Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door ONYX666 »

Ik heb nog niet gereserveerd. Heb namelijk nog geen vliegtickets 😏
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door roelb »

Dat is toch geen reden om niet te reserveren? Nu kun je deze prijs vastleggen. Als je wacht misschien niet meer. Het kost je niets en je zit nergens aan vast.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

roelb schreef:
24 sep 2019, 23:30
Wat staat er uiteindelijk als rate code nadat je de auto hebt gereserveerd? Ben wel benieuwd, kan ik ook weer wat besparen!
Ik heb gisteren via hertz.nl mijn LAX boeking voor 11 okt vernieuwd.
$ 20 besparing.
Mijn tariefscode is AUAWN9

CDP Rate: : Uw tarief is met 20 % korting
Promotiecoupon: : 36.63 USD
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door roelb »

Ik zie inderdaad ook bij mijn bestaande boeking dat SFAR nu goedkoper is dan ICAR. Blijkbaar heeft Hertz een SUV's overschot ;-). Of er heeft iemand niet op zitten letten. Ik heb mijn bestaande boeking ook maar even gewijzigd naar een SFAR. Al heb ik bij National voor dezelfde periode nog steeds een $20 goedkopere boeking staan, ondanks de nu toegevoegde promotiecode bij Hertz (dank voor de tip!).

Maar goed, het antwoord op de originele vraag blijft: ja, je mag ook uitzoeken uit de aisle en je toegewezen SUV laten staan.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door ONYX666 »

bedeve schreef:
25 sep 2019, 09:00

Ik heb gisteren via hertz.nl mijn LAX boeking voor 11 okt vernieuwd.
$ 20 besparing.
Mijn tariefscode is AUAWN9

CDP Rate: : Uw tarief is met 20 % korting
Promotiecoupon: : 36.63 USD
welke cpb code geeft 20% korting ?

@roel ja klopt dat ik gratis kan annuleren maar kans is groot dat ik de tijden dan moet wijzigen of zelfs de dagen dan vervalt je vastgelegde tarief toch gewoon ?

Is het bij hertz hetzelfde als bij national dat je niet hoeft te annuleren als je niet op kunt halen (dan maak ik een boeking bij zowel hertz als national)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door roelb »

@bedeve gebruikt hier vermoed ik de Amex platinum korting. Jouw auto wordt voor deze periode dan $403, dus ca $50 goedkoper. De kaart kost je het eerste jaar EUR 350 als je via een referal link aanvraagt. Dat is meer dan je korting, maar daar krijg je ook weer een hoop andere dingen voor terug. Als je meer info wilt, stuur even een PB.

Vraag 2: Zolang je alleen tijden wijzigt maar de totale huurperiode en dag van ophalen gelijk blijft wijzigt het tarief niet. Als je dus nog twijfelt of je vrijdag of zaterdag vertrekt kun je gewoon twee reserveringen maken. Als je ook nog twijfelt over de dag van terugkomst maak je ook voor die variaties ieder een reservering. Stel dat dat ook twee opties zijn dan heb je in totaal 4 reserveringen.

Zodra je je tickets hebt cancel je de 3 reserveringen die niet meer van toepassing zijn en wijzig je de tijden bij de vierde.

En ja, ook bij Hertz vervalt de reservering vanzelf en kostenloos, mits je voor postpaid ("Betaal op locatie") hebt gekozen. Maar tot aan de ophaaltijd kun je hem probleemloos online cancellen.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door ONYX666 »

ik heb even een proef boeking gedaan en tariefcode is AUAWN9
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Almere vak V »

Vraagje. Een maatje van mij vraagt om het verschil tussen Gold, Five Star en Presidents Circle. Ik huur niet vaak genoeg om het te weten en vind het hier ook niet zo snel. Als iemand het kan vertellen...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Zie hier https://www.hertz.com/rentacar/misc/ind ... R_FAQs.jsp, Five Star en PC status staan onderaan die pagina beschreven.
Gast

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Gast »

Almere vak V schreef:
21 okt 2019, 08:19
Vraagje. Een maatje van mij vraagt om het verschil tussen Gold, Five Star en Presidents Circle. Ik huur niet vaak genoeg om het te weten en vind het hier ook niet zo snel. Als iemand het kan vertellen...
Los van het sparen van extra punten:
qua autos: Gold Groot/Fivestar Groter/PC Grootst
Gold: 1 rij, Five Star: 2 rijen en PC 3 rijen om uit te kiezen.

Je huurt voor Ultimate Choice minimaal een GROEP C auto (midsize sedan), en bij de PC status heb je een gegarandeerde upgrade naar Full Size (SEDAN) (bij Five Star is dat afhankelijk van beschikbaarheid).

Zie het als het verschil tussen National EC en EC executive: 1 of 2 aisles, waarbij de leukste autos in de Executive aisle staan.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door MarjoleinW »

Ik denk dat ik alles goed heb gelezen maar ik heb toch nog een paar vragen. Wij zijn Gold member bij Hertz en hebben daar al diverse keren wat gehuurd. Bij National heb ik nu een Emerald profiel maar daar hebben we nooit iets gehuurd en op je profiel-pagina staat dan heel duidelijk : 0 rentals.

1) Kan ik dan toch status matchen met Hertz met dat screenshot of moet ik niet een print screen van dat blad sturen maar van iets anders (zonder rental-info?)
2) Hoe kom ik erachter of Jacksonville FL (JAX) een Ultimate Choice locatie is? Ik heb gezocht op Hertz maar vind geen overzicht.
3) code 633306 en PC code 204866 (of het door @bedeve genoemde 192021) Waar is 633306 van? Moet ik daar iets van/voor hebben? 204866 werkt niet bij mij. 192021 werkt wel, maar niet i.c.m. de ANWB code die we altijd gebruiken

We hebben nu een auto (Nissan Roque) gehuurd bij Hertz maar via AutoEurope voor Eur 794,00 (al betaald maar nog te cancelen) (periode 22-4 t/m 14 -5-2020)
Met de door jullie genoemde codes kom ik bij Hertz op $813.00 voor de Nisssan (Intermediate SUV (Categorie Q4) IFAR)
De C categorie is niet beschikbaar en categorie F is $716.00

Eigenlijk willen we wel een SUV, maar dan zou ik eigenlijk 2 reserveringen moeten maken bij Hertz? Vinden ze dat niet gek, 2 op 1 naam, dat ze er dan automatisch 1 cancelen?

Sorry het zijn een hoop vragen...vast bedankt!! :D
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gast

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Gast »

Jacksonville airport is een gold service locatie: https://www.hertz.nl/rentacar/location/ ... lle/JAXT11

Als je National Executive elite status hebt, kun je matchen met de Hertz Presidents circle status.

De bedoeling is dat je een midsize sedan huurt, bij National en bij Hertz minimaal groep C auto, en dan toegang hebt tot de verschillende EC en EC Executive aisle bij National, en gold/five star en PC vakken bij Hertz.

Wil je gegarandeerd een bepaald type auto, zoals jullie een Intermediate/midsize SUV (die overigens ALTIJD wel in een van de vakken staat, er staat vaak een Standard SUV en soms een Full Size SUV), dan boek je ook die klasse. De niet gebruikte reservering (bij pay later/post paid boeking) vervalt automatisch (maar even afmelden ter plekke is wel zo netjes).

Vwb codes 633306 is AMEX code, 504224 is ANWB

192021 weghalen levert soms wel de beschikbaarheid van een groep c auto op...raar maar waar...dus ff goed vergelijken. Anders PC 204866 testen.

Kijk ook even hier viewtopic.php?f=30&t=72702&start=1580#p1223695 voor een stap voor stap uitleg.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door MarjoleinW »

Hartelijk bedankt Terpies!
Maar als Jacksonville een Gold service locatie is en geen Ultimate Choice locatie ben ik eigenlijk al klaar en hoef ik geen moeite meer te doen. Niet voor komende vakantie/locatie dan of wel? Of kan ik nog steeds een groep C auto boeken en een veel betere meekrijgen of nemen?

En de link had ik helemaal gelezen, ik begreep alleen niet goed waarvan ik nou een screenshot moet maken bij National omdat er op mijn 'profielpagina' zo duidelijk bij staat dat ik daar nooit iets gehuurd heb en ik mij afvraag of Hertz daar dan "intrapt'? Maar dat is wat jullie ook hebben gestuurd? Dan ga ik dat gewoon in elk geval doen... :thumbup: :D
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door roelb »

Op dit soort locaties krijg je gewoon wat je hebt gehuurd. Als je status hebt (5 star of presidents circle) dan kan er nog wel eens een upgrade vanaf, maar dat is geen garantie.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

Mijn LAX ervaring vanaf 11 oktober jl

De dubbele boeking
Twee boekingen had ik ; een midsize car ten einde in de President ś Circle een auto uit te zoeken en een Jeep Wrangler als specifieke back-up.
Bij aankomst zag ik dat mijn ICAR boeking door Hertz gecanceld was.
Mijn naam stond niet op het grote bord ,navraag bij een greeter leverde een verwijzing naar de Gold Members balie op.
Daar stond een rij wachtenden, een blik naar binnen was genoeg om te weten dat het tempo van de medewerker mijn wachttijd in ieder geval een half uur zou laten zijn.
Reden voor mij om aan een andere greeter te vragen hoe ik het beste mijn huur zou kunnen annuleren.
Dat zorgde er voor dat ik uit de rij werd gehaald en naar mijn Jeep werd gebracht.
Ik was ook 2 uur te vroeg...

De autokeuze

Vrijdag middag heb ik eens op mijn gemak door de Hertz rijen gestruind.
Buiten een verdwaalde MPV ,mid / standard SUV is er echt te weinig plezier te beleven aan Hertz Gold Canopy keuze.
Als Emerald Club Evangelist blijf ik voor wat betreft keuze mogelijkheden die club trouw.
Als je met de huur van een midsize graag een full size sedan zoals Impala of 300S wil rijden ben je bij Hertz wel goed uit.
Prijstechnisch ben je bij Hertz ook beter uit dan bij National.
Beiden heb een een puntensysteem in hun loyalty programma.
Bij Hertz levert je dat anders dan bij National wel een serieus voordeel op.
Zo heb ik voor mijn komende huur 1500 Gold puntjes ingeleverd en dat levert een voordeel als Promotiecoupon 205272 op van $
96.58
Zo ń rewards voordeel heb je bij National ś Emerald Club niet.
Mijn komende huur is 12 dagen voor $ 371, 33
Het blijft zaak om de huurmogelijkheden goed te vergelijken.
Er is geen wet van Meden en Perzen.
Het blijft gaan om de proof of the pudding...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

*** edit: opgelost, op het scherm met de boeking even op de details van de boeking klikken en refresh doen werkte, alleen hangt de boeking niet aan mijn account ***

Weet iemand hoe je op dit moment een niet-ingelogde boeking aan je Gold account kunt hangen? Na het inloggen op een 2e scherm het 1e met de boeking refreshen werkt bij mij niet meer, ik kom niet meer terug bij de boekingsgegevens. Heb 3 verschillende browsers geprobeerd.
Laatst gewijzigd door harryh op 27 okt 2019, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

@harryh even bellen met Dhr/Mvr Hertz
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

ga ik doen @bedeve
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

@harryh is er nog wel sprake van prijsverschil bij niet/wel ingelogd zijn ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door harryh »

Ja, voor 10 dagen is het 232,- niet ingelogd en 274,- ingelogd met ANWB CDP. En ingelogd krijg ik geen categorie C, eerste is D.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer