelfde verhaal verteld.
realone
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 okt 2012, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door realone »

sundaysue schreef:
18 feb 2019, 19:25
Als je in NL wilt trouwen, zou ik voor het CR-1 visum gaan. Goedkoper, geen green card aanvraag die +1 in jaar duurt, en je mag direct werken na aankomst.
De hele CR1 procedure zitten wij nu in en ik vermoed dat dit alles bij elkaar langer gaat duren dan een jaar. In oktober NOA1 gekregen en volgens de verschillende tijdlijnen op Visajourney hoeven we NOA2 niet voor augustus te verwachten. Dan de rest nog...
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door sundaysue »

@ Realone: CR-1 visum heeft altijd al tussen de 12-14 maanden geduurd! Echt heel lastig, maar dat visum heeft zoooooveel meer voordelen dan de K-1. Sinds 2017 loopt het K-1 visum bijna gelijk met CR-1. Je zult zien dat veel meer mensen dit zullen aanraden. Ik ben inmiddels ruim $2500 kwijt door de K-1 route te kiezen, en ruim 9 maanden op mijn green card moeten wachten na het opsturen van Adjustment of Status. Het scheelt ruim $1225 in kosten als men voor CR-1 gaat in plaats van K-1.

Gelukkig mag je tijdens het visum proces nog wel op en neer reizen met je ESTA of B2, dat scheelt! Ben je in elk geval niet al te lang bij elkaar vandaan :)
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door Taygi »

Maakt echt niet uit waar je trouwt. Ja, als je gemeente geen internationaal geboortecertificaat heeft moet je 't even vertalen. Maar dat moet niet door een beedigd vertaler of dergelijke. Kan je zelf doen.

Wij zijn, vanwege bureaucratiche rompslomp, in Denemarken gaan trouwen. Kregen een internatiale trouwakte mee in verschillende talen.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door sundaysue »

^ Waar je trouwt maakt wel uit als je van plan bent om K-1 visum te doen. In Amerika dus.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Rosie91
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door Rosie91 »

Dag allen!

Ik ben op 8 februari 2019 in Nederland getrouwd met mijn Amerikaanse man.
Wij hebben hiervoor gekozen omdat het nederlandse huwelijk zo goed als wereldwijd overal erkent wordt. Ook is het financieel beter geregeld als je toch besluit zonder elkaar verder te gaan.

Ook kun je een internationaal trouw certificaat aanvragen die ze na de trouwceremonie meteen meegeven. Deze hebben wij aangevraagd om mee te kunnen sturen met de aanvraag van het CR-1 visum. Geen vertaling nodig dus!
Wel even laten stempelen bij de rechtbank (+/-5 min), kost je 20 euro en dan kun je dit document overal internationaal gebruiken.

Wij hebben inmiddels ons CR-1 visum lopen en hopen zsm naar Amerika te verhuizen.
Ik hoop dat deze ervaring helpt!

Mocht je onze processen willen volgen van het CR-1 visum kijk dat even in dit topic: CR1 Visa Taygi & G - vragen :thumbup:

Rosie
Anita1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 feb 2019, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door Anita1975 »

Rosie91 schreef:
19 mar 2019, 11:46
Wij hebben inmiddels ons CR-1 visum lopen en hopen zsm naar Amerika te verhuizen.
Hoi,

Hoe is het verlopen bij jullie ondertussen?
Laatst gewijzigd door markro op 31 okt 2019, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort.
Anita1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 feb 2019, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Trouwen in Amerika of Nederland?

Bericht door Anita1975 »

Hallo Allemaal,

We zijn inmiddels getrouwd in Nederland op 3 december.
Nu willen we dus de papieren gaan regelen maar ik krijg de ambassade niet aan de telefoon hier in mederland. Hoe kunnen wij het beste de papieren regelen? Gewoon downloaden en invullen? Maar waar moeten we dat sturen? Ambassade in Nederland of Amerika? Ik weet niet zo goed hoe we dat moeten doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer