Honden cultuur

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Honden cultuur

Bericht door Taygi »

Taygi schreef:
08 mei 2018, 11:37
Dit zal waarschijnlijk ook wel afhangen van plaats tot plaats (gezien Amerika groot en divers is) maar wat zijn jullie ervaringen (en locaties)?
Bedankt om op te lijsten waar je welke regels kan opzoeken. :)

Wij gaan trouwens richting NYC, helaas. Maar je kan waarschijnlijk wel in central park je hond loslaten, niet? :mrgreen:
MargUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 nov 2013, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Arkansas

Re: Honden cultuur

Bericht door MargUSA »

Late reactie, maar toch even ervaring delen.
Ik nam in 2012 mijn hond mee naar de USA. Spannend maar als je alles doet volgens de regels moet dat goed lukken. Ik ging naar Texas en dat was voor de hond een zeer grote overgang vooral qua temperatuur. Direct aanvullende inentingen moeten halen waar in USA aan moet worden voldaan. Acclimatiseren is een ding, maar de hond was bijna nergens welkom in openbare gebouwen, restaurants en maar een enkel hotelketen. Reizen vooral met hitte wordt daardoor heel moeilijk of je moet met je eigen RV (camper) gaan. Ook ervaren dat er veel vlooien waren in straten van bepaalde dorpjes. In landelijke gedeeltes veel slangen of giftige spinnen en teken. Mijn Nederlandse hond moest ik daartegen goed beschermen. Mijn geadopteerde Amerikaanse hond wist wat slangen waren. Gevolg is dat ik vakanties doe zonder de honden, zijn vrijer in een fijne hondenopvang. Met camperen waren er nl overal slangen, ook in het water terwijl de honden wilde zwemmen vooral met die warmte. Fijne wandelwegen zijn er niet dus is het vakantievieren voor de viervoeter erg beperkt.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Honden cultuur

Bericht door Tipsy_1 »

Dat klopt, honden zijn op weinig plaatsen welkom (hoewel we in hotels van Wyndham altijd wel terecht kunnen) dus de hond moet veel in de auto blijven OF je bent aangewezen op picknick bij warm weer.
Wij brengen onze honden of naar de pet sitter of (meestal) nemen we ze mee en passen ons aan.
Overigens zijn de mensen wel hondvriendelijker (wij worden veel aangesproken over onze "pups" ) - ze hebben er gewoon nog nooit aan gedacht dat honden best mee op restaurant kunnen. :lol: (ik weet dat het van de wetgeving niet mag hoor - maar als ik dan aan hondenliefhebbers vertel hoe simpel dingen in Europa zijn ze gewoon verbaasd dat dat kan)
Gezien het gematigde weer hier aan east coast (wij wonen noordelijker) hebben wij deze zomer wel veel kunnen ondernemen.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Honden cultuur

Bericht door Ziva »

Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Ja, Amerikanen hebben best wel last van smetvrees en honden zijn inderdaad niet overal welkom maar er zijn genoeg plaatsen waar je je hond wel mee naartoe kan nemen De website Bring Fido geeft een heleboel tips daarvoor. Hotels, winkels en zelfs restaurants.

Je moet je inderdaad aanpassen en qua klimaat kan het warm en zelfs heet worden maar er zijn genoeg parken, hondsvriendelijke parken waar je naartoe kunt gaan met je hond. En laten we eerlijk wezen, de huizen en tuinen zijn over het algemeen groter in Amerika dan in Nederland dus heb je meestal prima de mogelijkheid om je honden voldoende beweging te geven en hoef je ze dus niet, zoals in Nederland, steeds rondjes uit te laten.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Honden cultuur

Bericht door Tipsy_1 »

Restaurants mag niet door de wetgeving he. Ik gebruik Bring Fido ook veel als informatie bron. Maar als een restaurant pet friendly is dan betekent dat meestal enkel het terras/patio (waarvoor ik overigens nooit toestemming vraag hoor).
Op hotel betaal ik ook vaak vrij forse Pet fee bedragen, tot wel 50$. La Quinta is meestal gratis.
Toen wij een huis zochten was een "pet" toch wel een belemmering. Het is zeer moeilijk een huur huis te vinden dat pets toe laat. Er komen soms ook forse extra maandelijkse bedragen voor bij. En de meeste tuinen zijn misschien wel heel groot maar "gelandscaped" , wat meestal wil zeggen veel gras dat overloopt in de tuinen van de buren en geen fence (en je krijgt niet zomaar toestemming om zelf een fence te plaatsen). Wij kregen te horen dat een ideale op lossing een halsband was die schokken geeft :blink: No way dus. Uiteindelijk hebben we nu wel een leuk huis met tuin met fence gevonden waar de hondjes lekker kunnen rennen. En ook belangrijk er een side walk en verlichting is zodat we veilig kunnen wandelen ook op avonden in herfst, winter en lente als het vroeg donker is.
Neem daar nog eens bij dat in veel gebieden er heel wat restricties zijn op "no pets allowed"...
Ik vind de USA beduidend minder pet friendly dan Europa!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer