Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

@miesje79
Je kunt gewoon op budget.com reserveren, alleen wel aangeven dat je uit Nederland komt, dan zitten de juiste verzekeringen erbij. Ik heb hem ook daarbij geboekt, maar wel voor daar pas betalen gekozen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door miesje79 »

sanook schreef:
29 okt 2019, 08:58
miesje79 schreef:
29 okt 2019, 00:25
Nog geen verzekeringen
Dan doe je iets niet goed.
Ik heb nog niks gedaan hoor :D , ik schreef dat om aan te geven dat dat de kale prijs was. Ik heb er geen ervaring mee dus weet ook niet of prijzen goed zijn of niet. Ik neem uiteraard alle benodigde verzekeringen, daar ga ik mij even in verdiepen
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door miesje79 »

pumi1000 schreef:
29 okt 2019, 09:42
@miesje79
Je kunt gewoon op budget.com reserveren, alleen wel aangeven dat je uit Nederland komt, dan zitten de juiste verzekeringen erbij. Ik heb hem ook daarbij geboekt, maar wel voor daar pas betalen gekozen.
Heb idd aangegeven uit NL te komen ik ga nu even kijken naar de verzekeringen. Jij betaald daar pas vanwege eventuele annulering?
miesje79
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door miesje79 »

Division schreef:
29 okt 2019, 08:18
- Als je wil navigeren heb je gps nodig, maar die huur je natuurlijk niet via de verhuurder. TomTom op je smartphone werkt prima, er is ook een topic voor autonavigatie: viewtopic.php?f=30&t=60674
- Die staan in de openingspost van dit topic.
- Dan zou ik ophaaltijd 15.30 en inlevertijd 12.30 invullen.
Oke die ga ik even bekijken, ook naar die app. Bedankt
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door pumi1000 »

@miesje79

LDW en third part liability komt erbij te staan bij boeken. Ik vind het fijner om daar pas te betalen, zodat ik ook makkelijk kan annuleren als ik iets anders tegen kom.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door vana »

Weet iemand of het mogelijk is om voor het eerste gedeelte van de reis een andere medebestuurder te nemen dan voor het tweede gedeelte?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@vana Het is maar net hoe je het bedoeld.
Ja ; je kunt onderweg op een andere vestiging van dezelfde verhuurder een extra bestuurder toevoegen.
Nee; je kunt onderweg bij een andere vestiging van dezelfde verhuurder geen extra bestuurder wisselen ,zodat een eerdere bestuurder geschrapt wordt .
Extra; Y
Swap : N
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door vana »

Onze dochter gaat twee weken mee en wil ook graag af en toe rijden, dus zij moet dan medebestuurder zijn (en ik niet).
Als zij weg is zou ik dan medebestuurder willen zijn. Dus ik vroeg me af of je aan het begin, bij het afhalen van de auto, kunt aangeven dat mijn dochter de eerste twee weken medebestuurder is en ik de volgende twee weken.
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door marc08 »

Voor degene die nog twijfelen of bij hertz CDP code 633306 voor amex platinum ook daadwerkelijk de kaart voor nodig is, ik heb de code gebruikt en heb zelf een amex gold kaart (met 5star status overigens) en ik heb er geen navraag over gehad. Ook niet tijdens het opnieuw boeken met een hertz medewerker en ook niet tijdens het ophalen bij de luchthaven. Ik moest sowieso langs de desk (niet voor CC controle), maar om de 2 auto stoeltjes op te halen.

Hopelijk haal ik hiermee wat twijfels weg bij sommige. succes met boeken/zoeken!

De keuze op MCO (orlando) aan de B kant (vlogen met Delta) was erg ruim bij de 5 star lane, waar ik een fijne GMC Acadia heb meegenomen.
Ik heb de andere lanes niet meer gecheckt, maar er stond erg veel. (pick up datum was 1 oktober)
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

marc08 schreef:
29 okt 2019, 20:31
ik heb er geen navraag over gehad
Issue is ook niet of je de auto wel of niet meekrijgt, de verhuurmaatschappij maakt dat niet zoveel uit. Issue is dat je mogelijk een probleem hebt als je (grote) schade en/of letsel veroorzaakt en de verzekering alle voorwaarden na zou kunnen gaan. En als dan blijkt dat je niet aan de voorwaarden voldoet zou het kunnen dat je alsnog niet verzekerd bent. Dus mijn advies is om geen kortingscodes oid te gebruiken waar je geen recht op hebt !
marc08
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 aug 2015, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door marc08 »

goed dat je dat even aanvult, had ik even niet bij stil gestaan in mijn verhaal zojuist.
New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Ik zit weer even te kijken naar autohuur in Canada. Iemand ervaring met Budget in Calgary in de winter? Zijn er winterbanden beschikbaar? De prijs is wel heel gunstig bij Budget namelijk. Ik ben geen fan van rijden met all seasons / all weathers in de sneeuw.

De tarieven lopen namelijk enorm uiteen. Voor een Chevrolet Malibu ben ik bij Alamo, National, Hertz en Budget het volgende kwijt:

Alamo
Chevrolet Malibu
€464 incl SLDW en winterbanden (nog even nagevraagd of het 'echte' winterbanden zijn)

National
Chevrolet Malibu
€675 incl CDW, excl winterbanden (waren de vorige keer 15 CAD pd dus zou hier 120 CAD bovenop komen)

Budget
Chevrolet Malibu
€263 incl LDW en SLI, excl winterbanden (chatmedewerker zegt dat er all seasons / all weathers onder zouden kunnen liggen)

Hertz
Hyundai Sonata
€441 incl 'schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico', excl winterbanden. Hier moet ik nog navraag doen, want geen info op de site.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Jolanda68 schreef:
28 okt 2019, 19:14
Ik heb net een huurauto geboekt via Happy Tours, ik vond het best een goede prijs. Een standaard SUV vanaf LAS en inleveren op LAX van 3 juni t/m 27 juni voor $ 999,04. Inclusief alles. Is dit een prijs waarbij ik toch nog wat verder moet shoppen in de toekomst of is dit inderdaad redelijk?
Of dit een goede prijs is bepaal je zelf. Omgerekend kom je uit op zo'n EUR 38 per dag. Dat is best aan de hoge kant. In 2017 had ik een Standard SUV voor EUR 27 p/dag. Het duurt nog even dus zou zeker blijven kijken voor een betere aanbieding. Ook bij andere aanbieders.
De vluchttijden kunnen nog wisselen, dus ik heb de ophaal- en terugbrengtijd wat aangepast, zonder dat het duurder werd. We zouden landen in LAS om 11.30 uur, daar heb ik ophalen 8.00 uur van gemaakt en we vliegen terug om 19.00 uur, daar heb ik retourneren om 23.59 uur van gemaakt.
Ik snap deze ophaal- en terugbrengtijden niet helemaal. Je komt om 11:30 u aan in de ochtend maar huurt de auto vanaf 08:00 u? Terugbrengtijd om 23:59 u terwijl je om 19:00 u vliegt?

Ik zorg bij autohuur altijd dat ik per 24 uur huur. Kom ik in de avond aan en vertrek ik in de ochtend dan zorg ik dat ik de laatste nacht vlakbij het vliegveld zit en de auto de avond van te voren al inlever. Scheelt dan weer een dag huur. Zelfs als ik weet dat ik de auto veel eerder dan afgesproken tijdstip inlever huur ik nog per 24 uur. Eind- en begintijd zijn bij mij altijd gelijk.
Verder hoefde je bij de boeking niet veel in te vullen en de voucher is geen PDF, beetje vreemd, dus de rest regel je bij Alamo zelf t.z.t.? Of een week van tevoren skip the counter?
Ik heb het hier al eerder aangegeven in dit topic, Happy Tours heb je enkel nodig om de auto vast te leggen (en eventueel weer te annuleren). Daarna heb je niets meer met ze te maken. Creditcard gegevens worden niet gevraagd, betalen doe je terplekke nadat je de auto weer inlevert, rechtstreeks aan de verhuurder. Skip the Counter kun je inderdaad een week van de voren nog wel regelen (dan worden wél creditcardgegevens gevraagd maar dan door Alamo). Na het boeken bij Happy Tours is je reservering direct zichtbaar bij Alamo. Je voucher is inderdaad geen PDF maar dat is ook niet van belang. Je krijgt een bewijs per mail toegestuurd dat je mee moet nemen. Indien je Skip the Counter hebt, neem je dat bewijs mee.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door SpaceAce »

Coyote schreef:
30 okt 2019, 06:21
De vluchttijden kunnen nog wisselen, dus ik heb de ophaal- en terugbrengtijd wat aangepast, zonder dat het duurder werd. We zouden landen in LAS om 11.30 uur, daar heb ik ophalen 8.00 uur van gemaakt en we vliegen terug om 19.00 uur, daar heb ik retourneren om 23.59 uur van gemaakt.
Ik snap deze ophaal- en terugbrengtijden niet helemaal. Je komt om 11:30 u aan in de ochtend maar huurt de auto vanaf 08:00 u? Terugbrengtijd om 23:59 u terwijl je om 19:00 u vliegt?
Heeft ook niet veel nut om je terugbrengtijd aan te passen nu, aangezien ze inderdaad per 24 uur rekenen. Dus Als je de auto uiteindelijk in LAS ophaalt om 12.30 uur, dan dien je hem de dag van terugbrengen ook om 12.30 uur in te leveren (of eerder). Later kan wel, maar dan wordt er een extra dag geteld.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

sanook schreef:
29 okt 2019, 21:35
Dus mijn advies is om geen kortingscodes oid te gebruiken waar je geen recht o ,toch heb p hebt !
Ja :thumbup: Maar welke zijn dat wel / niet ?
Het onderwerp interesseert je kennelijk wel toch heb je er nog geen werk van gemaakt om er achter te komen hoe het nu precies met die contract codes, tarief codes en promotionele codes.
Als gevolg daarvan wissel je mbt dat onderwerp bijna waarheden, hele waarheden en volslagen onzin in een paar zinnen af.
Dat ondermijnt de inhoud van je reacties in dit onderwerp, en dat is jammer
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Jolanda68 »

Ik heb de ophaal en inlevertijd aangepast omdat de vluchttijden kunnen wijzigen. Een paar jaar gelden had ik deze ook vlak na aankomst gezet en 2 uur voor terugvlucht. Toen was er een wereldwijde storing en hebben wij gebeld of we de auto langer konden aanhouden. Dat kon niet. Dus als je die dagen toch moet betalen kun je de tijden toch zodanig oprekken totdat je een hogere prijs zou moeten betalen? Heen en terug hetzelfde is geen optie want we komen vroeger aan en gaan later terug. Ik wil de laatste dag ook gewoon van de auto gebruik kunnen maken. Of als je niet tijdig komt, bv pas om 12 uur terwijl je 8 uur hebt opgegeven wordt je boeking geanulleerd? Dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

vana schreef:
29 okt 2019, 17:59
Onze dochter gaat twee weken mee en wil ook graag af en toe rijden, dus zij moet dan medebestuurder zijn (en ik niet).
Als zij weg is zou ik dan medebestuurder willen zijn. Dus ik vroeg me af of je aan het begin, bij het afhalen van de auto, kunt aangeven dat mijn dochter de eerste twee weken medebestuurder is en ik de volgende twee weken.
je hebt gewoon 2 bestuurders. Jullie mogen beide rijden. Wie de hoofdbestuurder en wie de medebestuurder is zal de verhuurder worst wezen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door vana »

@Njit weet je dat zeker?
Ik dacht toch echt dat je bij het ophalen altijd moet opgeven wie de hoofdbestuurder is en wie de medebestuurder? En dat je dat ook moet bewijzen met creditcard/legitimatie.
En we zijn met zijn drieën, dus als wat jij zegt klopt en ze het niet controleren, zouden we alledrie kunnen rijden?
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

De hoofdbestuurder moet inderdaad een CC laten zien. Maar wat jij wilt is 2 extra bestuurders. Dan moet je pakket dat ook toestaan.
Dat je met je drieen wilt rijden kon ik niet uit je eerdere post opmaken :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door vana »

@Njit Nee, dat was gewoon een conclusie omdat ik van jou begreep dat het niet geregistreerd werd.

Het liefst zou ik natuurlijk hebben dat we alledrie kunnen rijden. Maar normaal boekten wij bij usareisen.de en dan namen we Alamo Gold. Dan mag je drie medebestuurders.
Nu heb ik (voorlopig) geboekt via Happy Tours bij Alamo en daar staat in de boeking dat je gratis 1 medebestuurder hebt (en als je er extra bestuurder wilt kost dit $13,- per dag)

Dus de enige optie zou denk ik zijn dat we gewoon 1 hoofdbestuurder en 1 medebestuurder nemen. Voor de eerste periode mijn dochter en voor de tweede periode mijzelf.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer